M104.980 röpeltää.
M104.980 röpeltää.
No niin. Otsikon ja sigun mukanen kikotin alko viikon seisonnan jälkeen röpeltelemään nopeasti vapaalla kaasua painettaessa sekä tyhjäkäynnillä vaihde silmässä (automaatti siis). On silloin tällöin aikaisemminkin röpeltänyt, muttei näin hurjana sentään.
Sytytysosat puolan jälkeen vaihdettu pl. tulpanjohdot, jotka mittauksien perusteella kuitenkin ehjät. Pitäis siitä asti pelata kyllä. Virranjakajan kansi oli taas yhtä hurjan näköinen kuin aina, mutta sen kiillottelin puhtaaks ja vedet kannen sisästä kuivailin pois.
Selvästi eniten röpeltämistä on tyhjäkäynnillä vaihde silmässä tahi silloin kun survasee kaasun nopeasti pohjaan. Pintakaasulla kun kierroksia nostaa, niin röpeltelee silloin tällöin. Röpeltäminen kuulostais sille, että joko pahasti sytytyskatkoja tahi sille, että jotkin sylinterit tukehtuvat totaalisesti bensaan.
Alkaa tuntumaan sille, että taidan ammattiukolle tuon kuskata nyt, mutta hauskahan se olisi kuulla, mitä sällit täällä veikkailee. Ylijännite rele pitäis olla ok myös. Sen tinailin jo aiemmin. Tyhjäkäyntimoottorinkin tuossa ihan hupina puhdistelin. Pitäis varmaan harkita tuota itsetehtyä vikakoodin lukijaa, josko silläkin vaikka jotain saisi irti.
Sytytysosat puolan jälkeen vaihdettu pl. tulpanjohdot, jotka mittauksien perusteella kuitenkin ehjät. Pitäis siitä asti pelata kyllä. Virranjakajan kansi oli taas yhtä hurjan näköinen kuin aina, mutta sen kiillottelin puhtaaks ja vedet kannen sisästä kuivailin pois.
Selvästi eniten röpeltämistä on tyhjäkäynnillä vaihde silmässä tahi silloin kun survasee kaasun nopeasti pohjaan. Pintakaasulla kun kierroksia nostaa, niin röpeltelee silloin tällöin. Röpeltäminen kuulostais sille, että joko pahasti sytytyskatkoja tahi sille, että jotkin sylinterit tukehtuvat totaalisesti bensaan.
Alkaa tuntumaan sille, että taidan ammattiukolle tuon kuskata nyt, mutta hauskahan se olisi kuulla, mitä sällit täällä veikkailee. Ylijännite rele pitäis olla ok myös. Sen tinailin jo aiemmin. Tyhjäkäyntimoottorinkin tuossa ihan hupina puhdistelin. Pitäis varmaan harkita tuota itsetehtyä vikakoodin lukijaa, josko silläkin vaikka jotain saisi irti.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Kattelin fluken scopella sytkän pulsseja puolan jälkeen ja pikasesti katsottuna kaikki näyttäis ookoolle sieltä päästä. Pitää vielä ajan kanssa paneutua jokasen sylinterin pulsseihin kun vain jaksaa.
Mutta mutta. Mitä tekee tuo sytytysboxin alipaineohjaus, jolle alipaine otetaan suoraan imusarjasta? Olettaisin että on ennakoiden kanssa tekemisissä jollain muotoa, mutta että missä määrin?
Tyhjäkäynnillä kun otti letkun irti, niin auto vain vähän "hörähti" ja jatkoi toimintaansa ihan samaan tapaan kuin mitä ennen letkun irroitusta. Kaasua antaessa kone röpelti melkeinpä samallalailla, oli letku kiinni tai ei.
Mutta mutta. Mitä tekee tuo sytytysboxin alipaineohjaus, jolle alipaine otetaan suoraan imusarjasta? Olettaisin että on ennakoiden kanssa tekemisissä jollain muotoa, mutta että missä määrin?
Tyhjäkäynnillä kun otti letkun irti, niin auto vain vähän "hörähti" ja jatkoi toimintaansa ihan samaan tapaan kuin mitä ennen letkun irroitusta. Kaasua antaessa kone röpelti melkeinpä samallalailla, oli letku kiinni tai ei.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Rupeeko se röpeltää missä vaiheessa?
Mulla teki röpeltämistä kun anto kaasua (kunnolla kaasua).
Vika korjaantu kun vaihdoin tulpanjohdot.
Ymmärsin että sulla on jo ne vaihdettu...
Mulla teki röpeltämistä kun anto kaasua (kunnolla kaasua).
Vika korjaantu kun vaihdoin tulpanjohdot.
Ymmärsin että sulla on jo ne vaihdettu...
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 17.06.2010 00:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
kun alipaine on suuri imusarjassa, boksi lisää ennakoita, ei mitään sen kummallisempaa... vastaa siis normaali alipaine kelloa jakajan kyljessä...
ettei sultakin olis bensapumppu menossa/mennyt, kun mulla on ollut samantapaisia oireita ja tänään paikallistin vian toiseen bensapumppuun...
vaikka se kuulostaa sltä, että tukehtuis bensaan, se voikin olla niin, että ei vain saa kunnolla sitä ruokaa... mulla rupes lopuksi jo tekemään sitä, että voima katosi totaalisesti yli 2500-3000 rpm... ja seosruuvia pyörittelemällä tilanne aina hetkeksi parani, kunnes mentiin siihen pisteeseen, että jos ajossa veti hyvin, niin tyhjäynnillä hukuttiin bensaan...
ettei sultakin olis bensapumppu menossa/mennyt, kun mulla on ollut samantapaisia oireita ja tänään paikallistin vian toiseen bensapumppuun...
vaikka se kuulostaa sltä, että tukehtuis bensaan, se voikin olla niin, että ei vain saa kunnolla sitä ruokaa... mulla rupes lopuksi jo tekemään sitä, että voima katosi totaalisesti yli 2500-3000 rpm... ja seosruuvia pyörittelemällä tilanne aina hetkeksi parani, kunnes mentiin siihen pisteeseen, että jos ajossa veti hyvin, niin tyhjäynnillä hukuttiin bensaan...
Viimeksi muokannut napa, To 17.06.2010 00:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ne oon olevinaan luotettavasti mitannut toimiviksi =D Hyvän kontaktin avulla vekslasin ees sun taas niitä piuhoja ja ei niihin katkosta aikaseksi saanut. Mutta on se ollut mielessä, että jos nekin vaihtais,.Manu300cea24 kirjoitti:Rupeeko se röpeltää missä vaiheessa?
Mulla teki röpeltämistä kun anto kaasua (kunnolla kaasua).
Vika korjaantu kun vaihdoin tulpanjohdot.
Ymmärsin että sulla on jo ne vaihdettu...
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
mulla on 4 tulpan johtoa ihan fyysisesti poikki ja sen huomaa jo kauempaakin mutta ei silti tee sytkäpuoli kiusaa en käsitä miksi kaikki aina riehuu tuon kipinäpuolen perässä, jos auto ei toimi oikein... onhan siinä sentään ke-jettiin, jossa on paljon enemmän niitä häiriöpaikkoja olemassa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Jos en väärin muista niin mullakin kolme vuotta sitten ne mitattiin ja todettii hyvix.opcaravan kirjoitti:Ne oon olevinaan luotettavasti mitannut toimiviksi =D Hyvän kontaktin avulla vekslasin ees sun taas niitä piuhoja ja ei niihin katkosta aikaseksi saanut. Mutta on se ollut mielessä, että jos nekin vaihtais,.Manu300cea24 kirjoitti:Rupeeko se röpeltää missä vaiheessa?
Mulla teki röpeltämistä kun anto kaasua (kunnolla kaasua).
Vika korjaantu kun vaihdoin tulpanjohdot.
Ymmärsin että sulla on jo ne vaihdettu...
Mut silti ne ei pelannu niinkun piti.
Onhan ne kalliit sijotettavaksi kylläkin kun jotain 160E maksaa.
Jos jollain tutulla on toimivat niin kannattaa kokeilla niitä paikallaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ei varmaan mahdotonta. Mutta äkkiseltään kyllä tuntuis, että saa ennemmin liikaa, kuin liian vähän bensaa =D Ja vauhdista, esim maantiellä n.2500rpm kun lykkää tallan kickdownille, niin ei emmi hetkeäkään. Mutta taasen kun kaupungissa koitat liikkeelle päästä, niin välillä röpeltää niin tajuttomasti. Sit yks kaks taas mennäännapa kirjoitti:kun alipaine on suuri imusarjassa, boksi lisää ennakoita, ei mitään sen kummallisempaa... vastaa siis normaali alipaine kelloa jakajan kyljessä...
ettei sultakin olis bensapumppu menossa/mennyt, kun mulla on ollut samantapaisia oireita ja tänään paikallistin vian toiseen bensapumppuun...
Ja alipaineesta: Tuota vähän veikkasinkin
Mutta juu, pitääpä alkaa hamuamaan noita tulpanjohtoja uusiin, voiha tuo olla, että sillä vaikka selviääkin. Jotenkin vain vaikea olla luottamatta itsensä tekemiin "luotettaviin" mittauksiin. No, pitää ruveta niitä ehtimään.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
rikkinäinen lambda voi myös vetää seoset sikarikkaalle alakierrosilla yläierrosilla se EHA/lambda säätö ei enää käsittääseni pysty uittamaan liian rikkaalle konetta, kun ilmamäärätkin on suurempia
Viimeksi muokannut napa, To 17.06.2010 00:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kylä ajussa se mullakin röpelti kun antoi kenkää (risteys/hilijanen lähtö) ei isolla tiellä millonkaa.
En tiiä sit mistä vika johtui mut se poistui kun uudet kynttilänjohdot laitoin.
Voisko olla jostain siitä että kone pienillä kierroksilla ja käsketään käymään kovemmalla niin jotain häikkää virran kulussa?
Ja kun sit päätiellä kone käy kovempaa niin ei mitään ongelmia?
Mut allekirjotan sen ongelman et kylän röpöttelyt hävis uusilla kynttilänjohdoilla mun tapauksessa.
En tiiä sit mistä vika johtui mut se poistui kun uudet kynttilänjohdot laitoin.
Voisko olla jostain siitä että kone pienillä kierroksilla ja käsketään käymään kovemmalla niin jotain häikkää virran kulussa?
Ja kun sit päätiellä kone käy kovempaa niin ei mitään ongelmia?
Mut allekirjotan sen ongelman et kylän röpöttelyt hävis uusilla kynttilänjohdoilla mun tapauksessa.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 17.06.2010 00:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
jep, voi olla laturi remontin aika, oma m103 koneinen kyllä sytytti ensin abs ja asd vikavalot palamaan, ennen kuin huomas käynnissä mitään ontumista mutta siihen se sitten pian sammuikin, kun polttoaine pumput ei jaksaneet ptää yllä järjestelmä painetta tai kipinä katos täysin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jakajankoppana on toinen bremi menossa. Pitäsköhän Bochi tilata tilalle. Ekan bremin kannen kun aikanaan vaihdoin, niin vähän aikaa auto kyllä pelasi tosi hienosti.
Ja lataus katotaan kun kerkeän. Tänään on priorisoitu koira-aitauksen väsääminen äm been edelle =D
Ja lataus katotaan kun kerkeän. Tänään on priorisoitu koira-aitauksen väsääminen äm been edelle =D
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Koira-aita väsätty ja vähäisen perehdytty meseen.
- Lataus ok. Tyhjäkäynnillä n.14,2v
- Kaikki konehuoneen liittimet katoin läpi, alipaineletkut myös. Ei mitään mainitsemisen arvoista löytynyt.
- Mas-releen tinailin. Jokunen huonompi kuntoinen tinaus löytyi, mutta eipä tuo sillä korjaantunut.
- Tein tuon vikakoodin lukijan. Kovasti ilmoittaa vain, että ei vikoja. Tarvikkeet etuvastuksineen sain hajonneesta sähkökärpäslätkästä =D
- Mitäs sitten? Taidan laittaa hakuseen tulpanjohdot + kannen + pyörijän. Mistäs sais halpaa ja hyvää tulpanjohtosatsia vai meneekö tee-se-itse hommiks?
Edit: Ja ai niin. Kelit kun kuivenivat, niin ongelmat vähenivät selvästi. Sähköongelmien perässä taidetaan siis kuitenkin juosta.
- Lataus ok. Tyhjäkäynnillä n.14,2v
- Kaikki konehuoneen liittimet katoin läpi, alipaineletkut myös. Ei mitään mainitsemisen arvoista löytynyt.
- Mas-releen tinailin. Jokunen huonompi kuntoinen tinaus löytyi, mutta eipä tuo sillä korjaantunut.
- Tein tuon vikakoodin lukijan. Kovasti ilmoittaa vain, että ei vikoja. Tarvikkeet etuvastuksineen sain hajonneesta sähkökärpäslätkästä =D
- Mitäs sitten? Taidan laittaa hakuseen tulpanjohdot + kannen + pyörijän. Mistäs sais halpaa ja hyvää tulpanjohtosatsia vai meneekö tee-se-itse hommiks?
Edit: Ja ai niin. Kelit kun kuivenivat, niin ongelmat vähenivät selvästi. Sähköongelmien perässä taidetaan siis kuitenkin juosta.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
se on sitten kai enemmän tuon m104 koneen ongelma se sytkäpuoli koska omassa m103 en ole vielä niihin ongelmiin törmännyt 2 kpl tulpanjohtoa esim. on käytännössä poikki ja 2 muuta muuten vain epäkurantteja, mutta ei tunnu olevan mitään vaikutusta... en viitsi niitä ostaa uusia, kun pian kuitenkin laitan suorasytkän tilalle ja kaikki alkuperäisen sytkän osat joutaa romulavalle..
oma m103 koneinen 300E pelaa nyt varmaan niin hyvin, mitä tuollainen yli 400 000 km ajettu kone alkuperäisellä ke-jetillä voi pelata enää ei mieti, kun painaa kaasua (sitä 3-5 sek. "turboviivettä", vaikka turboa ei olekkaan vielä), ei "nypytä" tasakaasulla ja muutenkin toimii ihan ok.
uuden bensapumpun laitoin ja tyhjäsin katin + asensin alkuperäisen takapöntön, tuli kieltämättä siistimmät äänet kun se katin tyhjäys toi vähän liikaa röpinää...
nyt vasta kuuluu konehuoneesta se bensanpaineen säätimen "suhahdus", kun laittaa virrat päälle, alkuperäisellä kahden pumpun systeemillä sitä ei kuulunut, eli ainakin tuossa pumpussa paine riittää ke-jetille, eikä ajossakaan tuntunut, että tuotto loppuis kesken. nyt siis käytössä vain yksi pumppu, jossa painetta pitäis löytyä reilu 6 bar. ja tuotto melkein tuplat mersun alkuperäiseen verrattuna...
nyt tohtii huoletta alkaa sytkän ja ruiskun päivitykseen, kun tietää, että ainakin ke-jetillä ja omalla sytkällä kone toimi moitteettomasti ja jos ongelmia tuntuu ilmenevän, ne täytyy johtua uusista osista...
oma m103 koneinen 300E pelaa nyt varmaan niin hyvin, mitä tuollainen yli 400 000 km ajettu kone alkuperäisellä ke-jetillä voi pelata enää ei mieti, kun painaa kaasua (sitä 3-5 sek. "turboviivettä", vaikka turboa ei olekkaan vielä), ei "nypytä" tasakaasulla ja muutenkin toimii ihan ok.
uuden bensapumpun laitoin ja tyhjäsin katin + asensin alkuperäisen takapöntön, tuli kieltämättä siistimmät äänet kun se katin tyhjäys toi vähän liikaa röpinää...
nyt vasta kuuluu konehuoneesta se bensanpaineen säätimen "suhahdus", kun laittaa virrat päälle, alkuperäisellä kahden pumpun systeemillä sitä ei kuulunut, eli ainakin tuossa pumpussa paine riittää ke-jetille, eikä ajossakaan tuntunut, että tuotto loppuis kesken. nyt siis käytössä vain yksi pumppu, jossa painetta pitäis löytyä reilu 6 bar. ja tuotto melkein tuplat mersun alkuperäiseen verrattuna...
nyt tohtii huoletta alkaa sytkän ja ruiskun päivitykseen, kun tietää, että ainakin ke-jetillä ja omalla sytkällä kone toimi moitteettomasti ja jos ongelmia tuntuu ilmenevän, ne täytyy johtua uusista osista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
75 alfan pumppu ainakin menee painepuolelta heittämällä paikalleen, imupuolelle joutuu tekemään pienen korjaavan toimenpiteen, eli laittamaan pumpussa olevan imuletkun kiinnityksen päälle ohutseinämäisestä letkusta sovitteen (jonka päälle sitten sopii se mersun letku), koska mersun pumpussa on suurempi imupuoli... pumppuja saa esim. biltemasta alle 50 €:lla kpl...
mersun oma, eli aito bosch taas maksaa yli 200 € kpl (marmoritiskillä varmaan yli 300 €) ja niitä pitäis olla 2 kpl, eli yli 400 € sais investoida, jos alkuperäisessä haluaa pysyä...
mersun oma, eli aito bosch taas maksaa yli 200 € kpl (marmoritiskillä varmaan yli 300 €) ja niitä pitäis olla 2 kpl, eli yli 400 € sais investoida, jos alkuperäisessä haluaa pysyä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Laitoin sulle privaa, jos et huomannut. Tarjosin Boschin pumppua, jos kiinnostaa.Ari89 kirjoitti:Pitää vähän tuumailla tätä.. En kyllä ala 200euroa bensapumpusta maksamaan... Onneksi ei ole kiire, koska auto pelaa vielä, tosin on vähän ollu puhetta että taitaa olla kohta entinen. Millon lie jättää tielle
tälläisiä pumppuja siellä on 2 kpl vakiona ja yhdellä ei toimi... eli bosch:n numero on 0580254950
http://www.importecwarehouse.com/Merced ... 254950.htm
mutta kun laittaa paremmin painetta kehittävän mallin, niin pärjää yhdelläkin...
http://www.importecwarehouse.com/Merced ... 254950.htm
mutta kun laittaa paremmin painetta kehittävän mallin, niin pärjää yhdelläkin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No nyt vaihdettiin taas virranjakajan kansi+pyörijä. Tällä kertaa kw:n leimat omaavat made in italy tuotteet tulivat korvaamaan bremin germaani tuotteet.. Ja hups, autohan alko käymään niin nätisti, ettei oo ikinä käyny. Testilenkillä oli vallan juhlavaa ajella, kun uskalsi risteykestä lähteä eteenkin päin, ilman että tartti jokainen horisontissa siintävä auto odotella sen pelossa, että entäs jos tää katiska ei tästä liikahdakkaan. =D
Eli juu, kutakuinkin 8tkm ajettu bremin kansi+pyörijä antautuivat eilen melko lopullisesti. Ajaminen oli melkinpä mahdotonta. Aina 2000rpm alla rykiminen ja nykiminen oli tajutonta.
Emmä nyt sitä tiiä, että miten pitkään tuo italiaano tuossa kestää, mutta tämä hetkellinen kokemus oli erinomainen =D Jos nuo tuosta kohta hajoo, niin vien takasi firmaan, mistä tilasin ja sanon että rahat takasi. Samaa koitan myös tuon bremin suhteen kl:n kanssa. Tai ainankin lähetän nuo takasin kl:lle ja sanon muutaman sanasen tämän bremin laadusta. Näiden kokemuksien jälkeen ei tule tähän kikottimeen kyllä muuta kuin boschia, boschia, boschia. Voihan se olla että boschinkin nykylaatu on täyttä kuraa. Mistäs sitten näitä laadukkaita osia saa??
Mutta olihan italiaanossa jotain hienoakin. Siinähän oli kopan keskinasta yhdistetty pyörijään ihan jousen+hiilen avulla. Bremin keskinastahan taitaa mennä vain himpun pyörijän sisään ja sieltä sitten ilmateitse kipinä hyppää pyörijälle.
Ohessa nyt vielä foto niistä n. 8tkm ajetuista hilppeistä:
Eli juu, kutakuinkin 8tkm ajettu bremin kansi+pyörijä antautuivat eilen melko lopullisesti. Ajaminen oli melkinpä mahdotonta. Aina 2000rpm alla rykiminen ja nykiminen oli tajutonta.
Emmä nyt sitä tiiä, että miten pitkään tuo italiaano tuossa kestää, mutta tämä hetkellinen kokemus oli erinomainen =D Jos nuo tuosta kohta hajoo, niin vien takasi firmaan, mistä tilasin ja sanon että rahat takasi. Samaa koitan myös tuon bremin suhteen kl:n kanssa. Tai ainankin lähetän nuo takasin kl:lle ja sanon muutaman sanasen tämän bremin laadusta. Näiden kokemuksien jälkeen ei tule tähän kikottimeen kyllä muuta kuin boschia, boschia, boschia. Voihan se olla että boschinkin nykylaatu on täyttä kuraa. Mistäs sitten näitä laadukkaita osia saa??
Mutta olihan italiaanossa jotain hienoakin. Siinähän oli kopan keskinasta yhdistetty pyörijään ihan jousen+hiilen avulla. Bremin keskinastahan taitaa mennä vain himpun pyörijän sisään ja sieltä sitten ilmateitse kipinä hyppää pyörijälle.
Ohessa nyt vielä foto niistä n. 8tkm ajetuista hilppeistä:
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Re: M104.980 röpeltää.
Terve, itsellä vm95 c280 m104 röpöttelee samalla tavalla. Viittiikö ostaa motonetista sytkäjohdot 65e vai kannattaako tilata kalliimmat esim. kl-varaosilta?
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: M104.980 röpeltää.
Varmaan ihan uusilla johdoilla pelaa paremmin kun kuumassa paikassa mähineillä...eli liekö kuin pitkässä juoksussa vain eroa kestävyyteen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M104.980 röpeltää.
Tarjosivat motonetistä sellaista sarjaa, jossa tulpanhatut on metallikuorella. Nyt on alkuperäiset ne keraamiset tai muoviset mitä lienevät. Uskaltaako laittaa noi metallikuoriset sinne? Voiko vaikuttaa toimintaan? Ei oikein oo luottoa tuohon motonetin touhuun kun myivät jo väärät tulpatkin ja sen takia meni yks puola paskaks.
w201 -89 190E
w202 -95 c280
w202 -95 c280
Re: M104.980 röpeltää.
Ne on häiriö suojatut johdot jos metalli kuorella mutta vertaapa motonet vs vaikka ebay.de tai ihan ulkomaiset netti kaupat...nimittäin vaikka bosch ja hinnat...kuvien kanssa ne on ebayssäkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-