124 asd valo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

124 asd valo

Viesti Kirjoittaja harry267 »

asd valo palaa olisiko jollakulla ehdotuksia viasta/lampun sammuttamisesta.kiitos
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Vikakoodit on helppo selvittää.
Diagnostiikkapistoke on akun vieressä konehuoneessa. Yhdistä auton käydessä sekunniksi pistokkeen navat 1 ja 5 ja laske, montako kertaa valo vilkahtaa. (Kaverista on tässä apua :) ).

Nollaus tapahtuu pitämällä samoja napoja yhdessä noin 15 s.

Koodit ovat, vilkahdusten määrän mukaan:

1 = ei vikaa

2 = ASD-ohjainyksikkö viallinen

3 = Jarruvalokytkin; ASD-kytkentätoiminto viallinen

4 = Pyörintänopeusanturi etu vasen

5 = Pyörintänopeusanturi etu oikea

6 = Pyörintänopeusanturi taka

7 = Kaikki 3 pyörintänopeusanturia

8 = Magneettiventtiili tai jarruvalokytkin; jarruvalon kytkentä

Ylivoimaisesti yleisin vika taitaa olla tuo jarruvalokytkin. Onhan hydrauliikkaöljyn määrä oikea?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Mikähän on kun itselläni auto vain sammuu samantien kun yhdistän nämä pinnit, eikä valolle tapahdu mitään. Sitten taas kun yhdistän 5-pinnin suoraan auton runkoon niin ei tapahdu yhtään mitään, paitsi virtakynään syttyy valo..
Mistähän on kyse..?
Auto on 190E 2.0 vm-90
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Lainataas vähän..Omassa 300 coupessa ei ASD valo pala laisinkaan, eikä tuo testaus herätä mitään valoja vilkkumaan. Vahva epäilys on tuossa http://www.rakennuspalmroth.fi/yj Mitäköhän tuosta on ryöstetty ja miksi? :shock:
Avatar
TeroK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Pe 18.02.2005 17:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

esme kirjoitti:Lainataas vähän..Omassa 300 coupessa ei ASD valo pala laisinkaan, eikä tuo testaus herätä mitään valoja vilkkumaan.
Epäilys voi olla aika lähellä oikeaa. Mulla 250TD:ssä oli samat vaivat ja abs ei toiminut. Vika oli hapettuneessa yj releessä :roll:
W203 200K -01
Korotettu W124 250TD -87
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Rele taitaa olla jo vaihdettu, ainakin uudelta näyttää sisä ja ulkopuolelta. Ihmetyttää tuo ryöstö..sulakeboksille menee ainakin toinen johdoista. Tosin nahkahousuiset ystävämme on tehnyt noita ryöstöjä vähän sinne, tänne.
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Olinkin ensin kokeillut väärää pistoketta, eli sitä 9-pinnistä pyöreää (joka on mikä?) Sitten löysin oikean paikan ja aloin yhdistelemään pinnejä, niin huomasin että eipä ole pinnit ku 1 ja 3 reiässä ja sen lisäksi irtonainen johto jonka päässä olevassa muovissa lukee 5, mutta ei senkään yhdistäminen maihin vaikuttanut mitään.. Eli mikä neuvoksi?
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Nonniin..sai vihdoin aikaseksi tutustua tuohon ASD:hen, tai siis sen toimimattomuuteen. Veijarit oli ottaneet sen polttimon irti siitä merkkivalosta, eli siksipä ei saanut vikaa luettua. Nyt on polttimo ja vikakoodiksi 5 vilkahdusta, eli pyörintänopeusanturi etu oikea.

Hajoaakohan näissä nuo anturit, vai piuha vaan jostain tietystä kohtaa? Ja mihinköhän hintaan noita antureita myydään.

Hitto kun räjähti sen Ameriikasta tilattu factory service manual cd..Reunoista kiinni ja keskeltä painoin, niin tuhannen paloiksi :shock: Oispa ollut kätevä katella sieltä, että minkä näkönen kikkare. No huomennahan sen näkee kun purkaa.
TeemuM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 09.05.2005 16:14
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja TeemuM »

toimii asd samalla anturilla kun abs.
tais olla kl varaosissa luokkaa 160 € :roll:
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

..ja mikä siinä taas on kun tieto ei kulje :wink: Kuva
Tuli otettua auki tuo etuoikea pyörintänopeusanturi ja kuten kuvassa näkyy, niin se oli täysin jarrupölyn peitossa. Paineilmaa,bensaa ja pensseliä, rojut nippuun ja pari kertaa diagnostiikan nollaus ja ASD valokin tajus pysyä sammutettuna. Pieni lenkki tallin pihassa ja iloisen keltainen kolmiovalo vilkuttaa pyörien sutiessa..eli kunnossa on.

Parikin asiaa jäi mietityttämään tuosta toiminnasta.
- ABS toiminut kokoajan, eli ei liene turhan ranttu signaalin suhteen?
- Mitä ihmettä PERÄ tekee tuolla etupyörien pyörintänopeus infolla?
Olisikohan tuon ASD:n voinut laittaa eri piiriin tehtaalla.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

ASD laskee etupyörien keskimääräisen pyörimisnopeuden ja vertaa
sitä taka-akselin (perän) pyörimisnopeuteen. Tästä sitten päätellään,
luistaako takapyörä.

On halvempaa ja toimintavarmempaa käyttää niitä etupyörän ABS-antureita
kuin laittaa siihen viereen toiset samanlaiset ASD:a varten.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaippa se perä eli ASD tarvitsee myös tiedon siitä, onko myös akselien välillä pyörintänopeuseroja.

Tämä siis vahvana arvausvastauksena yhteen kysymyksistä :shock:

Hyvä, kun tuli halvalla kuntoon.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
esme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 29.03.2009 21:27

Viesti Kirjoittaja esme »

Niinhän se tietenkin on..jos sitä oikein pysähtyy miettimään :D Ei kauheata harppausta ole tapahtunut kymmenessä vuodessa noissa ABS:ssa. Tuli joskus ihmeteltyä -81 Opel Monzan jarruja ja lähes identtinen systeemi. Se hammasratas, mitä se anturi haistelee oli harvaripaisempi ja "pystyssä" siellä jarrulevyn takana. Niin ja sekin toimi :shock:
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Hei. Missä on asd n magneettiventtiili ja minkä näkönen? Vikakoodi 8 tulee.. 2 eri jarruvalokytkinta kokeiltu, eivät kylläkään uusia. Vetarin vieressä olevasta ilmausnipasta ei tuu öljyä napoja 8-10 yhdistämällä eikä vaihde päälläkään auto pukeilla. Eli painetta ei tuu yhtään vaikka nipan käytin kokonaan irti.
300TDT
200D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ja olet varmaan säätänyt sen jarru valo kytkimen oikein eli liikkuvet taakse ennenkun laittaa paikallen ja mielellään poljinta painaa asentaessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja jokkis »

atlas kirjoitti:Ja olet varmaan säätänyt sen jarru valo kytkimen oikein eli liikkuvet taakse ennenkun laittaa paikallen ja mielellään poljinta painaa asentaessa.
Kyllä. Eli jos olen sen oikeen ymmärtänyt, niin vedetään se pitkäksi, niin että kuuluu riksahdusääni. Ja sen voi vetää myös kytkimen ollessa paikoillaan kun painaa jarrupolkimen pois edestä. Mittasin myös napojen 8-10 jännitteen. Virta päällä, auto ei käynnissä. Nollaa näytti myös jarrua painettaessa. Miten muuten voi testata jarruvalokytkintä? Ja voiko vika olla muualla? Magneettiventtiilissä? Ja missä se on
300TDT
200D
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja jokkis »

jokkis kirjoitti:
atlas kirjoitti:Ja olet varmaan säätänyt sen jarru valo kytkimen oikein eli liikkuvet taakse ennenkun laittaa paikallen ja mielellään poljinta painaa asentaessa.
Kyllä. Eli jos olen sen oikeen ymmärtänyt, niin vedetään se pitkäksi, niin että kuuluu riksahdusääni. Ja sen voi vetää myös kytkimen ollessa paikoillaan kun painaa jarrupolkimen pois edestä. Mittasin myös napojen 8-10 jännitteen. Virta päällä, auto ei käynnissä. Nollaa näytti myös jarrua painettaessa. Miten muuten voi testata jarruvalokytkintä? Ja voiko vika olla muualla? Magneettiventtiilissä? Ja missä se on
Sorry. Miitasin vääristä liittimistä. Pitääkin mitata 8-11 eikä 8-10.(8-10 yhdistämällä pitäisi perään saada paine) No nyt jarrua painettaessa jännite on n11v ja ei panettaessa 0. Eli eikö jarruvalokytkimen pitäis tämän perusteella toimia. Magneettiventtiilin vastus navoista 14-10 mitattuna näytti mittari pelkkää ykköstä.
300TDT
200D
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jokkis kirjoitti:Magneettiventtiilin vastus navoista 14-10 mitattuna näytti mittari pelkkää ykköstä.
Näyttääkö mittari "ykköstä" myös silloin kun mittapäät on irti mittauskohteesta sekä toisistaan? --> Jos näin niin "ykkönen" tarkoittaa siten katkosta? Vois kuvitella että 12V magneettiventtiilin vastus pitäis olla selvästi alle 50 Ohmia? Käämi olisi siis poikki? Jos vieressä on vastaavia venttiilejä mitä niistä näyttää?

Varmaan osaat käyttää mittaria mutta tässä lyhyesti siltä varalta et joku ei ole 100varma.
Jos mitta-alueen valinta on mittarissa automaattinen niin hyvä mutta niitä on sellaisiakin joissa mitta-alue täytyy erikseen valita. Tällaisissa mittauksissa pienin mitta-alue on paras niinkuin se melkein aina on autosähköjutuissa pl elektroniikan korjaus.

Mittapäät menee monesti rikki silleen että kokeiltaessa toimii mutta kun ne laittaa kohteseen ja pikkasen pistää voimaa --> näyttää katkosta. Katkos tulee usein siihen kohtaan jossa johto on juotettu siihen metallipiikkiin kiinni. Olen menny ittekkin muutaman kerran vipuun :wink:
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Jari Ke kirjoitti:
jokkis kirjoitti:Magneettiventtiilin vastus navoista 14-10 mitattuna näytti mittari pelkkää ykköstä.
Näyttääkö mittari "ykköstä" myös silloin kun mittapäät on irti mittauskohteesta sekä toisistaan? --> Jos näin niin "ykkönen" tarkoittaa siten katkosta? Vois kuvitella että 12V magneettiventtiilin vastus pitäis olla selvästi alle 50 Ohmia? Käämi olisi siis poikki? Jos vieressä on vastaavia venttiilejä mitä niistä näyttää?

Varmaan osaat käyttää mittaria mutta tässä lyhyesti siltä varalta et joku ei ole 100varma.
Jos mitta-alueen valinta on mittarissa automaattinen niin hyvä mutta niitä on sellaisiakin joissa mitta-alue täytyy erikseen valita. Tällaisissa mittauksissa pienin mitta-alue on paras niinkuin se melkein aina on autosähköjutuissa pl elektroniikan korjaus.

Mittapäät menee monesti rikki silleen että kokeiltaessa toimii mutta kun ne laittaa kohteseen ja pikkasen pistää voimaa --> näyttää katkosta. Katkos tulee usein siihen kohtaan jossa johto on juotettu siihen metallipiikkiin kiinni. Olen menny ittekkin muutaman kerran vipuun :wink:
Joo näyttää irrallaan ykköstä myös. Kertaaminen ei tee pahaa, tulee niin harvoin käyttettyä yleismittaria.
Lueskelin enemmän asiasta ja ymmärsin, että magneettiventtiili on samassa mötikässä keskuslukituksen alipainepumpun kanssa. Ja mittasin myös sen ja katkoa näyttää. Mittasin myös asd releen pohjan ja vakuumipumpuun tulevan liittimen välin ja niissä ei vastusta ollut.
Että kai se vaan on sitte tuo magneettiventtiili rikki. Pitää kokeilla toista purkkia, jos jostain löytyis.
300TDT
200D
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jokkis kirjoitti:
Joo näyttää irrallaan ykköstä myös. Kertaaminen ei tee pahaa, tulee niin harvoin käyttettyä yleismittaria.
Lueskelin enemmän asiasta ja ymmärsin, että magneettiventtiili on samassa mötikässä keskuslukituksen alipainepumpun kanssa. Ja mittasin myös sen ja katkoa näyttää. Mittasin myös asd releen pohjan ja vakuumipumpuun tulevan liittimen välin ja niissä ei vastusta ollut.
Että kai se vaan on sitte tuo magneettiventtiili rikki. Pitää kokeilla toista purkkia, jos jostain löytyis.
Alipainepumpulla ja mankkuventtiileillä ei kait ole mitään tekemistä toistensa kanssa? AP-pumppu on takapenkin alla hankkarinpuolella ja venttili samoilla kohdilla mutta auton pohjapellissä kiinni.

Hetkonen
jokkis kirjoitti: "Mittasin myös asd releen pohjan ja vakuumipumpuun tulevan liittimen välin ja niissä ei vastusta ollut."
......Siis mittari näytti 0 ohmia? Vai menikö ajatus ja kirjoitus ristiin :)

Kerrataas vielä: eli jos mittari näyttää 0 ohmia --> vastus on nolla eli vastusta ei ole eli kontakti on erittäin hyvä.

Jos nyt ymmärrän oikein tuon mittauksesi niin mittarin pitäisi näyttää katkosta tuollaisessa mittauksessa.

Joskus joku kouluaikoina opettajaksi itteään tituuleerannut neuvoi että ennen kun alat mittaamaan virtaa jännitettä tms. niin mieti mitä mittarin pitäisi osapuilleen näyttää. Hyvä peruslähtökohta ohmimittauksissa on sellainen et pitäiskö löytyä katkos vai jonkinlainen ohmitulos. Jos päätyy et jonkinlainen tulos pitäis löytyä niin mitä sen osapuilleen pitäisi olla? Jos ei pysty haarukoimaan osapuilleenkaan mitä tuloksen pitäisi olla niin mitä mitattu tulos mittaajalleen kertoo? Rikkikö on vai ehjä?

Nooh kait tuossa perääkin lie on mutta vähä tuo neuvo on mielestäni kyllä mustavalkoinen. Paljon teen ainakin itte myös niinpäin et ensin mitaan ja sit vasta ihmettelen et miksi tulos on se mitä se on :D

Katotaan josko tänään käväisen oman alla kattomassa miten venttiilit on ja jos siltä näyttää et autoa nostamati pääsen mittaamaan niin mittaan. Jonkun kuvan räpsäisen myös.
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Jari Ke kirjoitti:
jokkis kirjoitti:
Joo näyttää irrallaan ykköstä myös. Kertaaminen ei tee pahaa, tulee niin harvoin käyttettyä yleismittaria.
Lueskelin enemmän asiasta ja ymmärsin, että magneettiventtiili on samassa mötikässä keskuslukituksen alipainepumpun kanssa. Ja mittasin myös sen ja katkoa näyttää. Mittasin myös asd releen pohjan ja vakuumipumpuun tulevan liittimen välin ja niissä ei vastusta ollut.
Että kai se vaan on sitte tuo magneettiventtiili rikki. Pitää kokeilla toista purkkia, jos jostain löytyis.
Alipainepumpulla ja mankkuventtiileillä ei kait ole mitään tekemistä toistensa kanssa? AP-pumppu on takapenkin alla hankkarinpuolella ja venttili samoilla kohdilla mutta auton pohjapellissä kiinni.

Hetkonen
jokkis kirjoitti: "Mittasin myös asd releen pohjan ja vakuumipumpuun tulevan liittimen välin ja niissä ei vastusta ollut."
......Siis mittari näytti 0 ohmia? Vai menikö ajatus ja kirjoitus ristiin :)

Kerrataas vielä: eli jos mittari näyttää 0 ohmia --> vastus on nolla eli vastusta ei ole eli kontakti on erittäin hyvä.

Jos nyt ymmärrän oikein tuon mittauksesi niin mittarin pitäisi näyttää katkosta tuollaisessa mittauksessa.

Joskus joku kouluaikoina opettajaksi itteään tituuleerannut neuvoi että ennen kun alat mittaamaan virtaa jännitettä tms. niin mieti mitä mittarin pitäisi osapuilleen näyttää. Hyvä peruslähtökohta ohmimittauksissa on sellainen et pitäiskö löytyä katkos vai jonkinlainen ohmitulos. Jos päätyy et jonkinlainen tulos pitäis löytyä niin mitä sen osapuilleen pitäisi olla? Jos ei pysty haarukoimaan osapuilleenkaan mitä tuloksen pitäisi olla niin mitä mitattu tulos mittaajalleen kertoo? Rikkikö on vai ehjä?

Nooh kait tuossa perääkin lie on mutta vähä tuo neuvo on mielestäni kyllä mustavalkoinen. Paljon teen ainakin itte myös niinpäin et ensin mitaan ja sit vasta ihmettelen et miksi tulos on se mitä se on :D

Katotaan josko tänään käväisen oman alla kattomassa miten venttiilit on ja jos siltä näyttää et autoa nostamati pääsen mittaamaan niin mittaan. Jonkun kuvan räpsäisen myös.
Hei.
Joo tarkoitin sillä, (ei vastutsta ollut) että yhteys erittäin hyvä.

Mittasin asd releen pohjasta tämän ohjeen mukaan:
Navoilta 14 / 10 voit mitata magneettiventtiilin sisäisen vastuksen, sen pitäisi olla 5,7 - 6,1 ohmia. Ja mulla oli siinä katkos. Ja mulla menee vavoilta 14 ja 10 siihen vakuumipumppuun johdot. Kai ne voi jatkaa siitä johonki muuaalle kans.

Luin ohjeet täältä:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9784" onclick="window.open(this.href);return false;
300TDT
200D
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jokkis kirjoitti:
Hei.
Joo tarkoitin sillä, (ei vastutsta ollut) että yhteys erittäin hyvä.

Mittasin asd releen pohjasta tämän ohjeen mukaan:
Navoilta 14 / 10 voit mitata magneettiventtiilin sisäisen vastuksen, sen pitäisi olla 5,7 - 6,1 ohmia. Ja mulla oli siinä katkos. Ja mulla menee vavoilta 14 ja 10 siihen vakuumipumppuun johdot. Kai ne voi jatkaa siitä johonki muuaalle kans.

Luin ohjeet täältä:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9784" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitä en tiä mistä johdot menee venttiilile mutta keskuslukon pumpulla ja tällä ei käsittääkseni ole mitään toiminnallista tekemistä toistensa kanssa?

Tässä kuva venttiilistä jonka nappasin tuosta joka on talviunilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Jari Ke kirjoitti:
jokkis kirjoitti:
Hei.
Joo tarkoitin sillä, (ei vastutsta ollut) että yhteys erittäin hyvä.

Mittasin asd releen pohjasta tämän ohjeen mukaan:
Navoilta 14 / 10 voit mitata magneettiventtiilin sisäisen vastuksen, sen pitäisi olla 5,7 - 6,1 ohmia. Ja mulla oli siinä katkos. Ja mulla menee vavoilta 14 ja 10 siihen vakuumipumppuun johdot. Kai ne voi jatkaa siitä johonki muuaalle kans.

Luin ohjeet täältä:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9784" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitä en tiä mistä johdot menee venttiilile mutta keskuslukon pumpulla ja tällä ei käsittääkseni ole mitään toiminnallista tekemistä toistensa kanssa?

Tässä kuva venttiilistä jonka nappasin tuosta joka on talviunilla.
Jep. Kiitos! Ymmärsin väärin. Nyt mittasin suoraan sen Magnettiventiilin liittimestä, joka se on sielä penkin alla, mutta menee toki sinne auton alle, mistä kuvakin on. Sen vasutus oli 6,2 ohmia. ASD releen pohjasta kun mittasin liittimet 14 ja 10 oli katkos.
napojen 8 ja 11 välillä ei ole jännitettä, mutta jarrua painettaessa n.11v.
8 ja 10, ei minkäänlaista jännitettä jarrua painettaessa eikä ilman. Oiskohan vain niin, että katkos on jossain välillä.

Voiko jotenki ohittamalla saada paineen päälle, että sais ilmattua järjestelmän, niin ei tarvitsisi mennä auton alle enää sen takia. Helpottais kun ei nosturiakaan ole. Nuo muut viat eivät ehkä tarvitse kuitenkaan auton nostamista ilmaan.
300TDT
200D
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Suoria linkkejä ASD:hen (Nämä kaikki löytyy tekniikka-osioon liitetyistä ohjeista)

Juttua 8 ja 10 nastasta:
http://www.w124performance.com/service/ ... 35-519.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ja tässä yksi sivu jossa ASD:n koko sähköinen kaavio: http://www.w124performance.com/service/ ... TM/ETM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Näkee paremmin kuin tuosta kuvasta alla. Kuva on siis linkinstä avautuvalta sivulta 171. Kestää muuten kauaaaaaaan aueta tuo linkin pdf. Minuuttitolkulla ainakin mulla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jokkis kirjoitti:ASD releen pohjasta kun mittasin liittimet 14 ja 10 oli katkos.
No nyt otat pitemmän johdon ja koitat kumpiko 14 vai 10 on poikki. Eli toinen mittapää penkin alla olevaan liittimeen ja toinen relepohjan liittimeen 14 ja 10 Jos ei kummastakaan löydy yhteyttä niin penkinalta toiseen napaan ja sama kokeilu relepohjasta. Saat selville kumpiko johdoista on poikki vai onko kumpikin. Jos kumpikin on poikki niin joku tökkeli/liitin jossain vois olla irti?
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Jari Ke kirjoitti:
jokkis kirjoitti:ASD releen pohjasta kun mittasin liittimet 14 ja 10 oli katkos.
No nyt otat pitemmän johdon ja koitat kumpiko 14 vai 10 on poikki. Eli toinen mittapää penkin alla olevaan liittimeen ja toinen relepohjan liittimeen 14 ja 10 Jos ei kummastakaan löydy yhteyttä niin penkinalta toiseen napaan ja sama kokeilu relepohjasta. Saat selville kumpiko johdoista on poikki vai onko kumpikin. Jos kumpikin on poikki niin joku tökkeli/liitin jossain vois olla irti?
No nii. Mittasin 14 ja 10 liittimistä / pitkä johto magneettiventtiilin littimeen, eikä kummassakaan yhteyttä. Mutta liittimestä 14 oli yhteys siihen vakuumipumpun liittimeen missä on kaks johtoa. Ei hyvää, mutta piipparilla, kun katoin anto lukeman 866. Ja aikasemmin kun kerroinkin jo, että niissä oli hyvä yhteys.
Tuli vaan nyt semmonen mieleen, että onkohan johdot sulannu nippuun kynnyskotelosta. Ite olen sitä tässä talven hitsannu ja en ollu eka joka sitä oli hitsannu ja juuri oikeaa puolta missä kulkee nämä johdot kyseisiin laitteisiin. Keskuslukitus toimii silti moitteettomasti.
Ei tullu vaan heti mieleen, kun siinä oli se asd vika ostaessani jo, ja sitä vikaa oli piiloteltu heittämällä asd rele hanskalokeroon :)
300TDT
200D
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jokkis kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
jokkis kirjoitti:ASD releen pohjasta kun mittasin liittimet 14 ja 10 oli katkos.
No nyt otat pitemmän johdon ja koitat kumpiko 14 vai 10 on poikki. Eli toinen mittapää penkin alla olevaan liittimeen ja toinen relepohjan liittimeen 14 ja 10 Jos ei kummastakaan löydy yhteyttä niin penkinalta toiseen napaan ja sama kokeilu relepohjasta. Saat selville kumpiko johdoista on poikki vai onko kumpikin. Jos kumpikin on poikki niin joku tökkeli/liitin jossain vois olla irti?
No nii. Mittasin 14 ja 10 liittimistä / pitkä johto magneettiventtiilin littimeen, eikä kummassakaan yhteyttä. Mutta liittimestä 14 oli yhteys siihen vakuumipumpun liittimeen missä on kaks johtoa. Ei hyvää, mutta piipparilla, kun katoin anto lukeman 866. Ja aikasemmin kun kerroinkin jo, että niissä oli hyvä yhteys.
Tuli vaan nyt semmonen mieleen, että onkohan johdot sulannu nippuun kynnyskotelosta. Ite olen sitä tässä talven hitsannu ja en ollu eka joka sitä oli hitsannu ja juuri oikeaa puolta missä kulkee nämä johdot kyseisiin laitteisiin. Keskuslukitus toimii silti moitteettomasti.
Ei tullu vaan heti mieleen, kun siinä oli se asd vika ostaessani jo, ja sitä vikaa oli piiloteltu heittämällä asd rele hanskalokeroon :)
Toi on looginen selitys vialle. Pistäs jatkoa kun kurkkaat sinne hitsauskohdille et mitä johdoille kuuluu. Toi piipparin lukema tarkoittaa 0.866V kynnysjännitettä. Jos saman mittaa ohmialueella näyttämä lie on jotain useista kymmenistä ohmeista muutamaan sataan ohmiin mittarista riippuen ?
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja jokkis »

No kävin tossa äkkiä vilkaseen mitä lastenvahtimiselta kerkes. Se mitä piippari näytti 0.866V, ohmialue näytti kohdassa: 20k 5,70
Sen mitä kerkesin vilkaista, niin aika hyvin ne johdot on näkösillä tuossa, enkä ymmärrä mistä ne ois päässy palamaan. Pitää vielä tutkia paremmin, kun kerkiää.
Kiitos neuvoista.
300TDT
200D
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Ei ihme ku ei asd toimi. ASD valo syttyy aina heti kun on käynnistänyt auton, mutta
koeajossa syttyi myös abs valo. Ja syttyy joka kerta, kun on ajanu parikymmentä metriä suurinpiirtein. Etu antureista mitattuna vastusta n. 1000 ohmia ja vaihtojännite 0,2 ja toinen 0,4. Takana vastusta n. 700 ohmia ja vaihtojännitettä en saanu ollenkaan! Pitäiskö takaa saada myös. toinen rengas maassa ja toista pyörittelin.
300TDT
200D
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 asd valo

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jokkis kirjoitti: Pitäiskö takaa saada myös. toinen rengas maassa ja toista pyörittelin.
Pitäis.


Kurkkaappa tonne

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... tu#p836960" onclick="window.open(this.href);return false;
jokkis kirjoitti: Ei ihme ku ei asd toimi. ASD valo syttyy aina heti kun on käynnistänyt auton
Näin ei pitäis kait käydä vaikka jokaikinen anturi olisi irti töpseleistään? Omassa sammu het kun auto käynistyi vaikka tökkelit oli irti. Vasta sit sytty kun ajoi pätkänmatkaa.
Vastaa Viestiin