w201, 250D ja syöttöruuvilla pitäis käydä... ?
mun täytyy tunnustaa...
just äsken ruuvasin pojan transiittiin 3,5 kierrosta lisää syöttöä, kun se oli sen turbottanut... n. 3 min. homma tyhjäkäynnin säätöineen... on nuo bosch:n VE pumput vain käteviä mersun rivipumpun kanssa olis mennyt päivä + hermot
just äsken ruuvasin pojan transiittiin 3,5 kierrosta lisää syöttöä, kun se oli sen turbottanut... n. 3 min. homma tyhjäkäynnin säätöineen... on nuo bosch:n VE pumput vain käteviä mersun rivipumpun kanssa olis mennyt päivä + hermot
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No sen takia siihen justiinsa tarvitaan sitä Arolan apua niin helpottuu se säätäminen. Siitä kyllä maksaa mieluusti, niin on helppo säädettävä. Sikäli tuo pumppu on kyllä vähän aataminaikainen tehtaalta lähtiessään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
niin ja sitten menis vielä rahatkin hermojen lisäksi, ei kiitos...veskola kirjoitti:No sen takia siihen justiinsa tarvitaan sitä Arolan apua niin helpottuu se säätäminen. Siitä kyllä maksaa mieluusti, niin on helppo säädettävä. Sikäli tuo pumppu on kyllä vähän aataminaikainen tehtaalta lähtiessään.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Eipä ole jäänyt ei.rumilus kirjoitti: Koulutustietoni perustuu TkT oppiarvoon, jos se on joillekin jäänyt epäselväksi.
Tässä lisää oppiarvon mukaista tekstiä 14 sivun verran rumiluksen entisestä elämästä nimimerkillä TkT,tällä kertaa maalämpöalan neropattina.
http://www.pellettikeskustelu.net/kesku ... =16&t=3045
Viidennestä viestistä alkaen....
Erhakontiellä itkivät Ilosta.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Haha, että oikeen bernoullin yhtälö ja painopisteet. Mm. derivointia ja integrointia käytiin jo lukiossa.rumilus kirjoitti:Aloita vaikka tästä;painopiste,hitausmomentit,liikkeiden peruslait,värähtely ja heiluri, kitka, kalteva pinta,vierintävastus, laakerien kitka, paine,nostevoima,pintajännitys, viskositeetti, bernoullin yhtälö, jos vaikka näillä pääsisit alkuun.
Sitten voisit jatkaa fysiikan puolelta lämpöoppia, äänioppia, sitten voit ottaa integraalit,derivaatat ja differenttiaalit avuksi kaavojen sovelluksessa.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su 15.11.2009 18:42
- Paikkakunta: Tampere
OM601
Joopajoo...
Ensinnäkin asia number one josta tuollakin jo mietiskeltiin on nämä CommonRail dieselit. Eiköhän niiden suuret jopa 2000bar ruiskutuspaineet (HA käytössä) johdu vain ja ainoastaan siitä että polttoaine saadaan paremmin sekoittumaan sylinterissä paineenalaiseen ilmamassaan. Pienemmilläkin paineilla varmastikkin saataisiin aikaan sama täytös niillä kierrosluvuilla mihin diesel vielä nykypäivänä pystyy. Taitaapa jotkut automerkit jo madaltaa niitä paineita koska liikakin on täysin turhaa eikä seos enää merkittävästi parane.
Kuitenkin takaisin tähän mercedeksen nokilekaan. Voisin jopa ilman tietopohjaa väittää etteivät ne saksalaiset insinöörit moottoria suunnitellessaan aivan niin tarkkaan materiaalivahvuuksia laskeneet kuin nykypäivänä. Tai mitään muitakaan asioita. Auto tehtiin vielä silloin kun kaiken ei tarvinnut olla ilmaista ja katteiden suurinta mahdollista. Ku nykypäivänä auto valmistetaan niin sille lasketaan elinikä, joka itse asiassa on yllättävän lyhyt. Kaikki materiaalit lasketaan tämän elinikäodotuksen mukaan ja ne tehdään niin että kestävät oikealla huollolla sen eliniän. Kun w124 suunniteltiin ja tehtiin eivät asiat olleet näin tarkkoja. Autosta tehtiin sellainen että se on luotettava ja asiakas on siihen tyytyväinen. Tuskin näillä muuten ruuvattaisiin yli 1milj.km lähes joka vessalla. Se ei ole järkevää tehtaan kannalta koska autot kestävät liian hyvin ja uudet eivät mene kaupaksi.
Tällä pohjalla voisin väittää että vaikka osa rumiluksen jopa hyvinkin surkuhupaisista jutuista ovatkin totta, ei OM601 tai OM602 kampiakselit katkeile tai lohkot halkeili oikeanlaisen ja maltillisen vapaastihengittävän pumpun ruuvaamisen kanssa. Toki on mahdollista että joku 603 jonka pumppu on valmiiksi aivan seula, samoin suuttimet ja sitten siitä kierretään omin neuvoin kaikki irti saattaa pätkästä kampuransa. Pitkässä kampiakselissa tapahtuu värähtelyä käydessä ja jos täytös sylintereiden kesken on epätasainen niin voi olla moottorivaurio seurauksena. Tähänkään en tosin täysin usko koska moottorit kuten todettua ovat aikakaudelta ennen jokaisen sentin viilaamista.
Kaikki on mahdollista ja ahdettu moottori on sitten aivan eri asia johon en ota tässä kantaa.
Anyway. Omasta mielestäni pumpun ruuvaaminen on kannattavaa ja kun se on tehty oikein niin oikeastaan vauriovapaata.
Ensinnäkin asia number one josta tuollakin jo mietiskeltiin on nämä CommonRail dieselit. Eiköhän niiden suuret jopa 2000bar ruiskutuspaineet (HA käytössä) johdu vain ja ainoastaan siitä että polttoaine saadaan paremmin sekoittumaan sylinterissä paineenalaiseen ilmamassaan. Pienemmilläkin paineilla varmastikkin saataisiin aikaan sama täytös niillä kierrosluvuilla mihin diesel vielä nykypäivänä pystyy. Taitaapa jotkut automerkit jo madaltaa niitä paineita koska liikakin on täysin turhaa eikä seos enää merkittävästi parane.
Kuitenkin takaisin tähän mercedeksen nokilekaan. Voisin jopa ilman tietopohjaa väittää etteivät ne saksalaiset insinöörit moottoria suunnitellessaan aivan niin tarkkaan materiaalivahvuuksia laskeneet kuin nykypäivänä. Tai mitään muitakaan asioita. Auto tehtiin vielä silloin kun kaiken ei tarvinnut olla ilmaista ja katteiden suurinta mahdollista. Ku nykypäivänä auto valmistetaan niin sille lasketaan elinikä, joka itse asiassa on yllättävän lyhyt. Kaikki materiaalit lasketaan tämän elinikäodotuksen mukaan ja ne tehdään niin että kestävät oikealla huollolla sen eliniän. Kun w124 suunniteltiin ja tehtiin eivät asiat olleet näin tarkkoja. Autosta tehtiin sellainen että se on luotettava ja asiakas on siihen tyytyväinen. Tuskin näillä muuten ruuvattaisiin yli 1milj.km lähes joka vessalla. Se ei ole järkevää tehtaan kannalta koska autot kestävät liian hyvin ja uudet eivät mene kaupaksi.
Tällä pohjalla voisin väittää että vaikka osa rumiluksen jopa hyvinkin surkuhupaisista jutuista ovatkin totta, ei OM601 tai OM602 kampiakselit katkeile tai lohkot halkeili oikeanlaisen ja maltillisen vapaastihengittävän pumpun ruuvaamisen kanssa. Toki on mahdollista että joku 603 jonka pumppu on valmiiksi aivan seula, samoin suuttimet ja sitten siitä kierretään omin neuvoin kaikki irti saattaa pätkästä kampuransa. Pitkässä kampiakselissa tapahtuu värähtelyä käydessä ja jos täytös sylintereiden kesken on epätasainen niin voi olla moottorivaurio seurauksena. Tähänkään en tosin täysin usko koska moottorit kuten todettua ovat aikakaudelta ennen jokaisen sentin viilaamista.
Kaikki on mahdollista ja ahdettu moottori on sitten aivan eri asia johon en ota tässä kantaa.
Anyway. Omasta mielestäni pumpun ruuvaaminen on kannattavaa ja kun se on tehty oikein niin oikeastaan vauriovapaata.
MB w163 OM612
MB C124 M102 Museoon menossa
Mitsubishi Pajero OM613+722.6
EX MB w211 OM648 320cdi wannabecdiamg
EX MB w208 M112 320
EX MB w124 OM602A 250 TDT
EX Mercedes-Benz w124 OM 601 200D
EX BMW e32 750IAL
+ Many others
MB C124 M102 Museoon menossa
Mitsubishi Pajero OM613+722.6
EX MB w211 OM648 320cdi wannabecdiamg
EX MB w208 M112 320
EX MB w124 OM602A 250 TDT
EX Mercedes-Benz w124 OM 601 200D
EX BMW e32 750IAL
+ Many others
- marangontrio
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 12.11.2009 17:21
- Paikkakunta: Teuva
Re: w201, 250D ja syöttöruuvilla pitäis käydä... ?
tese kirjoitti:Joko oot saanu ruuvaushomman tehtyä?marangontrio kirjoitti:Eli siis syöttöruuvia pitäis käydä pyörittelemäs mutta mikähän ruuvi se siälä on kun sielä niitä tais muutamakin olla ja paljoko sopii ruuvata. pitääkö jotain muutakin ruuvia skruuvailla, muistan joskus kuulleeni jotain sellasta vai muistanko omiani... jos jollaki olis kuvan tynkää tahi jotain muuta vastaavaa niin selventäis jonnin verran... ''savutus arvo 0,85''
Niin tai jos vois lyödä tähän jonku linkin tälle sivustolle missä käsitellään aihetta... on meinaan jonku verran tekstiä tuola, ja saattaa mennä hyvätki keskustelut ohi
En vielä, perjantaiksi menee, mutta tosiaan aion sielä ruuvilla käydä ja pistän kyllä informaatiot tännekki että kuinka sujui ja kuinka vaikutti
Jospa arvon TkT toisi julki väitöskirjansa nimen sekä väitösajankohdan ja tiedekunnan jossa väitös suoritettu. Mistä ko. väitöskirjaa on saatavissa?vilhu kirjoitti:rumilus kirjoitti: Koulutustietoni perustuu TkT oppiarvoon, jos se on joillekin jäänyt epäselväksi.
Silloin selviäisi kuinka laaja tietämys diesell-tekniikasta kätkeytyy ko. väitöksen taakse. Aina ei Tohtorin-arvo takaa tietämystä koko tieteenalaa kattavasta tietotaidosta. Voihan väitöksen suorittaa esim. induktion aiheuttamasta häviöstä suurjänniteverkossa, joka ei mitenkään liity esim. käyttölämpötilojen vaikutus teräsrakenteiden kestävyyteen-alueeseen.
Että käytetäämpä varovasti näitä oppiarvoja painottamaan mielipiteitä.
TtT:n puolisona on vähän tietoa tästä.
Viimeksi muokannut sompio, Ke 18.11.2009 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
En ole esitellytkään, vaan viitannut tietolähteeseen, josta fysiikan- ja mekaniikan faktat on hankittu polttomoottoritekniikassa.
Toki minullakin on jonkinlainen koulutus, että ylipäätään ymmärtää vähän vaikeimmistakin matemaattisista differentiaaleista.
Ja tämä asia on minun puolsta loppuun käsitelty, joten en välttämättä välittäisi vastailla näihin nokkimisiin.
Tietoa on saatavilla runsain mitoin alaa käsittelevistä kirjallisuudesta.
Toki minullakin on jonkinlainen koulutus, että ylipäätään ymmärtää vähän vaikeimmistakin matemaattisista differentiaaleista.
Ja tämä asia on minun puolsta loppuun käsitelty, joten en välttämättä välittäisi vastailla näihin nokkimisiin.
Tietoa on saatavilla runsain mitoin alaa käsittelevistä kirjallisuudesta.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Nyt kun kerta olen pistänyt lusikkani tähän soppaan, niin hämmennetään vielä lisää ennen kuin nostan lusikan sopasta pois.
Itsellä kokemusta ruuvamisesta sen verran, että puolison 200 D: stä kävi pumppu penkissä 500 tkm:n jälkeen. Asentajan ja omien silmieni mukaan antoi normiannokset tasaisesti joka sylinterille, eli säätö- eikä kunnostustarvetta ollut. Kuitenkin asentaja kysäisi lisätäänkö syöttöjä koska olin sivumennen maininnut ko. kiessin laiskuudesta. Annoin luvan ja nyt auto menee sen testimäen yläs vitosella johon joutui ennen lykkäämään nelosta silmään. Kestävyydestä en osaa sanoa koska ajoa ei ole tullut kuin 100 tkm syötönlisäyksen jälkeen.
Ehkä tämmöisten sivistymättömien on syytä pysytellä " Tohtorien" jaloista poissa kun nuo sormetkin tuoksahtaa kaasuöljylle.
Ja sitten ei kun lusikka pois sopasta.
Itsellä kokemusta ruuvamisesta sen verran, että puolison 200 D: stä kävi pumppu penkissä 500 tkm:n jälkeen. Asentajan ja omien silmieni mukaan antoi normiannokset tasaisesti joka sylinterille, eli säätö- eikä kunnostustarvetta ollut. Kuitenkin asentaja kysäisi lisätäänkö syöttöjä koska olin sivumennen maininnut ko. kiessin laiskuudesta. Annoin luvan ja nyt auto menee sen testimäen yläs vitosella johon joutui ennen lykkäämään nelosta silmään. Kestävyydestä en osaa sanoa koska ajoa ei ole tullut kuin 100 tkm syötönlisäyksen jälkeen.
Ehkä tämmöisten sivistymättömien on syytä pysytellä " Tohtorien" jaloista poissa kun nuo sormetkin tuoksahtaa kaasuöljylle.
Ja sitten ei kun lusikka pois sopasta.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
TkT " arvonimikkeen " hankkinut on tekniikan tohtori, eli korkein oppiarvo sen tieteenan saantona, TkL sensijaan on tekniikan lisensiaatti ja DI samasta ylemmästä korkeakoulusta tai yliopistosta diplomi-insinööri.
Sitten AMK - insinöörit, opistotason insinöörit, teknikot, mekaanikot.
Loput alalla häärivät ovat sitten ostettuja ja presidentin myöntämiä nimikkeitä.
Minusta se oli jännä ilmiö, että BigBrotherissa oli tohtorin arvonimen hankkinut kaveri, joka halusi käyttää rintaliivejä. meitä on moneksi.
Tällä nyt ei ole mitään tekemistä ruuvauksen...pumpun ruuvauksen kanssa...mutta mielenkiintoinen kaveri. Tosin työtön se oli hänkin.
Lähde: www.bigbrother.fi
http://www.bigbrother.fi/uutinen.shtml?978705
Tällä nyt ei ole mitään tekemistä ruuvauksen...pumpun ruuvauksen kanssa...mutta mielenkiintoinen kaveri. Tosin työtön se oli hänkin.
Lähde: www.bigbrother.fi
http://www.bigbrother.fi/uutinen.shtml?978705
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ai...minäkö ??veskola kirjoitti:Minusta se oli jännä ilmiö, että BigBrotherissa oli tohtorin arvonimen hankkinut kaveri, joka halusi käyttää rintaliivejä. meitä on moneksi.
Tällä nyt ei ole mitään tekemistä ruuvauksen...pumpun ruuvauksen kanssa...mutta mielenkiintoinen kaveri. Tosin työtön se oli hänkin.
Lähde: www.bigbrother.fi
http://www.bigbrother.fi/uutinen.shtml?978705
Jos tarkoitit minua, olen ansaitulla eläkkeellä, siksi on aikaa katsella ympärille ja tätäkin foorumin hiekkalaatikkoleikkiä.
Aina ei onnistu tieto menevän perille rautalangastakaan väännetyllä mallilla.
Kannattaisi ne meisselit työntää muihin rakoihin, kuin specialiiteetteihin kuuluviin kone-elimiin.
Ei kun noita työttömiä kun piisaa, sullahan on työtä kädet täynnä, millään eläkkeellä ole. Pellettiä, voimalaitoksia, lämmitysjärjestelmää, varaosaa pukkaa
Siitä oskilloskoopista voisin olla kiinnostunut, paljonko maksaa ?
Siitä oskilloskoopista voisin olla kiinnostunut, paljonko maksaa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su 15.11.2009 18:42
- Paikkakunta: Tampere
OM601 OFFTOPIC
Muista veskola vielä se ydinreaktori perunakellariin mitä PELLEttimies myös suunnitteli. Tekisi mullekkin mersuun niin olisi 200D:llä ajaminen vielä halvempaa... senkun säätelisi kuinka syvällä uraanitanko on reaktorissa
MB w163 OM612
MB C124 M102 Museoon menossa
Mitsubishi Pajero OM613+722.6
EX MB w211 OM648 320cdi wannabecdiamg
EX MB w208 M112 320
EX MB w124 OM602A 250 TDT
EX Mercedes-Benz w124 OM 601 200D
EX BMW e32 750IAL
+ Many others
MB C124 M102 Museoon menossa
Mitsubishi Pajero OM613+722.6
EX MB w211 OM648 320cdi wannabecdiamg
EX MB w208 M112 320
EX MB w124 OM602A 250 TDT
EX Mercedes-Benz w124 OM 601 200D
EX BMW e32 750IAL
+ Many others
Otsikon mukaan tässä topicissa piti käsitellä 250D:n syöttöpumpun ruuvausta.
Koska ollaan tekniikkapuolen keskustelualueella, pysytäänpä voittopuolisesti Mersun tekniikassa.
Tietääkseni ydinreaktorilla tai pelleteillä toimivia (joku minua viisaampi kuitenkin ottaa puukaasukortin ja lyösen pöytään, ei kannata) Mersuja ei ole tai ainakin ne ovat melkoisen harvassa. Jos sellaisia löytyy, niin keskusteltakoot niistä sitten omassa ketjussaan. Myöskään koulutuspolitiikka ei ole tämän viestiketjun aihe.
Koska ollaan tekniikkapuolen keskustelualueella, pysytäänpä voittopuolisesti Mersun tekniikassa.
Tietääkseni ydinreaktorilla tai pelleteillä toimivia (joku minua viisaampi kuitenkin ottaa puukaasukortin ja lyösen pöytään, ei kannata) Mersuja ei ole tai ainakin ne ovat melkoisen harvassa. Jos sellaisia löytyy, niin keskusteltakoot niistä sitten omassa ketjussaan. Myöskään koulutuspolitiikka ei ole tämän viestiketjun aihe.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
täytyy kyllä kaikkia tähän projektiin osallistuneita henkilöitä kiittää tämän yövuoron hauskasta kulumisesta!
suorastaan ilo lukea tätä raatokärpäsketjua, näitä kaivataan toisinaan.
yks kysymys: voisiko sitä luistitekniikkaa soveltaa tähänkin jotenkin..?
suorastaan ilo lukea tätä raatokärpäsketjua, näitä kaivataan toisinaan.
yks kysymys: voisiko sitä luistitekniikkaa soveltaa tähänkin jotenkin..?
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Ruuvattu on pumppua vaparista ja turbosta. Tunko väli jos rikki menee. Menkööt. Jos vehkeet ei kestä niin ostetaan uudet ja ruuvataan niitä. Kun auto on omasta mielestä mielekkäämpi ajaa, p-a kulutus pienempi jne. on säädöstä annetulle rahalle saatu vastine (oma mielipide ja jos joku ei tykkää niin olkoot tykkäämättä). Kumpikaan ei ainakaan vielä toistaiseksi ole poikinu. Seuraavalle MB:lle tehdään sama homma jos ja milloin seuraava tulee.
Kosanderikin maksaa ja harvoin sitäkään ostetaan pystiksi. Rahoille saa vastineen. Pikkukänni ja rapiainen. Kuukauden parin päästä ostetaan uus ja taas sama peli. Mahtaako tästäkään paljoa hyötyä olla mutta niin sitä vaan mennään monella tontilla
Kosanderikin maksaa ja harvoin sitäkään ostetaan pystiksi. Rahoille saa vastineen. Pikkukänni ja rapiainen. Kuukauden parin päästä ostetaan uus ja taas sama peli. Mahtaako tästäkään paljoa hyötyä olla mutta niin sitä vaan mennään monella tontilla
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
Re: w201, 250D ja syöttöruuvilla pitäis käydä... ?
marangontrio kirjoitti:En vielä, perjantaiksi menee, mutta tosiaan aion sielä ruuvilla käydä ja pistän kyllä informaatiot tännekki että kuinka sujui ja kuinka vaikutti
No joko nyt on tiedossa?
- Stiffmeister
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Su 21.03.2010 14:27
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti 13.11.2018 16:26
Re: w201, 250D ja syöttöruuvilla pitäis käydä... ?
Auttakaa! Avasin pumpun takakannen löytyi vain 2 ruuvia ku pitäs olla enemmänkin.kyseinen auto 250d