CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17142
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se teho kiinnostaa mikä ilmoitetaan esim. tässä
Tuikku kirjoitti:MB C 200cdi autom. Se 122hv versio.
ei yhtään se millä auto liikkuu.
(minua)
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JarkkoJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 09.06.2018 17:44
Paikkakunta: Tampere

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JarkkoJ »

Juu - justiin kuten DV6 ja Vitonraato kirjoittavat. Tottahan on se, että autoa liikuttaa se teho ja vääntö, mikä renkaille asti tulee tiehen välitettäväksi. Siitä ei ole epäilystäkään...

Ja tuossa dealerin viestissäkin mainittu 122hv (tehtaan ilmoitus) tarkoittanee juurikin moottorin tehoa, ei pyöriltä dynotettua tehoa?
E 350 CDI 4 Matic (S212) 2010
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Moottoritehoista aina puhutaan niin sikäli niillä pyörätehoilla ei ole paskankaan merkitystä. Sinänsä enemmän se kertois auton suorituskyvystä, mutta näin on aina toimittu. Tosin eihän sekään koko totuutta kerro, kun 1000kg mopoauto 150 hevosvoimalla liikkuu yhtä rivakasti mitä 2000kg ässämersu 300 hevosvoimalla.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

S202 kirjoitti:Moottoritehoista aina puhutaan niin sikäli niillä pyörätehoilla ei ole paskankaan merkitystä. Sinänsä enemmän se kertois auton suorituskyvystä, mutta näin on aina toimittu. Tosin eihän sekään koko totuutta kerro, kun 1000kg mopoauto 150 hevosvoimalla liikkuu yhtä rivakasti mitä 2000kg ässämersu 300 hevosvoimalla.
Mutta eihän mopoauto kulje kuin sen 40km/h.. :lol: :lol: :lol:
No tottapuhuen, koskaan vertailu ei ole noin suoraviivaista, koska asioissa on monta muuttujaa.........
Teoria on aina eri sia kuin käytäntö!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Ohan se pyöräteho siinä kätevä jos haluaa verrata vaihteiston (automaatti vs. manuaali) tehon häviötä jos moottori on sama. Toki siinäkin voi moottorin tehot heittää vaikka molemmat olis vakio moottoreita.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, ja sitten se että onko moottori pirteä bensaturbo vai diesel jossa turbon heräämisen aikana kerkee polttaa tupakan ja sitten vetävät kierrokset jo loppuukin jne jne
S124 300TE
S211 E500
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

Olisikohan tehonmittaukseen parempi perustaa oma topic?

Tämä taitaa kuitenkin olla enemmän Tuikun ohjelmointiasioihin liittyvä ketju. :roll:
044-0760422
verykoira
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 27.08.2018 15:01

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja verykoira »

teemu5566 kirjoitti:Kuinka moottoriteho lasketaan alustadynamometrin rengastehosta?
Esimerkki auton virityksestä ( optimoinnista ) 4-WD alustadynamometriä käyttäen:
Voidaan mitata niin että kaikki massat ovat mukana mittauksessa.
Siis 2-vetosessa autossa mukana toisilla rullilla pyörii myös vapaana pyörivät pyörät.

1. Auto rullille ja vakion mittaus
2. Ohjelmointi
3. Ohjelmoidun auton mittaus

Operaatio tehdään samalla kiinnityksellä samassa tilassa , mittauksessa samat olosuhteet

Näin saadaan tieto, vakio / viritetyn moottorin tuottama erotus , teho ja vääntö.

Dynojen kalibroinnilla ja muutuvien tekijöiden suhteelinen vaikutus mittaus tulokseen erittäin pieni
Dynot ovat kuitenkin muutaman prosentin sisällä näyttämänsä tehon /väännön suhteen
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Näinhän se menee.
mikkah
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 04.09.2018 17:23

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mikkah »

Osaako täällä kukaan sanoa, mitä voi olla vialla kun ei mene Tuikutettu W204 250CDI päästöistä läpi?
Tarina seuraava:
Keväällä hajosi EGR venttiili. Jouduttu ajamaan tovi rikkinäisellä venttiilillä. Käyty poistamassa ohjelmallisesti tuo ketun turha laite pois ja samalla Tuikutettu softa. Todettu tämän jälkeen DPF:n täyttyneen. Tuossa kyseisessä mallissa korjaamopolttoa ei pystynyt suorittamaan vaan ainoastaan ajamalla polttamaan. Yritetty tietokoneen kautta ajossa aloittaa poltto->Ei lähde polttamaan. Tyhjennetty ja poistettu ohjelmallisesti DPF pois. Todettu ahtopaine anturinkin rikkoutuneen. Vaihdettu anturi. Käyty anturin vaihdon jälkeen leimalla, K-arvo 0,78. Rääkätty konetta, mietinnällä että olisi tukkoinen ja K-arvo lasku 0,71. Tiputettu samalla Tuikuttajalla Tampereella tehoja, K-arvo 0,80.

Tarviiko tuo saatanan laite tiputtaa 220CDI:n softaan, että se menee päästöistä läpi? Savua ei tuossa testatessa tule mitään älytöntä määrää putkesta edes pihalle
W204 250CDI 7g-tronic '11 4Matic
SilverS212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja SilverS212 »

Euro 4 luokan turbodiesel max. k-arvo 1,5. Euro 5 = 0,5. Vanhemmat turbodieselit 3.0. Trafin sivuilta poimittu. Googleta "k-arvo raja".

Eikös tämä kyseinen ole vielä Euro4-tekniikalla??
mikkah
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 04.09.2018 17:23

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mikkah »

SilverS212 kirjoitti:Euro 4 luokan turbodiesel max. k-arvo 1,5. Euro 5 = 0,5. Vanhemmat turbodieselit 3.0. Trafin sivuilta poimittu. Googleta "k-arvo raja".

Eikös tämä kyseinen ole vielä Euro4-tekniikalla??
2011 malli eli facelift ja tosiaan tuo Euro 5. Tehtaan ilmoittama raja 0,51

EDIT: Osaako joku muuten kertoa käyttääkö 4Matic samanlaista pönttöä kuin "perusmalli"? 220 ja 250 ei pitäisi tuon suhteen olla kuitenkaan eroa.
W204 250CDI 7g-tronic '11 4Matic
Maude
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 28.03.2016 16:34
Paikkakunta: Kajaani

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Maude »

Ettei vaan olis lambda anturissa häikkää...
W212 220cdi aut. Avantgarde -12
mikkah
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 04.09.2018 17:23

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mikkah »

Maude kirjoitti:Ettei vaan olis lambda anturissa häikkää...
Tuon pitäisi generoida vikakoodi jos siinä olisi häikkää
W204 250CDI 7g-tronic '11 4Matic
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

mikkah kirjoitti:Osaako täällä kukaan sanoa, mitä voi olla vialla kun ei mene Tuikutettu W204 250CDI päästöistä läpi?
Tarina seuraava:
Keväällä hajosi EGR venttiili. Jouduttu ajamaan tovi rikkinäisellä venttiilillä. Käyty poistamassa ohjelmallisesti tuo ketun turha laite pois ja samalla Tuikutettu softa. Todettu tämän jälkeen DPF:n täyttyneen. Tuossa kyseisessä mallissa korjaamopolttoa ei pystynyt suorittamaan vaan ainoastaan ajamalla polttamaan. Yritetty tietokoneen kautta ajossa aloittaa poltto->Ei lähde polttamaan. Tyhjennetty ja poistettu ohjelmallisesti DPF pois. Todettu ahtopaine anturinkin rikkoutuneen. Vaihdettu anturi. Käyty anturin vaihdon jälkeen leimalla, K-arvo 0,78. Rääkätty konetta, mietinnällä että olisi tukkoinen ja K-arvo lasku 0,71. Tiputettu samalla Tuikuttajalla Tampereella tehoja, K-arvo 0,80.

Tarviiko tuo saatanan laite tiputtaa 220CDI:n softaan, että se menee päästöistä läpi? Savua ei tuossa testatessa tule mitään älytöntä määrää putkesta edes pihalle
Olisikko mahdollista, että se egr-venttiili olisi juuttunut hiukan auki-asentoon ja päästäisi pakokaasuja kuitenkin koko ajan imusarjan kautta moottoriin.
Tämä aiheuttaa savutusta.
Tuo 0,5 savuarvo ei loppupelissä ole mitenkään mahdoton, jos vaan kaikki on mekaanisesti kunnossa.
Tuossa mallissa se egr-venttiilihässäkkä on hiukn vaikessa paikassa ja monimutkaisen näköinen myky, muttei se sitä kuitenkaan ole.
Mekaaninen tulppaus varmistaisi pakokaasujen pysymisen pois imusarjasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

Jos egr ei ole siinä asennossa kun ohjelmassa on määrätty niin siitä tulee vika tila tai koodi aina
autossa on jokin vika tai lambda kartta ei ole vakio
tai lambda anturissa on vikaa
onko hehkut kunnossa?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei tule vikakoodia tässä autossa, siitä on pyydetty ottamaan vikakoodit poikkeen, kun se egr on rikki, niinkuin yllä lukee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
gemssy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 25.10.2009 16:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gemssy »

Ettei mittaajilla olisi jäänyt laitteen "silmät" putsaamatta. Minä kuuntelin leimakonttorin kahvihuoneessa, että hirttikö kaasun kun mersu huutaa täysillä. Juoksin halliin ja käskin leimamiehen lopettaa tuollainen. K oli 4.8 ja ukko yritti lämmittää pakokaasuja, tms... Toinen mies tuli ja putsasi laitteen "silmät" ja K oli 0.8...Ei liene terveellistä huudattaa kaasu pohjassa puoli minuuttia...
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
mikkah
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 04.09.2018 17:23

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mikkah »

gemssy kirjoitti:Ettei mittaajilla olisi jäänyt laitteen "silmät" putsaamatta. Minä kuuntelin leimakonttorin kahvihuoneessa, että hirttikö kaasun kun mersu huutaa täysillä. Juoksin halliin ja käskin leimamiehen lopettaa tuollainen. K oli 4.8 ja ukko yritti lämmittää pakokaasuja, tms... Toinen mies tuli ja putsasi laitteen "silmät" ja K oli 0.8...Ei liene terveellistä huudattaa kaasu pohjassa puoli minuuttia...
Tuo on katottu kahdella eri testerillä. Toisessa vielä putsasi laitteen silmän varmistaakseen että lukema on oikeasti noin korkealla. Täytyy melkein tulpata tuo egr:ä, kuten Tuikku ehdotti (vähän jopa odotin että sieltä tulisi jonkinmoista ehdotusta ongelmaan, kiitokset!). Toivottavasti vika olisi siinä.
W204 250CDI 7g-tronic '11 4Matic
Salminen642
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 11.09.2018 21:05

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Salminen642 »

Mikähän vois olla vikana OM642:ssa kun ilmottaa lambda vikaa ja on vikatilassa? Vika tuli sen jälkeen kun ecu jouduttiin vaihtamaan toiseen. Vastaavalla osanumerolla ei löytynyt mistään toista niin tällä hetkellä eri osanumero ecussa, mutta sama generaatio ja hardware numero. Vanhasta ecusta saatiin ohjelma pelastettua ja istutettua toiseen. Auto lähti käyntiin ja pystyy ajaa (toisin kun vanhalla eculla), mutta tosiaan vikatilassa. Voiko liittyä jotenkin siihen että jos vaihtolaite olisi ollut autossa missä dpf ja nyt kun sitä ei autossa ole niin herjaa siitä syystä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pyydä jotakuta tuunaajaa naplaamaan se vikakoodi poikkeen, niin eiköhän tuo sillä selvinne.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Keklu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 15.10.2017 17:03

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Keklu »

Keklu kirjoitti:Onko muilla tullut ongelmia vakionopeudensäätimen kanssa softamuutoksen jälkeen? Autona W204 320 cdi -08.

Oireilee niin, että vakkariviiksestä kiihdyttämällä 10km/h pykälin esim 100->120km/h kerralla (eli 2 napautusta ylöspäin), iskee vikatilat päälle vakkarista, nopeusrajoittimesta sekä ESP:stä. Auto ei tämän jälkeen anna edes kiihdyttää. Pakko sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja kaikki taas OK tämän jälkeen.

Koitettiin jo kertaalleen pajalla muuttaa ohjelma niin, että uudet tehot otetaan käyttöön vasta 2400 rpm tienoilla (alkuperäinen ohjelma noin 1600 rpm), mutta ei vaikutusta. Juuri motarilla iski vikatila päälle alle 2000rpm kierroksilla vakkarilla kiihdyttäessä.
Tähän päivitystä sen verran, että kolmas ohjelmointikerta auttoi. Koodaajan mukaan ohjelma rakennettiin nyt aivan erilailla (kuulemma ei yhtä hyvällä tavalla), en tiedä kuinka tämä käytännössä meni, koska minulle ei sitä enempää avattu. Joka tapauksessa vakkari toimii nyt ihan normaalisti ja autossa on kaikki lisätehotkin käytössä. Ongelmasta on siis mahdollisuus päästä eroon.
W204 320 CDI -08
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Onko OM654 moottoreissa eroja 200 ja 220 välillä ja onko optimoitu millaisella menestyksellä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
On
Valmistaja on laittanut 200cdi,n tehonlisäykselle senlaatuiset estot, etten ole niistä vielä eroon päässyt.
Tehoa saa noin 220cdi,n verran, eipä enempää, tähän palaan.
Lisäksi Delphin , sekä Boschin uusimmissa ecuissa on malleja, joihin ei kaapelit pysty.
220cdi noinnniinkuin oletusarvoisesti saa tehtyä lähelle samoja lukuja, kuin lastutetun 250,senkin

Viton uusimpia malleja on onnistunutkin, mutta myös epäsellaisia on ollut.

Kaikki ylläoleva koskee siis uusinta, OM654 moottoria.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kzing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 30.07.2015 19:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kzing »

Kysyn nyt tässä kun tietäjiä on paikalla ja kyse kun on kuitenkin ohjelmoidusta autosta.
Auto W203 C200 cdi OM611 Man.

Autossa vääntö/kaasupolkimen vaste "aaltoileva" (toisinaan hyvä/toisinaan huono) = kiihdytys esim motarilla 100->130 kun auto selvästi antaa kaiken väännön ulos, niin vauhtipyörästä kuulee jyrinää.
Myöskään väännön tunne ei katkea kierrättäessä hieman korkeammille kierroksille noin 3700 rpm
Auto vastaa myös kaasuun lähes välittömästi kun kaasua polkee.

Oiree silloin kun "tuntuu"ettei annakkaan nyt kaikkea tehoa/vääntöä ulos = Kiihdytys 100->130 kaasun vaste laiska, menee varmaan 2-3 sek ennen kuin alkaa tapahtua mitään.
Vauhtipyörän tuttua jyrinää ei enää tulekkaan ? Vääntöä puuttuu tai sitä ei nyt tulekkaan niin paljoa että vauhtipyörä tärisisi/pohjaisi ?

Toinen hyvä testi missä huomaa väännön olevan vajaa/sitä vedon tunnetta puuttuu.
Kiihdytys moottoritien rampilta moottoritielle.
Kun vedättää esim 4 vaihteella, niin vedon/väännön tunne katkeaa noin 2600 kierroksen kohdalla kuin veitsellä leikaten.
Kierrosalueen yläpäässä ei olekaan enää vetoa kuten normaalisti, kierrättää voi vaikka punarajalle asti, mutta vääntö tuntuu puuttuvan?

Autossa ei ole mitään vikakoodeja moottorin puolella, eikä häiriövalo pala.
Auto ei myöskään ole missään häiriötilassa kummassakaan yllä kuvatussa tilanteessa.

Kaikki ideat ovat tervetulleita, jos jollakulla on vastaavia kokemuksia vastaavanlaisesta oireesta ja/tai vastaavan tutkimisesta.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Missäs ahtolämmöt huitelee, vai onko cooleri vaihdettu jo? Onko w203 sama ongelma kuin w211, että cooleri on jotain naurettavan ja säälittävän väliltä?
Mä vaan mutuilen, mutta tuli vaan mieleen.
Kzing
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 30.07.2015 19:31

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kzing »

MJPfin kirjoitti:Missäs ahtolämmöt huitelee, vai onko cooleri vaihdettu jo? Onko w203 sama ongelma kuin w211, että cooleri on jotain naurettavan ja säälittävän väliltä?
Mä vaan mutuilen, mutta tuli vaan mieleen.

Ahtolämmöt noin 22-32 välimaastossa näillä keleillä moottoritie nopeuksissa kun vakkari päällä ajelee.
Kiihdytys 100-> 130 jää ahtolämpö yleensä alle 50 astetta.
Kesä helteillä sai nousemaan jonnekkin 57 tuntumalle kun kiihdyttää 100->140 nopeuteen.
Nousisi varmaan korkeammallekkin jos pidempään kaasuttelisi, mutta pitää yrittää pitää järki päässä liikenteessä.
Cooleri on vakio.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei se noilla lämmöillä pitäisi syöttöä vielä tiputtaa.
Late Lapista.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: To 26.06.2014 08:05

Re:

Viesti Kirjoittaja Late Lapista. »

sportsman kirjoitti:Nyt yksinkertainen kysymys ihan ilman mitään vinoilua tai
vastaavaa.

Äkkiseltään luulisin että tehtaalla on parempi tietotaito myös
ohjelmoinnin osalta joten miksi tehdas on sitten jättänyt
optimoinnin tekemättä ??

Ehkä olen jo tullut vanhaksi , mutta ed. perus kysymystä kyllä mietin.
Niin, nykyinen autoni on C220 cdi, automaatti 1999, ja kyllä ainakin minusta se liikkuu hyvin mukavasti jopa kesäkeleillä .
Minulla on myös 2001 vm farkku 220 CDI turbo,auto kulkee tarpeeksi hyvin ilman lisäpäreitäkin, hetkessä kiihtyy 180 km/h huipponopeus yli 200 km/h, meillä täällä tuossa >Tornion ja Kemin välisellä moottoritiellä saa ajaa korkeintaan 120 km/h, joten ei kaipaa Mersu lisäpäreitä.
Minulla on myös vanhus 124 300 td vm 1988 sekin kulkee yli 180 km/h joten ei kaipaa sekään lastutuksia ! Vain naftaa tankkiin ja menoksi!

Late Lapista.
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 577
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Late Lapista. kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Nyt yksinkertainen kysymys ihan ilman mitään vinoilua tai
vastaavaa.

Äkkiseltään luulisin että tehtaalla on parempi tietotaito myös
ohjelmoinnin osalta joten miksi tehdas on sitten jättänyt
optimoinnin tekemättä ??

Ehkä olen jo tullut vanhaksi , mutta ed. perus kysymystä kyllä mietin.
Niin, nykyinen autoni on C220 cdi, automaatti 1999, ja kyllä ainakin minusta se liikkuu hyvin mukavasti jopa kesäkeleillä .
Minulla on myös 2001 vm farkku 220 CDI turbo,auto kulkee tarpeeksi hyvin ilman lisäpäreitäkin, hetkessä kiihtyy 180 km/h huipponopeus yli 200 km/h, meillä täällä tuossa >Tornion ja Kemin välisellä moottoritiellä saa ajaa korkeintaan 120 km/h, joten ei kaipaa Mersu lisäpäreitä.
Minulla on myös vanhus 124 300 td vm 1988 sekin kulkee yli 180 km/h joten ei kaipaa sekään lastutuksia ! Vain naftaa tankkiin ja menoksi!

Late Lapista.
Mikäköhän tämän viestin kontribuutio on ? Jotkut meistä ajaa välillä teillä joilla ei ole rajoituksia ja nopeudet nousee +300 (ei tosin autolla). Se että Suomessa ei saa ajaa ei edes välttämättä pidä paikkaansa, ainakin moottoripyörille on ollut lenttokenttäajoja joissa ei rajoituksia. Tehoa ei koskaan ole liikaa :-)
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Vastaa Viestiin