CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 09.12.2018 12:11
ViestiLähetetty: Su 24.03.2019 11:59
Jokohan on jotain menopuolen lääkettä Tuikulla -19 malliseen Vito 116 cdi neliveto automaatti?


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 04.05.2018 15:54
ViestiLähetetty: Su 24.03.2019 13:38
tuikku kirjoitti:.
Juu

Ihan yleistyhmänä kysyn paljonkohan tehot tippuu kun kilometrejä tulee? Toki riippuu miljoonasta eri asiasta, mutta mikä voisi olla perstuntuma hyvinpidetylle W205 mersulle (125kw) jolla ajettu 450.000. Vai hukkuuko koneja matkalle ollenkaan?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Su 24.03.2019 21:01
Nimismie5 kirjoitti:Jokohan on jotain menopuolen lääkettä Tuikulla -19 malliseen Vito 116 cdi neliveto automaatti?


Eiköhän jotain pientä koiruutta ole.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Su 24.03.2019 21:02
zalama kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Juu

Ihan yleistyhmänä kysyn paljonkohan tehot tippuu kun kilometrejä tulee? Toki riippuu miljoonasta eri asiasta, mutta mikä voisi olla perstuntuma hyvinpidetylle W205 mersulle (125kw) jolla ajettu 450.000. Vai hukkuuko koneja matkalle ollenkaan?


Kysymys on hyvä, muttakun siihen ei kukaan osaa etukäteen vastata, täytyy kokeilla.
Sitten sen tietää.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 04.06.2012 06:18
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 21:47
Tänään tuli muutaman vuoden jahkailun jälkeen käytettyä auto Parolassa hoidossa. Kyseessä oli takaveto-280CDI, johon homma onnistui vain boksiin tehdyn reiän kautta.
Kaikki meni kyllä juuri niin hyvin kuin kuvitella saattoi ja auton käytös muuttui todella paljon, pelkästään hyvään suuntaan. Tietysti todella rutka lisäys voimassa tuntuu, mutta samalla 7G-laatikon käytös muuttui kuin ajaisi kokonaan eri autolla. Aikaisemmin loota vaihtoi todella helposti pykälää pienelläkin kaasunlisäyksellä, mutta nyt hieman reippaampikaan kiihdytys ei tiputa pienemmälle. Tuli fiilis että näinhän se kutoskoneen olisi kuulunut toimia tehtaalta lähtienkin :clap:

Kiitokset vielä Akille ja Tuikulle!

P.S.
Ainoa harmituksen tunne tästä jäi siitä, että tämä päivitys olisi pitänyt älytä tehdä n. seitsemän vuotta sitten :D
W211 280 CDI A Avantgarde -07
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 407
Liittynyt: Ke 28.03.2007 19:30
Paikkakunta: KORIA
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 09:34
E320cdi vm. 2003. Turbo menee kunnostukseen, kannattaako vaihtaa billet siivet samalla, noita billet siipiähän taitaa saada alta satasella ebaysta. Onko pelkästä siiven vaihdosta minkäänlaista tehollista hyötyä tässä vaiheessa, kun auto on jo nyt Tuikutettu, isommalla välijäähyllä ja 3 bar map?
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 22:45
.
Eipä oikeastaan ole. pitäis syöttöihinkin koskea.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 407
Liittynyt: Ke 28.03.2007 19:30
Paikkakunta: KORIA
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 23:04
tuikku kirjoitti:.
Eipä oikeastaan ole. pitäis syöttöihinkin koskea.

Laitoin yv:tä
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2597
Liittynyt: To 03.07.2008 20:39
Paikkakunta: Mynämäki
ViestiLähetetty: Su 07.04.2019 17:23
Mitäs 01 vuoden 313 sprinteristä saa ulos, autossa 5 koneisen ahdin tällä hetkellä ja ohjelma ehkä vakio tai sitten saksassa vuosituhannen alussa sorkittu.
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1720
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 07.04.2019 19:51
Jolle kirjoitti:Mitäs 01 vuoden 313 sprinteristä saa ulos, autossa 5 koneisen ahdin tällä hetkellä ja ohjelma ehkä vakio tai sitten saksassa vuosituhannen alussa sorkittu.
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?



Vakio kaksoismassa ei kestä edes sitä mitä sieltä saisi vakioahtimella läpi alueen, ala kieroksilla joutuu rajoitelemaan
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2597
Liittynyt: To 03.07.2008 20:39
Paikkakunta: Mynämäki
ViestiLähetetty: Ma 08.04.2019 14:42
FinlandMerceds kirjoitti:
Jolle kirjoitti:Mitäs 01 vuoden 313 sprinteristä saa ulos, autossa 5 koneisen ahdin tällä hetkellä ja ohjelma ehkä vakio tai sitten saksassa vuosituhannen alussa sorkittu.
Mites kaksoismassa sprinterissä kestää?



Vakio kaksoismassa ei kestä edes sitä mitä sieltä saisi vakioahtimella läpi alueen, ala kieroksilla joutuu rajoitelemaan

Ei haittaa alhaalta rajaaminen, siksi juuri vaihdoin isomman ahtimen kun ärsytti se 1000 kierroksen päältä herääminen. Liian kulmikasta menoa automaattiin tottuneelle..
Nyt heräilee siellä 1800-,2000 kierroksen kohdalla mutta keskikierroksille ja ylös jos saisi lisää ruokaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 08.04.2019 23:42
.
Kytkimen väännönkestosta riippuu teho-asiakin.
Jos vääntöä joutuu kovin leikkaamaan, niin se teho ei kerkiä oikein nousta neljään tonniin, jonka jälkeen vakio-osilla hyötysuhde alkaa kiihtyvällä vauhdilla huononemaan.

Jos nyt oikein selin kääntyisi, niin ilkiäisikkö kahdesta sadasta puhua.
Kytkin ratkaisee.
Laita viisi- tai kuusipyttyisen korkeapainepumppu siihen, riittää tuotto paremmin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1863
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 09.04.2019 02:25
Tuohon malliin saa kiinteän vauhtipyörän, missä jouset levys, mutte ei tietoa väännön kestosta.
https://www.google.com/search?source=hp ... -0DwNgmvxs

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 02.03.2019 08:17
ViestiLähetetty: La 13.04.2019 06:38
Tuikulta tehoa?
C200d, S205, OM651, 100KW, 9G-Tronic, auto lienee valmistettu loppuvuodesta -17
Tässä taisi olla viripotentiaalia?
12 000km vasta mittarissa.

Missä saisi teetätettyä, kustannus jne?
Auto siaitsee Lappeenrannassa

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 18.04.2019 03:06
KimeH kirjoitti:Tuikulta tehoa?
C200d, S205, OM651, 100KW, 9G-Tronic, auto lienee valmistettu loppuvuodesta -17
Tässä taisi olla viripotentiaalia?
12 000km vasta mittarissa.

Missä saisi teetätettyä, kustannus jne?
Auto siaitsee Lappeenrannassa


Onhan siiinä, teho ja vääntö lähes kaksinkertaistuu.

Softa on vielä hiukan "vaiheessa", vikamuistiin jää herja (joka ei vaikuta mihinkään) + vakkarilla kiihdytettäessä, kestää noin pari sek. ennenkuin veto lakkaa.
En kehtaa vielä asialla oikein hehkuttaa, ettei jää kovin runsaasti autoja, joita joutuu sitten jälkeenpäin päivittelemään kuntoon.
Tässä, uusimmassa versiossa, on ollut pikkuisen väkisin synnyttämisen makua, mutta ei se enää kaukanakaan se ratkaisu pitäisi olla.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 18.04.2019 09:12
Olikos talven aikana tuohon 654:ään jo löytynyt keinoja? Kelit alkaa muuttua ja Linglongeissa on jo enemmän pitoa kuin koneessa voimaa, joten lisää tekee mieli :D
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 19.04.2019 23:15
.
Eipä ole vielä keinoja, kun mikään kaapeli ei vielä lue sitä.
Odottelua vaan ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 20.10.2008 20:13
ViestiLähetetty: Su 28.04.2019 11:02
Miten tuikku ottaisi voimaa 2004 w211 400cdistä? Tällä hetkellä softa 380/800. Paljonko tuosta olisi mahdollista saada? Ahtimien muokkaukset, putkiston tyhjennys jne.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 29.04.2019 21:50
.
Toimivaa viriahdintahan noihin ei helposti saa, tai ei oikein mitenkään.
Moottorinohjain on Temic (= mahdoton Suomeksi)
Vaikea moottori kaikin puolin
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 11.11.2007 01:30
ViestiLähetetty: To 02.05.2019 10:55
Onkos noissa 2014 eteenpäin olevissa sprittereissä merkitystä että onko lähtökohtana 211, 213 tai 216?
Nykyiset *
W164 320cdi
W906 215cdi
W906 319cdi
Entiset *
W939 116cdi
W204 200cdi
W203 200cdi
W202 250td

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 02.05.2019 21:19
.
Ei
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 21.07.2017 17:44
ViestiLähetetty: Pe 03.05.2019 13:03
Minulla olisi C55 amg johon laitettiin kleemannin pakosarjat ja teetetty myös custom loppuputkisto(katiton luonnollisesti). Koitin mielenkiinnosta kysellä tehopenkkipaikkoja missä voisi ohjelmoida mutta ei oikein löydy firmaa joka koskisi alkuperäiseen ecuun. Mitä väki suosittelisi? Voisko tuikku naputella mulle ohjelman jolla saisin hyödyt ulos?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: Pe 03.05.2019 13:58
Wildone86 kirjoitti:Minulla olisi C55 amg johon laitettiin kleemannin pakosarjat ja teetetty myös custom loppuputkisto(katiton luonnollisesti). Koitin mielenkiinnosta kysellä tehopenkkipaikkoja missä voisi ohjelmoida mutta ei oikein löydy firmaa joka koskisi alkuperäiseen ecuun. Mitä väki suosittelisi? Voisko tuikku naputella mulle ohjelman jolla saisin hyödyt ulos?

Celtic voisi olla hyvä vaihtoehto. Heillä on useita paikkoja Suomessa. Briteissä käsittääkseni paja jonne lukevat softan, muuttavat ja ajavat takaisin. Siellä pystyy esittämään ihan toiveita softassa, eikä vain laiteta kaikille samoja muutoksia. Toki kannattaa varautua maksamaan aavistus yli lista hinnan.

Tämä topic ei ole ehkä ihan ideaalinen, kun täällä on keskustua vain diesel-moottorien virittämisestä.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57
ViestiLähetetty: Pe 03.05.2019 14:17
Erikoismoottori Airaksinen kaakkois-suomessa voisi olla hyvä paikka.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2555
Liittynyt: Ke 10.08.2005 11:46
Paikkakunta: Lahti
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 15:18
Auto MB C220 T A CDI vm 6/2008. Moottori koodi 204.008 , teho 125 kw. Siis 3-rivinen ketju.
Oliko sinulla Tuikku joku uusi ohjelma näihin ja mistä sen saa Lahti/Uusimaa?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 19:20
ArtoCDI kirjoitti:
Wildone86 kirjoitti:Minulla olisi C55 amg johon laitettiin kleemannin pakosarjat ja teetetty myös custom loppuputkisto(katiton luonnollisesti). Koitin mielenkiinnosta kysellä tehopenkkipaikkoja missä voisi ohjelmoida mutta ei oikein löydy firmaa joka koskisi alkuperäiseen ecuun. Mitä väki suosittelisi? Voisko tuikku naputella mulle ohjelman jolla saisin hyödyt ulos?

Celtic voisi olla hyvä vaihtoehto. Heillä on useita paikkoja Suomessa. Briteissä käsittääkseni paja jonne lukevat softan, muuttavat ja ajavat takaisin. Siellä pystyy esittämään ihan toiveita softassa, eikä vain laiteta kaikille samoja muutoksia. Toki kannattaa varautua maksamaan aavistus yli lista hinnan.

Tämä topic ei ole ehkä ihan ideaalinen, kun täällä on keskustua vain diesel-moottorien virittämisestä.


Kannattaa todella tarkkaan miettiä minne autonsa vie ohjelmoitavaksi, valita sellainen paja joka osaa vastata kysymyksiin mitä on muutettu, paljonko sytytyksen ajoitus, millä polttoaineella voi ajaa jne. Ihan vaan ettei tälläinen harrastelija pääsisi vinoilemaan ohjelman laadusta jos sattuu jossain autossa joskus tulemaan vastaan. C alkuisen pajan bulkki ohjelma cdi moottorille ei kyllä vakuuttanut pätkääkään.
Kysele pajalla enen kuin rahoja sinne kannat, ja kysy myös miten toimittavat sinulle alkuperäisen jos sitä satutkin tarvitsemaan ja mitä se maksaa sinulle.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 21:25
No meillä on ollut selvä työn jako. Noi perheessä olleet bensat BMW 135i ja MB C63 amg olen ohjelmoinut ihan tuossa pihassa itse. Hyvin siellä on palanut metanolia/etanolia&bensaa.
Dieselit hoitaa sitten Tuikku.

Toi erikoismoottori.fi vaikutti myös ihan fiksulta bensamoottorin säätämiseen. Suomi on dieseleiden kanssa hyvin erikoisessa asemassa, maailmassa taida olla missään lähellekkään semmoista ammattitaitoa kuin täältä löytyy. Ei kyllä tulisi mieleenkään tilata diesel-ohjelmaa ulkomailta.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 21:34
ArtoCDI kirjoitti:Toi erikoismoottori.fi vaikutti myös ihan fiksulta bensamoottorin säätämiseen. Suomi on dieseleiden kanssa hyvin erikoisessa asemassa, maailmassa taida olla missään lähellekkään semmoista ammattitaitoa kuin täältä löytyy. Ei kyllä tulisi mieleenkään tilata diesel-ohjelmaa ulkomailta.


Juu, Airaksinen luki autoni softan ja seuraavan viikon aikana teki uuden. Kun viikon päästä laitettiin softa sisään, hän tuli mukaan ja tehtiin muutamia vetoja, josta läppärillään seurasi pakokaasujen lämpöjä, ahtoja ym. arvoja. Muutos oli aika iso alkuperäiseen verrattuna. Itselleni tulee jotenkin mukava fiilis, kun ei vaan lyödä bulkkisoftaa sisään, kerätä rahoja ja ilmoitella että pärjäile.

Käsittääkseni tämä Airaksinen on viritellyt autoja jo pitkänaikaa ja häneltä onnistuu myös muukin kuin ohjelmointi. On jotenkin semmoinen muistikuva, että useampikin hänen virittämä auto on ollut erilaisissa kiihdytystapahtumissa yms.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: La 25.02.2012 02:42
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 22:15
Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 30.03.2019 23:57
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 22:22
jalkapuoli kirjoitti:Löytyykö tollasen w163 400cdiin ohjelmointiin ja egr.n poistoon tekijöitä?

Taitaa olla sen verran vähän noita om628 moottorisia että ei oikein löydy tietoa..
Tällä hetkellä egr mokkulat poistettu kokonaan mutta toimii normaalisti(?) kun ilmamassamittarin johdot on irti.


Laittaisin kyselyä suoraan mahdollisille tekijöille, ne kaikki eivät päivystä tällä foorumilla.
EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Jari Nysten, Risto113 ja 27 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi