MB STAR compact C4

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

MB STAR compact C4

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Onkohan kellään käytössä otsikon mukaista testeriä? Lukeeko se W211 faceliftin koodeja? Muita mahdollisia kommentteja laitteesta?
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB STAR compact C4

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pjj53 kirjoitti:Onkohan kellään käytössä otsikon mukaista testeriä? Lukeeko se W211 faceliftin koodeja? Muita mahdollisia kommentteja laitteesta?
Jos tarkoitat aitoa Star Diagnosis Compact 4:sta niin "Vehot" on täynnä niitä ja kyllähän ne toimivat jo nykyisin.

Veikkaan kuitenkin että tarkoitat kiinalaisten halpaversioita, omaa kopiota C3:sta josta pyydettiin aluksi tuplahintaa C3:een nähden kun se sentään oli nimetty C4:ksi. On näitäkin foorumilaisilla mutta oikeiden vastausten saamiseksi kannattaisi tarkentaa mistä laitteesta oikeasti on kyse.

Molemmat sinänsä tukevat W211:stä laidasta laitaan, kyse on enemmän raudan luotettavuudesta.
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Kiinaversiosta on kyse

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Esim tällainen:

http://www.uobd2.com/Products/Product.asp?ID=1481

En nimittäin saanut Carsoft 7.4:sta lukemaan W211/2007:stä mitään.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Käytetävissä on ollut jo pitkään myös C4 "usein samaan aikaan käytössä kun autoja tukitavan usempia samaan aikaan"(ei viralisien toimittajan)
eroa vehoista löytyvään on niitä siellä työkseen käyttävän
kaverin mukaan mikä tota kokeili, että joutuvat yhä jatkuvastai
ottamaan johdotomassa käytössä yhteyttä uudestaan/kaivamaan piuhan esiin, muita mainittavia eroja ei kuulemma ollut

E:joo toimii kyllä hyvin ainakin 2008 211 ja 319 2010 tuolta uudemasta päästä vanhemmat taas 90 luvulta mitä sillä on tullut testattu

Linkin laiteesta ei tietoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Kiinaversiosta on kyse

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pjj53 kirjoitti:Esim tällainen:

http://www.uobd2.com/Products/Product.asp?ID=1481

En nimittäin saanut Carsoft 7.4:sta lukemaan W211/2007:stä mitään.
No ei tämä ole se C4 mistä ymmärtäisin CDI203:n puhuvan, se joka toimii WLAN-yhteydellä kompuutteriin. Tämähän on nimenomaan se kiinalaisten littana C4 jossa D-liittimet pyöreiden liittimien sijasta.

Tuolla hinnalla saa kunnollisenkin purkin.
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Kertokaas ystävät, millä scannerilla tai purkilla pääsee tutkimaan tuon w211 faceliftin tietoja (paitsi Veholla)!?

Tarviis tietää laatikon ja 4maticin toiminta sekä tuo polttoainepuoli, kuten ilmamassamittarin ja lämpötilantunnistimen toiminta

Jos tuo (Kiina)Star C4 toimii, niin ok!
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkoitin että ei juuri ko linkin laiteesta(toimittajasta ole kokemusta)
mutta lätteestä piuhalisesta C4:jäst ja siitä ei piuhaliseta sinhamas C4"mikä käytössä veh***" mitä yhä usein joutuu yhteys onkelmien takia, käyttämään piuhalla tai jatkuvasti ottamaan uutta yhteyttä sitä työkseen käyttävän mukaan, ei noissta testatessa ole toiminalisia eroja löytynyt, itsekään en sitä johdotonta kokeilessa huomanut eroa, molemmat teki testit ja kaikki muut jutut mitä koitetiin hyvin

toisen huonoksi puoleksi voi laskea yhteys onkelmat(johdotomasa käytössä+kohtolaisen korkean hinnan)
ja toisesa on syytä pikkasen varoa niitä liitimiä, (mutta sen mitä se on toista vuotta pakissa kulkenut on kestänyt kyllä aika koviakin kolhuja)

molemat mallit toimii 211 mallisa(johdolisen lätyskämallin kohdalla voi sanoa vain oman toimitajan laiteesta)

C3 malli toimii

näitä löytyy kyllä muualtakin kuin vehosta, toimivat vanhoista uusiin eri mallisin
yksi hyvä vaihtoehto on launch x431 uusi versio
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:Tarkoitin että ei juuri ko linkin laiteesta(toimittajasta ole kokemusta)
mutta lätteestä piuhalisesta C4:jäst ja siitä ei piuhaliseta sinhamas C4"mikä käytössä veh***" mitä yhä usein joutuu yhteys onkelmien takia, käyttämään piuhalla tai jatkuvasti ottamaan uutta yhteyttä sitä työkseen käyttävän mukaan, ei noissta testatessa ole toiminalisia eroja löytynyt, itsekään en sitä johdotonta kokeilessa huomanut eroa, molemmat teki testit ja kaikki muut jutut mitä koitetiin hyvin
Oletko käyttänyt "Kiinan C4:sta" 24 voltin autoissa? Kai niissä edelleen on lineaarinen regulointi ja jännitteen pudotus sillä isolla trankulla?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pjj53 kirjoitti:Kertokaas ystävät, millä scannerilla tai purkilla pääsee tutkimaan tuon w211 faceliftin tietoja (paitsi Veholla)!?

Tarviis tietää laatikon ja 4maticin toiminta sekä tuo polttoainepuoli, kuten ilmamassamittarin ja lämpötilantunnistimen toiminta

Jos tuo (Kiina)Star C4 toimii, niin ok!
Eli jos huonompi kiinalainen purkki toimii likimain yhtä hyvin kuin parempi niin kannattaa ostaa sellainen huonompi kuin se ei ole kovin paljoa kalliimpi kuin se parempi? Jos ei kunnollista halua niin eikö kannattaisi ostaa tuo huonompi halvemmalla?
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Kiinan toimittajat kertoivat ettei C4 olisi niin luotettava ja vakaa kuin C3. :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Linkin laitteella on RS232-sarjaliityntä eli klassinen sarjaportti, jota
ei enää kannettavissa ole. Voi olla, ettei se toimi sovittimen läpi kunnolla.

"MB Star C4 has rs232/485 interface, which can connect with touch screen and also common screen."
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JarkkoN kirjoitti:Linkin laitteella on RS232-sarjaliityntä eli klassinen sarjaportti, jota
ei enää kannettavissa ole. Voi olla, ettei se toimi sovittimen läpi kunnolla.

"MB Star C4 has rs232/485 interface, which can connect with touch screen and also common screen."
Eiköhän kaikissa ole tuo sarjaporttiliitin ja sitten paketista riippuen adapteri USB-portista tai PCMCIA-liittimestä RS232-porttiin.

Aitoon Compact 3:een näitä ei voi kytkeä kun eivät syö RS485-johtoa. Mutta aika harva varmaan käyttää aitoa kompuutteria ja klooni multiplexeria yhdessä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Tarkoitin että ei juuri ko linkin laiteesta(toimittajasta ole kokemusta)
mutta lätteestä piuhalisesta C4:jäst ja siitä ei piuhaliseta sinhamas C4"mikä käytössä veh***" mitä yhä usein joutuu yhteys onkelmien takia, käyttämään piuhalla tai jatkuvasti ottamaan uutta yhteyttä sitä työkseen käyttävän mukaan, ei noissta testatessa ole toiminalisia eroja löytynyt, itsekään en sitä johdotonta kokeilessa huomanut eroa, molemmat teki testit ja kaikki muut jutut mitä koitetiin hyvin
Oletko käyttänyt "Kiinan C4:sta" 24 voltin autoissa? Kai niissä edelleen on lineaarinen regulointi ja jännitteen pudotus sillä isolla trankulla?
Olen käyttänyt "C4" 24v ja 12v vekotimissa(autoissa ja MB teknikalla varstetussa voima konteissa)
samoin kuin "C3" mallia,
toi "C4" on ollut melkeen kerran viikossa jossain nupissa kiinni
(ikää sillä ~2v mistä ollut activikäytössä toista vuotta)

"C4" on kyllä toiminut(vakaudessa ei eroa "C3") kuin junan vessa
(ainoat vakaus onkelmat on tullet vastaan niisä ulkoisilta kovalevyiltä toimivissa wmvare viritelmissä, mitä myös testanut, enkä oikeen suosittele niitä)

jos ei koneesa ole tota aitoa porttia niin seuraavaksi toimivin on PCMCIA

portti löytyy kyllä viellä myynisä olevista koneista ainakin Panasonic CF30,
CF 29 ja joistain HP malleista(nämä eivät tosin ole ihan halvimasta päästä...HP malli taisi alkaa 650€ ja CF 4000€)
toi CF on kyllä hyvää liikuvaan/vaihteleviin olosuhteisiin mitä auto hommat monesti on
(itsellä ollut toi CF käytössä 5v vällillä näytön ja näpiksen päälä on ollut tuuma räntää kun maasto oloissa jotain touhunnut)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Oletko käyttänyt "Kiinan C4:sta" 24 voltin autoissa? Kai niissä edelleen on lineaarinen regulointi ja jännitteen pudotus sillä isolla trankulla?
Olen käyttänyt "C4" 24v ja 12v vekotimissa(autoissa ja MB teknikalla varstetussa voima konteissa)
samoin kuin "C3" mallia,
toi "C4" on ollut melkeen kerran viikossa jossain nupissa kiinni
(ikää sillä ~2v mistä ollut activikäytössä toista vuotta)

[/quote]
Hyvä tietää, en ole kurkkinut "C4":n sisätiloihin, ilmeisesti siellä on joko eri ratkaisu jännitteen reguloinnille tai sitten jäähdytys järjestetty eri tavalla kuin huonoissa C3:ssa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Oletko käyttänyt "Kiinan C4:sta" 24 voltin autoissa? Kai niissä edelleen on lineaarinen regulointi ja jännitteen pudotus sillä isolla trankulla?
Olen käyttänyt "C4" 24v ja 12v vekotimissa(autoissa ja MB teknikalla varstetussa voima konteissa)
samoin kuin "C3" mallia,
toi "C4" on ollut melkeen kerran viikossa jossain nupissa kiinni
(ikää sillä ~2v mistä ollut activikäytössä toista vuotta)
Hyvä tietää, en ole kurkkinut "C4":n sisätiloihin, ilmeisesti siellä on joko eri ratkaisu jännitteen reguloinnille tai sitten jäähdytys järjestetty eri tavalla kuin huonoissa C3:ssa.
kumpikaan ei ole edes lämmenyt
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

[quote="CDI203"
kumpikaan ei ole edes lämmenyt[/quote]

Siis noissa huonoissa C3-purkeissahan ongelma on juuri se että itse purkki ei juurikaan lämpene. :) Eli se on se trankku joka pudottaa autolta saatavan jännitteen sopivalle alueelle regulaattoria varten joka sitten lämpenee juuri siksi että sille ei ole jäähdytystä laitteen runkoon. Ei tuossa mistään merkittävästä absoluuttisesta lämmöstä ole kyse vaan siitä että se isokaan trankku ei pysty emittoimaan syntyvää lämpöä suoraan purkin sisällä olevaan ilmaan ja sitä kautta eetteriin. Se transistori vaatii kunnollisen lämmönsiirron laitteen kuoreen ja siinä onkin niin paljon pinta-alaa ettei lämpöjen nousuja enää huomaakaan.

Jos joku tietää miten tuo on "C4":ssä (siis siinä kiinalaisessa) toteutettu niin ihan mukava olisi tietää vaikka en silti tuollaista itse ostaisi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin siis sisä osien lämpöä tarkoitin en kuoren tai piuhoja,
(piuhojen liitimet on ton käytössä olevan"C4" heikko kohta mutta niiten kanssa pärjilee kun
on tarkkana että ei murjo)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:Niin siis sisä osien lämpöä tarkoitin en kuoren tai piuhoja,
(piuhojen liitimet on ton käytössä olevan"C4" heikko kohta mutta niiten kanssa pärjilee kun
on tarkkana että ei murjo)
Jää siis kaksi vaihtoehtoa, joko lineaariselle reguloinnille on kunnon jäähdytyslevyt tai sitten sinne on rakennettu hyvä hakkuri. Jälkimmäinen ei vaikuta todennäköiseltä. Onko sinulla laittaa valokuvaa regulaattoreiden jäähdytyksen järjestelystä tuossa purkissa?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tässä esimerkiksi C3 hintaan 477,60 + 27,63 (UPS) euroa:

http://www.ownta.com/mercedes-benz-mb-s ... -tool.html
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JarkkoN kirjoitti:Tässä esimerkiksi C3 hintaan 477,60 + 27,63 (UPS) euroa:

http://www.ownta.com/mercedes-benz-mb-s ... -tool.html
Ymmärtääkseni tulee Hong Kongista, eli "plus ALV ja mahdollisesti tullimaksu". Itse laitteeseen en ota kantaa tuon linkin perusteella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Alkuperäisen kysymyksen jos linkin "C4" on yhtään mistään kotoisin(eli toimii ollenkaan)
niin kyllä sillä isolla toden näköisyydellä lukee 211 mallin(monenkin muun mallin)vika koodit
kunhan ovat vaan"avaimissa mukan" ja niitäkin saa ostaa monesta
paikasta... ;)

ottaa sitten(jos ei toimintaa ja sisusta ole jo joku tarkistanut)"C3 tai C4" mallin niin sen verran kannatta ennen käytöön ottoa
kurkata sisään että ei ole mitään irto osia tai melkeen irto osia(jos toimii niin on melko yhden tekevää minkä minkä näköistä siellä on"nähnyt ihan hirveitä viritelmiä mitkä siitä huolimatta toimineet jo pitkään)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Re: MB STAR compact C4

Viesti Kirjoittaja maukku »

Tuli ostettua Englannista kaverille tuo kiinan Star, joka vielä rekisteröimättömänä laatikossa. Mukana on jos jonninmoista johtoa ja adapteria. Onko jollain tietoa että tekeekö tuollaisella mitään vanhempien mersujen - 90-luvun alun- kanssa, joissa konehuoneessa se pitkulainen "esiobd" -liitin, joita luetaan kai ledeillä? Kaverilla uudempia mersuja, joihin tuo hankittiin.
Kunhan saan sen rekisteröityä, niin tutkin asiaa, kunhan kyselen täältä ennakkotietoa.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Vastaa Viestiin