käytetty w211.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

käytetty w211.

Viesti Kirjoittaja juha1 »

olen katsellut sellaista -04 farkkua 320 cdi-moottorilla ja automaattilaatikolla. ilmeisesti saksan tuonti vuoden toista takaa ja omistaja oli vaihtanu sen uudempaan bemariin.

autolla on ajettu 180-190tkm liikkeen mukaan, huoltokirjakin pitäisi löytyä.

foorumia olen selaillut ja tutuilta kyselly, mut mitkä olis sellaiset tarkastettavat ja huomattavat asiat ko automallissa?

ilmeisesti kyseisessä vuosimallissa on ne kuuluisat sbc-jarrut vai mitkä ne oli, eikös niissä ole niitä pumppuvikoja, kuinka pitkä takuu ja mistähän sais tietää onko se jo takuuseen vaihdettu.. ja milloin hajoaa seuraavan kerran.. ja jos se hajoaa, ni miten se silloin toimii?

ruostetta olen suht harvoin noissa nähny, ajaa on ihan ok, mitä nyt joskus taksina olen pienemmän koneen sedania ajanut, kai kyyti on ihan ok isommallakin koneella, toki koeajolla pitää käydä.

ruoste ei pitäisi ilmeisesti olla niin suuri ongelma kuin vanhemmassa mallissa w210:ssa. takaoven kohta ilmeisesti on tarkistettava tarkoin, foorumin mukaan.

huoltojen väli on ilmeisesti 20-30tkm, meneekö se täysin ajotietokoneen mukaan vai kilometrien? ja osako tuota huoltaa muut kuin vehon alaiset liikkeet.. ja huoltojen hinnat vissiin on huimaavia..?

pystyykö tuohon itse vaihtamaan öljyt ja kannattaako itse vaihtaa, löytyykö esim alaproppua josta tyhjentää kokonaan helposti. onko glykoliongelmia automaattilaatikoissa?

onko tuo -04 järkevä ostos? vai pitäisikö alkaa katselemaan -06 eteenpäin, jolloin ainakin se jarrusysteemi ilmeisesti on vaihdettu toiseen..

kaikin puolin auto on loihakkaan näköinen peli, mutta kannattaako vanhasta lojaalista w124:stä luopua tuollaiseen uudempaan.. ja jos uudempaan eksyy, ni pitäiskö kuiten vanha jättää varalta vara-autoksi ihan vaan w211:n uuden tekniikan ja oman huvin vuoksi.. :wink:

kertokaa reippaasti kokemuksia!
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ihan munakas pelihän tuollainen kuutoskoneinen kerskafarmari on.

Omasta mielestä niitä SBC-jarruja ei tarvi pelätä.

Normaalit huollot tuollaiseen autoon eivät ole mitenkään erityisen kalliita. Huolto-osatkin ovat merkkiliikkeissäkin melko edullisia. Minulla on 220 CDI ja koska kyseessä on jo 5 vuotta vanha auto, olen päättänyt olla käyttämättä sitä merkkiliikkeessä. En koe saavani siitä lisäarvoa. Huoltokirjaan saa leiman ilman Mersun logoakin. On se Mersun huoltaminen tietysti hieman kalliimpaa kuin esim. Skodani, mutta öljyäkin menee kolme litraa enemmän koneeseen. :)

Ympäri Suomen on huoltajia, joilla on Mersun testerit, vaikka ei olisikaan merkkiliike. Itsekin tuohon pystyy myös perushommat tekemään, mutta mukavuudenhaluisena en halua läträtä jäteöljyjen kanssa ja vaihdatan öljyt liikkeessä imemällä. Jarruremppa sen sijaan lienee prosessi, jossa omatoiminen huoltaja voisi harkita liikettä, jolla on Mersun *-testeri, koska SBC-systeemi ilmeisesti saattaa toimia omin päin vaihtotyön aikana?

Olen ajanut omallani nyt joku 53000 km ja huollot on tarvinnut tehdä hiukan yli 20000 km välein. Kohta olisi taas seuraava tulossa, pääsee ehkä hieman alle 22000 edellisestä huollosta. Huolto-osien lisäksi on tarvinnut vaihtaa oikea raidetangon pää, vasen yläpallo ja takaiskarit.

Facelift olisi tietysti hyvä, mutta omalla kohdallani lähinnä vain ulkonäöllisistä syistä. Ei sitä kannata pelkästään jarrujärjestelmän vuoksi hankkia. Lisäksi hintaa on yleensä merkittävästi enemmän kuin vanhemmalla mallilla. Mutta jos raha ei ole kynnyskysymys (kuten itselläni) niin sitten varmaan se piikkinokka olisi hyvä ja hieno!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Huoltoja ei kaanata pelätä kaiken voi tehdä itse"jarrunesteen vaihdossa tarvitsee *:rin, ilmastoinnin huoltton tarvitsee ilmastoinnin huolto konnen"
(jarupalojen vaihtoonkin on ohje mitä noudattamalla ei tarvitse *:ria)
sen sijaan jarrujen ilmaus/jarrunesteen vaihto ilman sitä ei oikeen onnistu,
myös jos jotain vikoja ilmaantuu niin sillon sitä tarvitsee,

ja tosiaan niitä on ympäriinsä kuustenalla, vanhoissa navetoissa, auto katoksissa, halleissa, talleissa, eli monissa muisakin paikoisa kuin vain ns merkki liikeissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Periaatteessa facelift-malli kannattaa ostaa aina joka automallista koska siihen on korjattu ns. suunnitteluvirheitä mutta 211 kohdalla tuolla asialla on TODELLA paljon merkitystä.
Ei heti tule mieleen toista automallia joka olisi niin paljon muutettu teknisesti faceliftauksen yhteydessä.
Hintaero on kuitenkin melko pieni ja auto todennäköisesti paljon parempi. Jos vaan persaus kestää niin naamakohotettu ehdottomasti. :wink:

Noissa huolloissa itsetehtynä olisi hyvä olla Star käytössä tai ainakin käydä poistamassa huoltojen jälkeen ne itseoppimiset mitä esim. moottorinohjaimeen on tallentunut.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

barton kirjoitti:Periaatteessa facelift-malli kannattaa ostaa aina joka automallista koska siihen on korjattu ns. suunnitteluvirheitä mutta 211 kohdalla tuolla asialla on TODELLA paljon merkitystä.
Ei heti tule mieleen toista automallia joka olisi niin paljon muutettu teknisesti faceliftauksen yhteydessä.
No kerroppa ne muutokset esim -06 ja piikkinokan osalta.

Taitaa olla aika kosmeettisia erot,kiinnostaisi tietää juuri ne muutokset, jota ei silmällä nää. :shock:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tässä niitä eroja:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W211

Facelift 2007

..Auton ulkomuodot muuttuivat hyvin vähän verrattuna alkuperäiseen vuonna 2002 esiteltyyn malliin verrattuna...
...Mersun mukaan noin 2000 osaa on joko täysin uusia tai edelleen kehitettyjä...

Mallin vakiovarusteisiin lisättiin aikaisemmin S-sarjasta tuttuja turvallisuusvarusteita, kuten onnettomuuksia ennakoiva, turvavöiden ja turvatyynyjen toimintaan vaikuttava Pre-Safe-järjestelmä, elektronisesti ohjatut Neck-Pro-niskatuet sekä hätäjarrutuksessa vilkkuvat jarruvalot. Uusittuun sisustukseen kuuluu uusien värivaihtoehtojen lisäksi muun muassa uusi nelipuolainen ratti ja uusittu automaattisen Thermatic-ilmastoinnin ohjausjärjestelmä. Suurin muutos lienee toimintahäiriöistä kärsineiden sähköhydraulisten SBC-jarrujen (Sensotronic Brake Control) poisjättäminen ja mallissa palattiin hydraulisesti toimiviin jarruihin. Jarrujärjestelmään liitettiin Adaptive Brake -järjestelmä, joka parantaa jarrujen toimintaa hätäjarrutuksissa. Ohjauksen osalta uutta on Direct Control -järjestelmä, jonka pitäisi tarkentaa ohjausta etenkin nopeissa ohjausliikkeissä.

...Suurin osa facelift-versiossa käytettävistä kymmenestä moottorista on uusia...

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/me ... -w211-2002

...models from 2006 are much improved and more reliable.
...Too many quality problems prior to the 2006 facelift including electric faults...
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Eli tuonkin mukaan SBC-jarruttomuus on se suurin muutos. Jos joka nippeli, nappeli ja verhoilukangas lasketaan, saadaan helposti 2000 eri osaa.

Moottorin uusiutumistiedon voinee jättää omaan arvoonsa.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Mikä nyt kellekin on muutos... Sähkövikojen korjaaminen lienee suurin
muutos. Mutta jos ei lasketa sähköjä, ohjausta, useita turvajärjestelmiä,
ilmastointia, sisustusta ja ulkokuorta, valoja, moottoreita, tai renkaita,
niin muutettuja osia taitaa olla vain jarrut. Jos ei lasketa niitäkään, niin
ei taida jäädä paljon mitään.

http://www.honestjohn.co.uk/road-tests/ ... 6-facelift

...New engines, 2,000 improvements and gremlins finally expelled

...The revitalised Mercedes E Class may look like the old one, but it’s a good car made better in almost every respect.

...There are lots of other improvements too.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

No, E63 AMG taitaa olla uudella koneella, jonka on saanut vain faceliftiin? Kenties huononnus 55:seen?
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Autocom-testerillä ainaskin onnistui SBC-jarrujen deaktivointi ja jarrunesteiden vaihdot. Eli ei se edes staria välttämättä tarvitse.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Itsellä ollut useita W 211: a... kaikki olivat mieluisia, mutta uusin V6 CDI facelift yliveto, myös vikojen puolesta... suosittelen.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: käytetty w211.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

http://www.timesonline.co.uk/tol/drivin ... 678467.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

June 23, 2006
Mercedes-Benz E-class
Mercedes back in quality street
Stuart Birch

From the outside, it is almost impossible to tell that Mercedes-Benz has been taking an axe to its reputation. Apart from a few touches and cues here and there, only an enthusiast would be able to tell that the company’s E-class has been updated.

But the story of the new E-class is all under the skin and the Germans are desperately hoping that its customers will notice for the better. For its mid-life update, the E-Class has been given about 2,000 new or redesigned parts, most of them out of sight but not out of mind.

Mercedes quality has been on a rollercoaster ride over the past few years, partly because the company fell into the technology trap, introducing loads of complex electronic wizardry that looked great in theory but some of which graphically demonstrated the meaning of the word “glitch”. Without its legendary quality and longevity, Mercedes would be just another carmaker — and it knows it. So it set about improving things, not only introducing massive test programs but also reducing the plethora of electronic gizmos.

And it seems to be working. The defining JD Power customer satisfaction survey has just announced that Mercedes was the most improved brand in the service satisfaction section, accelerating from 27th place to eleventh in Britain — good, but not exactly stardom. The now outgoing E-Class, though, rose an extraordinary 56 places (which shows how bad things had become) to get a podium place, gaining third for customer satisfaction in the luxury/executive car category.

“This reflects the technical revisions and quality enhancements made to the car even before the new model goes on sale,” a Mercedes spokeswoman said. Cars surveyed were registered between September 2003 and August 2004.

With this “never mind the width, feel the improving quality” philosophy cascading through the company, the new E-Class (prices from £27,520) needs to be as utterly reliable as makes no difference because if it isn’t, a slippery slope towards mediocrity lies ahead and it will take more than antilock brakes to stop the slide.

This car has been subjected to a rigorous test programme involving 1,000 cars covering almost 3.5 million miles; not just miles on test tracks across deserts or in the Arctic, but in normal, everyday use.

Although the new E-Class has plenty of advanced technology, Mercedes is confident that it is practical, safety and efficiency-enhancing stuff. There is an “intelligent” lighting system, developed with specialist Hella that can tell whether the car is being driven in or out of town.

An extra-cost option (from about £340 to £1,120, depending on model version), it “recognises” big roads or motorways and as speed approaches 60mph, the headlights produce an even cone of light that allows the driver to see an extra 50 metres ahead. At lower speeds in “country mode”, the lights give improved illumination of the offside verge. The lights also provide added illumination when cornering.

Brake lights that flash during emergency braking are a potentially important contribution to accident avoidance; they can reduce the following driver’s braking time by 0.2sec and cut braking distance from 60mph by about 18ft.

The E-Class’s standard equipment also includes PRE-SAFE, a system that can electronically anticipate a potential accident, simultaneously tightening seatbelts and adjusting windows, sunroof and front passenger seat for added protection. And it has anti-whiplash NECK-PRO head restraints. As well as all this, the E-Class’s steering and suspension have been improved. Each version drives with a degree of smoothness, competence, comfort and capability that nudges it close to its big brother, the S-Class.

And there is one version that does so to with the sort of power that would probably have drivers of the lesser examples nipping off for an ECG test. It is the “most powerful E-Class of all time”, as Mercedes puts it. The E63 AMG has a 6.2-litre, 507 brake horsepower engine and seven-speed auto gearbox to give a tyre-chirping 0-62mph time of 4.5sec.

Apart from big, overtly sporty wheels, four exhaust pipes, and a few other styling details, the AMG looks understated, although at £66,520 for the saloon, its price is not. But the sound of its engine, its stability at high Autobahn speeds and yes, its quality, make it something special. For those who must have power with added presence, there is the E-Class-based “four-door coupe” CLS 63 AMG, with similar performance but at £ 72,995.

As a fine compromise, though, I was impressed by the rapid, luxurious (0-62mph in 6.7sec) new CLS 350 CGI at £43,440. Now, there’s quality. Or, at least, we hope it is.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin