W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 15.10.2009 12:01
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Nyt on sitten uudet oireet olleet jonkin aikaa Tällä kertaa käyntihäiriö ilmenee kylmänä. Epätasainen tyhjäkäynti ja nykiminen liikkeelle lähtiessä. Vika ilmeni jo paljon aiemmin kesällä, silloin vaihdoin tulpat ja vika hävisi joksikin aikaa ja nyt on pikkuhiljaa pahentuen tullut takaisin. Arvaukset menee sytytyksen puolelle, veikkaan että pienillä kierroksilla ei vaan kipinä ole jostain syystä riittävän voimakas. Aloitetaan tulpanjohtojen ja puolan vaihdolla...
EDIT: Niin ja jakajan kansi on vaihdettu Boschilaiseen. Pyörijänkin vaihdoin Motonetin tarvikkeeseen, en muista merkkiä, ehkä Intermotor? Pyörijä on sen verran yksinkertainen osa että siinä tuskin on eroa tarvike/"laatu"osan välillä(?)
EDIT: Niin ja jakajan kansi on vaihdettu Boschilaiseen. Pyörijänkin vaihdoin Motonetin tarvikkeeseen, en muista merkkiä, ehkä Intermotor? Pyörijä on sen verran yksinkertainen osa että siinä tuskin on eroa tarvike/"laatu"osan välillä(?)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Tulee mieleen että seokset jostain syystä sekaisin?!
Mulle ei tule enää koskaan 124 korista mersua ke-jet ruiskulla, ja tämä on fakta saatte ampua jos näette mulla sellaisen vielä
Mulle ei tule enää koskaan 124 korista mersua ke-jet ruiskulla, ja tämä on fakta saatte ampua jos näette mulla sellaisen vielä
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Pyörijän laadusta en osaa sanoa mutta jo ajetaan vikaa ulos ihan tutkimalla kaikki niin bosch osat koska niillä on saatu auto pelaamaan...kuutosen kansi kun muutenkin on suht lähekkäin virta nasta ja huonoilla osilla se voi juosta minne sattuu....neloskoneinen ei ole niin kranttu noista...kokeile vaikka käytetyllä saarnaajalla jos uutta et raaski.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
W124 230 CE '91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
W124 300 E -87 Aut.
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Kerros tällaiselle noviisille, et millainen homma se suuttimien vaihto on? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään päivän proggis ?acparma kirjoitti:Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
W124 230 CE '91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Onkohan kone sama kun -96 väykyssä? Mulla on ainakin kaasuläppäkotelo aiheuttanut noita oireita .
W124 300E -91
W210 230E-96
310D -91
W210 230E-96
310D -91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
En itse tehnyt vaihtoa. Vaihdatin suuttimet huollon yhteydessä. Toivoittavasti joku joka on vaihtanut antaa sinulle ohjeet vaihtoon .BenDilde kirjoitti:Kerros tällaiselle noviisille, et millainen homma se suuttimien vaihto on? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään päivän proggis ?acparma kirjoitti:Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
W124 300 E -87 Aut.
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Tutustuin Youtuben ihmeelliseen maailmaan ja eihän se ole homma eikä mikään. Suuttimelta polttoaineputki irti ja suuttimen lukitusruuvi irti. Sitten se putki nousee ylös ja uusi putki uudella kumilla paikalleen ja polttoaineputki kiinni. Jopa meikä pystyy tuohonacparma kirjoitti:En itse tehnyt vaihtoa. Vaihdatin suuttimet huollon yhteydessä. Toivoittavasti joku joka on vaihtanut antaa sinulle ohjeet vaihtoon .BenDilde kirjoitti:Kerros tällaiselle noviisille, et millainen homma se suuttimien vaihto on? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään päivän proggis ?acparma kirjoitti:Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
W124 230 CE '91
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Se kuppitiiviste uusi ja olikohan siellä vielä o-rengas? Mutta selvitä ettei ole kansipahvissa vuoto, noissa kun menee myös pahveja.BenDilde kirjoitti:Tutustuin Youtuben ihmeelliseen maailmaan ja eihän se ole homma eikä mikään. Suuttimelta polttoaineputki irti ja suuttimen lukitusruuvi irti. Sitten se putki nousee ylös ja uusi putki uudella kumilla paikalleen ja polttoaineputki kiinni. Jopa meikä pystyy tuohonacparma kirjoitti:En itse tehnyt vaihtoa. Vaihdatin suuttimet huollon yhteydessä. Toivoittavasti joku joka on vaihtanut antaa sinulle ohjeet vaihtoon .BenDilde kirjoitti:Kerros tällaiselle noviisille, et millainen homma se suuttimien vaihto on? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään päivän proggis ?acparma kirjoitti:Noin ainaki oma auto teki ennen suutimien vaihtoa. Ei kuitenkaan noin pahat vaivat ollu ku sulla. Lämpöisellä koneella ei lähteny aina kaikilla pytyillä varsinkaan kuumina kesäpäivinä.BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
Ei päivää ilman ongelmia :)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 15.10.2009 12:01
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Vaihdoin uuden Boschilaisen Sloveniassa valmistetun puolan ja taas toimii. Kone tuntuu pirteämmältä myös isommilla kierroksilla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 15.10.2009 12:01
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Onko akku kunnossa? Mulla teki huonon akun kanssa sitä että tyhjäkäynti oli liian pienellä. Tosin huomasi myös siitä että pyyhkijä toimi tosi laiskasti jne...BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Akku on vasta uusittu ja hyvässä kunnossa. Tyhjäkäynnillä lataus on 14V. Taidan nyt ensin kokeilla vaihtaa nuo suuttimet, ei ole iso sijoitus ja 483tkm ajetut alkaa olla jo ehkä tehtävänsä tehneet Jossain välissä kun on aikaa, voisi kai myös sen tyhjäkäynti venttiilin tarkastaa ja putsailla jos sillä olis mitään tekoa asialle.mustavihannes kirjoitti:Onko akku kunnossa? Mulla teki huonon akun kanssa sitä että tyhjäkäynti oli liian pienellä. Tosin huomasi myös siitä että pyyhkijä toimi tosi laiskasti jne...BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
W124 230 CE '91
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Se lisäilmaluisti (tyhjäkäyntimoottori) saattaa olla sitten tosi paskainen, yhdessä liottelin bräckleanissa kahteen kertaan ja yön yli toisella kerralla mutta piti pestä ultraäänipesurissa ennenkuin lähti toimimaan.BenDilde kirjoitti:Akku on vasta uusittu ja hyvässä kunnossa. Tyhjäkäynnillä lataus on 14V. Taidan nyt ensin kokeilla vaihtaa nuo suuttimet, ei ole iso sijoitus ja 483tkm ajetut alkaa olla jo ehkä tehtävänsä tehneet Jossain välissä kun on aikaa, voisi kai myös sen tyhjäkäynti venttiilin tarkastaa ja putsailla jos sillä olis mitään tekoa asialle.mustavihannes kirjoitti:Onko akku kunnossa? Mulla teki huonon akun kanssa sitä että tyhjäkäynti oli liian pienellä. Tosin huomasi myös siitä että pyyhkijä toimi tosi laiskasti jne...BenDilde kirjoitti:Mulla tekee kanssa oma w124 230 sitä että tyhjäkäynti on todella epätasainen ja kone ryskyttää, käy todella pienillä kierroksilla ja on just siinä rajoilla ettei sammu. Mutta heti kun kierrokset vähänkin nousee, niin kone pelaa ihan normaalisti. Ja auton kun hetken seisoo, niin saa sahata aika paljon että lähtee ja sittenkin pitää hetki pitää kierroksia jossain parin tonnin paikkeilla ettei sammu, mutta noin ehkä kymmenen sekunnin jälkeen jaksaa käydä jo tuota epätasaista tyhjäkäyntiä. Keulasta katsottuna ensimmäisen pytyn tulppa tosin on aika musta, verrattuna muihin harmaisiin, niin voisiko suutin olla jo sökö? Jos se hetken seisomisen jälkeen tyhjentää putken kokonaan ja kestää hetki että paine nousee? Vai miten se pelaa
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Otetaas päivitystä tilanteeseen. Tänään irrotin ja putsailin tyhjäkäyntimoottorin, ei mitään apua. Löysin myös yhden ohuen ilmaletkun mikä lähtee siitä isommasta letkusta mikä tulee tyhjäkäyntimoottorilta ja venttiilikopan huohotukselta, sitä oli hieman paikkailtu mutta letku hieman halkeili, korjasin senkin mutta nada. Ei apuja. Edelleen on sama että onko kone lämmin vai kylmä, niin tyhjäkäynti on n. 10s hyvä mutta sitten tippuu jonnekin 500rpm paikkeille ja seilaa ja vähän ryskyttää konetta. Etummainen tulppa on melkein musta, muut harmaita. Seokset viturallaan vai suuttimet vaihtoon? Muuten auto kyllä toimii kuin kello ajossa. 430tkm jo mittarissa, niin orkkissuuttimet muutenkin olisi jo vaihtoa vailla?
W124 230 CE '91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Musta tulppa muihin nähden kertoo kusevasta suuttimesta...muuta en keksi...lambda luulee seosta rikkaaksi ja laimentaa sitä lisää.
Toki ykkösen tulpan johtokin voi olla loppu.
Voithan testata suuttimet niin että suuttimet irti ja määris ylös imuläpältä ..lauta väliin ja putkiin suuttimet kiinni...pakkosyöttö bensapumpulle sähköä ja lautasta painamaan ja mitta tai piltti purkeilla ottamaan määrää onko tasainen,tiputtaako kun päästää lautasen ja sumutus ja kuseeko pisteenä...luulen että näitä kaikkea...muutenkin ykkönen voi antaa liikaa kakkua kun musta tulppa.
Toki ykkösen tulpan johtokin voi olla loppu.
Voithan testata suuttimet niin että suuttimet irti ja määris ylös imuläpältä ..lauta väliin ja putkiin suuttimet kiinni...pakkosyöttö bensapumpulle sähköä ja lautasta painamaan ja mitta tai piltti purkeilla ottamaan määrää onko tasainen,tiputtaako kun päästää lautasen ja sumutus ja kuseeko pisteenä...luulen että näitä kaikkea...muutenkin ykkönen voi antaa liikaa kakkua kun musta tulppa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Suuttimiin mullakin kyllä veikkaukset menee noilla kilsoilla. Pitää tilailla heti kun talous antaa myöden
W124 230 CE '91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Huomasin tänään kun auto seisoi jonkin aikaa tyhjäkäynnillä niin pakoputken pään ympäristö oli aivan märkä. Oli hieman bensan tuoksu ilmassa, eli voisko huono suutin säätää seoksen niin rikkaalle tyhjäkäynnillä että ei edes jaksa polttaa kaikkea?
W124 230 CE '91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Yleensä se on kondenssi vettä jota putkesta tulee...bensa haihtuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Tässä nyt hetken aikaa olen seuraillut tuota merssun janoa ja tuntuu että nyt vie kyllä aivan hemmetisti liikaa ainetta. Työmatkaa tulee n. 40km päivässä ja ilman ihmeempiä laskutoimituksia tuntuu että kulutus on lähempänä 20l/100km. Suuttimet siis edelleen vaihtamatta, niitä nyt epäilen eniten, mutta mikä kaikki muu vaikuttaa niin paljon kulutukseen? Autoon on vaihdettu tulpat, jakajan kansi+pyöriä ja yj-rele. Piruuttaani voisi vaihtaa tulpanjohdot koska niiden iästä ei ole tietoa. Termarikin pitäis vaihtaa, mittarin mukaan lämmöt nousee vain n. 50-60 asteen paikkeille. Ja kaasujalasta ei voi syyttää, ajotyyli on iisimpi kuin 100 vuotiaalla
W124 230 CE '91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Paljos kilometrejä on mittarissa, en kyllä suuttimia lähtisi suinpäin vaihtelemaan. Oma on ajettu ~400tkm alkuperäisillä suuttimilla ja rajoitusten mukaan ajettaessa viimeinen tankkaus oli 7,7L talvirengastuksella. Ite vaihtaisin ensitilassa tuon termarin, alilämpöisyys ei oo hyvästä. En tiedä miten nuo vaikuttaa, mutta pa-pumpun rele on myös kytköksissä tuohon kylmäkäyntirikastukseen ja tuolla vilkkuu monessa kohtaa tuo 60 astetta https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=681585" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Suuttimet on käytetty irti ja on ihan selkeästi ainakin yksi jo huono. Mittarissa on 430tkm. Sinällään ei ole iso sijoitus uusia ne koska jossain vaiheessa kuitenkin pitää vaihtaa ja alkaahan nuo loputkin jo ehtoopuolella olla. Termarin voisin kyllä samantien vaihdella.R-N-X kirjoitti:Paljos kilometrejä on mittarissa, en kyllä suuttimia lähtisi suinpäin vaihtelemaan. Oma on ajettu ~400tkm alkuperäisillä suuttimilla ja rajoitusten mukaan ajettaessa viimeinen tankkaus oli 7,7L talvirengastuksella. Ite vaihtaisin ensitilassa tuon termarin, alilämpöisyys ei oo hyvästä. En tiedä miten nuo vaikuttaa, mutta pa-pumpun rele on myös kytköksissä tuohon kylmäkäyntirikastukseen ja tuolla vilkkuu monessa kohtaa tuo 60 astetta https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=681585" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 230 CE '91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Juu, kyllähän ne aikaa myöten maksaavat itsensä takaisin kun jokunen desi (tai voi olla enemmänkin/100km) putoaa kulutus & todennäköisemmin lähtee myös nätimmin käyntiin. Josko kesällä eestyisi itsekin moisen rempan tekemään.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Nonniin, vihdoinkin Posti-Pate kiikutti uudet suuttimet kotiin. Tarviiko vaihdon jälkeen seoksia säätää vai osaako ruisku vetää säädöt itse kohdilleen uusilla suuttimilla?
W124 230 CE '91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Yleensä ei tartte...toki eha säätää sitä lambdan kautta kuumana ja silloin jäisi toi tyhjäkäynnin osalta mutta pitää olla kyllä tosi huonot suuttimet....mutta pääsääntöisesti ei tartte säädellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Raportoihan sitten, mitä tapahtui ensimmäisen avaimenkäännön jälkeen.BenDilde kirjoitti:Nonniin, vihdoinkin Posti-Pate kiikutti uudet suuttimet kotiin. Tarviiko vaihdon jälkeen seoksia säätää vai osaako ruisku vetää säädöt itse kohdilleen uusilla suuttimilla?
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Kappas kehveliä. Tänään vaihdoin suuttimet ja polttoainesuodattimen. Muuten oli iisi ja nopea homma, suodattimella meinasi vaan olla kierteet niin ruosteessa että meinas olla vaikea saada auki. Noinkohan on koska viimeksi vaihdettu. Suuttimet oli sen näköiset että aikaisemminkin olis voinut vaihtaa.
Ekan startin aikana ajattelin että eikö se saatana vieläkään korjaantunut kun sai sahata hemmetin kauan että lähti käyntiin ja tyhjäkäynti edelleen perseellään. Hetki kun auto oli käynyt ja ajelin pienen lenkin niin penteles. Auto reagoi kaasuun samantien ja vetää todella nätisti. Ihan kuin automaattikin vaihtaisi pehmeämmin En tiennytkään että Mersu oikeasti heti vastaa pedaaliin kun kaasua antaa. Eli kaikinpuolin erityisen onnistunut ja tarpeellinen operaatio. Nyt pitää vielä seurailla että miten vaikuttaa kulutukseen.
Ekan startin aikana ajattelin että eikö se saatana vieläkään korjaantunut kun sai sahata hemmetin kauan että lähti käyntiin ja tyhjäkäynti edelleen perseellään. Hetki kun auto oli käynyt ja ajelin pienen lenkin niin penteles. Auto reagoi kaasuun samantien ja vetää todella nätisti. Ihan kuin automaattikin vaihtaisi pehmeämmin En tiennytkään että Mersu oikeasti heti vastaa pedaaliin kun kaasua antaa. Eli kaikinpuolin erityisen onnistunut ja tarpeellinen operaatio. Nyt pitää vielä seurailla että miten vaikuttaa kulutukseen.
W124 230 CE '91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
-mistä tilasit omaan autoosi suuttimet?BenDilde kirjoitti:Kappas kehveliä. Tänään vaihdoin suuttimet ja polttoainesuodattimen. Muuten oli iisi ja nopea homma, suodattimella meinasi vaan olla kierteet niin ruosteessa että meinas olla vaikea saada auki. Noinkohan on koska viimeksi vaihdettu. Suuttimet oli sen näköiset että aikaisemminkin olis voinut vaihtaa.
Ekan startin aikana ajattelin että eikö se saatana vieläkään korjaantunut kun sai sahata hemmetin kauan että lähti käyntiin ja tyhjäkäynti edelleen perseellään. Hetki kun auto oli käynyt ja ajelin pienen lenkin niin penteles. Auto reagoi kaasuun samantien ja vetää todella nätisti. Ihan kuin automaattikin vaihtaisi pehmeämmin En tiennytkään että Mersu oikeasti heti vastaa pedaaliin kun kaasua antaa. Eli kaikinpuolin erityisen onnistunut ja tarpeellinen operaatio. Nyt pitää vielä seurailla että miten vaikuttaa kulutukseen.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
mercedesbenz_ukko kirjoitti:BenDilde kirjoitti:Kappas kehveliä. Tänään vaihdoin suuttimet ja polttoainesuodattimen. Muuten oli iisi ja nopea homma, suodattimella meinasi vaan olla kierteet niin ruosteessa että meinas olla vaikea saada auki. Noinkohan on koska viimeksi vaihdettu. Suuttimet oli sen näköiset että aikaisemminkin olis voinut vaihtaa.
Ekan startin aikana ajattelin että eikö se saatana vieläkään korjaantunut kun sai sahata hemmetin kauan että lähti käyntiin ja tyhjäkäynti edelleen perseellään. Hetki kun auto oli käynyt ja ajelin pienen lenkin niin penteles. Auto reagoi kaasuun samantien ja vetää todella nätisti. Ihan kuin automaattikin vaihtaisi pehmeämmin En tiennytkään että Mersu oikeasti heti vastaa pedaaliin kun kaasua antaa. Eli kaikinpuolin erityisen onnistunut ja tarpeellinen operaatio. Nyt pitää vielä seurailla että miten vaikuttaa kulutukseen.
Autodoc.com kautta. Boschilaiset messinkisuuttimet oli jonkun parikymppiä kappale, eli puoleen hintaan mitä esim Motonet myy reilun 40 euron kappalehintaan .
-mistä tilasit omaan autoosi suuttimet?
W124 230 CE '91
Re: W124 230 -91 käy epätasaisesti ?
Hyvä että alkoi kepittämään . Vaihdoitko samalla suuttimiin tiivisteetkin?
W124 300 E -87 Aut.