SBC Hold "not available.....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
A.N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 08.06.2008 18:42
Paikkakunta: Lahti

SBC Hold "not available.....

Viesti Kirjoittaja A.N »

SBC Hold toiminto ilmoittaa : "not available, see owners manual...".
Manuaalissa kehoitetaan menemään korjaamolle.

Kenelläkään kokemuksia aiheesta?
En huomannut kokeilla toimiiko SBC Stop.

Auto S211 vm. -04 320 cdi.
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

Re: SBC Hold "not available.....

Viesti Kirjoittaja qwerty »

A.N kirjoitti:SBC Hold toiminto ilmoittaa : "not available, see owners manual...".
Manuaalissa kehoitetaan menemään korjaamolle.

Kenelläkään kokemuksia aiheesta?
En huomannut kokeilla toimiiko SBC Stop.

Auto S211 vm. -04 320 cdi.
Elektroninen vaihdekeppi todennäköisesti palasina.
Hajosi omasta -04:sesta E 220 CDI:stä.

Ei vaikuta automaattilaatikon toimintaan, jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon. Uusi yksikkö maksaa useampi sata euroa (300-400€) + työt. Ei kannata vaihtaa ellet saa takuuseen.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon <-- mitä tuo toiminto meinaa? :?
Merseedespents
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

Viesti Kirjoittaja qwerty »

vk00 kirjoitti:jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon <-- mitä tuo toiminto meinaa? :?
SBC Hold -toiminto on tarkoitettu liikennevaloihin ja nopeisiin lähtöihin. Polkaisemalla jarrupoljinta pohjaan, tulee näyttöön SBC Hold -merkki (faceliftissa vain Hold, koska käytössä ei ole enää SBC-jarruja) ja jarrujärjestelmä pitää auton paikallaan vaikka automattivaihteistossa olisikin vetovaihde (D) päällä ja jalka poissa jarrupolkimelta. Liikennevaloissa näppärä toiminto jos edessä ei ole yhtään autoa.
Kaasua hipaisemalla/polkaisemalla, jarrut vapautuvat ja meno jatkuu.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

qwerty kirjoitti:
vk00 kirjoitti:jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon <-- mitä tuo toiminto meinaa? :?
SBC Hold -toiminto on tarkoitettu liikennevaloihin ja nopeisiin lähtöihin. Polkaisemalla jarrupoljinta pohjaan, tulee näyttöön SBC Hold -merkki (faceliftissa vain Hold, koska käytössä ei ole enää SBC-jarruja) ja jarrujärjestelmä pitää auton paikallaan vaikka automattivaihteistossa olisikin vetovaihde (D) päällä ja jalka poissa jarrupolkimelta. Liikennevaloissa näppärä toiminto jos edessä ei ole yhtään autoa.
Kaasua hipaisemalla/polkaisemalla, jarrut vapautuvat ja meno jatkuu.
:P :roll: Sille systeemille on oma akku jospa se olisi jostain syystä tyhjennyt. Se akku taitaa olla siellä repsikan jalkatilan yläpuolella missä on myös raitisilmasuodatin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
A.N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 08.06.2008 18:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja A.N »

Täytyy tarkistaa tuo akku, kun pakkaset hellittää.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: SBC Hold "not available.....

Viesti Kirjoittaja DBFI »

qwerty kirjoitti: Elektroninen vaihdekeppi todennäköisesti palasina.
Hajosi omasta -04:sesta E 220 CDI:stä.

Ei vaikuta automaattilaatikon toimintaan, jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon. Uusi yksikkö maksaa useampi sata euroa (300-400€) + työt. Ei kannata vaihtaa ellet saa takuuseen.
Mitenkäs tuo on teknisesti selitettävissä? Voiko siellä kepissä olla jotain SBC-Holdiin liittyvää mikä ei vaikuta mitenkään(!) vaihteiston toimintaan? En ole tuohon perehtynyt mutta vaikuttaa oudolta.

Ja jos pikkuakku on tyhjä tai kytkentärele on rikki niin sitten pitäisi tulla jo vakavampia SBC-varoituksia.
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

Viesti Kirjoittaja qwerty »

tempera kirjoitti:
qwerty kirjoitti:
vk00 kirjoitti:jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon <-- mitä tuo toiminto meinaa? :?
SBC Hold -toiminto on tarkoitettu liikennevaloihin ja nopeisiin lähtöihin. Polkaisemalla jarrupoljinta pohjaan, tulee näyttöön SBC Hold -merkki (faceliftissa vain Hold, koska käytössä ei ole enää SBC-jarruja) ja jarrujärjestelmä pitää auton paikallaan vaikka automattivaihteistossa olisikin vetovaihde (D) päällä ja jalka poissa jarrupolkimelta. Liikennevaloissa näppärä toiminto jos edessä ei ole yhtään autoa.
Kaasua hipaisemalla/polkaisemalla, jarrut vapautuvat ja meno jatkuu.
:P :roll: Sille systeemille on oma akku jospa se olisi jostain syystä tyhjennyt. Se akku taitaa olla siellä repsikan jalkatilan yläpuolella missä on myös raitisilmasuodatin.
Jos akku olisi huono, niin ajotietokone olisi kyllä tosissaan tehnyt ilmoituksen, mahdollisesti kaikki mukavuustoiminnot häviäsivät samassa yhteydessä.
Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, koska ajotietokone on tosi tarkka jännitteiden osalta. Akku oli kyllä suht hyvä kuntoinen (Alle 3 vuotta vanha ja M-B:n orkkis).

Toki vaikea tässä vikamuistia on lukea ilman autoa näkemättä. Toivottavasti ongelma selviää
Viimeksi muokannut qwerty, To 17.12.2009 11:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

Re: SBC Hold "not available.....

Viesti Kirjoittaja qwerty »

DBFI kirjoitti:
qwerty kirjoitti: Elektroninen vaihdekeppi todennäköisesti palasina.
Hajosi omasta -04:sesta E 220 CDI:stä.

Ei vaikuta automaattilaatikon toimintaan, jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon. Uusi yksikkö maksaa useampi sata euroa (300-400€) + työt. Ei kannata vaihtaa ellet saa takuuseen.
Mitenkäs tuo on teknisesti selitettävissä? Voiko siellä kepissä olla jotain SBC-Holdiin liittyvää mikä ei vaikuta mitenkään(!) vaihteiston toimintaan? En ole tuohon perehtynyt mutta vaikuttaa oudolta.

Ja jos pikkuakku on tyhjä tai kytkentärele on rikki niin sitten pitäisi tulla jo vakavampia SBC-varoituksia.
Sitä tässä myös tuli ihmeteltyä marmoritiskillä.
Ilmeisesti kyseessä oli se että SBC-yksikkö ei saanut oikeaa tietoa vaihteen tilassa, vaikka automaattilaatikko tiedon sai. SBC-järjestelmä on kuitenkin ymmärrettävästä syystä erittäin ranttu jos järjestelmä ei ole varma onko jarrutoiminnot turvassa.

No vaihdekeppi elektroniikan kera meni vaihtoon ja tällä ongelma korjautui.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: SBC Hold "not available.....

Viesti Kirjoittaja DBFI »

qwerty kirjoitti: Sitä tässä myös tuli ihmeteltyä marmoritiskillä.
Ilmeisesti kyseessä oli se että SBC-yksikkö ei saanut oikeaa tietoa vaihteen tilassa, vaikka automaattilaatikko tiedon sai. SBC-järjestelmä on kuitenkin ymmärrettävästä syystä erittäin ranttu jos järjestelmä ei ole varma onko jarrutoiminnot turvassa.

No vaihdekeppi elektroniikan kera meni vaihtoon ja tällä ongelma korjautui.
Marmoritiskillä ei olisi varmaan tarvinnut ihmetellä jos siellä joku olisi lukenut dokkarin GI42.46-P-037367. Tosiaan yksi ilmeisen yleinen syy (suhteellisesti) tuolle SBC Holdin puuttumiselle näyttää olevan ESM:n "viallinen maadoituskytkin". En lähtenyt etsimään mikä tuo kytkin on ja miksi se ei vaikuta vaihteistoon, vai olisko vaan niin että ei vaikuta vaihteistoon normaaleilla ajo-ohjelmilla mutta tuon yksikön vaihdolla ongelma ratkeaa kuten sinun tapauksessasi.

Muita syitä vastaavaan voi olla esim. viallinen ovikytkin. Hold ei aktivoidu jos auto luulee että ovi tai konepelti on auki (konepellin tunnistin varmaan löytyy vain autoista joissa varashälytin)! Muitakin vikamahdollisuuksia löytyy listalta.
A.N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 08.06.2008 18:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja A.N »

Ei toiminut SBC Stop. Molemmat toiminnot pimeenä.
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Itsellä sama vika ja joskus huollossa asiasta kysyin ja ehdottivat tietysti korjaukseksi keppiyksiköstä jotain vaihdettavaksi, muistaakseni n. 700 eur olisi ollut. Ei vaihdettu.

Välillä se kuitenkin tuntuu toimivan ja siten voisi hyvinkin olla esin. tuo maadoituskytkin homma. Luulisi sen pystyvän korjaamaan muutenkin kuin koko yksikön vaihtamalla, mutta se kun on toimintaperiaate.
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Isoa tai SBC:n omaa pikkuakkua kyllä veikkaan vahvasti, jos ilmenee kylmällä kelillä.

Minulla hyytynyt pääakkukin aiheutti mm. tuon.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Kyllä se kesälläkin oli pois pelistä, satunnaisesti voisi välillä toimia.
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

Viesti Kirjoittaja qwerty »

Division kirjoitti:Isoa tai SBC:n omaa pikkuakkua kyllä veikkaan vahvasti, jos ilmenee kylmällä kelillä.

Minulla hyytynyt pääakkukin aiheutti mm. tuon.
Ajotietokoneen kyllä pitäisi ilmoittaa akun olevan huonossa kunnossa.

Ja konepellin tunnistin löytyy ainakin minulta, vaikka ei ole varashälytintä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

qwerty kirjoitti: Ja konepellin tunnistin löytyy ainakin minulta, vaikka ei ole varashälytintä.
EPC:n mukaan se konepellin oikean lukituksen yhteydessä oleva kytkin kuuluu vain varusteeseen 551, oletko varma että autossa ei ole tuota? Omassa 211:ssä (kummassakaan) ei ollut konepellin kytkintä (eikä 551:stä). Olisi mukava katsoa tätä autoa runkonumerolla.
qwerty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 03.12.2004 13:46

Viesti Kirjoittaja qwerty »

DBFI kirjoitti:
qwerty kirjoitti: Ja konepellin tunnistin löytyy ainakin minulta, vaikka ei ole varashälytintä.
EPC:n mukaan se konepellin oikean lukituksen yhteydessä oleva kytkin kuuluu vain varusteeseen 551, oletko varma että autossa ei ole tuota
Ei ole tuota VIN-koodia nyt käsillä mutta kyllä tuo auto (Saksa import) ilmoitti konepellin olevan auki kun polkasin SBC-holdin päälle ja konepellin kuva tuli tauluun.
Kuitenkin auto on perusmalli (E 200 CDI A, Classic 2005)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

qwerty kirjoitti: Ei ole tuota VIN-koodia nyt käsillä mutta kyllä tuo auto (Saksa import) ilmoitti konepellin olevan auki kun polkasin SBC-holdin päälle ja konepellin kuva tuli tauluun.
Kuitenkin auto on perusmalli (E 200 CDI A, Classic 2005)
Löytyyköhän Saksasta yhtään autoa jossa ei olisi mitään lisävarusteita? Saahan varashälyttimen Classiciin siinä kuin muihinkin malleihin.

Sen verran kiinnostaisi tämä aihe että voisitko vaikka itse tarkistaa venäläisiltä mitä varusteita autossa on? Vai onko se poishinaussuoja vakio varashälyttimen yhteydessä, meinaan vaan että mistä tiedät että autossa ei olisi varashälytintä?
Arska320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: To 04.12.2008 17:16

Viesti Kirjoittaja Arska320 »

Tuo alussa mainuttu herja tuli mulle kans sen jälkeen ku jarruakku meni rikki.
En ole asiaa sen kummemmin tutkinu ku menee tuossa pajale huoltoon ni pitää ihmetellä sitä sitten.
W211 320 CDI -04
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Arska320 kirjoitti:Tuo alussa mainuttu herja tuli mulle kans sen jälkeen ku jarruakku meni rikki.
En ole asiaa sen kummemmin tutkinu ku menee tuossa pajale huoltoon ni pitää ihmetellä sitä sitten.
Tarkennatko, kai SBC-akun rikkoonnuttua tuli muitakin virheilmoituksia, vähän vakavampiakin ja tuo SBC-Hold not available oli yksi varoitus muiden joukossa?
Arska320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: To 04.12.2008 17:16

Viesti Kirjoittaja Arska320 »

Joo tuli ensin akun kuva ja mittaristo punaisena "visit workshop" tekstillä.
Vika oli jarrunakku, selvis kun yleismittarilla mittasin napajännitteen mikä näytti 9.6v
No yksi kenno oli jäässä, uusi akku paikalleen ja sen jälkeen huomasin tuon SBC not available jutun, HOLD ja STOP ei nyt toimi.

En tiedä jäikö siitä jotain muistiin kun akku oli sökö ja ehkä toivottavasti saa pelaamaan nollauksella???
W211 320 CDI -04
A.N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 08.06.2008 18:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja A.N »

Arska320 kirjoitti:Joo tuli ensin akun kuva ja mittaristo punaisena "visit workshop" tekstillä.
Vika oli jarrunakku, selvis kun yleismittarilla mittasin napajännitteen mikä näytti 9.6v
No yksi kenno oli jäässä, uusi akku paikalleen ja sen jälkeen huomasin tuon SBC not available jutun, HOLD ja STOP ei nyt toimi.

En tiedä jäikö siitä jotain muistiin kun akku oli sökö ja ehkä toivottavasti saa pelaamaan nollauksella???
Tarviiko paljon purkaa ennen kun pääsee jarruakkuun käsiksi?
Arska320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: To 04.12.2008 17:16

Viesti Kirjoittaja Arska320 »

Ainakin omassani pärjäsin pelkästään 10mm avainvälillä olevalla kiintoavaimella, tiukkapäässä leathermankin käy
Eli yks mutteri (muovinen) pois että saa nostettua ilmansuodattimen kotelon pois akun päältä ja se on siinä.

Varmaan ollutkin puhetta mutta apukuskin puolella konehuoneen takanurkasta se akku löytyy, ja siitä samasta se musta putsarin kotelo.
W211 320 CDI -04
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Joskus kokeilin SBC Hold toimintoa ja tuntui toimivan.
Nyt kokeilin uudelleen niin mielestäni ei toiminut.
Ehkä en osaa käyttää enää sitä. Eräällä sivustolla neuvottiin näin:

I find that it works the same whether it's SBC or not - foot on the brake until it stops, then another firm push and the message comes up in the cluster. It will only work when stationary (might as well state the obvious)

Eli auton pitää ollakin pysähdyksissä ja sitten kertapainallus jarruun niin pitäisi mennä SBCH moodiin.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Rupesihan SBC Hold toimimaan, se vaan vaatii oikean tekniikan eli pysähdyksen jälkeen nostetaan poljinta hieman ja napakka painallus. poljinta ei saa nostaa ylös asti.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Karppa-JKL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 16.10.2010 16:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Karppa-JKL »

Samaa häröä täälläkin. SBC Hold ei mene päälle.

Voisiko nää liittyä asiaan:

C225F Tapahtuma: ABS jarrutus
Kesto 0,2 ... 0,5 s
C2210 Tapahtuma: ABS-säätö
on tapahtunut
C2230 Tapahtuma: EPS-säätö
on tapahtunut
C1B10 CAN-viesti vaihteiston ohjainlaite
Vaihteenvalits. asento epälooginen
E 270 CDI A (W211)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Karppa-JKL kirjoitti:Samaa häröä täälläkin. SBC Hold ei mene päälle.

Voisiko nää liittyä asiaan:

C225F Tapahtuma: ABS jarrutus
Kesto 0,2 ... 0,5 s
C2210 Tapahtuma: ABS-säätö
on tapahtunut
C2230 Tapahtuma: EPS-säätö
on tapahtunut
C1B10 CAN-viesti vaihteiston ohjainlaite
Vaihteenvalits. asento epälooginen
Eikös vaihteenvalitsinta korjaamalla jotkut ole SBC-HOLDin palauttaneet toimintaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Katsoitko(vaihteen) mikä oli kepin tavoite asento, missä asennosa oli(siis järstelmän mielestä) ja mikä oli sen todelin asento,

tiedon epäloogisuus rittää syyksi, myös jos pyöriltä tulee väärää tietoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Karppa-JKL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 16.10.2010 16:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Karppa-JKL »

CDI203 kirjoitti:Katsoitko(vaihteen) mikä oli kepin tavoite asento, missä asennosa oli(siis järstelmän mielestä) ja mikä oli sen todelin asento,

tiedon epäloogisuus rittää syyksi, myös jos pyöriltä tulee väärää tietoa
Jepjep. Kepin asento tunnistetaan ihan normaalisti.
Varmaan tuohon SBC Holdiin liittyy ihan oman anturi laatikossa (tai sen alla), joka ei jostain syystä (maadotus tms) toimi.
E 270 CDI A (W211)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Karppa-JKL kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Katsoitko(vaihteen) mikä oli kepin tavoite asento, missä asennosa oli(siis järstelmän mielestä) ja mikä oli sen todelin asento,

tiedon epäloogisuus rittää syyksi, myös jos pyöriltä tulee väärää tietoa
Jepjep. Kepin asento tunnistetaan ihan normaalisti.
Varmaan tuohon SBC Holdiin liittyy ihan oman anturi laatikossa (tai sen alla), joka ei jostain syystä (maadotus tms) toimi.
Ei siellä laatikossa eikä kepissä ole mitään SBC-jarrujen omia antureita. Jos vaihdekepin asennon tunnistus toimii nyt moitteetta niin jossain vaiheessa se ei sitä ole tehnyt, noista vikakoodeista päätellen. Tätä HOLD-ongelmaa en ole nähnyt, ei kai tallennettu vika sitä kytke pois toiminnasta?
Vastaa Viestiin