En uskalla mitään kulutuksen laskua luvata, pienellähän tuo menee.jusahh kirjoitti:Auttaako softaaminen W204 OM651 220CDI AUTOM kulutukseen, -11 facefilt? Auto tempasee seka-ajossa 7L/100km, maantiellä 6L/100km ja matka-ajossa mennään asiallisella 5,2L/100km, kaikki mitattuja kulutuksia.
Saadaanko vielä 220CDI:stä yhtä suuria lukemia, kuin 250CDI?
Yhteenkään en vielä ole laittanut, vaikka tekniikka on kyllä jo selvillä.
Noin 110mg on näköjään sellainen syöttömäärä, jonka delphiläisten pumput vielä kykenee toimittamaan max kierroksilla, noinniinkuin "normaalisti", jotkut hiukan enemmänkin. Se riittää tehoissa sinne 270 - +280 haarukkaan, riippuen siitä, mihin max tehon kierrosluku haluaa asettua.
Tänään juuri tein 250cdi,n johon tuli noin 570nm/270hv, teho jäi alakanttiin, koska maksimi kohta vaan väkisellä vääntyi noin 3500rpm kohdalle.
Ja hiukkaspönttöautoissa ei vaan voi syöttömäärällä liikoja pakottaa lisäkierroksia, tulee kova lisärasitus hiukkaspönikälle.
Kyllä kohtapuolin voisin 220cdin muutostyötä kokeillakkin, kun täällä on jo tiet sulana, tuo muutos kun pitää muutamalla autolla ensin mitata, että tohtii sanoa osaavansa.
Sen verran paljon siinä tulee lisätyötä, kun syöttömäärät ja kaiken muunkin laittaa näkymään oikein, että ei se enään tavan lastutuksen piiriin kuulu.
Yksiahdin malleissa näyttäisi olevan niissäkin mahdollista lisätä syöttömäärää sataan mg,n asti, sillä toivoisin irtoavan parikymmentä lisähevosta "normitason" päälle, mutta vuodenajasta johtuen tämäkin on vähän vaiheessa, kuitenkin testattu on, toimii.
Kaiken kaikkiaan, kehitys kehittyy hiljalleen.
Olen jäämässä varsinaisesta työelämästä hiljalleen poikkeen, joten jospa nyt jo hiukan enemmän riittäisi aikaa sitten harrastella tämänkin parissa.
ML ja Eemeli - projektit on pitkästä aikaa nyt liikahtamassa eteenpäin - mutta siitä lisää kohtapuoliin.
Eemeliin vähän eksoottisempi ahdinratkaisu, sarjaan ahdettu, pikkuahtimena vnt-hybridi, - pitää kait minunkin kokeilla, että osaanko.