300CE = M104 ja ahtaminen vai M119 4.2

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

1.1.1992 jälkeen rekisteröidyt on kaikki vähäpäästöisiä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Sergey kirjoitti:1.1.1992 jälkeen rekisteröidyt on kaikki vähäpäästöisiä.
Jep. Elikkä auto on todettu vähäpäästöiseksi kuten Sergey sanoi. Elikkä ton koneen ahtamisen saa unohtaa. Nyt jää vaihtoehdoksi koneen vaihtaminen. Eli päädyn varmaan tuohon E420 koneeseen. onko kellään kuvaa 420 tai 500 pohjasta. Näkis vähän miten nuo kardaanitunnelit eroaa toisistaan. tosin varma tietoa sitten saa kun pääsee mittanauhan kanssa tarkastelee.

Edit: Onko mb:llä jotain M104 konetta ahtimella vähäpäästöisenä? Jos löytyy niin sekin olisi yksi vaihtoehto.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mr300 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:1.1.1992 jälkeen rekisteröidyt on kaikki vähäpäästöisiä.
Jep. Elikkä auto on todettu vähäpäästöiseksi kuten Sergey sanoi. Elikkä ton koneen ahtamisen saa unohtaa. Nyt jää vaihtoehdoksi koneen vaihtaminen. Eli päädyn varmaan tuohon E420 koneeseen. onko kellään kuvaa 420 tai 500 pohjasta. Näkis vähän miten nuo kardaanitunnelit eroaa toisistaan. tosin varma tietoa sitten saa kun pääsee mittanauhan kanssa tarkastelee.

Edit: Onko mb:llä jotain M104 konetta ahtimella vähäpäästöisenä? Jos löytyy niin sekin olisi yksi vaihtoehto.
Mutta eikös se ole ihan sama vaikka sä lyöt siihen koppaan vaikka -74 koneen niin se on silti vähäpäästöinen.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vaan ei saa laittaa alemman päästöluokan konetta ;) uudempi kelpaa, vanhempi ei!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Sergey kirjoitti:vaan ei saa laittaa alemman päästöluokan konetta ;) uudempi kelpaa, vanhempi ei!
Juu sillähän ei ole väliä että onko siinä uudemmassa koneessa ahdin vai ei, kunhan pysyy päästörajoissa, (eli on vähäpäästöinen). Ja tuo kori on muutenkin hyvä aihio koska vertailu kohteena on tuo 500E. Eli kone voi olla maksimissaan 5.0L + 20% ja tehoa +20%. Siitä vain valitsemaan :twisted: :twisted:
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vertailee 420 niin säästyy rahaa jarru yms. kustannuksissa. Toi AMG 3,6l M104 moottori olis saman tehoinen kuin 400/420... Ja ylivoimaisesti helpoin laittaa sekä foorumilla olisi myytävänäkin sellainen :roll: Mutta V8 on kyl muhevampi kuin kutonen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

c36 kone olisi helpoin ja tuo vääntö on kanssa yllättävän sama kuin kasissa :shock: Mutta kyl toi kasin jytinä on kyl ihan omaa luokaansa. Vaikee valinta.

E420 205 kW (279 hv) @ 5700 r/min 400 Nm @ 3900 r/min
C36 206 kW (280 hv) @ 5750 r/min 385 Nm @ 4000 r/min

Edit:
Onkos 300ce 24v alusta/jarrut sama kuin E420 ??
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Motonetistä:

Etujarrulevy MB 300E-24 W124 22-5473 W124 Eteen 280TE/300E-24/320E 90->92 JÄÄHDYTETTY (ø295) [1990 - 1992]

Etujarrulevy MB E320 W124 22-5474 W124 Eteen E280TE/E320/400E 93->95 JÄÄHDYTETTY (ø294) [1993 - 1995]

Takajarrulevy Mercedes W124 22-5261 W124 Taakse T, Lang ja 300E-24 (ø278mm) [1985 - 1995]

Eli samat pitäs siis olla!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

No jos on samat niin säästyy vaihtamisen vaivalta. Mutta jos nyt kummiskin on eri jarrut niin ne tulee sen auton mukana mistä tuo tekniikka nostetaan coupen keulalle.

Edit: Vastaan itse itselleni aiempaan kysymykseen.. Eli tässä olis E500 pohjasta. Onko kellään 300CE:n pohjasta kuvaa?? mielellään moniventtiilin pohjasta. Niin ja jos löytyy viellä tuosta E420 pohjasta niin pääsisi vertailemaan.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

toi pakoputki kanaali on jonkuverran kapeempi. just tänää könysin auton alla ku vaihoin keskivaimentajan. mut ongelma ei liene tuossa kuvan alueella ku pakoputki jne on tuplana jokatapaukses ... vaan mitä tulipelti sanoo.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Sergey kirjoitti:toi pakoputki kanaali on jonkuverran kapeempi. just tänää könysin auton alla ku vaihoin keskivaimentajan. mut ongelma ei liene tuossa kuvan alueella ku pakoputki jne on tuplana jokatapaukses ... vaan mitä tulipelti sanoo.
Jos tulipellin muokkaus rajaantuu niihin kahen pellin vaihtoon (mitkä suojaa akkua ja jarrupää sylinteriä.. Nje) niin niitten vaihto ei ole kyllä paha rasti.

Edit: Tässä olis siitä tulipellin muokkauksesta, eli ei paha rasti jos se vaan rajottuu tohon.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kysytääntää nyt tähän topicciin viellä ettö onko tuommoinen -92 e420 ke-jetillä vai jollain elektronisella ruiskulla. kattelin tosta nettiautosta -90 500SL ja koneen keskellä jökötti määräjakaja :shock:
Mutta tutkailtuani E500 ja E420 92--> ei tätä enään ollutkaan.. joten miten on :?:
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Mr300 kirjoitti:Kysytääntää nyt tähän topicciin viellä ettö onko tuommoinen -92 e420 ke-jetillä vai jollain elektronisella ruiskulla. kattelin tosta nettiautosta -90 500SL ja koneen keskellä jökötti määräjakaja :shock:
Mutta tutkailtuani E500 ja E420 92--> ei tätä enään ollutkaan.. joten miten on :?:
400E/E420 on Bosch Motronicilla. Luulen että kun 1991 paikkeilla tuli W140 niin kasit muuttui 4-venttiilisiksi. Tuolloin tuli Motronic. R129 en osaa sanoa milloin muuttui.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Tossa selailin muita mb forumeita niin osui silmään tuommoinen 400CE projekti. Omasta mielestä nuo peltihommat ei ole mikään paha rasti.
Linkki : Going for it....V8 400CE (BenzWorld)

Pitää kattoo jos sais talvella alotettua projektin.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jos joku tarttis omaan projektiinsa 124 koppaisen kardaani tunnelia, niin sellainen vapautuisi tässä syksyn/talven aikana :roll: vaikka samapa tuo taitaa olla tehdä ne vaadittavat muutokset suorasta pellistäkin...
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

En usko että tuota kardaanitunnelia tarvitsee vaihtaa. Tuossa on kuvat CE:n pohjasta M119 tekniikan kanssa. Jos tuohon ei mene MB vakio putket niin kyllä tuohon saa tehtyä ite putket. Klik, klik

Ja jos ei putken taittaminen käy omasta takaa niin frendi kävi teettää Omaan jenkkiinsä putket pakosarjoilta asti, omasta mielestä aika huokeella hinnalla, täällä.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ne kuvat on aina vaan kuvia :) Niin se jäi vastaava tekniikanvaihto projekti foorumin tekijämieheltä Jubeltakin väliin ku pääsi konkreettisesti vertailemaan noiden autojen eroja ja kyseinen käyttäjä ei ihan pikku työmaata säikähdä :roll: En nyt siis tarkota edelleenkään että tuo mikään mahdottomuus olis mut ei kannata ihan vihellellen alkaa tekemään ettei ole kohta 2 revittyä raatoa pihassa...
Jube varmaan ystävällisenä kertoo tarkemmin projektistaan ja mahdollisista ongelmista jos kysyt yksärillä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

jarkki kirjoitti:Ne kuvat on aina vaan kuvia :) Niin se jäi vastaava tekniikanvaihto projekti foorumin tekijämieheltä Jubeltakin väliin ku pääsi konkreettisesti vertailemaan noiden autojen eroja ja kyseinen käyttäjä ei ihan pikku työmaata säikähdä :roll: En nyt siis tarkota edelleenkään että tuo mikään mahdottomuus olis mut ei kannata ihan vihellellen alkaa tekemään ettei ole kohta 2 revittyä raatoa pihassa...
Jube varmaan ystävällisenä kertoo tarkemmin projektistaan ja mahdollisista ongelmista jos kysyt yksärillä.
Nythän on vasta spekuloitu kuvien kanssa. Se on totta että kun saa autot vierekkäin ja pääsee mitan kanssa vertailee niin loputkin asiat selviää. Kuten sanoin että tuon topicin perustella että tuota kardaanitunnelia ei tarvitsisi muokata, mitä tässä nyt olen eniten pelännyt. Tuon tulipellin ja mikä lie oikealta nimeltään "moottorin alatuen" vaihto ei tule olemaan ongelma.
Pitää laittaa yv jubelle ja saa tännekkin kirjotella. Saadaa kerätty tätä asiaa yhteen topicciin.

Edit: Kun tuota 400CE projektia lueskelin ja mitä ymmärsin tuosta teksitstä omalla englannin kielentaidolla, niin tuota kardaanitunnelia ei tarvitse mitenkään muokata.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jaksais ja viitsis vaan kirjautua tonne foorumille ni näkis kuvat. mut en jaksa ni ei oo kuvia ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

löytys tommonen amg konekkin jos jotakuta kiinnostaa ilman sähköjä
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Miten lie toteutus tossa Löwerissä?
Tai liekkö siitä kellään kuvia pohjasta jne.?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Manu300cea24 kirjoitti:Miten lie toteutus tossa Löwerissä?
Tai liekkö siitä kellään kuvia pohjasta jne.?
Jos siinä on sitte muokattu pakosarjoja tai muuten jotain konetta, että sen takia muutettu koria??
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Juu kattelin kanssa itse. Tuo olisi kaikista helpoin vaihtoehto. Teho eroa ei olisi tuossa kuin 25nm.

Pitää katosa mihin tässä nyt sitten päätyy. Kummassakin hyvät ja huonot puolet. Tossa C36 voi tulla joitain ongelmia. Esim. mittaristo. Saako toimimaan tuon W124 mittariston kanssa. Tuo kasi olis siitä helppo kun kaikki osat on "bolt on" ja se on halvin :wink:
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Löyty tommonen CE36 AMG saksasta.
Saiskohan tuota C36 konetta toimimaan tuon CE:n oman zf manuaalilootan kanssa??
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

miksi ei saisi? ei kai siel mitää älyä liiku laatikon ja moottorin välillä?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Sergey kirjoitti:miksi ei saisi? ei kai siel mitää älyä liiku laatikon ja moottorin välillä?
aattelin vaa et kun tossa C36 on se "oppiva" automaatti loota niin onko sille joku oma ohjausboxi vai onko se samassa koneen ecun kanssa? Aiheutuuko siitä mitään ongelmaa jos vaihtaa lootan.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

sit vähä tosta m104 ahtamisesta jos jotain tuommoinen kiinostaa / on mahdollisuus. Niin tämmönen löyty Ebaysta
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

atlas kirjoitti:Eskortissa on k-jetronik ja kestää kovia paineita mut mesen ke-jettin ongelma tyssää ruiskun alla olevaan kumikaukaloon joka ei pysy paikallaan .Muistelen lukeneen 0.7-8 paineilla vielä paikallaan pysyvän.Jos paljon tehoa haluaa pitäis vaihtaa toinen ruisku merkki.


rs turbossa on vissiin läpyskä ennen ahdinta, ainakin siinä jonka aikoinaan rakensin oli.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mr300 kirjoitti:320 imusarjaa, ajattelin ekaksi. Näyttää vähän fiksummalta. mutta todettuani sen olevan muovia niin hylkäsin ajatuksen.
[puolimutua]320 suorasyttösen HFM koneen kansi on erilainen, eikä sen imusarja käy muutenkaan 300-24:n. 320 Ässän LH-Jet jakajasytkällä on lähempänä 300-24 konetta osiltaan, eti sellanen niin saat MS sähköruiskulle piuhasarja-aihion, imusarjan sähkösuuttimille, pensatukit jne. Vaparinaki saattas saada jo jotain eloa, eikä ois vissiin paha naamioida kolmisataseks :twisted: [/puolimutua]

Tai sitten vaihat koko koneen tuommoseen tai E320/C36 AMG HFM koneeseen jos saat insinörtin siunauksen ja näppäilet sähköt mieleiseks. :idea:
Vastaa Viestiin