CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos kartta loppuu niin mistähä se kone siihen enempää taikoo? Mutta missä noin alas suutinkartat edes on jätetty?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joko löytyy kokemusta uuden w907 314 manuaali etuvetosprinterin optimoinnista? Muutenkin kiinnostaisi muiden kokemukset autosta(mutta onko väärä ketju?). Ilmeisesti autossa on edelleen sama kone kuin w906 mutta käyntiääni ja luonne on aivan erilainen. Joku tehtaan päivitys siinä pitäisi olla ja 10hp/30nm lisää tehoa mutta jotenkin epäilen. Rekkojen ohittaminen on tuskaa jos autossa on vähänkään kuormaa. Alavääntöä on tullut paljon lisää mutta kaikki vedot tuntuvat loppuvan jo 2000-2500rpm jälkeen. Uskaltaisin väittää että kulutuskin on kasvanut. Nyt tuntuu vievän seka-ajossa ainakin 11L/100km. Vanhalla pääsi 9l pintaan. Saisikohan kulutukseen oikeasti apua optimoinnilla, samalla kun tehoa tulisi lisää?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En tiedä miten sulapurkkien ohjelmisto taipuu mutta tekeehän se interpolaation jo annetun meshin pisteiden välilläkin. Optiot kartan reunan ylitykselle ovat extrapolaatio tai last value ainakin kun ei algoritmia tosiaan käyttöpurkkiin tungeta.MJPfin kirjoitti:Jos kartta loppuu niin mistähä se kone siihen enempää taikoo? Mutta missä noin alas suutinkartat edes on jätetty?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei se bosch edc15-16 ainakaan extrapoloi mitään vaan käytetään viimeistä arvoa mun tietääkseni mut mun tieämykseni nyt on vajavaista muutenkin.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Boschilaisessa Viimeisin kartan, sekä akselin arvo jää "voimaan"MiHe kirjoitti:En tiedä miten sulapurkkien ohjelmisto taipuu mutta tekeehän se interpolaation jo annetun meshin pisteiden välilläkin. Optiot kartan reunan ylitykselle ovat extrapolaatio tai last value ainakin kun ei algoritmia tosiaan käyttöpurkkiin tungeta.MJPfin kirjoitti:Jos kartta loppuu niin mistähä se kone siihen enempää taikoo? Mutta missä noin alas suutinkartat edes on jätetty?
Delphiläisessä kartta-arvoja ei oikein voisi ylitää, tulee vaikeuksia.
Olisikkohan kyseessä joku muu, kun suutinkartta, joissa on akseliarvot väh 90milliin asti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ohjelmointiin liittyen kysymys...
S203 200CDi vuosimallia 2006 ajettu 280tkm.
Ostin kesällä kyseisen auton ja sihen on tammikuussa 2019 asennettu Turbotec Performance-ohjelma edellisen omistajan toimesta. Auto kävi tuossa joku viikko sitten Bosch-ketjun korjaamolla "normaalissa" CDi-huollossa eli suuttimen tiivisteen vaihdossa. Asentaja oli kiinnittänyt huomiota pitkään starttiin ja katsonut testerillä mutta mitään vikaa ei ollut löytynyt liittyen tuohon pitkään starttiin.
Itse en ole kiinnittänyt huomiota koko asiaan ja verrokkina on toinen 200CDi, 2002 vuoden Väyrynen. Kumpikin käynnistyy avaimesta kuten ennenkin, riittävän lyhyellä startilla.
Olisiko tuo ohjelmointi sitten voinut tehdä jonkun sekunnin tai kahden pidennyksen starttivaiheeseen ennen käynnistymistä minkä tarkka asentaja huomasi?
En todellakaan huomaa itse mitään ihmeellistä starttauksessa.
S203 200CDi vuosimallia 2006 ajettu 280tkm.
Ostin kesällä kyseisen auton ja sihen on tammikuussa 2019 asennettu Turbotec Performance-ohjelma edellisen omistajan toimesta. Auto kävi tuossa joku viikko sitten Bosch-ketjun korjaamolla "normaalissa" CDi-huollossa eli suuttimen tiivisteen vaihdossa. Asentaja oli kiinnittänyt huomiota pitkään starttiin ja katsonut testerillä mutta mitään vikaa ei ollut löytynyt liittyen tuohon pitkään starttiin.
Itse en ole kiinnittänyt huomiota koko asiaan ja verrokkina on toinen 200CDi, 2002 vuoden Väyrynen. Kumpikin käynnistyy avaimesta kuten ennenkin, riittävän lyhyellä startilla.
Olisiko tuo ohjelmointi sitten voinut tehdä jonkun sekunnin tai kahden pidennyksen starttivaiheeseen ennen käynnistymistä minkä tarkka asentaja huomasi?
En todellakaan huomaa itse mitään ihmeellistä starttauksessa.
W210 200CDI -02
S203 200CDI -06
S203 200CDI -06
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jaa sehän tietty ei vaikuttanut mitään että suutin oli ollut irti.
Ei sitä kannata liikaa miettiä jo kerran toimii.
Ei sitä kannata liikaa miettiä jo kerran toimii.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eihän sentään se että suutin on ollut irti ja linja on tuon jälkeenMJPfin kirjoitti:Jaa sehän tietty ei vaikuttanut mitään että suutin oli ollut irti.
Ei sitä kannata liikaa miettiä jo kerran toimii.
ilmaa täynnä voi mitenkään vaikuttaa käynistymiseen
turha sitä on tosiaan edes ajatella
ohjelmastahan johtuu sekin jos sisävalon polttimo hajoaa
vaan kun toimii niin turha murehtia
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikös tämä oo suutinkartta?MJPfin kirjoitti:Jos kartta loppuu niin mistähä se kone siihen enempää taikoo? Mutta missä noin alas suutinkartat edes on jätetty?
Pystyakseli on railipaine mut mikä on vaaka akseli?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Se on ruiskutusmäärä 100mm3 on suurin arvo
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Suutinkartat menee jotenkin näin:
Vanhemmissa Boschilaisissa 100 milliä, poikkeuksena V6, jossa 90milliä.
Delphiläiset 90mg poikkeuksena 250cdi, jossa 120mg
Uudemmat Bochilaiset V6 100milliä/120, nelisyl. 120/130mg
Suutinkartat menee jotenkin näin:
Vanhemmissa Boschilaisissa 100 milliä, poikkeuksena V6, jossa 90milliä.
Delphiläiset 90mg poikkeuksena 250cdi, jossa 120mg
Uudemmat Bochilaiset V6 100milliä/120, nelisyl. 120/130mg
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aajoo
Voisko vielä joku selventää et mitkä kaikki rajottaaa ruiskutusmäärää?
Ja onkohan väännönrajottimen karttojen osoitteet oikein?
Voisko vielä joku selventää et mitkä kaikki rajottaaa ruiskutusmäärää?
Ja onkohan väännönrajottimen karttojen osoitteet oikein?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei niitä ihan kaikkia sulle kukaan kultalautasella tarjoile, koita ja tee koeajoa tiedonkeruulla, star, autocom tai joku muu mikä näyttää ruiskutusmäärän ja ahtopaineen sekä kierrokset niin sillä pääsee jo pitkälle.
Osoitteista on paha sano kun pitäisi olla sama softa auki, ne kun on jokaisessa binäärissä vähän eri jos ei tasan sama satu olemaan itsellä.
Osoitteista on paha sano kun pitäisi olla sama softa auki, ne kun on jokaisessa binäärissä vähän eri jos ei tasan sama satu olemaan itsellä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo, niin se on.
Pelkkä syötönrajaus kohtien tietäminen ei riitä, ei ole olemassa mitään "ihmebittejä", joilla kaikki muuttuu hyväksi. Jotta kaikki toimisi, niinkuin kuuluu, pitäisi myös ymmärtää, miten moottori ja ohjelma toimivat ja pelaavat yhteen.
Alussa pitää vähän pinnistää. Mutta ei se helpota myöhemminkään. Se hoksaamisen vaikeus ja jopa vuosien painiskelu jonkin ongelman kanssa tekevät sen, ettei määrättyjä asiioita oikein haluta kertoa, tai jakaa.
Joo, niin se on.
Pelkkä syötönrajaus kohtien tietäminen ei riitä, ei ole olemassa mitään "ihmebittejä", joilla kaikki muuttuu hyväksi. Jotta kaikki toimisi, niinkuin kuuluu, pitäisi myös ymmärtää, miten moottori ja ohjelma toimivat ja pelaavat yhteen.
Alussa pitää vähän pinnistää. Mutta ei se helpota myöhemminkään. Se hoksaamisen vaikeus ja jopa vuosien painiskelu jonkin ongelman kanssa tekevät sen, ettei määrättyjä asiioita oikein haluta kertoa, tai jakaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onhan se niinkin.
Mutta muutaman testin oon tehny ja eikä meinaa saada ees savua aikaseks
Mutta muutaman testin oon tehny ja eikä meinaa saada ees savua aikaseks
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo, autocomilla oonki tehny tiedonkeruuta mut tuntuu et tiedot tulee hieman viiveellä koneen näytölle.
Voi olla et pahimmat piikit esim ahdoissa jää näkymättä. Varmaan johtuu bluetoothista.
Voi olla et pahimmat piikit esim ahdoissa jää näkymättä. Varmaan johtuu bluetoothista.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos saat sen piirtämään käppyrää niin se on helpommin luettavaa. Ei siellä isoja piikkejä ole jos ei vikatilaan mene. Vikatilakin on välillä ihan kiva, tietää että jotain on muuttunut.
Kyllä se siitä, vetoja ja testiä, näplyytystä ja lisää vetoja. Vertaile niitä eri tehoisten softia niin löytyy niitä rajoittimia.
Kyllä se siitä, vetoja ja testiä, näplyytystä ja lisää vetoja. Vertaile niitä eri tehoisten softia niin löytyy niitä rajoittimia.
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kuka osaisi poistaa EGR käytöstä Jyväskylän lähistöllä? EGR jumii ja auto menee vikatilaan. Myös Tuikun ohjelma kiinnostaa. Mistä saisi?
Potilas siis s212 350cdi 2010
Potilas siis s212 350cdi 2010
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikähän siinä on että miksi ei kysyä suoraan tuikulta itseltäänhuonotuurinen kirjoitti:Kuka osaisi poistaa EGR käytöstä Jyväskylän lähistöllä? EGR jumii ja auto menee vikatilaan. Myös Tuikun ohjelma kiinnostaa. Mistä saisi?
Potilas siis s212 350cdi 2010
Mökkillä
'
'
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
FinlandMerceds kirjoitti:Mikähän siinä on että miksi ei kysyä suoraan tuikulta itseltäänhuonotuurinen kirjoitti:Kuka osaisi poistaa EGR käytöstä Jyväskylän lähistöllä? EGR jumii ja auto menee vikatilaan. Myös Tuikun ohjelma kiinnostaa. Mistä saisi?
Potilas siis s212 350cdi 2010
Auto on vikatilassa. Starilla vikaa tutkittu ja EGR:ään viittaisi. Koodien nollauksen jälkeen menee melko pian uudestaan vikatilaan. Kajaaniin on 400km matkaa eikä vikatilassa huvittaisi sellaista matkaa ajaa...
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Talvinopeusrajotukset, eiköhän vikatilassa 8-kymppiä pääse noin isolla koneella, menihän vähä piristetty 420cdi 200km/h vikatilassa
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei kait sitä kysymistä varten tarvitse kajanin matkustaahuonotuurinen kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Mikähän siinä on että miksi ei kysyä suoraan tuikulta itseltäänhuonotuurinen kirjoitti:Kuka osaisi poistaa EGR käytöstä Jyväskylän lähistöllä? EGR jumii ja auto menee vikatilaan. Myös Tuikun ohjelma kiinnostaa. Mistä saisi?
Potilas siis s212 350cdi 2010
Auto on vikatilassa. Starilla vikaa tutkittu ja EGR:ään viittaisi. Koodien nollauksen jälkeen menee melko pian uudestaan vikatilaan. Kajaaniin on 400km matkaa eikä vikatilassa huvittaisi sellaista matkaa ajaa...
Mökkillä
'
'
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jep. Nyt kysytty yv:näFinlandMerceds kirjoitti:Ei kait sitä kysymistä varten tarvitse kajanin matkustaahuonotuurinen kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Mikähän siinä on että miksi ei kysyä suoraan tuikulta itseltäänhuonotuurinen kirjoitti:Kuka osaisi poistaa EGR käytöstä Jyväskylän lähistöllä? EGR jumii ja auto menee vikatilaan. Myös Tuikun ohjelma kiinnostaa. Mistä saisi?
Potilas siis s212 350cdi 2010
Auto on vikatilassa. Starilla vikaa tutkittu ja EGR:ään viittaisi. Koodien nollauksen jälkeen menee melko pian uudestaan vikatilaan. Kajaaniin on 400km matkaa eikä vikatilassa huvittaisi sellaista matkaa ajaa...
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Autona W203 C270 CDI -01. Ajettu 400tkm.
Minkälaista ohjelmaa näihin kannattaa ajaa(jos edes kannattaa), ja kuinka paljon kyseinen ohjelmointi maksaa suunnilleen?
Minkälaista ohjelmaa näihin kannattaa ajaa(jos edes kannattaa), ja kuinka paljon kyseinen ohjelmointi maksaa suunnilleen?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Enpä tiedä, että kannattaako - oikeastaan ei, kyllä tämä loppuviimein on jotain muutakun kannattavuus kysymys.
Mukavuuspäivitys, olis varmaan lähempänä ...
Sellainen 220hv/500nm Noista lähtee, jos on automaatti, lähtee enempikin, mutta sillon on kynttilä kyllä sytytetty molemmista päistä.
Eipä varmaan yli kuudensada tarvi ohjelmasta maksaa.
Enpä tiedä, että kannattaako - oikeastaan ei, kyllä tämä loppuviimein on jotain muutakun kannattavuus kysymys.
Mukavuuspäivitys, olis varmaan lähempänä ...
Sellainen 220hv/500nm Noista lähtee, jos on automaatti, lähtee enempikin, mutta sillon on kynttilä kyllä sytytetty molemmista päistä.
Eipä varmaan yli kuudensada tarvi ohjelmasta maksaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minkälaiset hv- ja vääntökäyrät on CDI 200 2011 OM651 moottorilla 210 hv. / 500nm. tuikkauksella?
W213 T 220d 4Matic -18
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt saatiin jo savua aikaseks ja persdynolla kiihtyvyys parani
Pitäs vielä mitata sekunttikellolla aika.
Vielä kiinnostas et saako laatikon egs1 boksista ohjelman pihalle liittimestä vai pitääkö avata?
Sen verran oon käsittäny et K-linjalla pitäs onnistua vaikka ktagilla yms.
Pitäs vielä mitata sekunttikellolla aika.
Vielä kiinnostas et saako laatikon egs1 boksista ohjelman pihalle liittimestä vai pitääkö avata?
Sen verran oon käsittäny et K-linjalla pitäs onnistua vaikka ktagilla yms.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuli hankittua tällainen hopeanuoli;B 180CDI, 2014, manuaali OM 607 DE 15 LA koneella. Se lienee Rellun valmistama mersun mausteilla. En ole löytänyt mistään tietoa, että voiko tai kannattaako tuota konetta piristää vai pitääkö tyytyä köröttelyyn?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Egs51 ei saa ollenkaan, 52 saa bootmodessa pöydällä.HHauki kirjoitti:Nyt saatiin jo savua aikaseks ja persdynolla kiihtyvyys parani
Pitäs vielä mitata sekunttikellolla aika.
Vielä kiinnostas et saako laatikon egs1 boksista ohjelman pihalle liittimestä vai pitääkö avata?
Sen verran oon käsittäny et K-linjalla pitäs onnistua vaikka ktagilla yms.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Joo,löysinki jo netin syövereistä kuvat.
Mulla onki egs52 ohjain laatikossa. Egs51 ohjain on näköjää vanhemmissa automaateissa.
Onkohan c30amgeessä mikä perävälitys?
Ajattelin et jos laittas amgeen ohjelman w203 270cdiin laatikkoon?
Tai sit vaa muokkais vakio ohjelmaa ku löyty mappackki egs52 ohjelmaan.
Mulla onki egs52 ohjain laatikossa. Egs51 ohjain on näköjää vanhemmissa automaateissa.
Onkohan c30amgeessä mikä perävälitys?
Ajattelin et jos laittas amgeen ohjelman w203 270cdiin laatikkoon?
Tai sit vaa muokkais vakio ohjelmaa ku löyty mappackki egs52 ohjelmaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.