CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 13.11.2018 18:56
ViestiLähetetty: To 10.01.2019 19:25
Saako tuikun ohjelmaa Kuopion/pohjois-savon seudulta :?:


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ma 07.09.2009 07:34
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: To 10.01.2019 22:31
MTM-huolto Iisalmi.
044-0760422
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 13.11.2018 18:56
ViestiLähetetty: Pe 11.01.2019 16:16
jp_olli kirjoitti:MTM-huolto Iisalmi.

Ok, kiitos :thumbup:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 12.01.2019 11:06
On se niin nättiä kun usein joutuu toteamaan saman asian. Kyseessä ei mersu mutta esimerkki kuitenkin edc15c. Yksi tuttu oli ostanut auton jonka joku erään lastutus paja ketjun jäsen oli sitten ohjelmoinut. Tästä oli maininta auton mukana tulleissa kuiteissa.

Kaveri pyysi että lukaisen ohjelman ja katson onko se turvallien ja hyvä.
No ei se niin hyvä ollut että voisi kehua, normi 10% suutinkarttoihin ja 25% väännönrajoittimeen tyyppinen ratkaisu, ahtoja vaan oli pyydetty pieneltä garretilta 1.6bar, onneksi ei oltu ahtopainerajoihin tajuttu koskea ja ahto rajoittui 1.25bar.

Ahtopaine kartan akseleihin muutettu 85mm maks kun vakio 75mm, ja missään vaiheessa pyynti ei ylitä edes 70mm???
Kun kerran sen verta osataan että saadaan oikeita karttoja huijattua ja sorkittua niin miksi sitä ei voi tehdä oikein?
Samalla ajan käytöllä ja vaivalla olisi homman saanut tehtyä oikeinkin.
Kyse on kuitenkin stage 1 bulkki kamasta eikö niitä muka saa myytyä tarpeeksi että hommaan voisi käyttää ajatusta?

En yleensä puutu muiden ohjelmointeihin tai autoihin, kaverit on erikseen jos kysyy mielipidettä en siis edes tee tätä työkseni mutta te jotka teette niin tehkää se niin että ei harrastelija pääse vittuilemaan.

Ei siis koske tuikkua mitenkään tämä purkaus vaikka hänen ketjussa on. Henkilökohtaisesti en ole yhtään huonoa sanaa kuullut tuikun töistä missään keneltäkään, kyllä kaikki ovat kehuneet hänen töitään ja lukemani perusteella en yhtään edes epäile miksi.

Mutta muista lastuttajista ottakaa selvää kuka homman osaa kun omaan autoonne ohjelman haluatte!
Kallein ei ole välttämättä se paras eikä halvin huonoin mutta tekijällä on väliä.

Tämä siis uudellamaalla tapahtuvaa ohjelmointia mistä nyt ollut kyse.
Edit: taitaa muuten olla mg arvot kun edc15 kyse, mutta pointti varmaan selvisi silti.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 14.01.2019 23:54
.
No joo - itsekukin tekee tyylillään. jos on aivan oma tuotos, vaikka kuinka "huono", niin on se parempi niin, kuin että huomaat sen ohjelman "omaksi", vaikkei se ole omasta koneesta koskaan lähtenyt - joku vaan kopioi.

Minusta sekään ei ole niin ikävä juttu, että jos tuotos ei nyt vielä ihan huipulla ole, mutta sellainen on kummallisen tuntuista, kun huomaa että tekijä vaeltaa aivan metsässä vielä. Toisessa kohden on tehty jotakin oikeinkin, mutta toisessa kohden se hyvä on sitten tuhottu.

15min elämästään kun tuhlaisi testerin kansa ajeluun, niin näkisi monta juttua, mikä toteutuu ja mikä ei.


Jaahas, viime vuoden lopussa, aivan huomaamatta näkyy menneen miljoonan klikkauksen raja rikki.
Mitä ihmeellisemmissä paikoissa kuulenkin toisten kertomana omia kirjoituksiani täältä, tämä on niin pieni maa.
Jonkinlaiseen "tarpeeseen" on topiikki vastannut ja toivottavasti apuja antanut, kiitos vaan kaikille lukijoille.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 12:40
Kyllä on vastannut tarpeeseen, ainakin mersun osalta on valjennut niitä pieniä jippoja.
Vielä tähän kauniiseen tapaukseen, niille jotka ymmärtävät mitä kartassa lukee, eikö olekkin hyvin tehty pulssisuhde kartta?
Nyt en ihmettele miksi autossa oli uuden näköinen ahdin. Se kun ei mitenkään voi menestyä kovin pitkään tämän tasoisella ohjauksella. Ja ahtopaine kartassa pyyntiä 1200rpm 1900mBar
Kuva

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 20.05.2018 19:32
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: La 19.01.2019 13:35
Mielenkiinnosta täytyy kysyä millaisia lukemia on saatu uusista om654 koneista? Vakionakin alkaa pikkudiisseliksi olemaan ihan hyvät tehot 194/400 tehokkaammassa mallissa. Edellisestä om651 on ainakin saatu hyviä lukemia ulos, jääkö seuraaja vastaavista lukemista pienentyneen kokonsa takia?
Nykyinen:
-W205 C220d 4matic -17

Edelliset:
-W205 C220d -16

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Su 20.01.2019 00:19
.
n.550/250 200/220cdi,stä
Ei ole aivan vielä valmis softa, väännönvalvonnan kanssa pikkuisen painiskelua.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 20.05.2018 19:32
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2019 21:55
tuikku kirjoitti:.
n.550/250 200/220cdi,stä
Ei ole aivan vielä valmis softa, väännönvalvonnan kanssa pikkuisen painiskelua.


Hyvältä kuulostaa. Uusi eekkonen houkuttelisi, painiskelua bensan ja diisselin välillä... Hyvä tietää että tehot saa diisselissäkin melkein samalla tasolle mitä 2litran bensassa.
Nykyinen:
-W205 C220d 4matic -17

Edelliset:
-W205 C220d -16

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 16.05.2014 16:04
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 27.01.2019 20:51
w163 270 cdi koneella, paljon jengi olikaan ottanut tehoja irti ilman katteja ja 320 turbolla? (270 turbo tällä hetkellä kiinni)
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 28.01.2019 00:05
ViestiLähetetty: Ma 28.01.2019 00:09
Terve!

Tuli hankittua perheeseen 2011 W164 ML300cdi 4MATIC BE 204hp/500Nm, ajettu noin 100tkm. Moottorikoodi 642.820 ja Euro 5. Vaihteiston päättelin olevan 7G-tronic PLUS (ilman sähköistä öljypumppua, kun ei ole start-stop -automatiikkaa) mm. öljypohjan muodosta ja build sheetin kohdista:
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 M - VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
NC0 NAG2 PLUS

1.Menikö oikein vai onko normi 7G-tronic?

2.Kuuluisiko tässä mallissa olla ahtimen jälkeen katalysaattori? En löytänyt sellaista vaan pelkän hiukkasloukun, jonka jälkeen on suora putki, joka haarautuu takapenkkien tienoilla kahdelle vaimentimelle.

3.Haluaisin poistattaa ohjelmallisesti EGR:n ja mahdolliset swirl-läpät -toiminnasta ja ns. “tehotuikkuttaa” hänet ja tiedustelisin, että missä sellainen onnistuisi Pori-Salo-Turku -kolmion suunnalla ja minkälaisia tehoja/vääntöjä on odotettavissa?

4.Minkälaisia hyötyjä/haittoja on luvassa mikäli ohjelmoidaan myös DPF pois toiminnasta, jonka jälkeen tyhjään sen ja lisään sen sisälle suoran putken tai ehkä reikäputken ja ympärille villat?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 25.04.2008 21:13
Paikkakunta: Kolari
ViestiLähetetty: Ma 28.01.2019 05:40
Tyramies kirjoitti:w163 270 cdi koneella, paljon jengi olikaan ottanut tehoja irti ilman katteja ja 320 turbolla? (270 turbo tällä hetkellä kiinni)



Itteläki kiinnostaa tämä, olis ajankohtaista alkaa ohjelmoimaan tuo oma kun tulee suutin saksasta ja sen saa vaihdettua. Lähinnä että ois vähän mukavampi ajella ku vähän enempi tehoa ja josko kulutuski jopa putoais maltillisella ajolla? :think:
-w163 270cdi facelift
-w210 320cdi facelift

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 28.01.2019 19:56
.
270cdi autom. vakiotekniikalla n.500/220
320cdi,n ahtimella, +korkeapainepumpulla, "motonet" coolerilla ja kolmen baarin mapilla noin 550/250.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ma 28.01.2019 20:03
Mika Mallikas kirjoitti:Terve!

Tuli hankittua perheeseen 2011 W164 ML300cdi 4MATIC BE 204hp/500Nm, ajettu noin 100tkm. Moottorikoodi 642.820 ja Euro 5. Vaihteiston päättelin olevan 7G-tronic PLUS (ilman sähköistä öljypumppua, kun ei ole start-stop -automatiikkaa) mm. öljypohjan muodosta ja build sheetin kohdista:
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 M - VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
NC0 NAG2 PLUS

1.Menikö oikein vai onko normi 7G-tronic?

2.Kuuluisiko tässä mallissa olla ahtimen jälkeen katalysaattori? En löytänyt sellaista vaan pelkän hiukkasloukun, jonka jälkeen on suora putki, joka haarautuu takapenkkien tienoilla kahdelle vaimentimelle.

3.Haluaisin poistattaa ohjelmallisesti EGR:n ja mahdolliset swirl-läpät -toiminnasta ja ns. “tehotuikkuttaa” hänet ja tiedustelisin, että missä sellainen onnistuisi Pori-Salo-Turku -kolmion suunnalla ja minkälaisia tehoja/vääntöjä on odotettavissa?

4.Minkälaisia hyötyjä/haittoja on luvassa mikäli ohjelmoidaan myös DPF pois toiminnasta, jonka jälkeen tyhjään sen ja lisään sen sisälle suoran putken tai ehkä reikäputken ja ympärille villat?


1 "Tavallinen" vaihteisto, turbiini triplelockilla = kestää.
2 Kuuluu, ja niin on tuossakin, siinä on yhdistelmäsuodatin, jossa on samassa paketissa molemmat, katti ylempänä.
3 Turbotehoa.fi ja pyydät minun ohjelmani.
4 Ei mitään oikeata hyötyä poistaa ehjää osaa. En kannata koko ajatusta. Rikonaisena ajatusmaailma kääntyy.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 30.05.2005 17:15
ViestiLähetetty: Ke 30.01.2019 18:18
Mika Mallikas kirjoitti:Terve!

Tuli hankittua perheeseen 2011 W164 ML300cdi 4MATIC BE 204hp/500Nm, ajettu noin 100tkm. Moottorikoodi 642.820 ja Euro 5. Vaihteiston päättelin olevan 7G-tronic PLUS (ilman sähköistä öljypumppua, kun ei ole start-stop -automatiikkaa) mm. öljypohjan muodosta ja build sheetin kohdista:
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 M - VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
NC0 NAG2 PLUS

1.Menikö oikein vai onko normi 7G-tronic?

2.Kuuluisiko tässä mallissa olla ahtimen jälkeen katalysaattori? En löytänyt sellaista vaan pelkän hiukkasloukun, jonka jälkeen on suora putki, joka haarautuu takapenkkien tienoilla kahdelle vaimentimelle.

3.Haluaisin poistattaa ohjelmallisesti EGR:n ja mahdolliset swirl-läpät -toiminnasta ja ns. “tehotuikkuttaa” hänet ja tiedustelisin, että missä sellainen onnistuisi Pori-Salo-Turku -kolmion suunnalla ja minkälaisia tehoja/vääntöjä on odotettavissa?

4.Minkälaisia hyötyjä/haittoja on luvassa mikäli ohjelmoidaan myös DPF pois toiminnasta, jonka jälkeen tyhjään sen ja lisään sen sisälle suoran putken tai ehkä reikäputken ja ympärille villat?


Täällä Salossa onnistuu tuikutukset lisäätehoa putiikin kautta, eli saa siis halutessa myös tuikun softaa. Käyn myös aina silloin tällöin keikalla Turun suunnalla, että jos matka tms ongelma. Star löytyy myös. 0451853230 Jani. turku@lisaatehoa.fi
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 28.01.2019 00:05
ViestiLähetetty: Pe 01.02.2019 19:23
Kiitoksia molemmille tiedoista. Hommeli on jo työjonossa 8)
Mukavat viikonloput!

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 06.12.2015 23:45
ViestiLähetetty: La 02.02.2019 16:36
W211 om648, millasia lukuja saa 3bar mapilla ja kunnon coolerilla?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: La 02.02.2019 20:00
.
Jos listaan lisää vielä ahtimen kompurasiiven, jonka voi itsekkin vaihtaa, sekä ahtimen lähtöputkessa olevan äänenvaimentimen poistaminen, niin jotain 320/800, jos vain laatikko kestää.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 06.12.2015 23:45
ViestiLähetetty: La 02.02.2019 21:55
tuikku kirjoitti:.
Jos listaan lisää vielä ahtimen kompurasiiven, jonka voi itsekkin vaihtaa, sekä ahtimen lähtöputkessa olevan äänenvaimentimen poistaminen, niin jotain 320/800, jos vain laatikko kestää.

Entäs jos ahtimeen ei vielä tässä vaiheessa kajota?
Ja jatko ajatellen, millainen siipi, mistä ja mihin hintaan? Kiitos!

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1720
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 03.02.2019 10:22
J-M-T kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Jos listaan lisää vielä ahtimen kompurasiiven, jonka voi itsekkin vaihtaa, sekä ahtimen lähtöputkessa olevan äänenvaimentimen poistaminen, niin jotain 320/800, jos vain laatikko kestää.

Entäs jos ahtimeen ei vielä tässä vaiheessa kajota?
Ja jatko ajatellen, millainen siipi, mistä ja mihin hintaan? Kiitos!


Siipi vaikka kinugawalta
Mökkillä
'

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Su 03.02.2019 17:59
.
Vakioahtimen (OM648) kompurakartta (ilmantuotto) muistaakseni riitti jonnekkin 270-280 väliin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Ke 08.06.2016 16:44
ViestiLähetetty: Su 03.02.2019 20:13
tuikku kirjoitti:.
Eli uskaltaisinko jotain 550nm ja 250hv ajatella tulevaisuudessa luvattavan Delphin järjestelmistä yhdelläkin ahtimella.

Muutoshan onnistuu ja koskettaa oikeastaan kaikkia yhden ahtimen malleja ensisijaisesti, kahden ahtimen malleista taitaa loppua korkeapainepumpun tuottokapasiteetti.
Eli aivan alkupään 200 ja 220cdi - malleja, näissä kohti suuret suuttimet. (esim. facelift W211, alkupään W204,a, ym ym)...

Mitäpä arvelet irtoavan jos tekis vielä ahdin päivityksen, eli sen billettisiiven laittais ja coolerin vaihtais? Tarviiko muuten pakosiipeä vaihtaa? vai riittääkö tämmösessä "normi"tuunaamisessa vaan toi kompurasiiven vaihto? Autona tommonen alkupään 204 200cdi. Tällä hetkellä jp:n toimesta otettu kaikki mitä keväällä irtos, eli se n. 200hp/500nm.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1720
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 03.02.2019 21:44
FinlandMerceds kirjoitti:
J-M-T kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Jos listaan lisää vielä ahtimen kompurasiiven, jonka voi itsekkin vaihtaa, sekä ahtimen lähtöputkessa olevan äänenvaimentimen poistaminen, niin jotain 320/800, jos vain laatikko kestää.

Entäs jos ahtimeen ei vielä tässä vaiheessa kajota?
Ja jatko ajatellen, millainen siipi, mistä ja mihin hintaan? Kiitos!


Siipi vaikka kinugawalta


Siis tuolta
http://shopping.kinugawaturbo.com/compr ... spx?page=2
Mökkillä
'

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 06.12.2015 23:45
ViestiLähetetty: Ti 05.02.2019 21:46
tuikku kirjoitti:.
Tänään kun oli aikaa, niin naplailin vielä Vitoa.
Vaan eipä nuo tulokset tuosta juuri muuttuneet, ihan muutaman hv,n sisällä ovat.
Eli uskaltaisinko jotain 550nm ja 250hv ajatella tulevaisuudessa luvattavan Delphin järjestelmistä yhdelläkin ahtimella.

Muutoshan onnistuu ja koskettaa oikeastaan kaikkia yhden ahtimen malleja ensisijaisesti, kahden ahtimen malleista taitaa loppua korkeapainepumpun tuottokapasiteetti.
Eli aivan alkupään 200 ja 220cdi - malleja, näissä kohti suuret suuttimet. (esim. facelift W211, alkupään W204,a, ym ym)
Sitten -09-11 välisenä aikana noin suunnilleen on Delphin toista sukupolvea, suurimmat suuttimet, Kahden ahtimen malleissa loppuu varmaan pumpun tuotto, niin ettei aivan kaikkea mahdollista pysty hyödyntämään.(W204 facelift, W212 alkupää, Vito facelift 10-14 ...)
Henkilöautoissa ja Sprintterissä 2011 jälkeen on siirrytty Delphiläisten kolmanteen sukupolveen, crd3,n. Näissä malleissa pienimmät suuttimet, ylläoleviin lukuihin ei varmastikkaan aivan päästä. Mutta selkeää parannusta entisiin kuitenkin.


Joulun pyhiksi onkin ihan kohtuullisesti nyt askartelua, kun kaivelen eri malleista asiaan kuuluvat kartat esiin.

Koskeeko tämä siis om646 evo moottoriakin?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 05.02.2019 22:55
.
juu
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 06.12.2015 23:45
ViestiLähetetty: Ti 05.02.2019 23:46
tuikku kirjoitti:.
juu

Onkos rovaniemellä enää tuikuttajaa kun sercap lopetti?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 16.05.2014 16:04
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 09.02.2019 16:51
tuikku kirjoitti:.
270cdi autom. vakiotekniikalla n.500/220
320cdi,n ahtimella, +korkeapainepumpulla, "motonet" coolerilla ja kolmen baarin mapilla noin 550/250.


Tätä ihmettelen että miten noi 320 osat tuntuu tuovan niin vähän hyötyä? Esim 3.2 väykässä oli just tehty noita isompia kuulereita ja map vaihdettu, ja lastun jälkeen takapyöriltä 243hp ja 530nm...?

Nyt jos mölliin haluais vaihtaa taas 320 turbon, mahdollisesti kp pumpun ja suuttimet, kuulerin ja mapin niin hintaa tulee lähemmäs tonni koko satsille jos käytettynä saa, kun taas vakiotekniikalla ilman katteja voi ottaa sen 220hp? Kuullostaa aika hurjalta satsaukselta 30lisähevosvoiman takia.

Toisaalta itte vasta opettelen tota touhua, kun nykyään on näitä asentajia joka nurkassa. Jokatapauksessa jos hyvän haluaisin niin juuri kuten MJPfin kirjoitti ,kannattaa viedä kokeneelle tekijälle eikä sille joka muuttaa "jotain" parametrejä.
When you die, GOD will not ask how nice S you had... It doesnt matter i will tell him anyway Kuva

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4216
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: La 09.02.2019 20:30
.
Tehoa/vääntöä tulee suhteessa x.määrä/syl.
270cdi,ssä on 5 syl ja 320cdi,ssä 6.
ML W163 on vielä niin vanhalla tekniikalla, ettei pelkillä vakio-osien vaihdolla kuuhun nousta - vauhti maksaa.
Täytyisi olla seuraavaa sukupolvea se ruiskutusjärjestelmä, että esim. ruiskutuspaineen nostolla saisi pienistä vakiosuuttimista hiukan vetojakin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 28.01.2019 00:05
ViestiLähetetty: To 14.02.2019 10:57
tuikku kirjoitti:
Mika Mallikas kirjoitti:Terve!

Tuli hankittua perheeseen 2011 W164 ML300cdi 4MATIC BE 204hp/500Nm, ajettu noin 100tkm. Moottorikoodi 642.820 ja Euro 5. Vaihteiston päättelin olevan 7G-tronic PLUS (ilman sähköistä öljypumppua, kun ei ole start-stop -automatiikkaa) mm. öljypohjan muodosta ja build sheetin kohdista:
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 M - VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
NC0 NAG2 PLUS

1.Menikö oikein vai onko normi 7G-tronic?

2.Kuuluisiko tässä mallissa olla ahtimen jälkeen katalysaattori? En löytänyt sellaista vaan pelkän hiukkasloukun, jonka jälkeen on suora putki, joka haarautuu takapenkkien tienoilla kahdelle vaimentimelle.

3.Haluaisin poistattaa ohjelmallisesti EGR:n ja mahdolliset swirl-läpät -toiminnasta ja ns. “tehotuikkuttaa” hänet ja tiedustelisin, että missä sellainen onnistuisi Pori-Salo-Turku -kolmion suunnalla ja minkälaisia tehoja/vääntöjä on odotettavissa?

4.Minkälaisia hyötyjä/haittoja on luvassa mikäli ohjelmoidaan myös DPF pois toiminnasta, jonka jälkeen tyhjään sen ja lisään sen sisälle suoran putken tai ehkä reikäputken ja ympärille villat?


1 "Tavallinen" vaihteisto, turbiini triplelockilla = kestää.
2 Kuuluu, ja niin on tuossakin, siinä on yhdistelmäsuodatin, jossa on samassa paketissa molemmat, katti ylempänä.
3 Turbotehoa.fi ja pyydät minun ohjelmani.
4 Ei mitään oikeata hyötyä poistaa ehjää osaa. En kannata koko ajatusta. Rikonaisena ajatusmaailma kääntyy.


Tonnin verran kurvailtu tuikutettuna. Auto kulkee paljon vaivattomammin kuin ennen eikä tarvitse enää survoa poljinta pohjaan ohitustilanteissa. Auto reagoi nopeisiin kaasun asennon muutoksiin terävästi ja rauhallisiin rauhallisesti. Ohjelman käytös on looginen. Läppien poisohjelmointi taisi unohtua pyytää, mutta ei sen väliä, sillä ne lisäävät käsittääkseni alavääntöä muutaman prosentin. Kiitokset tuikulle ja lisäätehoa escortmk2:selle ammattitaitoisesta työstä :thumbup:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 31.10.2016 17:01
Paikkakunta: Pirkkala
ViestiLähetetty: Ke 20.02.2019 10:51
Minkäslaisiin tehoitin saadaan Tuikuttamalla S 420cdi -07?
S211 E320 cdi -09
EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: markku001, sompio ja 26 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi