Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
Sanokaa viisaammat mikä on vika Vitossa, kun alavääntö on heikko ja kiihdyttäessä kiihtyvyys heijjaa pari kertaa ennen 2500rpm. 2500 rpm jälkeen veto on hyvä (normaali?)..?
Toinen vika on havaittavissa kun moottorin käynnistää niin aluksi kierrokset rututtaa n.700rpm ja sitten 2.sek. päästä vakiintuu n.1000rpm. Tämä ongelma on hankala talvella kun kone on kylmä niin käynnistyminen on hankalaa, ihankuin kävisi 3:lla pytyllä hetken.
Korjaamolla testerillä kaikki ok, mutta imuilman lämpötilaa herjasi korkeaksi. Merkkiliikkeen testereillä taas sitten kaikki kunnossa...
APUVA!!!
Toinen vika on havaittavissa kun moottorin käynnistää niin aluksi kierrokset rututtaa n.700rpm ja sitten 2.sek. päästä vakiintuu n.1000rpm. Tämä ongelma on hankala talvella kun kone on kylmä niin käynnistyminen on hankalaa, ihankuin kävisi 3:lla pytyllä hetken.
Korjaamolla testerillä kaikki ok, mutta imuilman lämpötilaa herjasi korkeaksi. Merkkiliikkeen testereillä taas sitten kaikki kunnossa...
APUVA!!!
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Massamittaria ei taida olla 115 vitossa
115 map on suoraan imuputkessa ennen imusarjaa.
Että ei ole letkua välissä. Lämpötila anturi on siinä map:n vieressä yläpuolella.
Tässä coolerilta koneelle menevä ahtoletku on vuotanut liitoksestaan.
Ja on noita coolereitakin kuulemma halkeillut.
Vnt säätöventtiilin, kellon/siipien säätelyn ja alipaineletkut vois myös tarkastaa.
Kylmäkäynnistys juttu vois olla joku muu vika.
Hehku, kannentiiviste, suutin tai joku muu...
115 map on suoraan imuputkessa ennen imusarjaa.
Että ei ole letkua välissä. Lämpötila anturi on siinä map:n vieressä yläpuolella.
Tässä coolerilta koneelle menevä ahtoletku on vuotanut liitoksestaan.
Ja on noita coolereitakin kuulemma halkeillut.
Vnt säätöventtiilin, kellon/siipien säätelyn ja alipaineletkut vois myös tarkastaa.
Kylmäkäynnistys juttu vois olla joku muu vika.
Hehku, kannentiiviste, suutin tai joku muu...
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
Moro
Olikohan tähän vikaan koskaan löytynyt vastausta..?
Itsellä tismalleen sama vika -05 115cdi vitossa
Eikä testeris näy mitään vilkaisekaan tuohon suuntaan?
Help!
Olikohan tähän vikaan koskaan löytynyt vastausta..?
Itsellä tismalleen sama vika -05 115cdi vitossa
Eikä testeris näy mitään vilkaisekaan tuohon suuntaan?
Help!
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
Juu starilla, mitään ko. vikaan viittaava ei löytynyt...Bomber4 kirjoitti:Millä testerillä katottu ?
jonku ilman lämpöanturin vai mikä se ny oli, koittivat vaihtaa, ei apua...
Nyt ne veikkasivat kaasupoljinanturia, kun testeris polkimen painallus näytti hieman omituiselta,
mutten millään jaksa uskoa siihen + ko. anturi maksaapi 600€ + työt päälle
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
.
Jos ei ollut vikakoodia, niin miksi vaihtoivat lämpötila-anturin, näyttikö väärin. ?
Millä tavoin kaasupoljin näyttää kummalliselta testerissä, toimiiko ajossa ?
Onko auto ohjelmoitu, viton ahtopaineen säätö poikkeaa hiukan henk malleista ja on vaativampi.
Jos ei ollut vikakoodia, niin miksi vaihtoivat lämpötila-anturin, näyttikö väärin. ?
Millä tavoin kaasupoljin näyttää kummalliselta testerissä, toimiiko ajossa ?
Onko auto ohjelmoitu, viton ahtopaineen säätö poikkeaa hiukan henk malleista ja on vaativampi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
Moron.tuikku kirjoitti:.
Jos ei ollut vikakoodia, niin miksi vaihtoivat lämpötila-anturin, näyttikö väärin. ?
Millä tavoin kaasupoljin näyttää kummalliselta testerissä, toimiiko ajossa ?
Onko auto ohjelmoitu, viton ahtopaineen säätö poikkeaa hiukan henk malleista ja on vaativampi.
Rupeaa olemaan huoltomiehillä ideat vähissä niin koittivat sitä...
polkimen painallusprosentti kuulemma hieman "kyykkää" parintuhannen kierroksen paikkeilla,
mutta eipä se niin suuresti sitä tehnyt että se vika siellä olisi...
Kumminkin jos täyskaasulla kiihdyttää vaikka yli sataseen niin pieni kyykkäys tulee vetoon joka vaihteella kun kierrokset jossain 2000-2500r/min paikkeilla...
Ei ole ohjelmoitu, mutta tosiaan siltä se vaikuttaa kuin juurikin ahdot katoaisi sekunniksi pariksi noilla kierroksilla...
Huomenna äijät vielä tutkii autoa, että jos hyviä vnkkejä on heittää , niin otan ilomielin vastaan
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
.
Tämän perusteella sanoisin, että vika on ahtopaineen säädössä.
Kun pyydetty ahtopaine ylittyy riittävästi, romahtaa teho, samoin ohjelman (+kaasupolkimen) pyytämä teho.
Siksi aikaa, kunnes tavoitepaine on palannut taas ohjelmassa olevaan haarukkaan takaisin.
Tämän jälkeen max teho taas "palautuu".
Tarkastuskohteita on ahtopaineanturi, alipainelinjat, ahtimen alipainesäädin, ahtimen kello, ahtimen vivustot.
Tämän perusteella sanoisin, että vika on ahtopaineen säädössä.
Kun pyydetty ahtopaine ylittyy riittävästi, romahtaa teho, samoin ohjelman (+kaasupolkimen) pyytämä teho.
Siksi aikaa, kunnes tavoitepaine on palannut taas ohjelmassa olevaan haarukkaan takaisin.
Tämän jälkeen max teho taas "palautuu".
Tarkastuskohteita on ahtopaineanturi, alipainelinjat, ahtimen alipainesäädin, ahtimen kello, ahtimen vivustot.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
Juu, justiin eilen frendi joka autopuolta käynyt, testaili nuo alipainelinjat sekä alipainesäädin ja todettiin että säätövipu ontuikku kirjoitti:.
Tämän perusteella sanoisin, että vika on ahtopaineen säädössä.
Kun pyydetty ahtopaine ylittyy riittävästi, romahtaa teho, samoin ohjelman (+kaasupolkimen) pyytämä teho.
Siksi aikaa, kunnes tavoitepaine on palannut taas ohjelmassa olevaan haarukkaan takaisin.
Tämän jälkeen max teho taas "palautuu".
Tarkastuskohteita on ahtopaineanturi, alipainelinjat, ahtimen alipainesäädin, ahtimen kello, ahtimen vivustot.
todella tiukka, tänään varmaan pitäis testailla hieman räpläillä sitä josko se auttaisi...
Kiitoksia anyways vinkistä
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
mikke1984 kirjoitti:Juu, justiin eilen frendi joka autopuolta käynyt, testaili nuo alipainelinjat sekä alipainesäädin ja todettiin että säätövipu ontuikku kirjoitti:.
Tämän perusteella sanoisin, että vika on ahtopaineen säädössä.
Kun pyydetty ahtopaine ylittyy riittävästi, romahtaa teho, samoin ohjelman (+kaasupolkimen) pyytämä teho.
Siksi aikaa, kunnes tavoitepaine on palannut taas ohjelmassa olevaan haarukkaan takaisin.
Tämän jälkeen max teho taas "palautuu".
Tarkastuskohteita on ahtopaineanturi, alipainelinjat, ahtimen alipainesäädin, ahtimen kello, ahtimen vivustot.
todella tiukka, tänään varmaan pitäis testailla hieman räpläillä sitä josko se auttaisi...
Kiitoksia anyways vinkistä
Kylläpä tuntuisi vivustotkin toimia, seuraavaksi varmaan pitäis
Keksiä millä sais tutkittua nätisti että onko kyllin paljon
Painetta järjestelmässä ...
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
Löytyikö tähän syytä ja korjausta? Itellä kans puutumista ja alaväännön puutetta samanlaisessa vekottimessa!
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
Eipä oo tullu vieläkään vito kuntoon, edelleen sama vika...Branch kirjoitti:Löytyikö tähän syytä ja korjausta? Itellä kans puutumista ja alaväännön puutetta samanlaisessa vekottimessa!
kuis sielä onko keksitty mitään..?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vito 115cdi -06 kiihdytys "heijaa".. ONGELMA
Mitäs *:ri näytää siellä tapahtuvan sillä hetkellämikke1984 kirjoitti:Eipä oo tullu vieläkään vito kuntoon, edelleen sama vika...Branch kirjoitti:Löytyikö tähän syytä ja korjausta? Itellä kans puutumista ja alaväännön puutetta samanlaisessa vekottimessa!
kuis sielä onko keksitty mitään..?
E: ja siis edellä mainitut tarkistettu ja kunnossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659