Vielä kerran w124 vetareista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
HCH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 17:18

Vielä kerran w124 vetareista

Viesti Kirjoittaja HCH »

Eli hakusessa on vasen takavetari(sisempi murros lähinnä) w124 -88 4maticciin.

Perässä on 110mm laipat

Olen ymmärtänyt että vetareita on kummallekin laippakoolle aina kahta eri pituutta, siis ilman asd ja asd kera.

Mitenkäs paksuudet? Onko jossain vaiheessa mallisarjaa vetarin paksuus muuttunut?

Tuttuni oli tänään purkamolla vertaillut akseleita ja tuntui löytyvän enemmänkin vaihtoehtoja pituudessa ja paksuudessa ja kaikki kuitenkin 110mm laipalla

Jos joku osaisi nyt sanoa varman faktan tähän pituusasiaan niin helpottais etsimistä, tai jos löytyy sopivaa murrosta/vetaria niin saa tarjota.

Avusta jo etukäteen kiittäen
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jos vetari on ehjä, niin mikset vaihda vain pelkkää niveltä, ainakin tuosta viestistä päättelin, että nivel on se joka pitäis saada uusittua... 110 mm laipoilla on aina sama nivel...

itse kasasin viimeksi sisemmän nivelen audi 100 ja mersun omasta nivelestä, kun ei ollut ehjää mersun niveltä käsillä... tuon sisemmän nivelen vielä vaihtaa aika kätevästi, kun ei ole kuin sillä sokalla kiinni, joka paljastuu, kun ottaa sen pellisen pölysuojan pois nivelen päästä, ulompi nivel vaatiikin sitten enemmän askartelua :x
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HCH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 17:18

Viesti Kirjoittaja HCH »

Kyllä. Sisempi nivel särkyi ja vaihdan toki sen jos vaan joku osaa kertoa, että mistä sellaisen nivelen saa.

Tuosta audin nivelestä olinkin kuullut jo, mutta mallitarkennus olisi paikallaan. Nivelestä paukahti se rengas jonka nimitystä en nyt saa millään päähäni. Kuulien ympärillä siis.

Mitäs osia pitäisi ottaa mistäkin jotta saisi ehjän nivelen?

Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona ottaa purkamolta vetari vaikka vääränmittanen ja vaihtaa siitä se nivel.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

se rengas taitaa sopia myös sellaisesta pienemmästä nivelestäkin, itse olen myös uusinut sen kerran ja silloin taisin napata sen pikkunivelestä :roll: audi 100 nivelestä se ainakin sopii...

100 audin niveleen kun vaihdat mersun "sisäkoolin", että sopii akselin boorille, niin siinä on niveltä pitkäksi aikaa...

eikös kaikissa vanhoissa 100 audeissa (se iso 100 audi, jonka lempinimi tais olla joku lötkö muistaakseni) ole samat nivelet
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
HCH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 17:18

Viesti Kirjoittaja HCH »

Ahaa. Kiitokset tästä. Taidankin ostaa tommosen audin nivelen kun maksanee uutena tarvikkeena vähemmän kuin purkamon käytetty.
HCH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 31.05.2010 17:18

Viesti Kirjoittaja HCH »

No nyt on audin nivelessä mesen sisäosa, mutta miksiköhän tuo keskiö-kuularengas-kuulat -paketti on noin helvetin tiukka tohon ulkokehään. Uuteen kehään ei mennyt edes kumivasaralla takomalla paikalleen, käytettyyn kehään meni ihan käsin vääntelemällä, mutta en saanu enää niveltä liikkumaan keskireiästä.

Ei kai sen nyt noin nafti kuulu uutena olla?
Vastaa Viestiin