Ei käynnisty lämpimänä W124 230E
Ei käynnisty lämpimänä W124 230E
Otan asian uudelleen esiin, luulen tähän löytyvän ideoita.
Kyseessä vuoden -89 ruiskuversio. Auto ei lähde lämpimänä käyntiin, hetken kun odottaa (15min-½h), taas mennään.
Kaipaisin selvitystä tuon ikäluokan auton perustoiminnoista bensan ja kipinän suhteen. Mikä ohjaa mitä, onko monimutkaisia ohjausjärjestelmiä.
Jos ihan rautalangasta saisi...
Kyseessä vuoden -89 ruiskuversio. Auto ei lähde lämpimänä käyntiin, hetken kun odottaa (15min-½h), taas mennään.
Kaipaisin selvitystä tuon ikäluokan auton perustoiminnoista bensan ja kipinän suhteen. Mikä ohjaa mitä, onko monimutkaisia ohjausjärjestelmiä.
Jos ihan rautalangasta saisi...
Mulla oli samaa,tinasin yj-releen ja bensa releen uudelleen ja rupes pelaamaaan.
Voihan olla lämpöanturissakin jotain mut epäilen että kunnos on.
Releet on mustan suoja muovin takana joka on akun takana.Alu värinen ja musta jossa teksti 4zyl ja kierrosluku määriä.
Käytä myös hakua jos haluat tietoa ja haluat oppia tuntemaan mesen sielun elämää.
Voihan olla lämpöanturissakin jotain mut epäilen että kunnos on.
Releet on mustan suoja muovin takana joka on akun takana.Alu värinen ja musta jossa teksti 4zyl ja kierrosluku määriä.
Käytä myös hakua jos haluat tietoa ja haluat oppia tuntemaan mesen sielun elämää.
Projekti etenee
Tulpat on vaihdettu, ja ilmamassamittarin toiminta todettu asialliseksi. Ei mokoma suostunut käynnistymään. Tuo relekuvio voi olla se syy.
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
jatkoa
Mersu ei lähtenyt lämpimänä käyntiin, eikä sitten enää kylmänäkään.
Tänään vaihdoin tulpat, ei auttanut. Virranjakajan pyörijän/hiilien puhdistus poisti vaivan. Ainakin tänään lähti kylmänä, puolilämpinä ja ajon jälkeen lämpinänä. Tämän tyyppisiä vaivoja on ollut muillakin ja kosteuden/lian poisto virranjakajasta ja pyörijästä auttoi ainakin nyt. Palaan aiheeseen, että miten kestää jatkossa...Josko auttaisi jotain tämä vinkki.
Tänään vaihdoin tulpat, ei auttanut. Virranjakajan pyörijän/hiilien puhdistus poisti vaivan. Ainakin tänään lähti kylmänä, puolilämpinä ja ajon jälkeen lämpinänä. Tämän tyyppisiä vaivoja on ollut muillakin ja kosteuden/lian poisto virranjakajasta ja pyörijästä auttoi ainakin nyt. Palaan aiheeseen, että miten kestää jatkossa...Josko auttaisi jotain tämä vinkki.
CE300 ei lähtenyt joskus kuumana käyntiin ja pysähteli myös vauhdista.
Huomasin vian ollessa päällä, että merkkivalot himmeni.
Vaihdoin yj releen ( 50 € ) niin ei vielä ole vika uusinut.
Huomasin vian ollessa päällä, että merkkivalot himmeni.
Vaihdoin yj releen ( 50 € ) niin ei vielä ole vika uusinut.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Tuolla taisi olla muitakin ko vikaa koskevia viesti ketjuja!?
Aika usein tuo virranjakajan kansi ja pyöriä ovat suht loppu ku noita vikoja alkaa esiintymään....ompa kokemuksia haljenneista virranjakajan
kansista jotka oireilevat jopa satunnaisesti ja silloin ei oikein helposti pääse vian syrjään kiinni.
Kulutus osiahan nuo joten,kun ko oireita esiintyy niin eikun uudet tilalle...
Juu ja mielellään orkkis osilla tuo kannattaa tehdä säästyy yllättäviltä
häiriöiltä...
300 koneessa vielä tuo kierrospuoli ku saattaa pätkiä ja röpötelläkkin,monasti virranjakajan kansi ja pyöriä niissäkin loppu....
Tuo yj rele se kumma kapistus onkin vaikutaa lähes kaikeen mahdolliseen,monasti tuonkin vaihto autaa jopa mystisiinkin vaivoihin,ja tietty kojauskin aina sekään ei auta....joten uutta kehiin kuten kattoparkin mainitsi.
T.Jaakko.P
Aika usein tuo virranjakajan kansi ja pyöriä ovat suht loppu ku noita vikoja alkaa esiintymään....ompa kokemuksia haljenneista virranjakajan
kansista jotka oireilevat jopa satunnaisesti ja silloin ei oikein helposti pääse vian syrjään kiinni.
Kulutus osiahan nuo joten,kun ko oireita esiintyy niin eikun uudet tilalle...
Juu ja mielellään orkkis osilla tuo kannattaa tehdä säästyy yllättäviltä
häiriöiltä...
300 koneessa vielä tuo kierrospuoli ku saattaa pätkiä ja röpötelläkkin,monasti virranjakajan kansi ja pyöriä niissäkin loppu....
Tuo yj rele se kumma kapistus onkin vaikutaa lähes kaikeen mahdolliseen,monasti tuonkin vaihto autaa jopa mystisiinkin vaivoihin,ja tietty kojauskin aina sekään ei auta....joten uutta kehiin kuten kattoparkin mainitsi.
T.Jaakko.P
Helsingin Sanomat jatkaa...
Tänään startti pihasta, pesuhallissa käynti, neljä ongelmatonta starttia.
Helsingin Sanomat jatkaa...
Eilen meisseli kesti puolitoista tuntia ajoa, sitten sammui eikä suostunut käynnistymään. Otin virranjakajan auki (vettä satoi, akku lähes tyhjä puhelimesta, olin motarilla
), rapsutin ja taas mentiin.
Hain uuden pyörijän ja kannen. Tänään lyhyt lenkki ja teki tenän pihassa. Jakaja auki, pyörijä irti, osat kiinni ja taas mentiin.
Mikä systeemi tuossa vanhassa hopassa on kärkien suhteen? Kärkiosasto näytti siltä, että sinne ei ole juuri koskettu.
Luottamusta hankitaan meisseliin, onneksi kesään on vielä aikaa

Hain uuden pyörijän ja kannen. Tänään lyhyt lenkki ja teki tenän pihassa. Jakaja auki, pyörijä irti, osat kiinni ja taas mentiin.
Mikä systeemi tuossa vanhassa hopassa on kärkien suhteen? Kärkiosasto näytti siltä, että sinne ei ole juuri koskettu.
Luottamusta hankitaan meisseliin, onneksi kesään on vielä aikaa

RE
Naapurin kanssa katselimme sitä välilevyä ja oli varsin kehnon näköinen. Meinaatko, että sen vaihtaminen auttaisi? Hyvää tietää, että kärjistä ei kannata syytä etsiä.
Tiedätkö, mikä sen levyn nimi on, jos kaupasta kysyy?
Tiedätkö, mikä sen levyn nimi on, jos kaupasta kysyy?
Tuota ei siellä ole kärkiä ollenkaan ja sytytyksen ajoitusta et myöskään voi säätää sen hommelin hoitaa sytys yksikkö ja käyttää apuna muita antureita.Mutta asiaan,en tiedä saatko sen mistään muualta sen muovin kuin veholta tai kl-osista ja tilaus tavaraa varmaan ja selittämällä sen voi
antaa.Kansi on kyllä jokin yleis bosch että vois löytyä ihan bosch liikkeistä tai jos jollain ois purettua osaa.
En tiedä mitä virkaa on mersun käyttämällä jakajan kannen päällin suojalla mutta onkos sulla sellaista?
antaa.Kansi on kyllä jokin yleis bosch että vois löytyä ihan bosch liikkeistä tai jos jollain ois purettua osaa.
En tiedä mitä virkaa on mersun käyttämällä jakajan kannen päällin suojalla mutta onkos sulla sellaista?
RE
Eli vuoden -89 230E:ssä on mainitsemasi systeemi kärkien suhteen? Ei ole sellaista suojusta, ei sulla sattuis olemaan kuvaa?
Metsästän sen levyn jostain, on helppo ottaa malli mukaan.
Tunnut olevan heti jyvällä missä mennään! Kiitos!
Metsästän sen levyn jostain, on helppo ottaa malli mukaan.
Tunnut olevan heti jyvällä missä mennään! Kiitos!
Ei oo kuvaa mutta se suoja peittää koko puna-oranssin jakajan kannen niin että se näyttää mustalta ja pelko hiipii ensi silmäykseltä että onko siellä jopa lucaksen kansi tai jotain muuta halpaa paskaa.
Voisi tuntua että sen tehtävä on suojata ja estää kosteuden iskeytymästä suoraan kannelle kun muutenkin se on tuulitunnelin lähettyvillä.
Muutenkin mulla on samanlainen auto moottoreineen ja ikinä ei ole ollut moista ongelmaa.
Voisi tuntua että sen tehtävä on suojata ja estää kosteuden iskeytymästä suoraan kannelle kun muutenkin se on tuulitunnelin lähettyvillä.
Muutenkin mulla on samanlainen auto moottoreineen ja ikinä ei ole ollut moista ongelmaa.
tässä kuvaa osa numerot 32 ja 23.
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/1 ... 504/15/060
Motonetin kansia monet haukkuvat.Jospa kokeilet muuta liikettä jos siin äois jo valmista vikaa niin kuin monilla muilla .
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/1 ... 504/15/060
Motonetin kansia monet haukkuvat.Jospa kokeilet muuta liikettä jos siin äois jo valmista vikaa niin kuin monilla muilla .
Kyllä.
Se vain näytti olevan jokin vanhan mallin jakaja joita kai käytetään ehkä muissa maissa mutta onhan sulla malli kappale.Etsi sen perusteella,vois löytyä ihan varaosaliikkeistä.
Muutenkin katsoin vain noin sen mallin sieltä sivustolta.Varmin ois kyllä rekisteri otteen perusteella etsitty osa niin kuin veholla aina etsitään.
Se vain näytti olevan jokin vanhan mallin jakaja joita kai käytetään ehkä muissa maissa mutta onhan sulla malli kappale.Etsi sen perusteella,vois löytyä ihan varaosaliikkeistä.
Muutenkin katsoin vain noin sen mallin sieltä sivustolta.Varmin ois kyllä rekisteri otteen perusteella etsitty osa niin kuin veholla aina etsitään.
Se muovinen väliläpyskä kuuluu olla ja maksaa Veholla alta kympin.
Tarkasta myös vauhtipyörällä oleva anturi, on moottorin kuskinpuolella siin öljynsuodattimen lähellä. Käytä irti ja putsaa. On aiheuttanut joillekkin hankalasti paikallistettavan vian ja oireilee juuri lämpimänä.
Tarkasta myös vauhtipyörällä oleva anturi, on moottorin kuskinpuolella siin öljynsuodattimen lähellä. Käytä irti ja putsaa. On aiheuttanut joillekkin hankalasti paikallistettavan vian ja oireilee juuri lämpimänä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Helsingin Sanomat jatkaa
Tänään tilasin "lirpukkeen". Lisäksi hain uudet tulpanjohdot. Paikallinen guru Silvennoinen sanoi, ettei tykkää arvailusta, kun kaikki on mitattavissa...
Päädyin tälle linjalle, että uusin nuo halvat, toisiinsa liittyvät osat, katsotaan sitten. Kulut tähän mennessä tulpat 16€, kansi 22€, pyörijä 5,5€, johdot 37€, anturi 6,5€= 87€ = 8,7% hankintahinnasta
Johdot uusin sillä idealla, että lähiaikana kun auto on hyytynyt, jakajan avaaminen on auttanut, ja perustuuko se siihen, että silloin olen koskenut johtoihin?
Sytytysyksikkö on puhdistettu, pinnassa oli hapettumaa. Pohjalevy Mega-Auto 6,5€. Seurataan tilannetta.
Päädyin tälle linjalle, että uusin nuo halvat, toisiinsa liittyvät osat, katsotaan sitten. Kulut tähän mennessä tulpat 16€, kansi 22€, pyörijä 5,5€, johdot 37€, anturi 6,5€= 87€ = 8,7% hankintahinnasta

Johdot uusin sillä idealla, että lähiaikana kun auto on hyytynyt, jakajan avaaminen on auttanut, ja perustuuko se siihen, että silloin olen koskenut johtoihin?
Sytytysyksikkö on puhdistettu, pinnassa oli hapettumaa. Pohjalevy Mega-Auto 6,5€. Seurataan tilannetta.
Yllätys
Ketjussa näkyy se mitä olen meisseliin tehnyt. Läpiviikot auto on toiminut moitteetta, lähtenyt käyntiin kylmänä ja lämpimänä.
Tänään tuli yllätys, kun ajoin auton +18C autohalliin koko päiväksi. Ei suostunut lähtemään millään käyntiin. Kokeilin vanhoja konsteja, jakajan kansi auki, annoin auton olla tunnin verran, mutta ei mitiä.
Ideoita kaivataan autotohtoreilta! Kiitos!
Tänään tuli yllätys, kun ajoin auton +18C autohalliin koko päiväksi. Ei suostunut lähtemään millään käyntiin. Kokeilin vanhoja konsteja, jakajan kansi auki, annoin auton olla tunnin verran, mutta ei mitiä.
Ideoita kaivataan autotohtoreilta! Kiitos!