CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

cls350cgi kirjoitti:Kantsii kattoa lisaatehoa.fi mitä sieltä ois tyrkyllä. Itse olen cls350cgi ja 3,2l mesen koneella varustetun crossfire käyttänyt optimoinnissa tuolla ja varsinkin jälkimmäisestä tuli HYVÄ ml automaatin toiminta.
"Konseptimme on ainutlaatuinen, valittavanasi on usean huippuammattilaisen ohjelmointiosaaminen. Kokemuksella osaamme kertoa, mikä on ajoneuvoosi se paras ja toimivin tehonlisäys. "

Ei liene kenellekään yllätys kenen softat lisaatehoa.fi yrityksellä on tarjolla?
AJtech ja tuossa ylempänä kirjoittanut tuikku, eli toimiihan ne sinun autot kun niissä on tuikun tekemät softat. AJtech on vähän enempi erikoistunut BMW merkkisiin autoihin vaikka menee ne tuikullakin.
C30 AMG kanssa harrastelua
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2465
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja noroljan »

ArtoCDI kirjoitti:
cls350cgi kirjoitti:Kantsii kattoa lisaatehoa.fi mitä sieltä ois tyrkyllä. Itse olen cls350cgi ja 3,2l mesen koneella varustetun crossfire käyttänyt optimoinnissa tuolla ja varsinkin jälkimmäisestä tuli HYVÄ ml automaatin toiminta.
"Konseptimme on ainutlaatuinen, valittavanasi on usean huippuammattilaisen ohjelmointiosaaminen. Kokemuksella osaamme kertoa, mikä on ajoneuvoosi se paras ja toimivin tehonlisäys. "

Ei liene kenellekään yllätys kenen softat lisaatehoa.fi yrityksellä on tarjolla?
AJtech ja tuossa ylempänä kirjoittanut tuikku, eli toimiihan ne sinun autot kun niissä on tuikun tekemät softat. AJtech on vähän enempi erikoistunut BMW merkkisiin autoihin vaikka menee ne tuikullakin.
Tuikku ei taida bensakoneisiin ohjelmia tehdä? Muutenkin vapari bensan (V6 tässä tapauksessa) ohjelmointi taitaa olla yhtä tyhjän kanssa, mutta hyvä että tuli "hyvä". En enempää tuikun erittäin mielenkiintoista ketjua viitsi sotkea, tulipahan vaan mieleen...
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
VilleJD
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 28.10.2015 08:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja VilleJD »

Nyt on ML Tuikutettu. Kiitos Aki/Turbotehoa.fi kotikäynnistä ja Tuikulle kun viitsit pysähtyä matkan päältä naputtelemaan. Vaihteetkin vaihtuvat nyt loogisemmin, tiedä sitten miksi.
ex VW typ. 181 Kubelwagen -74
ex W126 MB 420SEL -91
ex S211 MB E220T Cdi A Avantgarde -07
ex VW kupla "leikkipossu" Porche look - 74 (tallin pahnoilla jo 8 vuotta)
ex W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
ex S204 MB C220T Cdi A -08
W164 MB ML320 Cdi 4Matic - 07
Mini Cooper S A -06
Avatar
JoneN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JoneN »

VilleJD kirjoitti:Nyt on ML Tuikutettu. Kiitos Aki/Turbotehoa.fi kotikäynnistä ja Tuikulle kun viitsit pysähtyä matkan päältä naputtelemaan. Vaihteetkin vaihtuvat nyt loogisemmin, tiedä sitten miksi.
Aki laittoi minunkin S211 Tuikun softan ja täysin saman havainnon tein vaihteiston suhteen. Sittemmin vaihteisto oppi joitakin pahoja tapoja ja Ylöjärvellä käytin starin perässä ja nyt taas laatikko vaihtaa kuten pitääkin.
S211 E320 cdi -09
Avatar
Braide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 25.10.2006 17:21
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Braide »

s1jviita kirjoitti:Enempää juu ei viitsi tätä ketjua sotkea, mutta 95% autoista teen (lisäätehoa.fi) itse, myös mersut ja bemarit. 5% käytännössä menee Tuikulle.
Täällä käytössä bensakoneella, ei mersu. 2,0 tsi kone. Ainakin täällä ollaan erittäin tyytyväisiä :clap: Alkaa vaan nopeusrajoitukset tuntuu turhan alhaisilta..
Kzing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 30.07.2015 19:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kzing »

Kysympä täällä kun asiasta jotain tietävät tätä joskus varmaan katsovat.

Auto W203 C 200cdi alkupään malleja vm02 manuaali laatikolla. Moottori OM611. Ruiskutuspaine se matalampi 1350bar järjestelmä. Ahdin alipaineohjattua mallia ( VNT ). Suuttimet mb osa nro A 611 070 09 87 ( jos tuolla nyt merkitystä ).

Onko jollakulla näkemystä/näppituntumaa millekkä tehomäärälle auton alkuperäiset polttoainelaitteet riittävät ??
Suunnitteilla olisi varmaan tulevaisuudessa päivitellä ahdinta ja cooleria ainakin ensin ( ohjelmoitu jo ).

Mutta onko näillä muutoksilla odotettavissa enää kovinkaan suurta tehonlisää ilman että päivittää suuttimia tai pumppua parempiin ??
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
50hv/suutin vakio-osilla
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kzing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 30.07.2015 19:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kzing »

Kysymysten sarjaan jatkoa.

Loppuuko kapasiteetti ensin suuttimilta vai pumpun tuotolta ?

Olen muistaakseni täältä lukenut että amg suuttimilla pääsisi 60 hv/suutin luokkaa tehoihin jos muistin oikein ??
Vaatii kaverikseen varmaan myös suurempituottoisen pumpun tässä pienemmän paineen järjestelmässä ??
Onko kokemuksia isommista suuttimista vakio irtokansipumpulla ?

Paljon olen täältä lukenut myös mainittavan noista "mörkösuuttimista" näillä ilmeisesti tarkoitetaan vakiosuuttimista rakennettuja custom suuttimia ??
Ovatko nuo mörkömallit yleisesti ottaen sitten näitä vanhemman vai uudemman moottorin 611 vs 646 mallin rungoista tehtyjä kun ovat eri ruiskutuspaineilla ja pumpulla olevia malleja ??
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

No jotain vastauksia, vaikken se tietävin täällä olekaan.

Tuolla turbot sekä projektit osioissa on muutamia cdi moottorisen vehkeen viritystarinoita. Niitä kannattaa lukea ja perehtyä jos meinaa oikeasti enemmän virittää autoa. Tässä on yksi parhaista ketjuista. Pitkä mutta mielenkiintoinen, myös sikäli että viritettävä auto on juuri samanlainen kuin sinulla.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=27045" onclick="window.open(this.href);return false;

Noi "mörkösuuttimet" taitaa pääsääntöisesti olla Karjalaisella 646 runkoihin tehtyjä suuttimia. Kapasiteettiä puolitoista keltaisesti AMG suuttimien verran.

Varoitus sitten ettei se virittäminen ikinä mene niin että vaihdetaan suuttimet, turbo, pumppu ja ajetaan iloisena auringonlaskuun. Seuraavana sulaa kytkin tai pettää laatikko, sitten loppuu jarrut, alusta, pakoventtiilit alkaa kellumaan, perä hajoaa jne jne.....
C30 AMG kanssa harrastelua
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Kzing kirjoitti:Kysymysten sarjaan jatkoa.

Loppuuko kapasiteetti ensin suuttimilta vai pumpun tuotolta ?

Olen muistaakseni täältä lukenut että amg suuttimilla pääsisi 60 hv/suutin luokkaa tehoihin jos muistin oikein ??
Vaatii kaverikseen varmaan myös suurempituottoisen pumpun tässä pienemmän paineen järjestelmässä ??
Onko kokemuksia isommista suuttimista vakio irtokansipumpulla ?

Paljon olen täältä lukenut myös mainittavan noista "mörkösuuttimista" näillä ilmeisesti tarkoitetaan vakiosuuttimista rakennettuja custom suuttimia ??
Ovatko nuo mörkömallit yleisesti ottaen sitten näitä vanhemman vai uudemman moottorin 611 vs 646 mallin rungoista tehtyjä kun ovat eri ruiskutuspaineilla ja pumpulla olevia malleja ??
Pumput on mitoitettu 1350bar järjestelmässä siten, että aina ko moottorissa tuotto riittää 100,n millin todellisiin syöttöihin vakiosuuttimilla.
Sata milliä tarkoittaa käytännössä kaamean pitkää ruiskutusaikaa noissa toteutuessaan - ei toimi enää kunnolla kierroksilla.
Siis, ei ole oikein vastausta tuohon.

Joo
Vaatii, jos kaikki hyödynnetään.

On
Oikealla setupilla toimii

Korkeamman paineen suutinrunkoon.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

Kzing kirjoitti:Kysympä täällä kun asiasta jotain tietävät tätä joskus varmaan katsovat.

Auto W203 C 200cdi alkupään malleja vm02 manuaali laatikolla. Moottori OM611. Ruiskutuspaine se matalampi 1350bar järjestelmä. Ahdin alipaineohjattua mallia ( VNT ). Suuttimet mb osa nro A 611 070 09 87 ( jos tuolla nyt merkitystä ).

Onko jollakulla näkemystä/näppituntumaa millekkä tehomäärälle auton alkuperäiset polttoainelaitteet riittävät ??
Suunnitteilla olisi varmaan tulevaisuudessa päivitellä ahdinta ja cooleria ainakin ensin ( ohjelmoitu jo ).

Mutta onko näillä muutoksilla odotettavissa enää kovinkaan suurta tehonlisää ilman että päivittää suuttimia tai pumppua parempiin ??
anteeksi sarkastinen kommentini

vaihda autosi vaikka 203 270cdi malliin ja lastuta se normaalisti niin sinulla on paljon toimivampi auto ja vähemmän murheita ja tulee halvemmaksi ja joku saattaa vielä tulevaisuudessa vaihdossa siitä jotain
hyvittää

kysymys on verrannollinen siihen että paljonko pitää vartta jatkaa että fiskarsin veistokirveestä saa halkaisu kirveen
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Noin 350hv lähti OM648,sta.
Vakio downpipe ja katti paikoillaan rajaa tehon tuohon.
Suurennettu vakioahdin by ProTurbo + isot suuttimet.
Pikkuisen jäi polkaisu myöhään, joten vääntö jäi vaatimattomaksi.
Ahtoja tarvi 2bar.


Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
599gtb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Pe 22.04.2011 07:17

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 599gtb »

Ketä ohjelmoi Mersua pk seudulla samallla voisi poistaa egr ja immusarjan läpät

Auto C220 cdi 2001
m1k4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 16.05.2016 21:51

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja m1k4 »

Onnistuuko w903 316cdi sprinteristä poistaa egr käytöstä kokonaan? onko imusarjan läppien poistolla mitään vaikutusta?
kun ajatuksena olisi vähän päivittää tehoa isommalla ahtimella ja paremmin hengittävällä putkistolla vai onko näistä mitään iloa? :lol:

Kymenlaakson seudulta jos löytyy ohjelman tekijä niin saapi ilmottautua :thumbup:
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Itse asun Kotkassa ja kävin Hyvinkäällä Turboteholla laittamassa tuikun ohjelman. Kymenlaaksossa ei tietääkseni ole vielä ketään :roll:
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

nix0n kirjoitti:Itse asun Kotkassa ja kävin Hyvinkäällä Turboteholla laittamassa tuikun ohjelman. Kymenlaaksossa ei tietääkseni ole vielä ketään :roll:
Kotkassa onnistuu minun kautta.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Tuli hommattua -16 220d bluetech e-sarjalainen. Paljonkos tohon järkevästi saa ohjelmalla tehoa?
Mikään raketti auto ei ole vakiona kun kokoa kuitenkin farkussa on reilusti, pientä piristystä vaatii ehdottomasti.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
allu34
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 06.09.2016 14:01

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja allu34 »

Terve Tuikku ja moni muukin! Puhuit joskus kauan aikaa sitten ohjelmoidun W211/W203 270 CDI:n "ilmavaivoista". Itselläni on juuri W211 270 CDI ja kävin sen ohjelmoimuttamassa ja sen jälkeen alkoi juuri sitä ala väännöillä takkuilua ja sammuikin ainoan yhden kerran. Ei ole sen koommin sammuillut toisten. Elikkä kierroksia jotaki noin 1300 ja jos timmin lyö pohjaan ja laatikko päättää ettei vaihda pienemmälle niin auto on vikatilassa lähes aina ja staari sanoo: "Rail paine on liian pieni". Oliskohan tämä nyt juuri sitä "ilmavaivaa" elikkä pitäisikö rempata polttoainelinjan tiivisteet vai onko tämä jotaki suutin ongelmaa? Mitä putkia meinaa muuten polttoainelinja? Se mikä lähtee tankista kö. Sen tiedän että aikalailla maksimi syötöt luultavasti laitettu koska savuttaa sen verran. Molemmat rail paine anturit on vaihdettu ja ei vaikutusta. Ennen ohjelmointia ei ollut ongelmaa. Korkeilla kierroksilla ei ole mennyt koskaan vikatilaan elikkä tällä ongelmalla pärjään mutta välis se vaan sattuu häiritsemään kun ohitustilanteessa usein voi mennä vikatilahan jos ei sitte kepitä pienemmälle. Tuntuu myös että polttoaineen määrä tankissa vaikuttaa kuinka usein menee vikatilaan ala kierroksilla. Jos vähän naftaa niin menee useammin.
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TLP »

Tuikulla voi mennä vastauksissa tovi, kun se on paremmissa hommissa Utsjoella koirien kanssa :D
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MeSee »

MeSee kirjoitti:Tuli hommattua -16 220d bluetech e-sarjalainen. Paljonkos tohon järkevästi saa ohjelmalla tehoa?
Mikään raketti auto ei ole vakiona kun kokoa kuitenkin farkussa on reilusti, pientä piristystä vaatii ehdottomasti.
Tähän vielä lisää, että kukas Turun seudulla tekee näitä Tuikun ohjelmia? Auto tosiaan -16 220cdi 9G laatikolla.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

MeSee kirjoitti:Tuli hommattua -16 220d bluetech e-sarjalainen. Paljonkos tohon järkevästi saa ohjelmalla tehoa?
Mikään raketti auto ei ole vakiona kun kokoa kuitenkin farkussa on reilusti, pientä piristystä vaatii ehdottomasti.
noin 500/230
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

allu34 kirjoitti:Terve Tuikku ...
Sinun autossasi erilainen polttoainejärjestelmä.
Tod.näk. suuttimien ohivuoto.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Skidoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 19.09.2017 22:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Skidoo »

Onko tietoa mikä voi olla ongelmana kun autona S212 250cdi 4-matic aut. laatikko vm -13 ohjelmoitu ja on alkanut täristää kiihdytettäessä n.1800 kierroksen tienoilla. Tämäkin vain suuremmissa nopeuksissa kun alkaa pienillä kierroksilla kiihdyttämään ja kevyt tärinä vain kapella kierrosalueella n. 1800 rpm tienoilla.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tämä ei nyt ole kyllä mikään korjaustopiikki.
Muttamutta,, esim laatikossa turbiinin lukitusventtiili, vähä/väärä öljy ...
Hydrauliyksikkö, turbiini vaurio.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Skidoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 19.09.2017 22:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Skidoo »

Ei siis ilmeisesti liityy ohjelmointiin. Autolla ajettu 125tkm ja laatikon öljynvaihtohuolto olisi tulossa seuraavaksi.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ihan vaan varovaista kyselyä, tekeekö näitä kukaan Etelä-savossa tai vaikka Pohjois-Karjalassa? Savonlinnan ainut omatoimikoodari meni ryökäle muuttamaan Etelä-Suomeen ja jäljellä enää bulkkisoftia ajavia liikkeitä...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
makek87
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.09.2017 09:01

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja makek87 »

Mitkä tahot olisivat pk-seudulla ammattitaitoisia mersun ohjelmoijia?

Esimerksi w211 280cdi facelift on kuulemma sama moottori kuin 320cdi, mutta vain kuristettu ohjelmalla. Eli "täysitehoisena" näistä moottoreista pitäisi saada kutakuinkin samat lukemat ulos.
Minun on annettu ymmärtää että kaikki ohjelmoijat eivät kykene saamaan kaikkea ulos tuosta 280cdi mallista. Että siinä olis joku jippo jota kaikki ei hallihe... :crazy:
Eli ketkä sen esimerkiksi sitten hallitsee? Kysyn kun tuo 280cdi on osto harkinnassa... :D
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

makek87 kirjoitti:Mitkä tahot olisivat pk-seudulla ammattitaitoisia mersun ohjelmoijia?

Esimerksi w211 280cdi facelift on kuulemma sama moottori kuin 320cdi, mutta vain kuristettu ohjelmalla. Eli "täysitehoisena" näistä moottoreista pitäisi saada kutakuinkin samat lukemat ulos.
Minun on annettu ymmärtää että kaikki ohjelmoijat eivät kykene saamaan kaikkea ulos tuosta 280cdi mallista. Että siinä olis joku jippo jota kaikki ei hallihe... :crazy:
Eli ketkä sen esimerkiksi sitten hallitsee? Kysyn kun tuo 280cdi on osto harkinnassa... :D
Jippo on siinä että ei onnistu portin kautta
tarvitsee eri työkalun
Mökkillä
'
makek87
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.09.2017 09:01

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja makek87 »

Ok. Kuitenkin kellä on näitä eri työkaluja? :-D
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

FinlandMerceds kirjoitti:
makek87 kirjoitti:Mitkä tahot olisivat pk-seudulla ammattitaitoisia mersun ohjelmoijia?

Esimerksi w211 280cdi facelift on kuulemma sama moottori kuin 320cdi, mutta vain kuristettu ohjelmalla. Eli "täysitehoisena" näistä moottoreista pitäisi saada kutakuinkin samat lukemat ulos.
Minun on annettu ymmärtää että kaikki ohjelmoijat eivät kykene saamaan kaikkea ulos tuosta 280cdi mallista. Että siinä olis joku jippo jota kaikki ei hallihe... :crazy:
Eli ketkä sen esimerkiksi sitten hallitsee? Kysyn kun tuo 280cdi on osto harkinnassa... :D
Jippo on siinä että ei onnistu portin kautta
tarvitsee eri työkalun
Onnistuu portin kautta jos on 4matic.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Vastaa Viestiin