Terve.
Pahoittelut jos tulee "kerrannaistopic".
Oltiin menossa ajellulle ja olikin jääny sisävalo päälle joten ei ollu virtaa startata. No, iskin buusterin kiinni (napoihin suoraan, myönnetään, että ohjeiden vastaisesti), joka oli myös vähän vajaa. No, lähti käyntiin mut sammu hetken päästä. Uus yritys, ei jaksanut startata mutta pyyhin lähti päälle! Huom. kytkin 0-asennossa. Mikähän mättää?
No, tunti laturissa ja täydellä buusterilla yritys ja kerrasta lähti eikä pyyhkijäkään temppuillut. Tämä kun nyt sattui olemaan toinen kerta (ja nyt vielä pakkaset) kun akku pääs tyhjenemään, niin aattelin suosista vaihtaa uuden ja laittaa nykyisen pikkuakun tilalle ns. ison akun. Mitä kaikkea tarvitsen ison akun laittoon? Semmoisen pohjakehikon ainakin?
Sit vielä semmoinen, että buusterin ohje sanoo että musta kaapeli pitäs kytkee auton runkoon, mut oon aina oppinu että punanen plussaan ja musta miinukseen. Mikäs nyt on oikea tapa?
Autoni on W124 200E 1990 KE-Jet ruiskulla. Saksantuonti (ja siis pikkuakku).
Akku+ Buusteri + Sähköasiaa.
Re: Akku+ Buusteri + Sähköasiaa.
Akun läheisyydessä ei ole hyvä kipinöidä. Saattaa räjähtää.'Tape kirjoitti:
Sit vielä semmoinen, että buusterin ohje sanoo että musta kaapeli pitäs kytkee auton runkoon, mut oon aina oppinu että punanen plussaan ja musta miinukseen. Mikäs nyt on oikea tapa?
Siksi siis kannattaa viimeiseksi kytkeä maa runkoon.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Eikös siinä ole sama akkuteline kuin dieselissäkin? Elikkäs pitäis ison akun mahtua ja isoakku on aina tehokkaampi jos vain laturissa riittä papu pitämään sen täydessä varauksessa. Isolla akulla ajaa kylältä kotiin vaikkei moottori kävisi ollenkaan.

M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Ei dieseleissäkään kaikissa ole ison akun telinettä vakiona, varsinkaan ulkomailta jälestäpäin uitetuissa. Ison akun vaihtamiseksi et tarvitse muuta kuin tuon isomman akun telineen (=levy). Itse tein hätäratkaisuna sen, että rälläköin pikkuakun telineestä päädyt pois. Toimii niinkin.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün

1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün