722.4 tilalle 722.3 automaatti vetolevyn yms momentit Haussa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

722.4 tilalle 722.3 automaatti vetolevyn yms momentit Haussa

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Terve Tuossa joulukuun alussa vaihtuu mulle pumppuu 7mm tapit.

Aattelin vaa et kyllä se 722.4 laatikko viimeistää antautuu.... :cry:
Joten olen jo uutta laatikkoo alkanu kattelee, sitä mietin et mitenkä vaikeet on sähköt vetästä sille uudelle laatikolle.

Onko ihan vasemman käden hommmia.....?
Viimeksi muokannut Kuningassorvari, Ke 23.03.2011 12:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
seppohe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 19.09.2007 16:38
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja seppohe »

Käsittääkseni sähköt käyvät suoraan
C124 300CDT
C124 250CD
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Töpseli on erilainen, mutta sama idea kytkenässä kuitenkin on. Kaks johtoa peruutusvalollle ja kaksi käynnistymisen estoon, jos pykälä on päällä. Nelinapaisen liittimen voi tarvittaessa korvata vaikka naaraspuoleisilla pyöreillä abiko liittimillä. Kannattaa pyytää nelinapainen liitin mukaan kun ostat vaihteiston..

Kickdownin solenoidin johto on varmaankin sama, en muista. Lisäksi joudut vaihtamaan öljyletkujen banjoliittimet isompiin ja ehkäpä myös kolmilapaisen kardaaniin laipan. 722.3:sessa laipppa on usein pienempi, mitä 722.3:sessa. Turbiini pitää tietysti ottaa 722.3 laatikosta. Vetolevykin pitää muistaakseni vaihtaa.
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Öljynjäähdytysputket kannattaa hommata suoraan 722.3seen sopivat. Ne on metalliputket joten se pelkkä banjojen vaihto on vähän työläämpi. Toki onnistuu kun katkasee vanhat putket ja liittää kumiletkulla uudet panjoliittimet.

Vetolevy käy vanhakin.
Tosin on vastaan tullut myös sellaisia että pikkulaatikossa on vauhtipyörä/vetolevy valettu niin suureksi ettei sinne "sisään" mahdu tuo 722.3sen suurempi turbiini.

Tuo johtosarja/liitin kannattaa myös hommata kokonaisena jos vain mahdollista. Sille on laatikolta seuraava liitos kuskin jalkatilassa josta sen saa vaihdettua ehjänä.

722.4ssa liitin on suorakaiteen muotoinen ja 722.3ssa pyöreä.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

280:sen putket löytyy ja pyöree töpsöli täydellisenä :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Selkis

Kyllä näilä ohjeilla alkaa laatikko vaihtumaa. Ja jos jotain tulee udellaan lisää.

Miten laatikon irrotus johot/vaijerit irti kardaani irti ja multit moottorista.

Onnistuuko alakautta vai tarviiko jotain 6 metrin jatkoja ja 4 niveltä pultti pyssyy... et saa pultit irti.?
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Laatikko takapäästä irti auton pohjasta, että paketti vähän kallistuu. Sitten pari kolme jatkovartta, 1 nivel ja pulttipyssy jolla ampuu pultit auki. Muista irrottaa turbiinin 6 pulttia ennen kuin irroitat vaihteiston moottorista.

Ja laita huolellisesti turbiini vaihteistoon kiinni (riittävän syvälle) ennen kuin asennat uuden vaihteiston. Vaihteiston öljypumppu menee särki, jos turbiini ei ole riittävän syvällä vaihdelaatikossa..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Oisko kellään heittää kuvaa laatikon vaihosta
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 722.4 tilalle 722.3 automaatti johtosarjankanssa ongelmi

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

No nyt on hommattu 722.3 TurboDieselin laatikko. Tässä vähän pähkäilly mitenkä tuon laatikon sähkö johdon toteuttas. Uudessa laatikossa on se pyöreä nelinapainen liitin josta lähtee n. 30cm johtoo josta pilkistää neljä johtoo.

Johtojen värit ois

Violetti
Violetti Valkoinen
Puna Musta
Harmaa Keltainen

Oisko tässsä niin hyvä tuuri että auton omassa johtosarjassa ois saman väriset johdot joten sillon värit menisi yks yhteen.

Vai onko tietoo onko 722.4 johtosarjassa eriväriset johdot jos on niin jos joku vois kertoo sit mitkä värit sieltä yhdistetään.


Remontin aloitan vasta pääsiäisen aikaan nyt on vielä hyvää aikaa kerätä tarvittavaa tietoa.

Ja eikös laatikon päästä lähde se laippa mihin tulee kardaani kiinni, kun aukaisee sen 30mm 12 kantisen mutterin siitä keskeltä pois ja vetää sen laipan pois.

Ja tyrkkää entisestä laatikosta kardaaniin käypäsen laipan tilalle.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 722.4 tilalle 722.3 automaatti johtosarjankanssa ongelmi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Samat värit on johdoissa kummassakin.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 722.4 tilalle 722.3 automaatti johtosarjankanssa ongelmi

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Onpa hyvä juttu sen puolesta ei siis ongelmia.
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 722.4 tilalle 722.3 automaatti johtosarjankanssa ongelmi

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Vetäsenkö nuitten momenttien mukaan vaihtisiivun/vetolevyn koneeseen kiinni.....?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... n+momentti

Onko sille laatikon päähän tulevalle laipan mutterille joku momentti.....?
Vastaa Viestiin