Ilmastointi Vito W639

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 28.05.2011 22:14
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Su 21.04.2019 17:29
Nytpä on sisäilman tunnistimen komponentti tinattu takaisin jalkaansa, en tiedä mikä se on nimeltään, mutta siinä propellin edessä oleva musta kaksijalkainen. Oli toinen jalka mennyt poikki, joten oletan sen taas toimivan.

Toinen vika minkä löysin oli tosiaan toinen flekteistä, jossa oli tuo johto hapettunut liittimen luota ja myöskin pahoin hapettunut liitokset puhaltimen sisältä. Liitin uudestaan ja flektit toimivat.

Mutta itse kylmästöinti ei suostu lähtemän päälle. Ainoastaan kun painekytkimeltä käyttää liitintä irti kompura naksahtaa ja flektit hetken aikaa pyörivät. Joskohan nyt enää olisi vain kylmäaineen vähyys.
W211 2007 E320Cdi

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 28.05.2011 22:14
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: To 25.04.2019 19:55
Tänään tehtiin täyttöhuolto, järjestelmä oli kokonaan tyhjä, eikä ainakaan typpitestillä vuotojakaan löytynyt.

Järjestelmä täytettiin ja toimii täydellisesti. :thumbup:
W211 2007 E320Cdi
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13626
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: To 25.04.2019 20:42
Se vuotaa, kun se oli kokonaan tyhjä. Toinen vaihtoehto on että jotain putkea on käyetty irti ja järjestelmä tyhjentynyt, mutta hyvin harvoin jätettäisiin sitten täyttämättä.
Veikataan että pelaa muutaman hellepäivän, kunnes keulassa kennon keskellä olevasta reiästä on karannut "tarpeeksi" kylmäainetta.
Toivotaan että olen väärässä.
...jo kuudettatoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 28.05.2011 22:14
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Ma 29.04.2019 18:40
Juu jostainhan sen täytyy vuotaa. Mutta minkäs teet jos vuotoa ei löydy, eli ajetaan vika ulos.

Toisaalta jos kesänkin pääsee täytöllä, niin hyvä sekin.
W211 2007 E320Cdi
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 28.05.2011 22:14
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 10:08
Nyt se saattoi löytyä mahdollinen vuotopaikka. Ajaessa kuuluu suhina kojelaudan/mittariston takaa. Loppuu kun painaa ac Off. Todennäköisesti sisäkennolta tai sen putkista varmaankin löytyy halkeama. Sehän tulee koko pakettina onneksi putkineen päivineen.

Missä kohdin tuo sisäkenno on, kun mistään ei kuvia löydy. Miten iso savotta se on purkaa?
W211 2007 E320Cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1977
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 11:16
Beagle_ kirjoitti:Nyt se saattoi löytyä mahdollinen vuotopaikka. Ajaessa kuuluu suhina kojelaudan/mittariston takaa. Loppuu kun painaa ac Off. Todennäköisesti sisäkennolta tai sen putkista varmaankin löytyy halkeama. Sehän tulee koko pakettina onneksi putkineen päivineen.

Missä kohdin tuo sisäkenno on, kun mistään ei kuvia löydy. Miten iso savotta se on purkaa?


koko kojelauta pois
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1894
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
ViestiLähetetty: Pe 10.05.2019 00:12
Suhina kuuluu, koska paisuntaventtilli ei saa nestemäistä kylmäainetta, eli vajaatäyttö. No, voihan sen kojelaudan ottaa pois.
dealer kirjoitti:Se vuotaa, kun se oli kokonaan tyhjä. Toinen vaihtoehto on että jotain putkea on käyetty irti ja järjestelmä tyhjentynyt, mutta hyvin harvoin jätettäisiin sitten täyttämättä.
Veikataan että pelaa muutaman hellepäivän, kunnes keulassa kennon keskellä olevasta reiästä on karannut "tarpeeksi" kylmäainetta.
Toivotaan että olen väärässä.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 28.05.2011 22:14
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Pe 10.05.2019 05:12
etrade kirjoitti:Suhina kuuluu, koska paisuntaventtilli ei saa nestemäistä kylmäainetta, eli vajaatäyttö. No, voihan sen kojelaudan ottaa pois.
dealer kirjoitti:Se vuotaa, kun se oli kokonaan tyhjä. Toinen vaihtoehto on että jotain putkea on käyetty irti ja järjestelmä tyhjentynyt, mutta hyvin harvoin jätettäisiin sitten täyttämättä.
Veikataan että pelaa muutaman hellepäivän, kunnes keulassa kennon keskellä olevasta reiästä on karannut "tarpeeksi" kylmäainetta.
Toivotaan että olen väärässä.



550g laitettiin silloin muutama viikko takaperin kuten kuuluukin. Rikkkoontuuko noita paisuntaventtiileitä koskaan?
W211 2007 E320Cdi

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1977
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Pe 10.05.2019 06:37
Beagle_ kirjoitti:
etrade kirjoitti:Suhina kuuluu, koska paisuntaventtilli ei saa nestemäistä kylmäainetta, eli vajaatäyttö. No, voihan sen kojelaudan ottaa pois.
dealer kirjoitti:Se vuotaa, kun se oli kokonaan tyhjä. Toinen vaihtoehto on että jotain putkea on käyetty irti ja järjestelmä tyhjentynyt, mutta hyvin harvoin jätettäisiin sitten täyttämättä.
Veikataan että pelaa muutaman hellepäivän, kunnes keulassa kennon keskellä olevasta reiästä on karannut "tarpeeksi" kylmäainetta.
Toivotaan että olen väärässä.



550g laitettiin silloin muutama viikko takaperin kuten kuuluukin. Rikkkoontuuko noita paisuntaventtiileitä koskaan?


Jos sitä laitettin kuten kuuluukin niin vuoto on helppo löytää katsoo missä on väri aineen töhrimä kohta
Mökkillä
'
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 28.05.2011 22:14
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 15:48
Tänään ei enää kylmää ruvennut tekemään, joten sieltä nyt on vissiin karannut tarpeeksi. Lauhuttimen kenno on kyllä sen näköinen, etten pidä ihmeenä etteikö se vuotaisi. Jotain neon vihreää/ keltaistakin siitä on havaittavissa että olisi vuotanut. Laitoin uuden autodocista tilaukseen ja samalla uuden paisuntaventtiilinkin. Joskohan se olisi nyt siinä.

Selkeää isoa reikää ei kyllä mistään löydy, eikä varmaan olekaan kun kerran kuukauden kesti ajaa täytöllä.
W211 2007 E320Cdi
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13626
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 15:58
Keulan puhaltimien taakse kertyy p*skaa ja sieltä syöpyy kenno puhki.
...jo kuudettatoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1894
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 16:03
Kuivain olis pitäny tilata kennon ohella, ellei ole siinä mukana ?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 28.05.2011 22:14
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 19:32
etrade kirjoitti:Kuivain olis pitäny tilata kennon ohella, ellei ole siinä mukana ?



Se tulee siinä samassa paketissa.
W211 2007 E320Cdi

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 18.08.2013 20:14
ViestiLähetetty: Su 09.06.2019 20:08
Beagle_ kirjoitti:
etrade kirjoitti:Kuivain olis pitäny tilata kennon ohella, ellei ole siinä mukana ?



Se tulee siinä samassa paketissa.


Eli tuoossa W639 kennossa on se kuivain "sisällä" ? Kovin koittanut etsiä muualta mutta ei löytnyt.

-pete-

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 18.08.2013 20:14
ViestiLähetetty: Su 09.06.2019 20:44
Itellä kävi juuri noin, suhinaa kojelaudasta.
Todellisuudessa kenno oli juuri tuosta flektin takaa sökönä.
Jotenkin vaan kuulosti että tulisi sisältä. Uutta kennoa paikalle ja taas jäähdytti, kunnes......
Nyt tilaukseen uusi kompura. Tuota kuivainta en löytänyt eli on oltava samassa paketissa.

-pete-
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 28.05.2011 22:14
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Ma 10.06.2019 23:06
Joo se kuivain on siinä kennon päädyssä ruuvattavan kannen alla semmonen sukka.
W211 2007 E320Cdi

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 25.04.2019 21:55
Paikkakunta: Kehä III sisällä
ViestiLähetetty: To 25.07.2019 19:46
Lainataan ketjua kun otsikko osuu aika hyvin kohdalleen.
2006 w639 115cdi ilmastointi ei toimi,ei ollut paineita ollenkaan kun kokeilin venttiilistä. Ei tietoa kauanko on ollut tyhjänä,ehkä viikkoja tai vuosia.

Käytin tänään täytössä jossa kone teki vuoto testin ennen täyttöä,eli ei ainakaan isoa vuotoa kerran antoi täyttää.
Noh ei alkanut toimimaan,starilla luin koodit ja sieltä tuli:
B1000-005 kylmäaineen paineen tunnistin signaalissa on vikaa. Oikosulku maadoitukseen.
Paine näyttää tasan 0 eikä anna poistaa vikakoodia.
Ensi viikolla pääsen tutkimaan johtoa/liitintä josko niistä löytyisi jotain,mutta jos tuo painetunnistin täytyy vaihtaa niin silloin varmaan kylmäaineet tulevat ulos?

Sellaista myös mietin,että mistä kannattaisi ostaa uv valo ja tarviiko sen kanssa jotain muuta jolla näkisin katsella onko lauhduttimessa vuotoa? Samallahan tuon lauhduttimenkin nyt vaihtaisi keulalle jos se on syöpynyt rikki.

Jossainhan luultavasti vuoto on oltava kerran oli täysin tyhjä,olisiko painetunnistinkin voinut hajota kun ollut ilman kanssa tekemisissä ehkä kauankin.

Ehdotuksia saa amatilaiset taas kertoa jonka mukaan lähdetään jatkamaan ongelman parissa.
Bensat: Dodge Dart -66, Peugeot 205 GTI -88,
Dieselit: MB C200 CDI -06, MB Vito 115 CDI -06, David Brown 950 -58, Mitsubishi L200 2,5TD 4WD -99,

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1977
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 25.07.2019 20:25
zukka kirjoitti:Lainataan ketjua kun otsikko osuu aika hyvin kohdalleen.
2006 w639 115cdi ilmastointi ei toimi,ei ollut paineita ollenkaan kun kokeilin venttiilistä. Ei tietoa kauanko on ollut tyhjänä,ehkä viikkoja tai vuosia.

Käytin tänään täytössä jossa kone teki vuoto testin ennen täyttöä,eli ei ainakaan isoa vuotoa kerran antoi täyttää.
Noh ei alkanut toimimaan,starilla luin koodit ja sieltä tuli:
B1000-005 kylmäaineen paineen tunnistin signaalissa on vikaa. Oikosulku maadoitukseen.
Paine näyttää tasan 0 eikä anna poistaa vikakoodia.
Ensi viikolla pääsen tutkimaan johtoa/liitintä josko niistä löytyisi jotain,mutta jos tuo painetunnistin täytyy vaihtaa niin silloin varmaan kylmäaineet tulevat ulos?

Sellaista myös mietin,että mistä kannattaisi ostaa uv valo ja tarviiko sen kanssa jotain muuta jolla näkisin katsella onko lauhduttimessa vuotoa? Samallahan tuon lauhduttimenkin nyt vaihtaisi keulalle jos se on syöpynyt rikki.

Jossainhan luultavasti vuoto on oltava kerran oli täysin tyhjä,olisiko painetunnistinkin voinut hajota kun ollut ilman kanssa tekemisissä ehkä kauankin.

Ehdotuksia saa amatilaiset taas kertoa jonka mukaan lähdetään jatkamaan ongelman parissa.


Saakos ei ammatilainen komentoida :roll:
Jep paineen tunistimen irrotuksesta tulle aineet ulos,

usein ovat vuotaneet kompuran akselisista
täytön yhtedessä väriainen niin näkyy vuoto ilman uv valoa

johtoja on ollut rikki ihan siitä liitimen juuresta ja yleensähän joku auton masentaja mähmänen on sen liitimen lukituksen tuhonnut niin sekin tekee sitten kiusaa
Mökkillä
'
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 28.05.2011 22:14
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: To 25.07.2019 20:31
zukka kirjoitti:Lainataan ketjua kun otsikko osuu aika hyvin kohdalleen.
2006 w639 115cdi ilmastointi ei toimi,ei ollut paineita ollenkaan kun kokeilin venttiilistä. Ei tietoa kauanko on ollut tyhjänä,ehkä viikkoja tai vuosia.

Käytin tänään täytössä jossa kone teki vuoto testin ennen täyttöä,eli ei ainakaan isoa vuotoa kerran antoi täyttää.
Noh ei alkanut toimimaan,starilla luin koodit ja sieltä tuli:
B1000-005 kylmäaineen paineen tunnistin signaalissa on vikaa. Oikosulku maadoitukseen.
Paine näyttää tasan 0 eikä anna poistaa vikakoodia.
Ensi viikolla pääsen tutkimaan johtoa/liitintä josko niistä löytyisi jotain,mutta jos tuo painetunnistin täytyy vaihtaa niin silloin varmaan kylmäaineet tulevat ulos?

Sellaista myös mietin,että mistä kannattaisi ostaa uv valo ja tarviiko sen kanssa jotain muuta jolla näkisin katsella onko lauhduttimessa vuotoa? Samallahan tuon lauhduttimenkin nyt vaihtaisi keulalle jos se on syöpynyt rikki.

Jossainhan luultavasti vuoto on oltava kerran oli täysin tyhjä,olisiko painetunnistinkin voinut hajota kun ollut ilman kanssa tekemisissä ehkä kauankin.

Ehdotuksia saa amatilaiset taas kertoa jonka mukaan lähdetään jatkamaan ongelman parissa.



Vitossa tyypillisin vuotopaikka on tuo mainittu lauhdutin flektien alla. Näkee kyllä silmällä jos on vuotanut. Jopa korvalla kuulee jos reikä.

Autodocilla ei ole kallis kenno ja samalla uusi painetunnistin. Rupee toimimaan, tulee uusi kuivainpatruunakin mukana.
W211 2007 E320Cdi

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 25.04.2019 21:55
Paikkakunta: Kehä III sisällä
ViestiLähetetty: Su 28.07.2019 12:36
Tuli katseltua tuolta autodocilta noita,joskus ennenkin sieltä jotain tilasin ja tuli vääriä osia. Onko noissa osissa eroa etten tilaa väärää osaa,tai mistä tiedän tilaavani oikean osan purkamatta ensin vanhaa malliksi?
Bensat: Dodge Dart -66, Peugeot 205 GTI -88,
Dieselit: MB C200 CDI -06, MB Vito 115 CDI -06, David Brown 950 -58, Mitsubishi L200 2,5TD 4WD -99,
Edellinen

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Hanjus, Hasselhoff ja 26 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi