Ei käynnisty lämpimänä W124 230E

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Ei käynnisty lämpimänä W124 230E

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Otan asian uudelleen esiin, luulen tähän löytyvän ideoita.
Kyseessä vuoden -89 ruiskuversio. Auto ei lähde lämpimänä käyntiin, hetken kun odottaa (15min-½h), taas mennään.
Kaipaisin selvitystä tuon ikäluokan auton perustoiminnoista bensan ja kipinän suhteen. Mikä ohjaa mitä, onko monimutkaisia ohjausjärjestelmiä.
Jos ihan rautalangasta saisi...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mulla oli samaa,tinasin yj-releen ja bensa releen uudelleen ja rupes pelaamaaan.
Voihan olla lämpöanturissakin jotain mut epäilen että kunnos on.
Releet on mustan suoja muovin takana joka on akun takana.Alu värinen ja musta jossa teksti 4zyl ja kierrosluku määriä.
Käytä myös hakua jos haluat tietoa ja haluat oppia tuntemaan mesen sielun elämää.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Projekti etenee

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Tulpat on vaihdettu, ja ilmamassamittarin toiminta todettu asialliseksi. Ei mokoma suostunut käynnistymään. Tuo relekuvio voi olla se syy.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Onko ollut väliä miten pitkään olet ajellut??...eli pysyy käynnissä lämpösenäkin vaikka tankki tyhjäksi?Mutta jos sammutat niin sitten ei käynnisty ennenkuin jäähtyy hetken?
Entäs jos ajelet ja kone vielä kylmä kun startaat uudelleen....lähteekö ku palmun alta?

T.Jaakko.P
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

jatkoa

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Mersu ei lähtenyt lämpimänä käyntiin, eikä sitten enää kylmänäkään.
Tänään vaihdoin tulpat, ei auttanut. Virranjakajan pyörijän/hiilien puhdistus poisti vaivan. Ainakin tänään lähti kylmänä, puolilämpinä ja ajon jälkeen lämpinänä. Tämän tyyppisiä vaivoja on ollut muillakin ja kosteuden/lian poisto virranjakajasta ja pyörijästä auttoi ainakin nyt. Palaan aiheeseen, että miten kestää jatkossa...Josko auttaisi jotain tämä vinkki.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

CE300 ei lähtenyt joskus kuumana käyntiin ja pysähteli myös vauhdista.
Huomasin vian ollessa päällä, että merkkivalot himmeni.
Vaihdoin yj releen ( 50 € ) niin ei vielä ole vika uusinut.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tuolla taisi olla muitakin ko vikaa koskevia viesti ketjuja!?
Aika usein tuo virranjakajan kansi ja pyöriä ovat suht loppu ku noita vikoja alkaa esiintymään....ompa kokemuksia haljenneista virranjakajan
kansista jotka oireilevat jopa satunnaisesti ja silloin ei oikein helposti pääse vian syrjään kiinni.

Kulutus osiahan nuo joten,kun ko oireita esiintyy niin eikun uudet tilalle...
Juu ja mielellään orkkis osilla tuo kannattaa tehdä säästyy yllättäviltä
häiriöiltä...

300 koneessa vielä tuo kierrospuoli ku saattaa pätkiä ja röpötelläkkin,monasti virranjakajan kansi ja pyöriä niissäkin loppu....

Tuo yj rele se kumma kapistus onkin vaikutaa lähes kaikeen mahdolliseen,monasti tuonkin vaihto autaa jopa mystisiinkin vaivoihin,ja tietty kojauskin aina sekään ei auta....joten uutta kehiin kuten kattoparkin mainitsi.

T.Jaakko.P
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Helsingin Sanomat jatkaa...

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Tänään startti pihasta, pesuhallissa käynti, neljä ongelmatonta starttia.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Helsingin Sanomat jatkaa...

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Eilen meisseli kesti puolitoista tuntia ajoa, sitten sammui eikä suostunut käynnistymään. Otin virranjakajan auki (vettä satoi, akku lähes tyhjä puhelimesta, olin motarilla :oops: ), rapsutin ja taas mentiin.
Hain uuden pyörijän ja kannen. Tänään lyhyt lenkki ja teki tenän pihassa. Jakaja auki, pyörijä irti, osat kiinni ja taas mentiin.
Mikä systeemi tuossa vanhassa hopassa on kärkien suhteen? Kärkiosasto näytti siltä, että sinne ei ole juuri koskettu.
Luottamusta hankitaan meisseliin, onneksi kesään on vielä aikaa :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei siellä kärki osastolla ole mitään.
Mutta sellainen tuli mieleen että onko sulla väli muovilevy sen kannen ja itse jakaja osaston välissä? Minun mielestä juuri kosteuden takia siellä sellainen on.Pitäis tieten omasta varmistaa mutta iät ajat myös kärjellisissä se on ollut juuri tuon vaivan takia.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Naapurin kanssa katselimme sitä välilevyä ja oli varsin kehnon näköinen. Meinaatko, että sen vaihtaminen auttaisi? Hyvää tietää, että kärjistä ei kannata syytä etsiä.
Tiedätkö, mikä sen levyn nimi on, jos kaupasta kysyy?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuota ei siellä ole kärkiä ollenkaan ja sytytyksen ajoitusta et myöskään voi säätää sen hommelin hoitaa sytys yksikkö ja käyttää apuna muita antureita.Mutta asiaan,en tiedä saatko sen mistään muualta sen muovin kuin veholta tai kl-osista ja tilaus tavaraa varmaan ja selittämällä sen voi
antaa.Kansi on kyllä jokin yleis bosch että vois löytyä ihan bosch liikkeistä tai jos jollain ois purettua osaa.
En tiedä mitä virkaa on mersun käyttämällä jakajan kannen päällin suojalla mutta onkos sulla sellaista?
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Eli vuoden -89 230E:ssä on mainitsemasi systeemi kärkien suhteen? Ei ole sellaista suojusta, ei sulla sattuis olemaan kuvaa?
Metsästän sen levyn jostain, on helppo ottaa malli mukaan.
Tunnut olevan heti jyvällä missä mennään! Kiitos!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei oo kuvaa mutta se suoja peittää koko puna-oranssin jakajan kannen niin että se näyttää mustalta ja pelko hiipii ensi silmäykseltä että onko siellä jopa lucaksen kansi tai jotain muuta halpaa paskaa.
Voisi tuntua että sen tehtävä on suojata ja estää kosteuden iskeytymästä suoraan kannelle kun muutenkin se on tuulitunnelin lähettyvillä.
Muutenkin mulla on samanlainen auto moottoreineen ja ikinä ei ole ollut moista ongelmaa.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Ai niissä on selviä eroja niissä osissa. Mitäs sanot siitä, kun ostin jakajan kannen Motonetista, pyörijä löytyi toisesta liikkeestä.
Uskon, että olet asian ytimessa sen levyn suhteen.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

tässä kuvaa osa numerot 32 ja 23.
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/1 ... 504/15/060

Motonetin kansia monet haukkuvat.Jospa kokeilet muuta liikettä jos siin äois jo valmista vikaa niin kuin monilla muilla .
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Upea tois linkin kuvamateriaali! Kiitos!
Eli meinaat, että monemmat osat vaihtoon? Voiko tuonne suihkia jotain ainetta?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä.
Se vain näytti olevan jokin vanhan mallin jakaja joita kai käytetään ehkä muissa maissa mutta onhan sulla malli kappale.Etsi sen perusteella,vois löytyä ihan varaosaliikkeistä.
Muutenkin katsoin vain noin sen mallin sieltä sivustolta.Varmin ois kyllä rekisteri otteen perusteella etsitty osa niin kuin veholla aina etsitään.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Miten se osa 32, uskaltaa purkaa? En täysin hahmota tässä kirjoituspöydän ääressä niitä kiinnityksiä...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se näyttäis olevan se suojakoppa siihen itse jakajankannenpäälle jota sulla ei kai ole.
Vähän on huono kuva.
Mutta jos pääset jonkun pellin alle kattoon ,olipa vaikka 2.0 niin samat roippeet siellä on.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Eli onko 32 virranjakajan "pohjan" alapuolella oleva osa, levy nro 23 siinä välissä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos nyt oikein ymmärsin niin on ,mutta miten se sulla on omassa autossas niin ,niin se on.
Kokeile ensin sillä välimuovi kakkaralla(ehjällä) ja vielä ehkä muualta ostetulta kannella.Itse taisin ostaa kl-varaosista ja mielellään samasta paikasta pyörijäkin.
Tulppina käyttäisin pelkästään boscheja.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Näin toimitaan, vaihdan hyvän kakkaran. Ja oliko niin, että sinne ei kannata suihkia mitään kosteudenpoistoaineita?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jotkut kosteudenpoistajat...crc..syövyttävät.No lukee purkin tekstit niin selviää mutta mielellään on käyttämättä.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Kiitos lukuisista asiantuntevista neuvoista! :lol:
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1816
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Se muovinen väliläpyskä kuuluu olla ja maksaa Veholla alta kympin.
Tarkasta myös vauhtipyörällä oleva anturi, on moottorin kuskinpuolella siin öljynsuodattimen lähellä. Käytä irti ja putsaa. On aiheuttanut joillekkin hankalasti paikallistettavan vian ja oireilee juuri lämpimänä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Helsingin Sanomat jatkaa

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Tänään tilasin "lirpukkeen". Lisäksi hain uudet tulpanjohdot. Paikallinen guru Silvennoinen sanoi, ettei tykkää arvailusta, kun kaikki on mitattavissa...
Päädyin tälle linjalle, että uusin nuo halvat, toisiinsa liittyvät osat, katsotaan sitten. Kulut tähän mennessä tulpat 16€, kansi 22€, pyörijä 5,5€, johdot 37€, anturi 6,5€= 87€ = 8,7% hankintahinnasta :roll:
Johdot uusin sillä idealla, että lähiaikana kun auto on hyytynyt, jakajan avaaminen on auttanut, ja perustuuko se siihen, että silloin olen koskenut johtoihin?
Sytytysyksikkö on puhdistettu, pinnassa oli hapettumaa. Pohjalevy Mega-Auto 6,5€. Seurataan tilannetta.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

Yllätys

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Ketjussa näkyy se mitä olen meisseliin tehnyt. Läpiviikot auto on toiminut moitteetta, lähtenyt käyntiin kylmänä ja lämpimänä.
Tänään tuli yllätys, kun ajoin auton +18C autohalliin koko päiväksi. Ei suostunut lähtemään millään käyntiin. Kokeilin vanhoja konsteja, jakajan kansi auki, annoin auton olla tunnin verran, mutta ei mitiä.
Ideoita kaivataan autotohtoreilta! Kiitos!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moi!
Noniin,nyt ois sen yj-releen tinauksen vuoro.
Samointein myös bensarele.
Yksi vaihtoehto on myös lämpöanturi mutta lähdetään halvimmasta päästä liikkeelle.
Avatar
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 10.09.2009 20:31
Paikkakunta: Lahti

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Kyllä tuo sun neuvo on varmaan se oikea! Ehdotit sitä jo hyvissä ajoin. Kuvailetko vielä kerran sen operaation. Akun takana oleva sellainen...
Miten, kannattaako sen vaihto? Kannattaako vai tinausta kehiin?
Viimeksi muokannut Teranryh, Pe 09.04.2010 20:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin