CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 22.04.2011 06:17
ViestiLähetetty: Ma 17.06.2019 19:18
kuka haluisi ohjelmoida mun työkalu mersusta c220 cdi 2001 farmari lisää tehoa ulos
onko ketään pks alueella ketä osaa homman ja egr pitäisi myös sammutaa pois korvauksen maksan tietenkin yvllä voi pistää hintaa
autoon myös vaihdettu c270 cdi turbo


Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4357
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 25.06.2019 21:19
.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.

Kuva
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 26.06.2019 08:52
Kyllä mukavan näköisesti kiipeää, varmaan alkaa mölli tuntumaan kevyeltä tuolla väännöllä niin kauan kun ajaa suoraan.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 22.04.2011 06:17
ViestiLähetetty: Ke 26.06.2019 18:26
tuikku kirjoitti:.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.

[ http://i68.tinypic.com/5pkawz.jpg ]

Eikö enempää saa aika vaisu lukema v8 koneelle
Mitä vaatii että saa yli 600 ja 1000 nm

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3162
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 26.06.2019 19:42
599gtb kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.

[ http://i68.tinypic.com/5pkawz.jpg ]

Eikö enempää saa aika vaisu lukema v8 koneelle
Mitä vaatii että saa yli 600 ja 1000 nm


Kannatta muistaa että kysessä on disel
Mökkillä
'

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4357
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 27.06.2019 12:23
.
Ihan hyvin tuo kulki.
ML 6,3 AMGssä on 510hv, luulisin, ettäkun turbiini on vaihdettu pitävämpään ja mittaus alkaa kertomaan totuuden tehoista, nii dieseli on suunnilleen samoissa.
Luistava turbiini tuossa hukkaa tehoa kiihdytettäessä, ja juuri kiihtyvyydestähän se teho/vääntö lasketaan.

Sitten muutama juttu kuusisyl dieseleistä ja tehoista.
Noin 400 tulee yleensä helpo helpohkosti, näitä on oikeastaan aika runsaastikkin.
Viidensadan teholuokka on maksimi, joka suorasta kuutosesta vakiokuntoisena lähtee, tarvitaa oikenlainen(set) ahtimet ja hyvät suuttimet.Lämpökuorma alkaa nostella päätään, voimakkaastikkin. Näitäkin on.
Noin 600 => En tiedä, onko montaa. Itse olen ohjelmoinut kaksi, kolmas on rakenteilla, minulle. Tarvitaan aikalailla onnistuneita, mekaanisia muutoksia moottoriin, jotta onnistuu. Moottorin lämpökuorma astuu aikatavalla määräävään asemaan. Näillä tehoilla on oikeastaan sama, millä toimintaperiaatteella moottori toimii, lämpökuormaa tiulee runsaasti.
Noin 700 => Yhden olen ohjelmoinut, katuautoina näitä ei kyllä taida olla ollenkaan.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 07.12.2018 23:26
ViestiLähetetty: To 27.06.2019 22:32
tuikku kirjoitti:
KimeH kirjoitti:Tuikulta tehoa?
C200d, S205, OM651, 100KW, 9G-Tronic, auto lienee valmistettu loppuvuodesta -17
Tässä taisi olla viripotentiaalia?
12 000km vasta mittarissa.

Missä saisi teetätettyä, kustannus jne?
Auto siaitsee Lappeenrannassa


Onhan siiinä, teho ja vääntö lähes kaksinkertaistuu.

Softa on vielä hiukan "vaiheessa", vikamuistiin jää herja (joka ei vaikuta mihinkään) + vakkarilla kiihdytettäessä, kestää noin pari sek. ennenkuin veto lakkaa.
En kehtaa vielä asialla oikein hehkuttaa, ettei jää kovin runsaasti autoja, joita joutuu sitten jälkeenpäin päivittelemään kuntoon.
Tässä, uusimmassa versiossa, on ollut pikkuisen väkisin synnyttämisen makua, mutta ei se enää kaukanakaan se ratkaisu pitäisi olla.


Koskeeko tämä "vaiheessa oleminen" myös vastaavaa G7-Tronic autoa

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20
ViestiLähetetty: Ma 01.07.2019 13:53
tuikku kirjoitti:.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.

[ http://i68.tinypic.com/5pkawz.jpg ]


Olis GL:llä samalla koneella. Onko kokemusta onko ohjelmoinnilla vaikutusta kulutukseen? Voimaa en sinäällään tartte mutta EGR tuosta olis varmaan järkevä ohjelmoida pois?

Toinen kysymys. Kakkosautoa etsitään taas vaihteeksi ja joku tuollainen 2000-luvun alun farmari C tai E voisi olla ratkaisu. Jos siitä innostuis enemmän räpeltämään niin mikä kone ja vaihteistokombinaatio olis hyvä ohjelmoinnin kannalta?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 01.07.2019 14:31
Eemeli tai Cee automaatilla kovat askit on aina kytkimet kovilla.
Itse tykkään vitosesta mut voiman kannalta mikään ei voita kuutiotilavuutta. Kutosesta saa eniten tietty voimaa ja nelosesta taloudellisuutta.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 14212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ma 01.07.2019 16:10
....mikä kone ja vaihteistokombinaatio olis hyvä ohjelmoinnin kannalta?

Automaatti, koneasiaa voi lähestyä monelta kantilta mutta oikein hyvä ohjelmoitava on esim. 122-hevosvoimainen 200cdi OM646 (alkaen n. v. 2003) josta mielekkäät tehot jossain kai 180-190 hv Tuikun softalla ja myös hurja prosentuaalinen väännönlisäys. Joka tapauksessa nämä uudemmalla polttoainejärjestelmällä olevat eli OM646-647-648 kiitollisempia ohjelmoitaviksi kuin vanhemmat, kun polttoaineputkistot konetilassa letkuilla eli muutoksista ei seuraa ilmavaivoja tms ikävää.
No, kertokoon maestro itse, tietää paremmin...
www.mbosa.fi

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4357
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 03.07.2019 22:00
Dummy kirjoitti:...

Koskeeko tämä "vaiheessa oleminen" myös vastaavaa G7-Tronic autoa


No, ei
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4357
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 03.07.2019 22:08
Droc Rewop kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
ML 420cdi
Isommat ahtimet ja dpf, ei muita muutoksia.
Noin 470/850
Turbiini ei oikein pitänyt, muutoi olis viitosella alkanut teho.

[ http://i68.tinypic.com/5pkawz.jpg ]


Olis GL:llä samalla koneella. Onko kokemusta onko ohjelmoinnilla vaikutusta kulutukseen? Voimaa en sinäällään tartte mutta EGR tuosta olis varmaan järkevä ohjelmoida pois?

Toinen kysymys. Kakkosautoa etsitään taas vaihteeksi ja joku tuollainen 2000-luvun alun farmari C tai E voisi olla ratkaisu. Jos siitä innostuis enemmän räpeltämään niin mikä kone ja vaihteistokombinaatio olis hyvä ohjelmoinnin kannalta?



Ei niissä määrin, että sillä olisi mitään taloudellista merkitystä.

Kaikki käy.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 31.01.2013 06:56
ViestiLähetetty: Pe 05.07.2019 14:08
Onko OM654:n ohjelmointirintamalla mitään uutta? Ilmeisesti ei ole edelleenkään mahdollista?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4357
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 05.07.2019 16:28
.
No ei, valitettavasti.
Ihan vasta tuli BMW,n uusin protokolla.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 25.11.2012 18:47
ViestiLähetetty: Pe 05.07.2019 19:32
En tiiä onko tää oikee paikka huutaa mut onko jyväskylässä bittinikkaria. Potilaana w202 200cdi mihin vaihdettu 270cdi muuttuvasiipinen ahdin, tarviisi velhoa mahdollisimman nopeasti yyveellä tavottaa.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3162
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Pe 05.07.2019 20:00
Jelpert kirjoitti:En tiiä onko tää oikee paikka huutaa mut onko jyväskylässä bittinikkaria. Potilaana w202 200cdi mihin vaihdettu 270cdi muuttuvasiipinen ahdin, tarviisi velhoa mahdollisimman nopeasti yyveellä tavottaa.


Laita viestiä nim joskami,
Mökkillä
'

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 26.06.2019 20:56
ViestiLähetetty: Pe 05.07.2019 20:48
tuikku kirjoitti:.
No ei, valitettavasti.
Ihan vasta tuli BMW,n uusin protokolla.


laitoin yv

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 07.11.2018 20:13
ViestiLähetetty: La 06.07.2019 18:05
Minkälainen homma on ohittaa egr, Sprinter w903 2004 313cdi:ssä. Tarviiko ohjelmointia vai voiko vaan laittaa lätkän väliin. Ei haluta nokeennuttaa imusarjaa turhaa ja kokemuksesta ainaki vaggilainen alkoi toimimaan virkeämmin egr:n tukkimisen ja katin tyhjennyksen jälkeen.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3162
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: La 06.07.2019 19:31
Yuzzi kirjoitti:Minkälainen homma on ohittaa egr, Sprinter w903 2004 313cdi:ssä. Tarviiko ohjelmointia vai voiko vaan laittaa lätkän väliin. Ei haluta nokeennuttaa imusarjaa turhaa ja kokemuksesta ainaki vaggilainen alkoi toimimaan virkeämmin egr:n tukkimisen ja katin tyhjennyksen jälkeen.


Ohjelmoitava on
Mökkillä
'

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 18.07.2019 18:20
ViestiLähetetty: Ma 22.07.2019 18:09
No niin, E350 kävi tänään tuikulla. Auton käytös muuttui mielestäni aika paljon ja ainoastaan positiiviseen suuntaan. Nyt on mukava ajella ja ohikin pääsee melkein pintakaasulla. Kiitokset tuikulle vielä kerran.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 12.07.2017 20:21
ViestiLähetetty: To 08.08.2019 06:28
Hei,

Onnistuuko vm. 2013, w204 C350 cdi, 265hv. ohjelmointi ja EGR:n poisto OBDII:n kautta? Vai joutuuko ECU:n irroittamaan tätä varten?

Kelailin viestiketjua läpi eikä nyt nopeasti ainakaan silmään pistäny viestiä aiheen tiimoilta.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:27
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Pe 09.08.2019 08:53
Auto on W211 2007 facelift 200CDI automaatti, vakiona 100kW, ei hiukkasloukkua. Konemalli lienee OM646. Ajettu 400tkm.

Tässä, kun tätä topiikkia on sivusilmällä tullut välillä seurattua, sanokaas onko tällaista pappamallia järkevää ohjelmoida?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:27
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Pe 09.08.2019 12:29
sukula kirjoitti:
Andy kirjoitti:Auto on W211 2007 facelift 200CDI automaatti, vakiona 100kW, ei hiukkasloukkua. Konemalli lienee OM646. Ajettu 400tkm.

Tässä, kun tätä topiikkia on sivusilmällä tullut välillä seurattua, sanokaas onko tällaista pappamallia järkevää ohjelmoida?

Ei mitään järkeä. Osta tehokkaammalla tekniikalla oleva auto jos hevosvoimat ovat ratkaiseva tekijä auton valinnassa.

Jos olisin juuri nyt ostamassa autoa, niin ehkäpä ottaisinkin tuon huomioon. Tilanne on kuitenkin se, että auto on olemassa enkä ole vaihtamassa tai ostamassa uutta autoa.
Avatar
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1548
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 09.08.2019 14:24
Rumilus taas vauhdissa
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:27
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Pe 09.08.2019 14:25
Mikko K kirjoitti:Rumilus taas vauhdissa

Siltä vaikuttaa. Mielelläni kuulisin muitakin mielipiteitä alkuperäiseen kysymykseeni liittyen.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4560
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 09.08.2019 16:35
Laita ihmeessä. 200 muutenkin niitä parhaita ohjelmoitavia kun vaikutus oikeasti iso.
W123 300TDT projekti
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 07.05.2019 13:49
ViestiLähetetty: Pe 09.08.2019 16:57
Moro

Onko kyb venttiilille olemassa oma kartta edc15c6 ecussa vai säädetäänkö turbiinin luistoa tyyliin eri vaihteiden väännönrajottimilla jne?

Ja pystyykö 722.6 boksiin vaihtamaan uudemman ohjelman bdm:ämmällä.

Joku on varmaan koittanu :mrgreen:

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4357
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 09.08.2019 22:31
favotzje kirjoitti:Hei,

Onnistuuko vm. 2013, w204 C350 cdi, 265hv. ohjelmointi ja EGR:n poisto OBDII:n kautta? Vai joutuuko ECU:n irroittamaan tätä varten?

Kelailin viestiketjua läpi eikä nyt nopeasti ainakaan silmään pistäny viestiä aiheen tiimoilta.


Menee portin kautta nykyään.
Teholuokka noin 320hv/720nm ohjelmoinnin jälk.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4357
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 09.08.2019 22:38
Andy kirjoitti:Auto on W211 2007 facelift 200CDI automaatti, vakiona 100kW, ei hiukkasloukkua. Konemalli lienee OM646. Ajettu 400tkm.

Tässä, kun tätä topiikkia on sivusilmällä tullut välillä seurattua, sanokaas onko tällaista pappamallia järkevää ohjelmoida?



En nyt osaa sanoa, onko se niin järkevää, mutaa mukavaa se on.
Käyttömukavuutta tulee rutkasti, vaikkei siitä mitään kuurakettia saa.
Normilastu automaattivaihteiselle noin 210/500, mahdollisuus hiukaan extriimiinkin, jolloin tulee vielä noin 50nm ja 30-40hv lisää.
Sulla on jo kilometrejä sen verran, että normilastu kyllä riittää.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4357
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 09.08.2019 22:49
HHauki kirjoitti:Moro

Onko kyb venttiilille olemassa oma kartta edc15c6 ecussa vai säädetäänkö turbiinin luistoa tyyliin eri vaihteiden väännönrajottimilla jne?

Ja pystyykö 722.6 boksiin vaihtamaan uudemman ohjelman bdm:ämmällä.

Joku on varmaan koittanu :mrgreen:


On kartat.
Kolmelle ensimmäiselle vaihteelle on erillinen, oma väännönrajoitin.
Pystyy vaihtamaan, ei tarvi, eikä voikkaan bdm-laitetta käyttää tähän hommaan. Bdm-laite on autoissa tarkoitettu oikeastaan pääosin EDC16 ecujen kanssa puuhasteluun.
Boksiin voi vaihtaa vaikkapa amg,n purkin sisälmykset. Vaikutus ei vaan ole kovin järisyttävä, pitää lisäksi vaihtaa laatikon solenoidit amg,n bluetopeiksi, niin johan alkaa niskoihin tulemaan kulumisvaurioita kiihtyvällä tahdilla ja munuaiset jatkuvasti solmulla.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: basa, Chailou, Google Adsense [Bot], joskami, Sheptak ja 39 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot