Huoltonäytön nollaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Huoltonäytön nollaus

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Moi.Onnistuuko kotikonstein ML320CDI -08 huoltonäytön nollaus?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Huoltonäytön nollaus

Viesti Kirjoittaja tempera »

pasi.a kirjoitti:Moi.Onnistuuko kotikonstein ML320CDI -08 huoltonäytön nollaus?
:idea: :P Onnistuu!
1 Sammuta auto
2 Avain virtalukkoon ja käännä asento 2
3 Heti perään paina kaksi kertaa R näppäintä
4 Väännä avain nolla asentoon, eli virrat pois
5 Paina R näppäin pohjaan ja pidä se siellä
6 Väännä virtaavain taas asentoon 2
7 Odota n 10 sek koko ajan R nappia painaen ja odota piippausta
8 Piippauksen jälkeen mittaristo näyttää lukemaa 200000 jolloin nollaus
on tapahtunut
9 Vapauta R näppäin ja käännä virrat pois.
10 Käynnistä auto ja piippausta ei pitäisi enää kuulua. Ps se R näppäin tarkoittaa reset.
:arrow: Eikö noin uutta autoa huolleta vielä merkkiliikkeessä?
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Kokeillaanpas seuraavalla kerralla...No valohoidoista on aikanaan tullut makseltua ihan tarpeeks,et olkoon se tuohon merkkiliikehommaan vastaus....
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

pasi.a kirjoitti:Kokeillaanpas seuraavalla kerralla...No valohoidoista on aikanaan tullut makseltua ihan tarpeeks,et olkoon se tuohon merkkiliikehommaan vastaus....
:shock: Sulla on uudempi auto mutta periaate on ihan sama. Yritin ensin nollata ohjekirjan mukaan mutta se ei onnistunut. Onkohan tarkoituksella laitettu toi nollaus noin monimutkaiseksi että käydään Veholla nollaamassa. Tosiaan niissä huolloissa on suurin osa sellaista minkä pystyy itse tekemään. Suodattimet ynnä muut tarkistukset. Ja jos jarruissa tai nivelissä on vikaa niin kyllä sen huomaa. Ne laskuttaa pissapojan täytöstäkin vaikka ei menis puolta litraakaan. Oljy vaihdatan ja öljynsuodattimen öljynvaihto pisteessä eikä se maksaa paljoakaan enempää kun itse ostais öljyt ja vaihtais.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Säma periaate,ja edellisiin vaihtelin niveletkin yms itte,kun kotopuolessa pystyy ne tallissa vaihtamaan..
st2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 21.05.2009 13:07

kokeile vielä

Viesti Kirjoittaja st2 »

kokeile vielä ohjeiden lisäksi vaikka takaluukku auki, pakettiautoissa pitää olla sivuovi auki, niin onnistuu!
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Joo

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Pelaakohan tää sama -07 vitossa, onko tietoa?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja tempera »

van_gils kirjoitti:Pelaakohan tää sama -07 vitossa, onko tietoa?
:oops: :twisted: Kyllä varmaankin pelaa. Minkä takia ne olisi systeemiä lähteneet muuttamaan. Ainoastaan se R näppäin niin jossain Mersuissa se on 0 näppäin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

taitaa olla väykyssä mulla 0 ja R , R:llä äsken koitin entie menikö oikein mut ei ainakaa nollannu
Merseedespents
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

okpok, täytyy koittaa nollata se firman autosta tuossa viikonloppuna, kunhan saa nyt vaihdettua eka omaan vitoon laturin :oops: Niiin ja leimakin menee umpeen ensi viikolla, heheh... Oppiikohan sitä milloinkaan tekemään asioita ajoissa!!
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

vk00 kirjoitti:taitaa olla väykyssä mulla 0 ja R , R:llä äsken koitin entie menikö oikein mut ei ainakaa nollannu
:twisted: Lue tarkkaan se ohje niin pitäisi onnistua.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Nojoo kirjotin oikein lapulle ylös kun on niin huono muisti,no huomenna päivällä valosassa vähä koittas uudelleen
Merseedespents
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja petri »

tempera kirjoitti:
van_gils kirjoitti:Pelaakohan tää sama -07 vitossa, onko tietoa?
:oops: :twisted: Kyllä varmaankin pelaa. Minkä takia ne olisi systeemiä lähteneet muuttamaan. Ainoastaan se R näppäin niin jossain Mersuissa se on 0 näppäin.
Meillä pelas ainakin firman Vitossa tänään. Huolto plussasta sain kaks eri nollaus ohjetta eilen, mut kumpikaan niistä ei toiminu, tämä kyllä.

Meitin Vitossa se näppäin on M.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

meillä ei -05 vitossa pelannu tuo ohje.. onko nuita kuinka paljon erilaisia nollaus ohjeita?
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

tempera kirjoitti:Sulla on uudempi auto mutta periaate on ihan sama. Yritin ensin nollata ohjekirjan mukaan mutta se ei onnistunut. Onkohan tarkoituksella laitettu toi nollaus noin monimutkaiseksi että käydään Veholla nollaamassa. Tosiaan niissä huolloissa on suurin osa sellaista minkä pystyy itse tekemään. Suodattimet ynnä muut tarkistukset. Ja jos jarruissa tai nivelissä on vikaa niin kyllä sen huomaa. Ne laskuttaa pissapojan täytöstäkin vaikka ei menis puolta litraakaan. Oljy vaihdatan ja öljynsuodattimen öljynvaihto pisteessä eikä se maksaa paljoakaan enempää kun itse ostais öljyt ja vaihtais.
Vm. 2000 W210 320cdi:ssä nollaus ainakin onnistuu kun menee ajotietsikassa jakoavaimen kuvaan ja painaa sitten R:ää pohjassa. Ei tarvi kikkailla mitään temppuja.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

masaf1 kirjoitti:
tempera kirjoitti:Sulla on uudempi auto mutta periaate on ihan sama. Yritin ensin nollata ohjekirjan mukaan mutta se ei onnistunut. Onkohan tarkoituksella laitettu toi nollaus noin monimutkaiseksi että käydään Veholla nollaamassa. Tosiaan niissä huolloissa on suurin osa sellaista minkä pystyy itse tekemään. Suodattimet ynnä muut tarkistukset. Ja jos jarruissa tai nivelissä on vikaa niin kyllä sen huomaa. Ne laskuttaa pissapojan täytöstäkin vaikka ei menis puolta litraakaan. Oljy vaihdatan ja öljynsuodattimen öljynvaihto pisteessä eikä se maksaa paljoakaan enempää kun itse ostais öljyt ja vaihtais.
Vm. 2000 W210 320cdi:ssä nollaus ainakin onnistuu kun menee ajotietsikassa jakoavaimen kuvaan ja painaa sitten R:ää pohjassa. Ei tarvi kikkailla mitään temppuja.
:P Oletko kokeillut käytännössä. Ohjekirja kyllä neuvoo niin mutta ei mulla onnistunut vaan niillä aikasemmilla ohjeilla mitä kirjoitin tonne aikasemmin onnistui ja meillähän on just samanlaiset ja ikäiset autot.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

Re: Huoltonäytön nollaus

Viesti Kirjoittaja ansseli »

Onnistuukos se nollaus tuolla alkupään ohjeella jos aika on mennyt pitkäksi? en ainakaan saanut nollattua omaani... :roll:
-Vito 120 -08 autom. 245tkm, ML 280 -09 autom 200tkm
-exät Vito 115 -06 autom. 100tkm, clk 200 -98, clk 230 -99 autom. -
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

Re: Huoltonäytön nollaus

Viesti Kirjoittaja ansseli »

niin onnistuuko se kotikonstein vai ei jos aika mennyt pitkäksi?
-Vito 120 -08 autom. 245tkm, ML 280 -09 autom 200tkm
-exät Vito 115 -06 autom. 100tkm, clk 200 -98, clk 230 -99 autom. -
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Huoltonäytön nollaus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ansseli kirjoitti:niin onnistuuko se kotikonstein vai ei jos aika mennyt pitkäksi?
Niin onko kyse samasta autosta johon ohje annettu vai kenties siitä mihin ohjetta kysytty vai jostain muusta kuin liki 10 vuotta vanhasta tapauksesta (vanha threadi)? Olisko tuo allekirjoituksen auto, kannattaa tarkentaa.

MBUSA:n sivuilta (startekinfo) löytyy nollausohjeet kaikkiin mersumalleihin joita on USA:an viety.
Vastaa Viestiin