Huoltonäytön nollaus
Huoltonäytön nollaus
Moi.Onnistuuko kotikonstein ML320CDI -08 huoltonäytön nollaus?
Re: Huoltonäytön nollaus
Onnistuu!pasi.a kirjoitti:Moi.Onnistuuko kotikonstein ML320CDI -08 huoltonäytön nollaus?
1 Sammuta auto
2 Avain virtalukkoon ja käännä asento 2
3 Heti perään paina kaksi kertaa R näppäintä
4 Väännä avain nolla asentoon, eli virrat pois
5 Paina R näppäin pohjaan ja pidä se siellä
6 Väännä virtaavain taas asentoon 2
7 Odota n 10 sek koko ajan R nappia painaen ja odota piippausta
8 Piippauksen jälkeen mittaristo näyttää lukemaa 200000 jolloin nollaus
on tapahtunut
9 Vapauta R näppäin ja käännä virrat pois.
10 Käynnistä auto ja piippausta ei pitäisi enää kuulua. Ps se R näppäin tarkoittaa reset.
Eikö noin uutta autoa huolleta vielä merkkiliikkeessä?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Sulla on uudempi auto mutta periaate on ihan sama. Yritin ensin nollata ohjekirjan mukaan mutta se ei onnistunut. Onkohan tarkoituksella laitettu toi nollaus noin monimutkaiseksi että käydään Veholla nollaamassa. Tosiaan niissä huolloissa on suurin osa sellaista minkä pystyy itse tekemään. Suodattimet ynnä muut tarkistukset. Ja jos jarruissa tai nivelissä on vikaa niin kyllä sen huomaa. Ne laskuttaa pissapojan täytöstäkin vaikka ei menis puolta litraakaan. Oljy vaihdatan ja öljynsuodattimen öljynvaihto pisteessä eikä se maksaa paljoakaan enempää kun itse ostais öljyt ja vaihtais.pasi.a kirjoitti:Kokeillaanpas seuraavalla kerralla...No valohoidoista on aikanaan tullut makseltua ihan tarpeeks,et olkoon se tuohon merkkiliikehommaan vastaus....
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
kokeile vielä
kokeile vielä ohjeiden lisäksi vaikka takaluukku auki, pakettiautoissa pitää olla sivuovi auki, niin onnistuu!
Joo
Pelaakohan tää sama -07 vitossa, onko tietoa?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Joo
Kyllä varmaankin pelaa. Minkä takia ne olisi systeemiä lähteneet muuttamaan. Ainoastaan se R näppäin niin jossain Mersuissa se on 0 näppäin.van_gils kirjoitti:Pelaakohan tää sama -07 vitossa, onko tietoa?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
okpok, täytyy koittaa nollata se firman autosta tuossa viikonloppuna, kunhan saa nyt vaihdettua eka omaan vitoon laturin Niiin ja leimakin menee umpeen ensi viikolla, heheh... Oppiikohan sitä milloinkaan tekemään asioita ajoissa!!
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Lue tarkkaan se ohje niin pitäisi onnistua.vk00 kirjoitti:taitaa olla väykyssä mulla 0 ja R , R:llä äsken koitin entie menikö oikein mut ei ainakaa nollannu
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: Joo
Meillä pelas ainakin firman Vitossa tänään. Huolto plussasta sain kaks eri nollaus ohjetta eilen, mut kumpikaan niistä ei toiminu, tämä kyllä.tempera kirjoitti:Kyllä varmaankin pelaa. Minkä takia ne olisi systeemiä lähteneet muuttamaan. Ainoastaan se R näppäin niin jossain Mersuissa se on 0 näppäin.van_gils kirjoitti:Pelaakohan tää sama -07 vitossa, onko tietoa?
Meitin Vitossa se näppäin on M.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Vm. 2000 W210 320cdi:ssä nollaus ainakin onnistuu kun menee ajotietsikassa jakoavaimen kuvaan ja painaa sitten R:ää pohjassa. Ei tarvi kikkailla mitään temppuja.tempera kirjoitti:Sulla on uudempi auto mutta periaate on ihan sama. Yritin ensin nollata ohjekirjan mukaan mutta se ei onnistunut. Onkohan tarkoituksella laitettu toi nollaus noin monimutkaiseksi että käydään Veholla nollaamassa. Tosiaan niissä huolloissa on suurin osa sellaista minkä pystyy itse tekemään. Suodattimet ynnä muut tarkistukset. Ja jos jarruissa tai nivelissä on vikaa niin kyllä sen huomaa. Ne laskuttaa pissapojan täytöstäkin vaikka ei menis puolta litraakaan. Oljy vaihdatan ja öljynsuodattimen öljynvaihto pisteessä eikä se maksaa paljoakaan enempää kun itse ostais öljyt ja vaihtais.
Oletko kokeillut käytännössä. Ohjekirja kyllä neuvoo niin mutta ei mulla onnistunut vaan niillä aikasemmilla ohjeilla mitä kirjoitin tonne aikasemmin onnistui ja meillähän on just samanlaiset ja ikäiset autot.masaf1 kirjoitti:Vm. 2000 W210 320cdi:ssä nollaus ainakin onnistuu kun menee ajotietsikassa jakoavaimen kuvaan ja painaa sitten R:ää pohjassa. Ei tarvi kikkailla mitään temppuja.tempera kirjoitti:Sulla on uudempi auto mutta periaate on ihan sama. Yritin ensin nollata ohjekirjan mukaan mutta se ei onnistunut. Onkohan tarkoituksella laitettu toi nollaus noin monimutkaiseksi että käydään Veholla nollaamassa. Tosiaan niissä huolloissa on suurin osa sellaista minkä pystyy itse tekemään. Suodattimet ynnä muut tarkistukset. Ja jos jarruissa tai nivelissä on vikaa niin kyllä sen huomaa. Ne laskuttaa pissapojan täytöstäkin vaikka ei menis puolta litraakaan. Oljy vaihdatan ja öljynsuodattimen öljynvaihto pisteessä eikä se maksaa paljoakaan enempää kun itse ostais öljyt ja vaihtais.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Huoltonäytön nollaus
Onnistuukos se nollaus tuolla alkupään ohjeella jos aika on mennyt pitkäksi? en ainakaan saanut nollattua omaani...
-Vito 120 -08 autom. 245tkm, ML 280 -09 autom 200tkm
-exät Vito 115 -06 autom. 100tkm, clk 200 -98, clk 230 -99 autom. -
-exät Vito 115 -06 autom. 100tkm, clk 200 -98, clk 230 -99 autom. -
Re: Huoltonäytön nollaus
niin onnistuuko se kotikonstein vai ei jos aika mennyt pitkäksi?
-Vito 120 -08 autom. 245tkm, ML 280 -09 autom 200tkm
-exät Vito 115 -06 autom. 100tkm, clk 200 -98, clk 230 -99 autom. -
-exät Vito 115 -06 autom. 100tkm, clk 200 -98, clk 230 -99 autom. -
Re: Huoltonäytön nollaus
Niin onko kyse samasta autosta johon ohje annettu vai kenties siitä mihin ohjetta kysytty vai jostain muusta kuin liki 10 vuotta vanhasta tapauksesta (vanha threadi)? Olisko tuo allekirjoituksen auto, kannattaa tarkentaa.ansseli kirjoitti:niin onnistuuko se kotikonstein vai ei jos aika mennyt pitkäksi?
MBUSA:n sivuilta (startekinfo) löytyy nollausohjeet kaikkiin mersumalleihin joita on USA:an viety.