CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.2)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.2)

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

On tossa autossa kylmäkäynnistys ongelmia ja kahdessa suuttimessa oli aika runsasta ohivuotoa.
Nyt tarveis noita suuttimia korjailla ja vinkit olisi ihan tarpeen.
Aikaisemmin muistan lukeneeni jonkun vaihtaneen suuttimen tiivisteitä, mutta nyt en juttua mistään löytänyt.

Kuva

Tossa näkyy noitten suuttimien erot.

Kuva

veljellä oli ylimääräsiä suuttimia ja yksi on nyt uhrattu harjotuskappaleeksi.

Kaikki vinkit olis nyt tervettulleita, ennenkun noita suuttimia rupee tosta autosta irti kaivamaan ja korjailee.
Viimeksi muokannut Henri_L, La 06.02.2010 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
ammatt1m13s
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 11.11.2006 00:03

Viesti Kirjoittaja ammatt1m13s »

Moro.
Mulla sama vika, ei lähde kylmänä käymään.
Hinaamalla ainoastaan lähtee.
Oon kuullut aikamoisia kauhutarinoita noiden korjaamisesta.
Viimeksi tänä aamuna juttelin yhden koneistajan kanssa asiasta.
Siellä suuttimen alla on jossain sellanen kupariprikka ja sen pohja pitää oikasta jollain kalvaimella.
Pitää itsekkin kattoa toi ohivuoto.

Laita viestiä jos saat kuntoon?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kaverilla samanlaista oiretta on myös vitossa ja vissiin se vika on juuri tossa suuttimen ohivuodossa.
Niin ymmärsin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. Löytyiskö räjäytyskuvia/ohjeita

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Henri_L kirjoitti: Tossa näkyy noitten suuttimien erot.
Kyllä noissa 2 muussakin on jo ohivuotoa :shock:
2 kunnossa. Vai onko noihin 2 edes mitään mitattu?

Edellisessä autossani oli yhdessä suutitimessa kova ohivuoto ja käynnistys meni hankalaksi. PP diesel korjasi suuttimen 75€.

Eikös se pidä jotenkin säätää se suutiin sitten kun se on kassattu?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

eikö olisi helpointa / järkevintä laittaa suutin takaisin kasaan
marssia AD kauppaan ja hankkia Bosch- tehdaskunnostettu vaihtosuutin
~200 € maksoi A-mallii vaihtosuuttimet, tietysti / kpl :oops:
nopeaa, varmaa ja kustannustarkkaa
Viimeksi muokannut felmit, Pe 29.01.2010 07:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Vastaan tähän veljeni puolesta.
Eli kyseessähän on 220 cdi eli kaksi viimeistä purkkia on pois käytöstä.
Testiaika oli melko pitkä n.3min eli mielestäni siinä ajassa pitääkin jo tulla "vähän" ohivuotoa.
Yritetään ainakin selviä 2 ja 3 suutimen korjauksella.

Tuohon säätämiseen en sano mitään. Mun järki ei ainakaan riitä kertomaan mistä tuota edes saisi säädettyä?

Ammattilaisethan käskee tietysti aina tarkistamaan suuttimet ennen paikalleen laittoa koska jotainhan voi aina mennä "väärin".
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

tarkistaminen maksaa näillä seuduilla jo ~50 € / kpl
rikkinäistä tuntuu turhalta laittaa takaisin
vaikka eiihän nuo alusprikat ja uudet ruuvit kalliita olekkaan, ja helposti saa irti, kun kerran on otettu jo
kun ohivuotoa on noin paljon (eri määrät) kertoo vaivoista
autodidakti
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Re: CDI suuttimen korjaus. Löytyiskö räjäytyskuvia/ohjeita

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Eli ei itse autosta ole irroitettu vielä mitään.
Minulla sattui olemaan hyllyssä 4 ylimääräistä ja tuo kyseinen oli vielä rikki minkä ihan testi mielessä avoimme.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ei se alusprikka (ulkoinen) tuohon polttoainevuotoon vaikuta!???? :shock:

Tuo vuoto tulee siäisestä kulumisesta, joko esiohjausosasta tai sitten sen pääkaran neulan ohitse... tarttis kaivaa jostain, mulla oli kohtuullisen hyvä poikkilekkauskuva tuosta suuttimen toiminnasta. Purkanut noita olen monia, ihan muista syistä (solenoidit eivät kestäneet meidän extreme-käyttöä) 8)

Sitä ei silmällä kyllä kovin helposti vikapaikkaa huomaa, ehdotan myös noihin tehdaskunnostettuihin siirtymistä...

Edit: tarkennus, kun kerran kalvaimesta tuolla puhuttiin...
Viimeksi muokannut MiHe, Pe 29.01.2010 15:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Saksasta saa noita tehdas kunnostettuja noin 100€:lla / kpl.

Toisaalta jos vaihtaa vain sen tiivisterenkaan (suuttimen sisällä olevan) noihin omiin suuttimiin, niin "mikä vois mennä pieleen"?
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Nimenomaan sillä tiivisterenkaan vaihdolla oli tarkoitus yrittää onko vaikutusta.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: CDI suuttimen korjaus. Löytyiskö räjäytyskuvia/ohjeita

Viesti Kirjoittaja barton »

Ainoo juttu joka voi mennä pieleen jos oletetaan ettei mitään säry, ei mene hukkaan ja hiekka pysyy hiekkalaatikossa niin on tuon teflon-renkaan asennus. Tuon joka on tuossa rungon vasemmalla puolella. Siihen kuuluu vielä lisäksi sellanen lukkorengas joka täytyy laittaa oikein päin. Sitä ei näy kuvassa.

Tuo tefloni on se joka yleisimmin aiheuttaa sen vuodon. Se pääsee liikkumaan paineen vaikutuksesta sillain että vuoto alkaa kovertamaan koloa sen kylkeen.

Mitenkään en oo säätäny niitä purun ja kokoamisen jälkeen ( ei siellä ole mitä säätää ) ja hyvin on toiminut. Ja sen kyllä todella kuulee käyntiäänestä jos sinne jäi jotain häikkää.

Ei muutakuin rohkeesti hommiin, ei ole avaruustekniikkaa tämäkään näissä CDI-koneissa.

Nimim. "Jo yli satatonnia itse kasatuilla suuttimilla"
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: CDI suuttimen korjaus. Löytyiskö räjäytyskuvia/ohjeita

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Off topic mutta tuo mittaussysteemi näyttää ihan aidolta MB:n työkalulta, missähän mittaus on tehty? Olisin odottanut että mittaaja tulee tänne opastamaan muita. :)
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Mittaus on tehty veljen autotallissa.
Tuo mittauslaite taisi olla biltemasta, mutta nettikaupoistakin noita saa.
Mittauslaitteessa on valmiit liittimet, jotka sopivat suoraan suuttimien paluupuolelle.

bilteman sivuilta tuotenumero:151397

Ensi viikolla täytyy hakea noi tiivisteet ja kokeilla kuinka käy.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Asiaan löyhästi liittyen,paljon siitä tiivistepinnasta voi koneistaa ennenkuin suuttimen kärki ottaa kiinni mäntään?

Työnalla semmonen projekti,ilmeisesti tehty markan korjaus ja vaihdettu vaan se kuparitiiviste ja pultti,kuparitiiviste vuotanut ja tiivistepinta piloilla.

Vai joutuuko suutinkaupoille?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Väisänen kirjoitti:Asiaan löyhästi liittyen,paljon siitä tiivistepinnasta voi koneistaa ennenkuin suuttimen kärki ottaa kiinni mäntään?

Työnalla semmonen projekti,ilmeisesti tehty markan korjaus ja vaihdettu vaan se kuparitiiviste ja pultti,kuparitiiviste vuotanut ja tiivistepinta piloilla.

Vai joutuuko suutinkaupoille?
Onneksi ei omista ole vielä tarvinnut koneistaa mutta kaverin puolesta tuo koneistaminen kiinnostaa. Auttaako uusi suutin siihen jos tiivistepintaa on jouduttu työstämään niin paljon että suutin lähestyy mäntää? Eikö tuohon ole sitten jotain paksumpaa kupariprikkaa jolla kompensoitaisiin se työstö?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
Väisänen kirjoitti:Asiaan löyhästi liittyen,paljon siitä tiivistepinnasta voi koneistaa ennenkuin suuttimen kärki ottaa kiinni mäntään?

Työnalla semmonen projekti,ilmeisesti tehty markan korjaus ja vaihdettu vaan se kuparitiiviste ja pultti,kuparitiiviste vuotanut ja tiivistepinta piloilla.

Vai joutuuko suutinkaupoille?
Onneksi ei omista ole vielä tarvinnut koneistaa mutta kaverin puolesta tuo koneistaminen kiinnostaa. Auttaako uusi suutin siihen jos tiivistepintaa on jouduttu työstämään niin paljon että suutin lähestyy mäntää? Eikö tuohon ole sitten jotain paksumpaa kupariprikkaa jolla kompensoitaisiin se työstö?
siihen on nimen omaan eri paksuisia kupari prikkoja sitä varten löytyy ainakin 3eri paksuuta, ennen kuin suutin otta mäntään joutuu koneistamaan paljon(suutimen korkeus vaikutta myös suihkun osuma kohtaan männässä)

suutimen kärkeä pitävä holkki mutteri kannatta myös tarkistaa"sen tiivste pinta menee välillä noissa vuotavissa huonoksi mistä seuraa vuota, holkki muterin halkeaminen"
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Jep,tässä tapauksessa pitää nimenomaan sorvata suuttimesta lastua,katsotaan paljon tarvii ottaa ja sen jälkeen tiivisteen paksuus...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: siihen on nimen omaan eri paksuisia kupari prikkoja sitä varten löytyy ainakin 3eri paksuuta, ennen kuin suutin otta mäntään joutuu koneistamaan paljon(suutimen korkeus vaikutta myös suihkun osuma kohtaan männässä)

suutimen kärkeä pitävä holkki mutteri kannatta myös tarkistaa"sen tiivste pinta menee välillä noissa vuotavissa huonoksi mistä seuraa vuota, holkki muterin halkeaminen"
Tämä oli hyödyllistä tietoa.
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Vähän aihetta sivuten tämäkin, mutta millainen hyöty saadaan pelkillä kärjillä? Tulisiko myös suutinrunko koneistaa paremmin virtaavaksi?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...

Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

simppa80 kirjoitti:
sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Vähän aihetta sivuten tämäkin, mutta millainen hyöty saadaan pelkillä kärjillä? Tulisiko myös suutinrunko koneistaa paremmin virtaavaksi?
lukase tuikun tarinat, hyöty se on pienempikin hyöty
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

MiHe kirjoitti:
sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...

Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

sl350 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...

Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?
Vaihda suosiolla sitä kärkeä pitävä holkkimutteri samalla.
Omaani vaihdatin nuo kärjet ja samalla muokattiin tuota "runkoa" taitaa nyt olla et kaikkiin on vaihdettu jälestäpäin nuo uudet holkkimutterit, koska ovat ruvenneet vuotamaan.

Säästyy hirveästi vaivaa ja ihmettelyä mistä hel##tistä sitä naftaa vuotaa :)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Kun avaatte sitä kärkeä pitävää holkkimutteria niin huolehtikaa ettei se kärki ala pyörimään matkassa. Ovat joskus tarttuneet lujasti toisiinsa.

Vieläkö se on salaista tietoa että mitä ne muut muutokset on siinä aidossa AMG-suuttimessa? Pelkillä kärjillä saa vain noin 5% lisää paukkuja.

Olen joskus nähnyt saksalaisen tutkimuksen josta kävi ilmi että neula teki pitemmän liikkeen suuremmilla ruiskutusmäärillä niinkuin MiHe tuossa totesi. Ei siis ollut kauemmin ääriasennossa suurilla syötöillä vaan liikkui pitemmän matkan. Ja pienemmillä syötöillä teki lyhyemmän liikkeen.
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

joskami kirjoitti:
sl350 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...

Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?
Vaihda suosiolla sitä kärkeä pitävä holkkimutteri samalla.
Omaani vaihdatin nuo kärjet ja samalla muokattiin tuota "runkoa" taitaa nyt olla et kaikkiin on vaihdettu jälestäpäin nuo uudet holkkimutterit, koska ovat ruvenneet vuotamaan.

Säästyy hirveästi vaivaa ja ihmettelyä mistä hel##tistä sitä naftaa vuotaa :)
Kiitti joskami, pidän mielessä. Joko olet teettänyt sen coolerin, ajattelin itse laittaa tilauksen vetämään.
Viimeksi muokannut sl350, Ti 02.02.2010 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

sl350 kirjoitti:
joskami kirjoitti:
sl350 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...

Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?
Vaihda suosiolla sitä kärkeä pitävä holkkimutteri samalla.
Omaani vaihdatin nuo kärjet ja samalla muokattiin tuota "runkoa" taitaa nyt olla et kaikkiin on vaihdettu jälestäpäin nuo uudet holkkimutterit, koska ovat ruvenneet vuotamaan.

Säästyy hirveästi vaivaa ja ihmettelyä mistä hel##tistä sitä naftaa vuotaa :)
Kiitti joskami, pidän mielessä. Joko olet teettänyt sen coolerin, ajattelin itse laittaa tilauksen vetämään.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sl350 kirjoitti:
joskami kirjoitti:
sl350 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
sl350 kirjoitti:Tilasin AMG:n suuttimen kärjet, onko paha homma itse vaihtaa. Sivuaa aihetta ja saattaa muitakin kiinostaa
Kärki lähtee avaamalla tuo kuvassa oikeanpuolimmaisena näkyvä "pultti"...

Kärjessä kuitenkin reikien koko ja määrä (+sunutaus) vaikuttavat erittäin paljon, tuskin sisäiset virtauskanavat siinä ahdistavat. Neulan nostoa jos muokkaisi, voisi jotain tapahtua, nyt nosto muistaakseni luokkaa 0.3mm ainakin A-sarjalaisen ruiskussa.
Eli jos ko.ruuvin avaa niin ei rojut tipu syliin? Penkkiin kiinni, pultti auki kärki irti uusi tilalle ja pultti kiinni, näinkö?
Vaihda suosiolla sitä kärkeä pitävä holkkimutteri samalla.
Omaani vaihdatin nuo kärjet ja samalla muokattiin tuota "runkoa" taitaa nyt olla et kaikkiin on vaihdettu jälestäpäin nuo uudet holkkimutterit, koska ovat ruvenneet vuotamaan.

Säästyy hirveästi vaivaa ja ihmettelyä mistä hel##tistä sitä naftaa vuotaa :)
Kiitti joskami, pidän pielessä. Joko olet teettänyt sen coolerin, ajattelin itse laittaa tilauksen vetämään.
Yksi syy miksi holkki mutterit alkaa vuotamaan on että niiten tiiviste pinta mikä tulee sitä kupari prikka vasten ei ole enään suora ja suutimen kun kirstää paikaleen tulee pientä epätasaisuuta sen puristukseen mikä vaikutaa myös sinne kärjen ja rungon väliseen pintaan, on myös käynt että holkki mutterin tulee särö sen takia, jos on pakko jostain syystä kasata vanhoilla kannataa sen holkin pinnan suoruus koitaa tarkistaa vaikka peilin pällä kevyesti hiomalla,

jos kärjet menee uusiksi niin mikä ettei?
samantien sekin vähä teho
(jos on vaikka 200+5%=210 jos se noin menee niin on helpot lisätehot 10hv lisää on oikestaan aika paljon) mitä vaihtamalla saa hinassa kun ei ole oikestaan eroa

runkojen muutokset taitaa pysyä salaisuutena(niiten toimesta jotka sen tietää)
siihen asti että jostain saan vakion ja muokatun
mistä sitten tutkin erot

eipä näitä tietoja taida kukaan muu haluta kertoa(vähän niinkuin ohjelman muokaus ennen kun siitä tuli vähän tietoa julki laitettetua sen jälkeen on oneksi muuutamat muutkin alkaneet laittamaan)

minkä jälkeen se ei ole enään salaista
laitan julki kuvien/ohjeitten kanssa
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

jos kärjet menee uusiksi niin mikä ettei?
samantien sekin vähä teho
(jos on vaikka 200+5%=210 jos se noin menee niin on helpot lisätehot 10hv lisää on oikestaan aika paljon) mitä vaihtamalla saa hinassa kun ei ole oikestaan eroa

Vähän kerrallaan olen autoa parannellut. Uusi ohjelma, isompi turbo, kattihommia nyt vuorossa uudet kärjet suuttimiin, coolerin teettäminen ja viimeiseksi uusi ohjelma. Yhtäkään vikatilaa ei ole ilmennyt ja auto toimii kun ajatus. Lukemilla ei niin merkitystä, pääasia olisi hyvin ja suht viivettömästi vetävä ja ilman hirveitä voimasavuja toimiva moottori. Kaverilla lastutettu c 320cdi-05 ja ei se helposti karkaa vaikka kyllä sitä eroa syntyy
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Vastaa Viestiin