CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 20.02.2019 13:57
Oman OM648:n (S 320 CDI -03) osalta menossa pieniä tekniikkamuutoksia eli AMG-ahdinsiipi, billet-kompurasiipi, ahtoputken lähdön muokkaus, isompi cooleri.

Mille tehoille ja väännöille ohjelmaa kannattaa kaavailla vakioputkistolla, -suuttimilla ja korkeapainepumpulla? Laatikko myös vakio toistaiseksi, harkinnassa sen vahvistaminen. Onko vakio MAP 2,5 vai 3 barin, vai olikohan noita useampaa mallia? Vai pitääkö laittaa 4 bar versio?

Tuikku sinulta tähän varmaan tilataan ohjelmaa, jos olet sellaisen valmis tekemään ja jos Päivärinta Power Lappeenrannassa ohjelman voisi työntää autoon. Tosin mekaaniset muutokset on vielä vaiheessa, turbo muokattavana ja coolerin käyrät tulee tänään hitsauksesta.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00


Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 20.02.2019 20:45
.
4bar mappi
Ohjelman teosta pitää sopia henk. kohtaisesti.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 20.02.2019 20:47
JoneN kirjoitti:Minkäslaisiin tehoitin saadaan Tuikuttamalla S 420cdi -07?


Normilastulla noin 400/1000
Hiukkassuodattimen poiston jälkeen extriimi lastulla noin 450/1100
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 17:16
tuikku kirjoitti:
JoneN kirjoitti:Minkäslaisiin tehoitin saadaan Tuikuttamalla S 420cdi -07?


Normilastulla noin 400/1000
Hiukkassuodattimen poiston jälkeen extriimi lastulla noin 450/1100

Eli kun noi suodattimet tulee tiensä päähän niin pöntöt tyhjäks ja lastuun päivitys?
Onko asiaa leimalle jos vehe on euro 4:nen?
E420 CDI -06

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 20:38
Ei jos lain mukaan mennään.
Mutta jos omatunto sen sallii niin menee se päästöistä läpi ilman pönttöjä.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 20:41
.
... Ja helposti.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 20:44
Hei, mikä meni vikaan kun yritettiin ohjelmoida s212 300 hybridiä vm2014, kun koneen löi kiinni obd porttiin niin lähes heti meni ajonesto päälle eikä lähde enää millään pois? Pystyykö kyseistä mallia edes ohjelmoimaan? Mitä Tuikku saisi kyseisestä moottorista irti, ja pystysitkö? Ymmärtääkseni pata on sama kuin 250 cdi bluetec. En sitten tiedä onko paljon haasteellisempi kun se käyttää vähän väliä sitä sähköä ja joka kerta kun laskee kaasun pois auto sammuu ja alkaa latailee ja menee sähköllä niin kauan kunnes polkee enemmän kaasua

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 20:48
Ihan ensimmäisenä että aika rohkeita olette jos noin uutta lähdette ominpäin ohjelmoimaan.
Oliko vielä ebay kaapeli ja softa?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 20:55
MJPfin kirjoitti:Ihan ensimmäisenä että aika rohkeita olette jos noin uutta lähdette ominpäin ohjelmoimaan.
Oliko vielä ebay kaapeli ja softa?


Ei nyt ihan ominpäin. Siis ihan työkseen optimointeja tekevä firma, mitä nyt en vielä paljasta koska lupasi ainakin hoitaa korjauslaskun mitä tulee kun Länsi autossa joudutaan se ehjäämään

Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 21:05
Jaa no sittenhän korjaaja ja maksaja on tiedossa, noita tapahtuu paremmissakin piireissä joskus, kaikki boksit ei pidä kaikista johdoista.
En sen enempää tiedä mutta tuikku kyllä varmaan osaa sanoa mitä mahdollisesti meni pieleen.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 21:20
2014 hybridi? BRRR... Ei ehkä ihan täydellisin aihio.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 22:15
.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 22:17
TPLtre kirjoitti:2014 hybridi? BRRR... Ei ehkä ihan täydellisin aihio.


Onko se hybridi sitten ongelma vai? Olen saanut sen käsityksen että kone olisi sama kuin 250 cdi bluetec. Vaikuttaako se sähkömoottori sit jotenki asiaan?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä
ViestiLähetetty: La 02.03.2019 23:08
tuikku kirjoitti:.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.


Laitoin yv. :shock:
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi
ViestiLähetetty: Su 03.03.2019 16:47
tuikku kirjoitti:.
... Ja helposti.

Tuota just hain...
En oo viherpiiperö...
E420 CDI -06

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ma 04.03.2019 21:53
tuikku kirjoitti:.
Hybridistä lähtee se normi 250,sen 270-280 hv + 50hv se sähkömoottori.
Vääntöä samalla kaavalla noin 550+100.
Akkujen pitää olla kunnossa, muuten ei lähde yhtäkään hv lisää.


Eikös sähkömoottoris ole 27hv. Saako siihenkin lisää poweria lastulla?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 05.03.2019 20:19
.
Olet varmaan oikeassa, muistan väärin sähkömoottorin osuuden.
Enkä osaa sille mitään tehdä.
Toivottavasti periaate ja potentiaali kuitenkin selvisi kaikille.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä
ViestiLähetetty: Ke 06.03.2019 00:10
Ongelma taisi selvitä eli käynnistys akku oli kaput. Ihmettelen miten näin hieno tietokone ei mitenkään varoittanut asiasta eikä startatessakaan ollut mitään vaikeuksia aikaisemmin :think:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 06.03.2011 12:20
Paikkakunta: ryttylä
ViestiLähetetty: La 09.03.2019 00:43
Kiitoksia Tuikku, auto pelaa hienosti. Tulee oikein hymy huulille kun painaa kaasun pohjaan. :clap:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 07.03.2017 17:19
ViestiLähetetty: Pe 15.03.2019 09:28
Onko kukaan vaihtanut OM651 250CDI suuttimia 220CDI malliin ja toimiiko suoraan ilman ohjelmointia, vai vaatiiko softan muokkauksen?

Osaisiko esim. Tuikku kertoa minkä verran tehoja tuosta saisi irti, jos 220 sisuskalut mutta 250 suuttimet.

Jos suuttimia joskus vaihtaa niin samallahan sinne menisi isommatkin, hinta on kuitenkin sama.... Ja Saksasta näyttäisi löytyvän alkuperäiset n. 170e hintaan. :shock:

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 15.03.2019 20:50
.
Joo, on. Mutta se jäi kesken, kun aiakas lähti jo ensimmäisen version jälkeen ajelemaan, en kerinnyt kyllä ollenkaan varsinaisesti säätämään . Ensimmäinen versio on aina rakennelluissa sellainen , että alussa pitää vaan toimia, ei muuta vaatimusta. Sitten seuraavilla versioilla naplataan savut ja vedot kohdilleen.
Savuttaa siis, jos ei korjata ohjelmasta.
Periaatteessa lastutetun 250d,n tehot, eli korkeapainepumpun tuotto ratkaisee.
Max jotain 285 luokkaa, kaikista kuitenkin yli 260 viime aikoina.
Väännöt siinä 600,n molemmin puolin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 15.03.2019 21:01
.
Lisätään vielä sellainen knoppi, että crd2 sukupolven moottoreissa niin suuret suuttimet jo vakionakin, ettei kannata vaihtaa.
Koskee siis henkilöautoissa + Sprintterissä niitä alkupään OM651-moottorisia.
C/E malleissa jotain -09-10
Vito -11-14

Vito 116, -14 antoi pelkällä ohjelmalla ja yhdellä, alkuperäisellä ahtimella +255/550.
CRD2 - mallien suuttimet on suuret.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 07.04.2004 13:39
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: La 16.03.2019 10:14
mitä kannataisi tehdä sprinter blueefficiency 319 cdi 7g automaatti vm2013.
jotenkin tuntuu huutavan vain eikä käytä vääntöjä hyväksi kun lähtee reilummin kiihdyttään, sitten kun vertaa entiseen lastutettuun om651:seen niin se veti jopa paremmin. toki ei tietoa mikä ohjelma siellä oli paikoillaan.
no siitä tuli yksi om651 verkon paino lisää :lol:
tässä blueefficiency mallissa oli jotain erikoista? ainakin muistelin tuikun jotain kirjoittavan.
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 07.03.2017 17:19
ViestiLähetetty: La 16.03.2019 14:16
tuikku kirjoitti:.
Lisätään vielä sellainen knoppi, että crd2 sukupolven moottoreissa niin suuret suuttimet jo vakionakin, ettei kannata vaihtaa.
Koskee siis henkilöautoissa + Sprintterissä niitä alkupään OM651-moottorisia.
C/E malleissa jotain -09-10
Vito -11-14

Vito 116, -14 antoi pelkällä ohjelmalla ja yhdellä, alkuperäisellä ahtimella +255/550.
CRD2 - mallien suuttimet on suuret.


Niin, unohtui mainita että kyseessä Cee vm. 2012 OM651. Eli tuossa vakiona pienemmät suuttimet?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: La 16.03.2019 20:12
jkinnun kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.

CRD2 - mallien suuttimet on suuret.


Niin, unohtui mainita että kyseessä Cee vm. 2012 OM651. Eli tuossa vakiona pienemmät suuttimet?


Juu
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: La 16.03.2019 20:14
maketap kirjoitti:tässä blueefficiency mallissa oli jotain erikoista? ainakin muistelin tuikun jotain kirjoittavan.


Joo, niin on.
On ollut työmaa saada lisää vetoja sinne, mutta nyt on ratkennut.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 22.03.2019 12:10
ViestiLähetetty: Pe 22.03.2019 12:14
Hei tuikku ja muut asiasta ymmärtävät.

Tahtoisin tietää että paljonko meidän kaunokaisesta sais turvallisin mielin voimaa lisää ja mahdollisesti jotain suosituksia missä moinen onnistuisi uudellamaalla.
Kyseessä: vm. 2012, S212 E350 cdi 4matic 265hv.

Auto käy ja kukkuu juuri kuin kuuluukin ja kilometrejä vaivaiset 130t alla.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 22.03.2019 20:15
.
Vaikkapa Aki Uppa Parolassa. Turbotehoa.fi
Vetoja tulee kaikki saastelaitteet paikoillaan noin 320/720
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 23.03.2019 21:54
ViestiLähetetty: La 23.03.2019 22:31
Onko kokemuksia Vito 116 4x4 -17 piristämisestä?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4250
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Su 24.03.2019 01:01
.
Juu
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Arto S, DV6, jalkapuoli, juu-zo ja 37 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi