SBC Hold "not available.....
SBC Hold "not available.....
SBC Hold toiminto ilmoittaa : "not available, see owners manual...".
Manuaalissa kehoitetaan menemään korjaamolle.
Kenelläkään kokemuksia aiheesta?
En huomannut kokeilla toimiiko SBC Stop.
Auto S211 vm. -04 320 cdi.
Manuaalissa kehoitetaan menemään korjaamolle.
Kenelläkään kokemuksia aiheesta?
En huomannut kokeilla toimiiko SBC Stop.
Auto S211 vm. -04 320 cdi.
Re: SBC Hold "not available.....
Elektroninen vaihdekeppi todennäköisesti palasina.A.N kirjoitti:SBC Hold toiminto ilmoittaa : "not available, see owners manual...".
Manuaalissa kehoitetaan menemään korjaamolle.
Kenelläkään kokemuksia aiheesta?
En huomannut kokeilla toimiiko SBC Stop.
Auto S211 vm. -04 320 cdi.
Hajosi omasta -04:sesta E 220 CDI:stä.
Ei vaikuta automaattilaatikon toimintaan, jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon. Uusi yksikkö maksaa useampi sata euroa (300-400€) + työt. Ei kannata vaihtaa ellet saa takuuseen.
SBC Hold -toiminto on tarkoitettu liikennevaloihin ja nopeisiin lähtöihin. Polkaisemalla jarrupoljinta pohjaan, tulee näyttöön SBC Hold -merkki (faceliftissa vain Hold, koska käytössä ei ole enää SBC-jarruja) ja jarrujärjestelmä pitää auton paikallaan vaikka automattivaihteistossa olisikin vetovaihde (D) päällä ja jalka poissa jarrupolkimelta. Liikennevaloissa näppärä toiminto jos edessä ei ole yhtään autoa.vk00 kirjoitti:jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon <-- mitä tuo toiminto meinaa?
Kaasua hipaisemalla/polkaisemalla, jarrut vapautuvat ja meno jatkuu.
Sille systeemille on oma akku jospa se olisi jostain syystä tyhjennyt. Se akku taitaa olla siellä repsikan jalkatilan yläpuolella missä on myös raitisilmasuodatin.qwerty kirjoitti:SBC Hold -toiminto on tarkoitettu liikennevaloihin ja nopeisiin lähtöihin. Polkaisemalla jarrupoljinta pohjaan, tulee näyttöön SBC Hold -merkki (faceliftissa vain Hold, koska käytössä ei ole enää SBC-jarruja) ja jarrujärjestelmä pitää auton paikallaan vaikka automattivaihteistossa olisikin vetovaihde (D) päällä ja jalka poissa jarrupolkimelta. Liikennevaloissa näppärä toiminto jos edessä ei ole yhtään autoa.vk00 kirjoitti:jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon <-- mitä tuo toiminto meinaa?
Kaasua hipaisemalla/polkaisemalla, jarrut vapautuvat ja meno jatkuu.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: SBC Hold "not available.....
Mitenkäs tuo on teknisesti selitettävissä? Voiko siellä kepissä olla jotain SBC-Holdiin liittyvää mikä ei vaikuta mitenkään(!) vaihteiston toimintaan? En ole tuohon perehtynyt mutta vaikuttaa oudolta.qwerty kirjoitti: Elektroninen vaihdekeppi todennäköisesti palasina.
Hajosi omasta -04:sesta E 220 CDI:stä.
Ei vaikuta automaattilaatikon toimintaan, jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon. Uusi yksikkö maksaa useampi sata euroa (300-400€) + työt. Ei kannata vaihtaa ellet saa takuuseen.
Ja jos pikkuakku on tyhjä tai kytkentärele on rikki niin sitten pitäisi tulla jo vakavampia SBC-varoituksia.
Jos akku olisi huono, niin ajotietokone olisi kyllä tosissaan tehnyt ilmoituksen, mahdollisesti kaikki mukavuustoiminnot häviäsivät samassa yhteydessä.tempera kirjoitti:Sille systeemille on oma akku jospa se olisi jostain syystä tyhjennyt. Se akku taitaa olla siellä repsikan jalkatilan yläpuolella missä on myös raitisilmasuodatin.qwerty kirjoitti:SBC Hold -toiminto on tarkoitettu liikennevaloihin ja nopeisiin lähtöihin. Polkaisemalla jarrupoljinta pohjaan, tulee näyttöön SBC Hold -merkki (faceliftissa vain Hold, koska käytössä ei ole enää SBC-jarruja) ja jarrujärjestelmä pitää auton paikallaan vaikka automattivaihteistossa olisikin vetovaihde (D) päällä ja jalka poissa jarrupolkimelta. Liikennevaloissa näppärä toiminto jos edessä ei ole yhtään autoa.vk00 kirjoitti:jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon <-- mitä tuo toiminto meinaa?
Kaasua hipaisemalla/polkaisemalla, jarrut vapautuvat ja meno jatkuu.
Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, koska ajotietokone on tosi tarkka jännitteiden osalta. Akku oli kyllä suht hyvä kuntoinen (Alle 3 vuotta vanha ja M-B:n orkkis).
Toki vaikea tässä vikamuistia on lukea ilman autoa näkemättä. Toivottavasti ongelma selviää
Viimeksi muokannut qwerty, To 17.12.2009 11:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: SBC Hold "not available.....
Sitä tässä myös tuli ihmeteltyä marmoritiskillä.DBFI kirjoitti:Mitenkäs tuo on teknisesti selitettävissä? Voiko siellä kepissä olla jotain SBC-Holdiin liittyvää mikä ei vaikuta mitenkään(!) vaihteiston toimintaan? En ole tuohon perehtynyt mutta vaikuttaa oudolta.qwerty kirjoitti: Elektroninen vaihdekeppi todennäköisesti palasina.
Hajosi omasta -04:sesta E 220 CDI:stä.
Ei vaikuta automaattilaatikon toimintaan, jättää ainoastaan pois SBC Hold -toiminnon. Uusi yksikkö maksaa useampi sata euroa (300-400€) + työt. Ei kannata vaihtaa ellet saa takuuseen.
Ja jos pikkuakku on tyhjä tai kytkentärele on rikki niin sitten pitäisi tulla jo vakavampia SBC-varoituksia.
Ilmeisesti kyseessä oli se että SBC-yksikkö ei saanut oikeaa tietoa vaihteen tilassa, vaikka automaattilaatikko tiedon sai. SBC-järjestelmä on kuitenkin ymmärrettävästä syystä erittäin ranttu jos järjestelmä ei ole varma onko jarrutoiminnot turvassa.
No vaihdekeppi elektroniikan kera meni vaihtoon ja tällä ongelma korjautui.
Re: SBC Hold "not available.....
Marmoritiskillä ei olisi varmaan tarvinnut ihmetellä jos siellä joku olisi lukenut dokkarin GI42.46-P-037367. Tosiaan yksi ilmeisen yleinen syy (suhteellisesti) tuolle SBC Holdin puuttumiselle näyttää olevan ESM:n "viallinen maadoituskytkin". En lähtenyt etsimään mikä tuo kytkin on ja miksi se ei vaikuta vaihteistoon, vai olisko vaan niin että ei vaikuta vaihteistoon normaaleilla ajo-ohjelmilla mutta tuon yksikön vaihdolla ongelma ratkeaa kuten sinun tapauksessasi.qwerty kirjoitti: Sitä tässä myös tuli ihmeteltyä marmoritiskillä.
Ilmeisesti kyseessä oli se että SBC-yksikkö ei saanut oikeaa tietoa vaihteen tilassa, vaikka automaattilaatikko tiedon sai. SBC-järjestelmä on kuitenkin ymmärrettävästä syystä erittäin ranttu jos järjestelmä ei ole varma onko jarrutoiminnot turvassa.
No vaihdekeppi elektroniikan kera meni vaihtoon ja tällä ongelma korjautui.
Muita syitä vastaavaan voi olla esim. viallinen ovikytkin. Hold ei aktivoidu jos auto luulee että ovi tai konepelti on auki (konepellin tunnistin varmaan löytyy vain autoista joissa varashälytin)! Muitakin vikamahdollisuuksia löytyy listalta.
Itsellä sama vika ja joskus huollossa asiasta kysyin ja ehdottivat tietysti korjaukseksi keppiyksiköstä jotain vaihdettavaksi, muistaakseni n. 700 eur olisi ollut. Ei vaihdettu.
Välillä se kuitenkin tuntuu toimivan ja siten voisi hyvinkin olla esin. tuo maadoituskytkin homma. Luulisi sen pystyvän korjaamaan muutenkin kuin koko yksikön vaihtamalla, mutta se kun on toimintaperiaate.
Välillä se kuitenkin tuntuu toimivan ja siten voisi hyvinkin olla esin. tuo maadoituskytkin homma. Luulisi sen pystyvän korjaamaan muutenkin kuin koko yksikön vaihtamalla, mutta se kun on toimintaperiaate.
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
Isoa tai SBC:n omaa pikkuakkua kyllä veikkaan vahvasti, jos ilmenee kylmällä kelillä.
Minulla hyytynyt pääakkukin aiheutti mm. tuon.
Minulla hyytynyt pääakkukin aiheutti mm. tuon.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
EPC:n mukaan se konepellin oikean lukituksen yhteydessä oleva kytkin kuuluu vain varusteeseen 551, oletko varma että autossa ei ole tuota? Omassa 211:ssä (kummassakaan) ei ollut konepellin kytkintä (eikä 551:stä). Olisi mukava katsoa tätä autoa runkonumerolla.qwerty kirjoitti: Ja konepellin tunnistin löytyy ainakin minulta, vaikka ei ole varashälytintä.
Ei ole tuota VIN-koodia nyt käsillä mutta kyllä tuo auto (Saksa import) ilmoitti konepellin olevan auki kun polkasin SBC-holdin päälle ja konepellin kuva tuli tauluun.DBFI kirjoitti:EPC:n mukaan se konepellin oikean lukituksen yhteydessä oleva kytkin kuuluu vain varusteeseen 551, oletko varma että autossa ei ole tuotaqwerty kirjoitti: Ja konepellin tunnistin löytyy ainakin minulta, vaikka ei ole varashälytintä.
Kuitenkin auto on perusmalli (E 200 CDI A, Classic 2005)
Löytyyköhän Saksasta yhtään autoa jossa ei olisi mitään lisävarusteita? Saahan varashälyttimen Classiciin siinä kuin muihinkin malleihin.qwerty kirjoitti: Ei ole tuota VIN-koodia nyt käsillä mutta kyllä tuo auto (Saksa import) ilmoitti konepellin olevan auki kun polkasin SBC-holdin päälle ja konepellin kuva tuli tauluun.
Kuitenkin auto on perusmalli (E 200 CDI A, Classic 2005)
Sen verran kiinnostaisi tämä aihe että voisitko vaikka itse tarkistaa venäläisiltä mitä varusteita autossa on? Vai onko se poishinaussuoja vakio varashälyttimen yhteydessä, meinaan vaan että mistä tiedät että autossa ei olisi varashälytintä?
Tarkennatko, kai SBC-akun rikkoonnuttua tuli muitakin virheilmoituksia, vähän vakavampiakin ja tuo SBC-Hold not available oli yksi varoitus muiden joukossa?Arska320 kirjoitti:Tuo alussa mainuttu herja tuli mulle kans sen jälkeen ku jarruakku meni rikki.
En ole asiaa sen kummemmin tutkinu ku menee tuossa pajale huoltoon ni pitää ihmetellä sitä sitten.
Joo tuli ensin akun kuva ja mittaristo punaisena "visit workshop" tekstillä.
Vika oli jarrunakku, selvis kun yleismittarilla mittasin napajännitteen mikä näytti 9.6v
No yksi kenno oli jäässä, uusi akku paikalleen ja sen jälkeen huomasin tuon SBC not available jutun, HOLD ja STOP ei nyt toimi.
En tiedä jäikö siitä jotain muistiin kun akku oli sökö ja ehkä toivottavasti saa pelaamaan nollauksella???
Vika oli jarrunakku, selvis kun yleismittarilla mittasin napajännitteen mikä näytti 9.6v
No yksi kenno oli jäässä, uusi akku paikalleen ja sen jälkeen huomasin tuon SBC not available jutun, HOLD ja STOP ei nyt toimi.
En tiedä jäikö siitä jotain muistiin kun akku oli sökö ja ehkä toivottavasti saa pelaamaan nollauksella???
W211 320 CDI -04
Tarviiko paljon purkaa ennen kun pääsee jarruakkuun käsiksi?Arska320 kirjoitti:Joo tuli ensin akun kuva ja mittaristo punaisena "visit workshop" tekstillä.
Vika oli jarrunakku, selvis kun yleismittarilla mittasin napajännitteen mikä näytti 9.6v
No yksi kenno oli jäässä, uusi akku paikalleen ja sen jälkeen huomasin tuon SBC not available jutun, HOLD ja STOP ei nyt toimi.
En tiedä jäikö siitä jotain muistiin kun akku oli sökö ja ehkä toivottavasti saa pelaamaan nollauksella???
Ainakin omassani pärjäsin pelkästään 10mm avainvälillä olevalla kiintoavaimella, tiukkapäässä leathermankin käy
Eli yks mutteri (muovinen) pois että saa nostettua ilmansuodattimen kotelon pois akun päältä ja se on siinä.
Varmaan ollutkin puhetta mutta apukuskin puolella konehuoneen takanurkasta se akku löytyy, ja siitä samasta se musta putsarin kotelo.
Eli yks mutteri (muovinen) pois että saa nostettua ilmansuodattimen kotelon pois akun päältä ja se on siinä.
Varmaan ollutkin puhetta mutta apukuskin puolella konehuoneen takanurkasta se akku löytyy, ja siitä samasta se musta putsarin kotelo.
W211 320 CDI -04
Joskus kokeilin SBC Hold toimintoa ja tuntui toimivan.
Nyt kokeilin uudelleen niin mielestäni ei toiminut.
Ehkä en osaa käyttää enää sitä. Eräällä sivustolla neuvottiin näin:
I find that it works the same whether it's SBC or not - foot on the brake until it stops, then another firm push and the message comes up in the cluster. It will only work when stationary (might as well state the obvious)
Eli auton pitää ollakin pysähdyksissä ja sitten kertapainallus jarruun niin pitäisi mennä SBCH moodiin.
Nyt kokeilin uudelleen niin mielestäni ei toiminut.
Ehkä en osaa käyttää enää sitä. Eräällä sivustolla neuvottiin näin:
I find that it works the same whether it's SBC or not - foot on the brake until it stops, then another firm push and the message comes up in the cluster. It will only work when stationary (might as well state the obvious)
Eli auton pitää ollakin pysähdyksissä ja sitten kertapainallus jarruun niin pitäisi mennä SBCH moodiin.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Rupesihan SBC Hold toimimaan, se vaan vaatii oikean tekniikan eli pysähdyksen jälkeen nostetaan poljinta hieman ja napakka painallus. poljinta ei saa nostaa ylös asti.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: La 16.10.2010 16:09
- Paikkakunta: Jyväskylä
Samaa häröä täälläkin. SBC Hold ei mene päälle.
Voisiko nää liittyä asiaan:
C225F Tapahtuma: ABS jarrutus
Kesto 0,2 ... 0,5 s
C2210 Tapahtuma: ABS-säätö
on tapahtunut
C2230 Tapahtuma: EPS-säätö
on tapahtunut
C1B10 CAN-viesti vaihteiston ohjainlaite
Vaihteenvalits. asento epälooginen
Voisiko nää liittyä asiaan:
C225F Tapahtuma: ABS jarrutus
Kesto 0,2 ... 0,5 s
C2210 Tapahtuma: ABS-säätö
on tapahtunut
C2230 Tapahtuma: EPS-säätö
on tapahtunut
C1B10 CAN-viesti vaihteiston ohjainlaite
Vaihteenvalits. asento epälooginen
E 270 CDI A (W211)
Eikös vaihteenvalitsinta korjaamalla jotkut ole SBC-HOLDin palauttaneet toimintaan.Karppa-JKL kirjoitti:Samaa häröä täälläkin. SBC Hold ei mene päälle.
Voisiko nää liittyä asiaan:
C225F Tapahtuma: ABS jarrutus
Kesto 0,2 ... 0,5 s
C2210 Tapahtuma: ABS-säätö
on tapahtunut
C2230 Tapahtuma: EPS-säätö
on tapahtunut
C1B10 CAN-viesti vaihteiston ohjainlaite
Vaihteenvalits. asento epälooginen
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Katsoitko(vaihteen) mikä oli kepin tavoite asento, missä asennosa oli(siis järstelmän mielestä) ja mikä oli sen todelin asento,
tiedon epäloogisuus rittää syyksi, myös jos pyöriltä tulee väärää tietoa
tiedon epäloogisuus rittää syyksi, myös jos pyöriltä tulee väärää tietoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: La 16.10.2010 16:09
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jepjep. Kepin asento tunnistetaan ihan normaalisti.CDI203 kirjoitti:Katsoitko(vaihteen) mikä oli kepin tavoite asento, missä asennosa oli(siis järstelmän mielestä) ja mikä oli sen todelin asento,
tiedon epäloogisuus rittää syyksi, myös jos pyöriltä tulee väärää tietoa
Varmaan tuohon SBC Holdiin liittyy ihan oman anturi laatikossa (tai sen alla), joka ei jostain syystä (maadotus tms) toimi.
E 270 CDI A (W211)
Ei siellä laatikossa eikä kepissä ole mitään SBC-jarrujen omia antureita. Jos vaihdekepin asennon tunnistus toimii nyt moitteetta niin jossain vaiheessa se ei sitä ole tehnyt, noista vikakoodeista päätellen. Tätä HOLD-ongelmaa en ole nähnyt, ei kai tallennettu vika sitä kytke pois toiminnasta?Karppa-JKL kirjoitti:Jepjep. Kepin asento tunnistetaan ihan normaalisti.CDI203 kirjoitti:Katsoitko(vaihteen) mikä oli kepin tavoite asento, missä asennosa oli(siis järstelmän mielestä) ja mikä oli sen todelin asento,
tiedon epäloogisuus rittää syyksi, myös jos pyöriltä tulee väärää tietoa
Varmaan tuohon SBC Holdiin liittyy ihan oman anturi laatikossa (tai sen alla), joka ei jostain syystä (maadotus tms) toimi.