Meinaatko siis vaihtaa ne pinnit sivubagien johdoista siinä liittimellä? Jos johdot on kunnossa niin eikö riitä että irrottaa liitimen ja puhdistaa sen kunnolla (jos osat näyttää terveiltä)?W211_facelift kirjoitti:Pari päivää sitten moottoritien rampin kaarteessa kiihdytyksessä ilmestyi SRS Restraint System visit Workshop- varotus tietokoneelle.
Tänään kävin Veholla luettamassa vikatiedot ja syyllinen oli penkin alla oleva sivu törmäyssuojan johtojen liitin. Vika kuitattiin pois ja menin tiskille ostamaan osaa kun kuulosti niin helpolta sen osan vaihto ja hintakin kuulosti olevan vain muutaman euron. Olin jo kurkannut penkin alle edeltävänä päivänä näiden sivulla olevien vinkkien perusteella. Liittimet 2 paria, jotka sain tiskiltä maksoi sitten 48 euroa ja päästyäni kotiin katsoin lampun kanssa uudelleen penkin alle ja siellähän se liitin löytyy, mutta millä ilveellä siitä arvaa mitkä johdot keltaisessa liittimessä on tuolle sivu-airbagille.
Johtoja on varmaan 10, joista pitäisi arvata 4 oikein. Kannattaako johdot tinata vai riittääkö normaali kaapelin liitin? Vai pitääkö nöyrtyä takaisin Veholle?
Niin auto on W211 facelift 9/2007 E200 CDI.
Virrat on syytä pitää pois remontin aikana ettei tule kuitattavia vikakoodeja. Silloinkin aika kyseenalaista irrottaa johtoja siitä sivubagin squibin puolelta, sehän on yleensä oikosulkeutuva liitin ja bagin laukeamista suojaava oikosulku aukeaa kun johdot irrotetaan.
Ne squibilta tulevat johdot ovat kuitenkin värikoodeiltaan:
- keltainen
- sininen
- ruskea/valkoinen.
eli kolme johtoa.