W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: SRS Restraint System visit workshop

Viesti Kirjoittaja DBFI »

W211_facelift kirjoitti:Pari päivää sitten moottoritien rampin kaarteessa kiihdytyksessä ilmestyi SRS Restraint System visit Workshop- varotus tietokoneelle.
Tänään kävin Veholla luettamassa vikatiedot ja syyllinen oli penkin alla oleva sivu törmäyssuojan johtojen liitin. Vika kuitattiin pois ja menin tiskille ostamaan osaa kun kuulosti niin helpolta sen osan vaihto ja hintakin kuulosti olevan vain muutaman euron. Olin jo kurkannut penkin alle edeltävänä päivänä näiden sivulla olevien vinkkien perusteella. Liittimet 2 paria, jotka sain tiskiltä maksoi sitten 48 euroa ja päästyäni kotiin katsoin lampun kanssa uudelleen penkin alle ja siellähän se liitin löytyy, mutta millä ilveellä siitä arvaa mitkä johdot keltaisessa liittimessä on tuolle sivu-airbagille.
Johtoja on varmaan 10, joista pitäisi arvata 4 oikein. Kannattaako johdot tinata vai riittääkö normaali kaapelin liitin? Vai pitääkö nöyrtyä takaisin Veholle?

Niin auto on W211 facelift 9/2007 E200 CDI.
Meinaatko siis vaihtaa ne pinnit sivubagien johdoista siinä liittimellä? Jos johdot on kunnossa niin eikö riitä että irrottaa liitimen ja puhdistaa sen kunnolla (jos osat näyttää terveiltä)?

Virrat on syytä pitää pois remontin aikana ettei tule kuitattavia vikakoodeja. Silloinkin aika kyseenalaista irrottaa johtoja siitä sivubagin squibin puolelta, sehän on yleensä oikosulkeutuva liitin ja bagin laukeamista suojaava oikosulku aukeaa kun johdot irrotetaan.

Ne squibilta tulevat johdot ovat kuitenkin värikoodeiltaan:
- keltainen
- sininen
- ruskea/valkoinen.

eli kolme johtoa.
W211_facelift
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 07.04.2011 20:23

SRS Restraint System visit workshop

Viesti Kirjoittaja W211_facelift »

Kiitti neuvosta. Taidan viedä Veholle, niin tule suurempaa ongelmaa.
Ei ole nuo squibit mulle tuttuja.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ainakin jos poistat siitä oiko sulkeutuvasta liitimestä sen oikosulun niin pysy kaukan tyynystä eikä mitään kovaa tyynyn ja ihmisen väliin (posahdus nopeus taisi olla luokka 300) jos siinä välissä on vaikka pihdit niin ei hyvä (ennen sen liitimen oikosulun purkua tehdä oikiari johtoon muilla konstein)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Osku™
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 10.04.2011 13:41

Re:

Viesti Kirjoittaja Osku™ »

migger kirjoitti:Tänne iski myös SRS virhe. Tuli pestyä auto ja kuivattua lämpimässä hallissa. Sitten kun lähti parin tunnin päästä liikkelle niin SRS valo syttyi ja jäi palamaan. Se ei vaikuta liittyvän ainakaan tuohon apukuskin paineanturiin, eikä kyllä penkkiäkään liikuteltu, joten epäilen että mikään piuhakaan oisi irronnut. Olisikohan sitten päässyt kosteutta väärään paikkaan?

Ei taida auttaa kun käydä merkkiliikkeessä lukemassa koodi ja sitten WISsistä kattoa mikä on vikana. Eipä taida edelleenkään olla olemassa halpaa ja hyvää laitetta, jolla voisi itse diagnosoida ja kuitata noita virhekoodeja. Tinailukin kyllä onnistuu jos sellainen vaihtoehto on olemassa.
Joo mulla sama homma auto pestiin ni SRS valo rupes palamaan ja sit vielä STOP LAMP VISIT WORKSHOP tuli 2 kertaa auton käyny pesemässä ja molemmilla kerroilla sama, häviää sitten ilmotukset parinpäivän sisällä.. Mistähän mahtaa johtua?
migger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 05.10.2009 09:19
Paikkakunta: Vaasa

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja migger »

Kosteutta pääsee johonkin ja jonkin piirin vastus kasvaa liian suureksi. Minulla ei ole näkynyt enää airbag-johdon tinailun jälkeen ongelmaa, mutta onpa tuo auto täynnä johtoja että voihan sitä kosteutta päästä sopivaan paikkaan...
MB 220 CDI -04
Avatar
mr.Q
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 05.10.2011 18:40

Re:

Viesti Kirjoittaja mr.Q »

Höylä kirjoitti:Tuli uudestaan SRS vika. Tällä kertaa vain yksi vikakoodi: 9103 eli "kuljettajan turvatyynyn laukaisupanoksen resistanssi 1 liian korkea, katkonainen" muistaakseni luki läppärin näytöllä. Tarkoittanee jotain ratissa olevaa "kierukkaa", spring luki ameriikan voorumilla???
SRS ongelmia tääläkin.
Käytin 203sta paikallisessa pikkukorjaamossa ja autocom antoi seuraavanlaisen vikakoodin,

B1037
- Etuoikean sivuturvatyynyn tulilanka; resistanssi on liian suuri
- Jatkuva

Onko ovessa myös jokin kierrukka mikä voi olla poikki?
Vai onko kyseessä yleensä johtovika penkin alla? Koitin nitkutella noita liittimiä, mutta samaa herja säilyi.
Ja kestääkö tuota resistanssia alkaa mitata yleismittarilla normaalisti vai ponkaiseeko se tyynyn silmille?
*:llä ei taida saada tuon tarkempaa informaatiota viasta? Toisaalta *:ssa ei viitsisi lähteä käyttämään, 200km matkaa lähimpään ei_merkkiliikkeeseen, jossa on *.

Onneksi tässä on vielä muutama viikko katsastukseen. :angel:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mr.Q kirjoitti:
Höylä kirjoitti:Tuli uudestaan SRS vika. Tällä kertaa vain yksi vikakoodi: 9103 eli "kuljettajan turvatyynyn laukaisupanoksen resistanssi 1 liian korkea, katkonainen" muistaakseni luki läppärin näytöllä. Tarkoittanee jotain ratissa olevaa "kierukkaa", spring luki ameriikan voorumilla???
SRS ongelmia tääläkin.
Käytin 203sta paikallisessa pikkukorjaamossa ja autocom antoi seuraavanlaisen vikakoodin,

B1037
- Etuoikean sivuturvatyynyn tulilanka; resistanssi on liian suuri
- Jatkuva

Onko ovessa myös jokin kierrukka mikä voi olla poikki?
Vai onko kyseessä yleensä johtovika penkin alla? Koitin nitkutella noita liittimiä, mutta samaa herja säilyi.
Ja kestääkö tuota resistanssia alkaa mitata yleismittarilla normaalisti vai ponkaiseeko se tyynyn silmille?
*:llä ei taida saada tuon tarkempaa informaatiota viasta? Toisaalta *:ssa ei viitsisi lähteä käyttämään, 200km matkaa lähimpään ei_merkkiliikkeeseen, jossa on *.

Onneksi tässä on vielä muutama viikko katsastukseen. :angel:
Mahdolinen vika paikka siinä missä johdot menne oveen suojan sisällä
(tulilanka... :) )
*:rila saa lisätietoa
Missäspäin on jos osuus vaikka kierroksen varrelle
Nyt hämeen kyrössä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mesekärpänen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 19.02.2012 10:33

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja Mesekärpänen »

Sama vika ilmeni täälläkin, nyt toista kertaa. Molemmilla kerroilla ollut enempi pakkasta, jotain lähemmäs 20 astetta. Ilmentymisen välissä ollut pari viikkoa. Viimeks nollautui sillä, että ajoin auton töissä lämpimään halliin ja siellä 5min ja virrat uusiksi päälle, vika hävinnyt. Nyt taas riitti että ajelin automaatti-ilmastointi päällä 15min, virrat pois ja takas päälle, vika hävisi. Oma veikkaus on kosteus jossain liittimessä, mutta ei tuo akkukaan mahdottomalta ajatukselta tuntuisi, oli jopa jäänyt sisävalo yöksi autoon päälle.

Vähän harkinnassa että teetättääkö tuolle vielä mitään, kenties vikakoodien luku jossain vaiheessa, jos pajalle muuta asiaa tulee. Kuitenkin voinee olettaa, että tuskin mitään pahempaa häikkää on, kun vika poistuu yhtä pian kuin tulikin?
petu9
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 07.05.2009 02:14

Re:

Viesti Kirjoittaja petu9 »

antran1 kirjoitti:
Höylä kirjoitti:SRS koodit luettu ja nollattu:
1. tilapäinen häiriö: kuljettajan turvatyyny
2. tilapäinen häiriö: matkustajan istuimen turvaistuin tunnistin

Akku vaihdettu 100AH malliin "kuolleen" alkuperäisen 72AH tilalle. Yksi arvaus oli että häiriö tuli alijännitteisestä akusta....

Nooh aika näyttää. Arvaus on että nuiden häiriöiden 1. ja 2. jos uusiutuvat, korjaus maksaa tähtitieteellisiä summia. Oisko jossain vinkkejä/ohjeita miten tarkistaa/korjata kotikonstein jos tarvii vai onko viisainta mennä marmoritiskille?
Kerron tässä omat kokemukseni aiheeseen liittyen; jo heti autonhakumatkalla tämä samainen SRS-vika esiintyi ajoittain mittariston näytössä. Vika kuitenkin poistui, eikä esiintynyt enää jälkeenpäin. Ajattelin, että eipä tuolle kannata uhrata ajatuksia/rahaa sen enempää..

Kunnes päivänä eräänä, kun olin taas lähtemässä autolla pitkälle matkalle, vika toistui jälleen. Onneksi SRS-vian esiintymiselle löytyi kuitenkin mielestäni ihan järkevä selitys:

Mulla oli silloin neitsytmatkalla läppäri+verkkolaturi+invertteri kytkettynä auton tupakinsytyttäjään. Ja kuin vika vastikään uudelleen palasi, oli tilanne sama, eli läppäri latauslaitteineen oli mukana!

Eli todennäköisesti vika on johtunutkin vain siitä, että tupakinsytyttimesta on otettu virtaa läppärille. Joka taas viittaa siihen, että akku ei ole kovin hyvässä kunnossa; ei se läppärin laturin ottama teho nyt niin kova ole (230 VAC 18 W). Toki 12 voltilla virta lähes kaksikymmenkertaistuu, mutta on silti vain n. 1,5 A:n luokkaa..

Suurella varmuudella on edessä akun hankinta syksymmällä, joka taas on toinen juttu. Halusin vaan kertoa yhden mahdollisen SRS-vian aiheuttajan kaikille foorumilaisille... :)

Tänään tutkin emännän w203 autosta vikaa kun ei tupakansytyttimeen tule virtaa, kun tarttee navigaattoria, vähän aikaa etiskelin sulaketta mistä mahtaa löytyä ja konehuoneen puoleltahan tuo löytyi, no sulake vaihtoon virrat päälle, navigaattori heräs henkiin, sytytysvirta päälle SRS valo pamahti näyttöön, eli on tuolla natsansytyttimellä joku yhteys tuohon SRS:ään, ja toi navi nyt ei luulis akkua imevän ihan heti kuiviin.
japukka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 13.08.2013 02:01

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja japukka »

Onko kenelläkään tiedossa hyvää vikakoodin luku paikkaa pääkaupunkiseudulla tai lähialueella ???
Palaa itsellä tuo SRS valo autossa
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

japukka kirjoitti:Onko kenelläkään tiedossa hyvää vikakoodin luku paikkaa pääkaupunkiseudulla tai lähialueella ???
Palaa itsellä tuo SRS valo autossa
Etelä suomessa
Kuusenalla... ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Re:

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

tuikku kirjoitti:.


SRS-herja piinaa nyt täälläkin..
Kummallista tuossa on nyt se, että kaikki herjat on "stored", ei "current".
Eikä niitä ilmesty lisää, eikä niitä saa tuolla minun staarillani ajettua pois.
Tähän asti, kaikki muut herjat, jotka on vaan tallentuneet vikamuistiin, mutta eivät ole "päällä", on saanut .... ja saa edelleenkin poistettua, muttei tätä.

Onkohan niin, että tähän boxiin liittyy sellainen "varotoimi", että kun sen vikamuistiin tulee jotain, niin sitä ei tyhjennetäkkään, vaan boxi vaihdetaan, en tiedä.
Kurjalta vaan tuntuu ostaa uutta boxia, jos entinen toimii, vikamuistin herjan takia.
Kuva

Vaihteeksi voimistellaan bägien kanssa. Eli vähän tilanne kuin tuikulla aikanaan, paitsi mulla ei ole kuin kaksi alinta koodia joita en saa poistettua helposti star develop oikeuksilla. Eli olen vaihtanut w210 faceliftiin kuskin puolen sivuverhon ja ovibägin + ohjainlaitteen. Ohjainlaite ei ole samalla numerolla, mutta about samanlaisesta tai ainakin samanikäisestä. Onko tämä "pelkästään" jotain koodausta vaille vai onko kuitenkin täysin vääränlainen ohjainlaite. Entinen oli boschen ohjainlaite ja nyt temic.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Antti L. kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.


SRS-herja piinaa nyt täälläkin..
Kummallista tuossa on nyt se, että kaikki herjat on "stored", ei "current".
Eikä niitä ilmesty lisää, eikä niitä saa tuolla minun staarillani ajettua pois.
Tähän asti, kaikki muut herjat, jotka on vaan tallentuneet vikamuistiin, mutta eivät ole "päällä", on saanut .... ja saa edelleenkin poistettua, muttei tätä.

Onkohan niin, että tähän boxiin liittyy sellainen "varotoimi", että kun sen vikamuistiin tulee jotain, niin sitä ei tyhjennetäkkään, vaan boxi vaihdetaan, en tiedä.
Kurjalta vaan tuntuu ostaa uutta boxia, jos entinen toimii, vikamuistin herjan takia.
Kuva

Vaihteeksi voimistellaan bägien kanssa. Eli vähän tilanne kuin tuikulla aikanaan, paitsi mulla ei ole kuin kaksi alinta koodia joita en saa poistettua helposti star develop oikeuksilla. Eli olen vaihtanut w210 faceliftiin kuskin puolen sivuverhon ja ovibägin + ohjainlaitteen. Ohjainlaite ei ole samalla numerolla, mutta about samanlaisesta tai ainakin samanikäisestä. Onko tämä "pelkästään" jotain koodausta vaille vai onko kuitenkin täysin vääränlainen ohjainlaite. Entinen oli boschen ohjainlaite ja nyt temic.
Ainkin
Pitäisi olla saman valmistajan osia koko systeemi
(Temic ja bosch ei voi sekaisin laittaa samaan autoon)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Jep, tajusin sen just itsekkin kun lukasin mitä ohjeissa oli ja mitä vikakoodi lopulla tarkoittaa. Tietoisella riskilla kokeilinkin tuota temiciä, mutta pitää sitten metsästää boshin boksia. Olisko vielä jotain hyvä tietää, jos vaihtoboksia koittaa vaihtaa?

Oisko sen crash datan poisto miten vaikea toimenpide suorittaa, riittääkö dev. oikeudet vai vieläkö pitää olla lisäavaimia. En vielä simulaatiossa löytänyt keinoa, mutta pitää tutkailla kunhan kerkiää.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Lulmer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 27.01.2016 18:35

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja Lulmer »

Itsellänikin tuli kyseinen ilmoitus mittaristoon.

Kävin veholla lukemassa vikakoodit, sieltä sanottiin, että srs-ohjainlaite rikki. Uusi maksaa heillä kuulemma 820e.

Aloin purkamaan keskikonsolia, jotta saisin osan sarjanumeron....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lulmer kirjoitti:Itsellänikin tuli kyseinen ilmoitus mittaristoon.

Kävin veholla lukemassa vikakoodit, sieltä sanottiin, että srs-ohjainlaite rikki. Uusi maksaa heillä kuulemma 820e.

Aloin purkamaan keskikonsolia, jotta saisin osan sarjanumeron....
Samaa juttua
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6#p1127026" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
smertani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 20.01.2014 09:30

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja smertani »

Itsellä W212 porrasperä malli ja sama virhe. Star näyttää alhaista jännitettä eikä saa mitään tietoja. Yleistesteri ei myöskään näytä mitään vikakoodeja. Voiko pikkuakun hyytyminen vaikuttaa tähän? Ajoakku on 3,5 vuotta vanha mutta pikkuakun vaihdosta ei tietoa. Auto vm 2009. Ei ole start/stop toimintoa eikä siten akkua varapyöräkotelossa vaan kaiketi kojelaudan alla.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja DBFI »

smertani kirjoitti: Ma 14.08.2023 15:43 Itsellä W212 porrasperä malli ja sama virhe. Star näyttää alhaista jännitettä eikä saa mitään tietoja. Yleistesteri ei myöskään näytä mitään vikakoodeja. Voiko pikkuakun hyytyminen vaikuttaa tähän? Ajoakku on 3,5 vuotta vanha mutta pikkuakun vaihdosta ei tietoa. Auto vm 2009. Ei ole start/stop toimintoa eikä siten akkua varapyöräkotelossa vaan kaiketi kojelaudan alla.
Siis Star'illa ei saa mitään tietoa SRS-ohjainlaitteesta vaiko koko autosta? Pikkuakulla ei ole mitään tekemistä ongelman kanssa, oli kumpi tahansa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

DBFI kirjoitti: Ma 14.08.2023 21:07
smertani kirjoitti: Ma 14.08.2023 15:43 Itsellä W212 porrasperä malli ja sama virhe. Star näyttää alhaista jännitettä eikä saa mitään tietoja. Yleistesteri ei myöskään näytä mitään vikakoodeja. Voiko pikkuakun hyytyminen vaikuttaa tähän? Ajoakku on 3,5 vuotta vanha mutta pikkuakun vaihdosta ei tietoa. Auto vm 2009. Ei ole start/stop toimintoa eikä siten akkua varapyöräkotelossa vaan kaiketi kojelaudan alla.
Siis Star'illa ei saa mitään tietoa SRS-ohjainlaitteesta vaiko koko autosta? Pikkuakulla ei ole mitään tekemistä ongelman kanssa, oli kumpi tahansa.
Lisäksi testeri kertoo mikä on toden näköinen syy miksi yhteytää ei saa,
jotainekin näin tarkista virtapiiri 30 ja 31 sekä diagnosijohto
eli onko nuo jo tarkistettu
Mökkillä
'
smertani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 20.01.2014 09:30

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja smertani »

Siis ei saa tietoja SRS-ohjainlaitteesta alhaisen jännitteen takia.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja DBFI »

smertani kirjoitti: Ke 16.08.2023 07:42 Siis ei saa tietoja SRS-ohjainlaitteesta alhaisen jännitteen takia.
Tämä ei oikein selkeyttänyt tilannetta. Tuon kommentin perusteella voisi tulkita että testeri saa tietoja muista ohjainlaitteista!

Mistä testeri tietää että SRS-ohjainlaitteen jännite on alhainen jos ei saa siihen yhteyttä?

Yhtä hyvin tuon kommentin alle mahtuu se että mihinkään ei saa testerillä yhteyttä.
smertani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 20.01.2014 09:30

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja smertani »

Voiko autolla muuten ajaa normaalisti vaikka valo palaakin ennen kuin saa vian korjattua? Toki kolari tai muussa tilanteessa tulee varmasti pahempaa jälkeä jos noin kävisi mutta onko riskiä moottorin tai muun hajoamiselle?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kyllähän siinä moottori joutuu kovemmalle kun joutuu tuottamaan sähköä yhdelle lampulle enemmän siellä mittaristossa. :wink:
smertani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 20.01.2014 09:30

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja smertani »

Hyvä tietää, näin ajattelin itsekin 😅 Vkl edessä muutaman sadan km reissu ja pieni epäilys heräsi kun en mikään mekaanikko ole 😅
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W203 SRS Restraint System visit workshop :-( iski

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kysyvä ei tieltä eksy. Paitsi ehkä silloin kun saa foorumilta ihan mitä sattuu ohjeita. :oops:
Vastaa Viestiin