ei yhtään se millä auto liikkuu.Tuikku kirjoitti:MB C 200cdi autom. Se 122hv versio.
(minua)
ei yhtään se millä auto liikkuu.Tuikku kirjoitti:MB C 200cdi autom. Se 122hv versio.
Mutta eihän mopoauto kulje kuin sen 40km/h..S202 kirjoitti:Moottoritehoista aina puhutaan niin sikäli niillä pyörätehoilla ei ole paskankaan merkitystä. Sinänsä enemmän se kertois auton suorituskyvystä, mutta näin on aina toimittu. Tosin eihän sekään koko totuutta kerro, kun 1000kg mopoauto 150 hevosvoimalla liikkuu yhtä rivakasti mitä 2000kg ässämersu 300 hevosvoimalla.
Esimerkki auton virityksestä ( optimoinnista ) 4-WD alustadynamometriä käyttäen:teemu5566 kirjoitti:Kuinka moottoriteho lasketaan alustadynamometrin rengastehosta?
2011 malli eli facelift ja tosiaan tuo Euro 5. Tehtaan ilmoittama raja 0,51SilverS212 kirjoitti:Euro 4 luokan turbodiesel max. k-arvo 1,5. Euro 5 = 0,5. Vanhemmat turbodieselit 3.0. Trafin sivuilta poimittu. Googleta "k-arvo raja".
Eikös tämä kyseinen ole vielä Euro4-tekniikalla??
Tuon pitäisi generoida vikakoodi jos siinä olisi häikkääMaude kirjoitti:Ettei vaan olis lambda anturissa häikkää...
Olisikko mahdollista, että se egr-venttiili olisi juuttunut hiukan auki-asentoon ja päästäisi pakokaasuja kuitenkin koko ajan imusarjan kautta moottoriin.mikkah kirjoitti:Osaako täällä kukaan sanoa, mitä voi olla vialla kun ei mene Tuikutettu W204 250CDI päästöistä läpi?
Tarina seuraava:
Keväällä hajosi EGR venttiili. Jouduttu ajamaan tovi rikkinäisellä venttiilillä. Käyty poistamassa ohjelmallisesti tuo ketun turha laite pois ja samalla Tuikutettu softa. Todettu tämän jälkeen DPF:n täyttyneen. Tuossa kyseisessä mallissa korjaamopolttoa ei pystynyt suorittamaan vaan ainoastaan ajamalla polttamaan. Yritetty tietokoneen kautta ajossa aloittaa poltto->Ei lähde polttamaan. Tyhjennetty ja poistettu ohjelmallisesti DPF pois. Todettu ahtopaine anturinkin rikkoutuneen. Vaihdettu anturi. Käyty anturin vaihdon jälkeen leimalla, K-arvo 0,78. Rääkätty konetta, mietinnällä että olisi tukkoinen ja K-arvo lasku 0,71. Tiputettu samalla Tuikuttajalla Tampereella tehoja, K-arvo 0,80.
Tarviiko tuo saatanan laite tiputtaa 220CDI:n softaan, että se menee päästöistä läpi? Savua ei tuossa testatessa tule mitään älytöntä määrää putkesta edes pihalle
Tuo on katottu kahdella eri testerillä. Toisessa vielä putsasi laitteen silmän varmistaakseen että lukema on oikeasti noin korkealla. Täytyy melkein tulpata tuo egr:ä, kuten Tuikku ehdotti (vähän jopa odotin että sieltä tulisi jonkinmoista ehdotusta ongelmaan, kiitokset!). Toivottavasti vika olisi siinä.gemssy kirjoitti:Ettei mittaajilla olisi jäänyt laitteen "silmät" putsaamatta. Minä kuuntelin leimakonttorin kahvihuoneessa, että hirttikö kaasun kun mersu huutaa täysillä. Juoksin halliin ja käskin leimamiehen lopettaa tuollainen. K oli 4.8 ja ukko yritti lämmittää pakokaasuja, tms... Toinen mies tuli ja putsasi laitteen "silmät" ja K oli 0.8...Ei liene terveellistä huudattaa kaasu pohjassa puoli minuuttia...
Tähän päivitystä sen verran, että kolmas ohjelmointikerta auttoi. Koodaajan mukaan ohjelma rakennettiin nyt aivan erilailla (kuulemma ei yhtä hyvällä tavalla), en tiedä kuinka tämä käytännössä meni, koska minulle ei sitä enempää avattu. Joka tapauksessa vakkari toimii nyt ihan normaalisti ja autossa on kaikki lisätehotkin käytössä. Ongelmasta on siis mahdollisuus päästä eroon.Keklu kirjoitti:Onko muilla tullut ongelmia vakionopeudensäätimen kanssa softamuutoksen jälkeen? Autona W204 320 cdi -08.
Oireilee niin, että vakkariviiksestä kiihdyttämällä 10km/h pykälin esim 100->120km/h kerralla (eli 2 napautusta ylöspäin), iskee vikatilat päälle vakkarista, nopeusrajoittimesta sekä ESP:stä. Auto ei tämän jälkeen anna edes kiihdyttää. Pakko sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja kaikki taas OK tämän jälkeen.
Koitettiin jo kertaalleen pajalla muuttaa ohjelma niin, että uudet tehot otetaan käyttöön vasta 2400 rpm tienoilla (alkuperäinen ohjelma noin 1600 rpm), mutta ei vaikutusta. Juuri motarilla iski vikatila päälle alle 2000rpm kierroksilla vakkarilla kiihdyttäessä.
MJPfin kirjoitti:Missäs ahtolämmöt huitelee, vai onko cooleri vaihdettu jo? Onko w203 sama ongelma kuin w211, että cooleri on jotain naurettavan ja säälittävän väliltä?
Mä vaan mutuilen, mutta tuli vaan mieleen.
Minulla on myös 2001 vm farkku 220 CDI turbo,auto kulkee tarpeeksi hyvin ilman lisäpäreitäkin, hetkessä kiihtyy 180 km/h huipponopeus yli 200 km/h, meillä täällä tuossa >Tornion ja Kemin välisellä moottoritiellä saa ajaa korkeintaan 120 km/h, joten ei kaipaa Mersu lisäpäreitä.sportsman kirjoitti:Nyt yksinkertainen kysymys ihan ilman mitään vinoilua tai
vastaavaa.
Äkkiseltään luulisin että tehtaalla on parempi tietotaito myös
ohjelmoinnin osalta joten miksi tehdas on sitten jättänyt
optimoinnin tekemättä ??
Ehkä olen jo tullut vanhaksi , mutta ed. perus kysymystä kyllä mietin.
Niin, nykyinen autoni on C220 cdi, automaatti 1999, ja kyllä ainakin minusta se liikkuu hyvin mukavasti jopa kesäkeleillä .
Mikäköhän tämän viestin kontribuutio on ? Jotkut meistä ajaa välillä teillä joilla ei ole rajoituksia ja nopeudet nousee +300 (ei tosin autolla). Se että Suomessa ei saa ajaa ei edes välttämättä pidä paikkaansa, ainakin moottoripyörille on ollut lenttokenttäajoja joissa ei rajoituksia. Tehoa ei koskaan ole liikaaLate Lapista. kirjoitti:Minulla on myös 2001 vm farkku 220 CDI turbo,auto kulkee tarpeeksi hyvin ilman lisäpäreitäkin, hetkessä kiihtyy 180 km/h huipponopeus yli 200 km/h, meillä täällä tuossa >Tornion ja Kemin välisellä moottoritiellä saa ajaa korkeintaan 120 km/h, joten ei kaipaa Mersu lisäpäreitä.sportsman kirjoitti:Nyt yksinkertainen kysymys ihan ilman mitään vinoilua tai
vastaavaa.
Äkkiseltään luulisin että tehtaalla on parempi tietotaito myös
ohjelmoinnin osalta joten miksi tehdas on sitten jättänyt
optimoinnin tekemättä ??
Ehkä olen jo tullut vanhaksi , mutta ed. perus kysymystä kyllä mietin.
Niin, nykyinen autoni on C220 cdi, automaatti 1999, ja kyllä ainakin minusta se liikkuu hyvin mukavasti jopa kesäkeleillä .
Minulla on myös vanhus 124 300 td vm 1988 sekin kulkee yli 180 km/h joten ei kaipaa sekään lastutuksia ! Vain naftaa tankkiin ja menoksi!
Late Lapista.