w211, 200 CDI, Avantgarde -06. Nafta Suodatin hukassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pesto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 27.07.2010 17:42
Paikkakunta: Vaasa

w211, 200 CDI, Avantgarde -06. Nafta Suodatin hukassa

Viesti Kirjoittaja Pesto »

Morjesta pitkästä aikaa.

Talvipakkaset lähenee ja km mittariin kertynyt 3kk iloiset 12.000km lisää elikkä ajeltu nyt kokonaisuudessa 263.000km.

Ajattelin ruveta vaihtamaan Nafta suodatinta ja sellainen kyllä löytyykin taka paksista, vaatisi vain asennuksen. Yritin tossa tarkastaa että mihinkä on mahdettu tunkea kyseinen filtteri ja epäilys heräsi että josko sen saan vaihdettua niin tarvitseeko tehdä jonkinlainen ilmaus vai löytyykö meikäläisen johtotähdestä jo automaatti ilmaus?

Syys terveiset kaikille.
Mese 200 CDI Avantgarde -06.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

OM646:ssa löytyy moottoritilasta ns. matkalaukun alta. Vieressä (kuva) ohjaustehostimen nestesäiliö. Torxeilla auki ja siinähän se. Taitaa olla pumppu tankissa, joten lähtee ekalla/tokalla käyntiin. Ei tarvii ilmata.

Kuva
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Man suodatin on sama kuin alkuperäinen.
Saa kl tai varaosaliikkeestä.

Laita polttoainetta suodatin täyteen,ettei tartte sahata turhaa ylimääräistä.
Kävin juuri äsken korjaamolla ja kolmas mersu tälle päivälle johon piti saada polttoaine kulkemaan ,kun oli ajettu tankki tyhjäksi tai suodatin vaihdettu ,ilman esitäyttöä.
Järjestelmä ei tykkää kuivana pyörimistä.
Lemmarit pitää olla kunnossa muuten vuotaa herkästi,omakohtaisia kokemuksia on.
Ja puhtaus on tärkeää.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Pekka Kalevan linkittämästä kuvasta poiketen klemmarit ovat alkuperäisenä sellaiset "puristettavat". Niitä asennettaessa on hyvä käyttää tarkoitukseen suunniteltuja pihtejä, mutta homma onnistunee normaalityökaluillakin.
Avatar
Pesto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 27.07.2010 17:42
Paikkakunta: Vaasa

w211, 200 CDI, Avantgarde -06. Nafta Suodatin hukassa

Viesti Kirjoittaja Pesto »

Kiitokset tiedoista ja tyhjentävästä kuvasta.

Näillä mennään etteenpäin ja suodatin vaihtukoon huomenna. Pitänne kai hakea 1L naftaa Teboililta, olin jostakin kuullut/lukenut että filtteri kammion jälki täyttö olisi suotavaa.

Kiitokset taas jälleen kerran.
Mese 200 CDI Avantgarde -06.
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

Ehdottomasti kannattaa täyttää se suodatin naftalla ja olla tosi tarkkana niitteen klemmareiden kanssa..itse kun aikoinaan vaihdoin W210 200cdi:hin suodatinta>aluksi sahata autoa käyntiin varmaan 10kertaa,sit kun lähti tulille ja lähdin koeajolle>auto vikatilaan ja sammui vauhdissa.oli ne p*rkeleen letkut jotenki löyhällä ja sai ilmaa.Kannattaa muuten olla tankki mieluiten täynnä kun alkaa suodatinta vaihtaan...
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itsellä ei ollut dieseliä käsillä kun vaihdoin suodattimen. Laitoin virrat muutaman kerran päälle ja lähti ekalla tulille ilman ongelmia.
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

kannattaa laittaa ihan tavalliset lemmarit letkuihin, eikä mitään alkuperäis tyyppisiä puristettavia lemmareita
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Suodattimen voi täyttää myös vaikkapa fortella. Itse tosin olen käyttänyt myös stp:n diesel injector cleaner litkua.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Itsellä ei ole ollut ongelmia suodattimen jäätymisen suhteen, mutta tutulla Opel (diesel)kuskilla se maksoi hinauspalvelun 200 eur ja suodattimen vaihdon merkkiliikkeessä.
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, La 09.10.2010 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
klepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 24.01.2007 20:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja klepe »

ei tarvi täyttää, virta päälle ja odotat muutaman sekunnin. pumpun äänestä kyllä kuulee milloin valmis, näin vaihdettu 5 kertaa eikä mitään ongelmia.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Näin se oli mullakin, paineet pumpussa riittää vaikka kilsoja paljon.
Offtopic: tällä jotkut saa paineita mutt en mä, sorry vaan;
http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/johan ... a-hammasty
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Edes sitä vanhempaa 1350bar imevää mallia ei tarvitse täytellä jos kaikki on kunnossa niin lähtee yleensä 3:nela
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jlzki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ti 20.07.2010 18:56

Viesti Kirjoittaja jlzki »

Siirtopumppu kierrättää löpövä,ilmausta ei tarvii.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Pekka Kaleva kirjoitti: Offtopic: tällä jotkut saa paineita mutt en mä, sorry vaan;
http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/johan ... a-hammasty
NO HYI VIT*U!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja ana007 »

en jaksa uutta topicia tehdä. Onko w210 220cdi 2000 samas paikas toi.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

ana007 kirjoitti:en jaksa uutta topicia tehdä. Onko w210 220cdi 2000 samas paikas toi.
Siinähän se on kun otat suojan irti niin edestäpäin katottuna oikealla. Sen etupuolella vähän alempana on öljyn suodatin. Eikä tarvii mitään kommervenkkejä koska on automaattinen ilmaus. Ne klemmaritkin itse vaihdoin tavallisiin.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

210 on kierrettävä musta muovi kansi ,jonka alta suodatin löytyy.
Puhtaus on todella tärkeä asia jotta ei mene kuraa suoraan pumpulle ja sitä kautta suuttimiin.


211 klemmarit on kokoa. Tankilta tuleva 13mm
Suodattimelta lähtevä 14mm


Omassa autossani vuoti polttoainetta myös tuon lähtevän letkun toisesta päästä ja sinne kävi myös 14mm klemmari.

Laittakaa vain alkuperäis suodatin ja puhtaus asennuksessa on tärkeää,jotkut tarvike suodattimet voivat päästää epäpuhtauksia läpi ja vaurioittaa korkeapaine puolta.
Mann on alkuperäis suodatin.
Vastaa Viestiin