W124 230 vm 89 kulutus!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

W124 230 vm 89 kulutus!!

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Onkohan ihan normaali tuollainen 15 litraa satkulla matka-ajossa? :shock: Ihan nopeusrajoituksien mukaan ajettuna 80-100 km/h ja ilman mitään ohitteluja tahi kaistapäisiä kiihdyttelyjä!! Tuntuu kyllä aika kovalta tuollainen kulutus. Ja bensa haisee kajuuttaan reippaasti koko aika.
Badbenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 03.10.2009 22:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Badbenz »

No ei. Mun 3satanen syö satasella seka-ajossa 11 litraa, maantiellä jotain reilun 9 litraa. Lamda-anturi meni joskus rikki, silloin söi selvästi enemmän.
- neliveto on ylivoimaa -
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Pitäiskö tuossa olla lamdakin? Mä ainakaan sellasta ole siellä nähnyt :shock:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onko katalysaattoria?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
NH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 22:56

Re: W124 230 vm 89 kulutus!!

Viesti Kirjoittaja NH »

Makke.M kirjoitti:Onkohan ihan normaali tuollainen 15 litraa satkulla matka-ajossa? :shock: Ihan nopeusrajoituksien mukaan ajettuna 80-100 km/h ja ilman mitään ohitteluja tahi kaistapäisiä kiihdyttelyjä!! Tuntuu kyllä aika kovalta tuollainen kulutus. Ja bensa haisee kajuuttaan reippaasti koko aika.
Mun Ce 230 -90 Kulutti pitkällä (n.650 km) matkalla ennätykselliset 6.9 litraa bensaa keskikulutuksena. Ajettiin melko rauhallisesti nopeusrajotuksien mukaan. No tottahan toki toi kuluttaa kaupungissa ainakin 12litraa.
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -

Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202

"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Ei ole katalysaattoria.
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Viesti Kirjoittaja petri »

Oma 230TE menny mummonkuljetuslaatikko katolla ja 6 hengen kuormalla 9l/100km pidemmillä matkoilla keskisuomeen mökille.

Itellä meni polttoaineputki puhki korroosion takia takapenkin alla pohjassa, silloin haisi bensa ja kulutus nousi noille main.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Täytyy tutkia tuokin . Kurkin kyllä auton alle mutta ei näyttänyt olevan märkänä mistään eikä kyllä jätä läikkääkään maahan.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Seoksen säätöön vaan niin löytyy syyllinen heti.
Lambda on hyvä syy.
Toisekseen poistapa vaikka ilmamassamittarin kupeessa olevasta EHAsta piuha pois niin muuttuuko käynti?
Silloin tietäis onko mekaaninen vai sähköinen ruisku toiminnassa.Jos mekaaninen niin kakku kelpaa.Tällöin kyllä jossain sähköisessä komponentissa on vika esim.lambda,yj-rele,lämpöanturi,kaasuläppä anturi ,potikka.....
Mutta jos käynti muuttuu johdon irroituksen jälkeen niin voisi olla että kylmä suutin on päällä tai seokset ihan päin mäntyä.
Vuotokin on mahdollista tai pelkästään miten olet laskenut kulutuksen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Yj-rele on edellisen omistajan toimesta vaihdettu uuteen keväällä. Ja kulutuksen katsoin siitä kun Tampere-Forssa-Tampere reissulla menee puoli tankillista ainetta ja matkaa ei tule kuin sen vajaa 200km edestakaisin. Että kyllä siellä jtn vikaa on jos 30 litralla ei tuota reissua pääse niin että ei aine lopu kesken. Onneksi oli varakannu paksissa mukana niin pääsi kotiin asti. Kyllä tulee ikävä jo entistä 200 diisseliä.

EDIT: Mikä on tämä EHA ja missä se sijaitsee??
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mulla omassa mesessä puolitankkia laskee hitaasti loput nopeesti eli varsin joka mittari käyttäytyy eri tavoin.
Varmin olisi tankata täyteen mitata ajettumatka matka ja tankata taas täyteen.
Eha sijaitsee ilmanputsarin olla ilmamassamittarin määränjakajan kohdalla tulipellin puolella musta tulitikkuaskin kokoinen möykky johon tulee kaksi johtoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Täytyypä tutkia sitäkin. Tyhjään tankkiin otin 30 litraa lähtiessä tampereelta. Puoleen tankkiin nousi mittari. Silti loppui aine tankista n.5km ennen kotia.
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Re: W124 230 vm 89 kulutus!!

Viesti Kirjoittaja poke2 »

Makke.M kirjoitti:Onkohan ihan normaali tuollainen 15 litraa satkulla matka-ajossa? :shock: Ihan nopeusrajoituksien mukaan ajettuna 80-100 km/h ja ilman mitään ohitteluja tahi kaistapäisiä kiihdyttelyjä!! Tuntuu kyllä aika kovalta tuollainen kulutus. Ja bensa haisee kajuuttaan reippaasti koko aika.
Eipä kuullosta normaalilta itellä tasasel matka-ajos syö alta 8l ja kaupungis pääsen 11-13 olen kyllä uusinut siihen nuita bensa puolen osia esim lisä ilmaluistimen, lampdan.
124/300E v.89
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Vuoto löytyi bensapumpun banjoliittimestä. Siitä vuosi käynnissä ollessa. Kulutus tippui heti kun vaihtoi uudet kupariprikat liittimeen. Bensa haisee kapiinissa edelleenkin erittäin paljon. :evil:
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Hyvä kun selvisi.Omalla 230 automaatilla pääsin matka-ajossa(300km)7,6.Seka-ajossakin pyörinyt 10 paikkeilla talvellakin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Ei kyllä vielä ihan noihin lukemiin pääse :lol: Kympin taitaa viedä vielä matkassa mut on se vähemmän kun se 15 satkulla :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Viepä se seos säätöön.Mutta silti....ensin.
Silti saattaa olla että ruisku käy silti mekaanisesti.
Sen kyllä voit varmistaa niin että otat jonkin sähköliittimen irti ruisku laitteista tai yj-releen pois paikoiltaan ja jos käynti ei muutu niin sulla on sähkö puolella vielä vikaa.
Ja vika paikkoja on tosi paljon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

atlas kirjoitti:Viepä se seos säätöön.Mutta silti....ensin.
Silti saattaa olla että ruisku käy silti mekaanisesti.
Sen kyllä voit varmistaa niin että otat jonkin sähköliittimen irti ruisku laitteista tai yj-releen pois paikoiltaan ja jos käynti ei muutu niin sulla on sähkö puolella vielä vikaa.
Ja vika paikkoja on tosi paljon.
Miten teidän autot kuluttaa noin paljon?? Mulla on 3,2 litran turbodiisseli ja keskikulutus on 6,5 lt Rauhallinen maantieajo=70-80 km vauhdissa 4,8 lt
Kaupungissa sitten vähän enemmän.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
mika4matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mika4matic »

tempera kirjoitti:Miten teidän autot kuluttaa noin paljon??
Bensiini moottorilla on huonompi hyötysuhde kuin diesel moottorilla. Lisäksi W124 on teknisesti vanhempi kuin W210.
Avatar
mika4matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mika4matic »

Makke.M kirjoitti: Bensa haisee kapiinissa edelleenkin erittäin paljon. :evil:
Onko bensaa roiskunut kohtaan josta imetään ilmaa ohjaamoon?

Ehdotan, että laitat auton käyntiin ja seuraat polttoainelinjat tankista moottoriin samalla tarkkaillen mahdollisia vuotokohtia.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Täytyypä tutkailla noitakin kunhan tää runkovärinä loppuu :lol:
Avatar
Samleh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 12.03.2018 14:35

Re:

Viesti Kirjoittaja Samleh »

atlas kirjoitti:Seoksen säätöön vaan niin löytyy syyllinen heti.
Lambda on hyvä syy.
Toisekseen poistapa vaikka ilmamassamittarin kupeessa olevasta EHAsta piuha pois niin muuttuuko käynti?
Silloin tietäis onko mekaaninen vai sähköinen ruisku toiminnassa.Jos mekaaninen niin kakku kelpaa.Tällöin kyllä jossain sähköisessä komponentissa on vika esim.lambda,yj-rele,lämpöanturi,kaasuläppä anturi ,potikka.....
Mutta jos käynti muuttuu johdon irroituksen jälkeen niin voisi olla että kylmä suutin on päällä tai seokset ihan päin mäntyä.
Vuotokin on mahdollista tai pelkästään miten olet laskenut kulutuksen.
Olen paininut saman ongelman kanssa. Sinä muistaakseni mainitsit, että yj-releen sulakkeen irrottamisella voi testata samaa, elikkä mekaanista/sähköistä ruiskua. Irrotin yhden sulakkeen moottorin ollessa lämmin ja tyhjäkäynnillä. Mitään ei tapahdu, mutta kun sen laittaa takaisin, kierrokset nousevat 1000-1200rpm:n paikkeille, pysyvät siinä jonkun aikaa ja taas laskevat alas. Mitäs tuosta sitten päättelemään?

Toiseksi, tekisi mieli oppia testailemaan/säätämään mm. kylmäsuutinta ja EHA:a, mutta osaisitko sanoa, mistä löytyis riittävän yksityiskohtaiset (mieluiten kuvalliset) ohjeet? Olen käynyt mese ja mersuforumin läpi ja missään ei ole riittävän pitkälle rautalangasta väännettyä selostusta, että aloittelija kykenis vetää hihat ylös..
W124 230E -90
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 230 vm 89 kulutus!!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kylmä suutinta ei voi säätää.
.Kuullostaisi että jotain henkeä olisi ruiskussa.
amppeeri mittari ehan piuhojen väliin sarjaan Ma alueelle ja mittari tuulilasiin tai sisälle ja ajamaan.
Sen pitäisi näyttää 2500rpm mielellään +-0...jos ei niin 5Ma sisällä jos pyöritään on se ok jos yli niin eha irti ja ruuvi tasapää meisselillä sellainen korkki ruuvaa pois ja kiristys laihentaa ja löysäys rikastaa??oliko se nyt näin päin ja korkeintaan 1/8 kierrosta kääntelet sitä ja takas ja taas mittaamaan ajossa.
Voi sen kosketus kulma mittarillakin tehdä mutta se yleensä seilaa eees taas.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin