S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

useita kymmeniä mersuja omistaneena,lähes kaikki korit 123 ja 220 väliltä täytyy todeta että ikinä ei ole ollut näin erikoisia ja vittumaisia murheita kuin tämän auton kanssa.kaikissa autoissa toki on vikaa se on selvä mutta tämä on ollut puoli vuotta ja koko ajan jotain.suurimpina remontteina mainittakoon korkeapainepumppu joka alko vuotamaan ku seula.sen jälkeen turbo-lohko välinen öljyputki.JA NYT PISTEENÄ I:N PÄÄLLE KANNESTA LENSI NS.PRIKKA TAHI TULPPA HELVETTIIN JA VEDET TIETYSTI KONEESTA PIHALLE.tuntuu uskomattomalta että sekin voi lähtee sieltä kävelemään mutta näin se vaan on koska peilin kanssa kattoen voi kannessa nähdä reiän josta tulppa on pois!ihanaa tämä autoilu...
Viimeksi muokannut terokoo, La 08.01.2011 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Siinä vaiheessa kun Mercedeksellä alettiin tehdä tulosta niin laatu romahti ja kohta on mainekkin mennyt laatuautojen valmistajana. Sanoin monellekkin kaverille silloin kun Daimler meni kimppaan Chryslerin kanssa ettei tuosta hyvää seuraa ja tuloshan on nähtävissä. On tuota laatua tullut seurattua, kun on vuodesta 1969 lähtien ollut Mersu perseen alla, ekana -63 mallinen 190 D ja siitä koluten tuohon W124 malliin.
Tuoreimpiin ei uskalla vaihtaa ennen kuin laatu alkaa taas olla kohillaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1612
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: S400 cdi-01,huonoin omistamani mercedes!!

Viesti Kirjoittaja kardaani »

terokoo kirjoitti:useita kymmeniä mersuja omistaneena,lähes kaikki korit 123 ja 220 väliltä täytyy todeta että ikinä ei ole ollut näin erikoisia ja vittumaisia murheita kuin tämän auton kanssa.kaikissa autoissa toki on vikaa se on selvä mutta tämä on ollut puoli vuotta ja koko ajan jotain.suurimpina remontteina mainittakoon korkeapainepumppu joka alko vuotamaan ku seula.sen jälkeen turbo-lohko välinen öljyputki.JA NYT PISTEENÄ I:N PÄÄLLE KANNESTA LENSI NS.PRIKKA TAHI TULPPA HELVETTIIN JA VEDET TIETYSTI KONEESTA PIHALLE.tuntuu uskomattomalta että sekin voi lähtee sieltä kävelemään mutta näin se vaan on koska peilin kanssa kattoen voi kannessa nähdä reiän josta tulppa on pois!ihanaa tämä autoilu...
Ei kai se tulppa kallis ole, vai onko se hankala laittaa paikoilleen. "Huonoin omistamáni mercedes" riippuu mistä asiaa katsoo. Jos kestävyys ja viattomuus on huonon ja hyvän mittari, niin sitten. Mutta mitenkäs suorituskyky? Onko tuolla mittarilla "Paras omistamani mercedes"?
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Eihän täydellisen viatonta ole olemassakaan, edes mersuu... :D
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

joo,eihän se kallis ole.80cent.mut siltä se nyt vaikuttaa että käsiksi ei pääse ennen kun on jälleen kerran putkisto,ahdin,pakosarja ja ahtoputkia riisuttu pois.ja suhteena ajattelin asiaa niin että ajetut kilometrit tehtyihin remontteihin nähden.ja mikäs remonttia tehdessä mut kun on aina niin vitunmoinen purkaminen pienen asian tähden...
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

niin,eikä tämä ole edes suorituskyvyltään paras omistamani mercedes...
Avatar
Ilpo L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

terokoo kirjoitti:niin,eikä tämä ole edes suorituskyvyltään paras omistamani mercedes...
:lol:

No, voihan sen"lastuttaa", niin sitte kyllä liikahtaa... :wink:
PLAY LOUD

V12
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

kyllä se ohjelma koko syksyn mielessä pyöri ja parin "asiantuntijan" kanssa siitä höpisinkin mutta jotenki se vaan jäi kun on ollu muutenkin murheita ton tekniikka puolen kanssa.ja jotenki musta tuntuu et toi 300tkm ajettu aski leviää varmasti jos sinne inankin lisätään vääntöä.. :shock:
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

On se vaan HARMI kun edes 300tkm ajettu ei kestä kuosissaan. Oliskos uuden paikka, niin pääsis ainaskin 150tkm vähillä murheilla. Ei kuluvien osien vaihtoa juurikaan, ehkä alapallot tms.
Olen itsekin joskus syyllistynyt torumaan kun ei kestä jokin minkä voisi kuvitella, mutta sitä tämä auton omistaminen vaan tuntuu olevan. Aina tulee jotain vastaan. Kumiosat hapertuu/kovettuu ja niin kohta vuotaa jokin liitos.
Aina ihmiset vertaavat että kyllä vanhat olivat laadultaan ikuisia jne. On vaan aikalailla ikävää ajella autoilla jotka ovat muinaisjäänteitä, vaikka niin laadukkaita olisivatkin. Ajatelkaa vaikka ilmastoinnin puuttumista lapsiperheessä tai eläinten kanssa liikuttaessa pitkiä siivuja päivässä (luokkaa 700-1000km). Vapaaehtoista kidutusta!
Mutta olkoon edelleenkin niin että jokaisella oma mieltymys ja mielipide. Hyvä niin, omani on että Mersua parempaa saa etsiä! Kriteereinä tilat, ajettavuus, polttoainetalous, kestävyys, haluttavuus myös vanhana, edulliset käyttö/huolto-osat ja paljon muuta. Kaupanpäälle tulee pieni naapurikateus! Itse en ostaisi muuta autoa käytettynä ja luottaisi että toimii omassa ajossa kuten haluaisin. Välillä kun hyppää muun auton ratin taakse sitä tajuaa monia mukavia asioita....
EQB 300 4-matic -23
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2316
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

lkosso kirjoitti:Mutta olkoon edelleenkin niin että jokaisella oma mieltymys ja mielipide. Hyvä niin, omani on että Mersua parempaa saa etsiä! Kriteereinä tilat, ajettavuus, polttoainetalous, kestävyys, haluttavuus myös vanhana, edulliset käyttö/huolto-osat ja paljon muuta.
Täällä on ensivaikutelmana todella heikko laatu. Omistamista ehti kulua peräti seitsemän tuntia ennen tämä Mersunpaska tiputti takaikkunan auki-asentoon.
Muuten tekniikka on toiminut käyntikuntoisena jos ei oteta huomioon konehuoneesta kuuluvaa vollotusta, ainakin kolmesta kohtaa sekä pakosarjan juurelta kuuluvaa teiniräpätystä. Kustannusarvio on vasta tekeillä mutta ei tule olemaan kaunista katseltavaa.
Takajarrussa on jotakin häikkää kun ei meinaa mahtua 30% sisään kuin temppuilemalla ja takaäänenvaimentimen suojapelti pärisee.
Verhoilu repsottaa osittain ja joitakin osia on jo tippunut tielle.

Edullisia nuo Mersun osat tuntuu olevan, vaihdekepin nuppikin maksoi vain reilut 190€. Siis osa jota ei yleensä mihinkään autoon koskaan eikä ikinä vaihdeta mutta tuossa rakkineessa sekin on huolto-osa.

Vanhahan tuo jo on, reilut 9 vuotta ja kilometrejäkin jo
yli 100 000.
Auto on aina huollettu uudesta lähtien aidossa ja alkuperäisessä Mercedes Benz-merkkihuollossa, vieläpä Mersujen Mekassa. Stuttgartissa.
Ostaessani auton se oli juuri tullut viimeisestä A-huollosta reilut 1000 km aiemmin.

Kummaltakohan puolelta etujousitus useimmiten ensin pettää?
Varoiksi kysyn jotta tietäisi varoittaa vaimoa kun vie lapsia kyydissä että osaavat olla siellä paremmalla puolella.

Onpahan tullut taas autotalli ja työkalukauppa tutuksi kun ei ole vuosiin tarvinnut koskea kolmen omistuksessa olleen Toyotan jarruihin tai alustan osiin.
Näillä oli ajettu jopa 300 000km ilman minkäänlaista toimintahäiriötä jarruissa. Ei edes säätää tarvinnut.

Jo nyt tässä vähän ajetussa Mersussa on asentajalle enemmän hommaa kuin kolmessa Toyotassa oli kymmenen käyttövuoden aikana.

On tässä Mersussa paremmat penkin ja radio jos alkaa vaikka remontointi väsyttämään.
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Miksipä vaihtaa Toyota, jos pelannut niin moitteetta? Ja jotenkin hirvittää ajatus 9-vuotta vanhasta MB:stä joka Saksassa...lieneekö tallissa pidetty kun noin repsottaa ja kulahtanut? Ja jarruja en ole minäkään rempannut Mersuista, jos ei levyjen ja palojen vaihtoa lasketa mukaan. Itsellä auto sisältä kuin uusi ja mikään ei repsota ja kilometrit lähentelevät kohta 200 tkm. Onhan autolla toki ikää jo 3 vu.....melkein 4. Eikä tuo exä W202 vm. -96 repsottanut sekään, eikä nitissyt ja natissut, puhumattakaan muista ongelmista. Yksilöitä kaikki tyynni! Niin muutkin autot. Laitoin vastauksen vain siksi, että AINA Mersua morkataan ja harvat kehuu. Ehkä pitää pysyä vastedes hiljaa itsekin, niin ei tule kelleen paha mieli.
EQB 300 4-matic -23
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2316
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

lkosso kirjoitti:Miksipä vaihtaa Toyota, jos pelannut niin moitteetta? Ja jotenkin hirvittää ajatus 9-vuotta vanhasta MB:stä joka Saksassa...lieneekö tallissa pidetty kun noin repsottaa ja kulahtanut? Ja jarruja en ole minäkään rempannut Mersuista, jos ei levyjen ja palojen vaihtoa lasketa mukaan. Itsellä auto sisältä kuin uusi ja mikään ei repsota ja kilometrit lähentelevät kohta 200 tkm. Onhan autolla toki ikää jo 3 vu.....melkein 4. Eikä tuo exä W202 vm. -96 repsottanut sekään, eikä nitissyt ja natissut, puhumattakaan muista ongelmista. Yksilöitä kaikki tyynni! Niin muutkin autot. Laitoin vastauksen vain siksi, että AINA Mersua morkataan ja harvat kehuu. Ehkä pitää pysyä vastedes hiljaa itsekin, niin ei tule kelleen paha mieli.

Ei ole vaihtunut mihinkään. Toyotissa on erinomaiset kuljetustilat (vieläpä monikäyttömalli, takapenkit saa laskettua) jotta voi ostaa kerralla paljon alkuperäisiä Mercedes Benz-varaosia rikkinäiseen autoon.

Auto on ensimmäiseltä omistajalta, tupakoimaton ja päällisin puolin siistin näköinen.

Mutta muuten siistin näköisen auton ongelmana on Mercedes Benz-laatu sekä alkuperäisen Mercedes Benz-merkkihuollon osaamattomuus todentaa edes alkeellisia huoltokohteita.

Mercedes Benzissä on edistyksellisiä ja teknisesti pitkälle vietyjä ja monimutkaisia vikoja.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

Mutta muuten siistin näköisen auton ongelmana on Mercedes Benz-laatu sekä alkuperäisen Mercedes Benz-merkkihuollon osaamattomuus todentaa edes alkeellisia huoltokohteita.

Mercedes Benzissä on edistyksellisiä ja teknisesti pitkälle vietyjä ja monimutkaisia vikoja.[/quote]

juurikin tästä asiasta olen täysin samaa mieltä.varsinkin tämän kyseisen auton kanssa asioidessa merkkihuollossa tuntuu joka kerta kuin omistaisin auton jota ei kellään muulla ole tai kellään muulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia vikoja kyseisessä kotterossa.joka kerta olen se "edelläkävijä" näitten ongelmieni kanssa.
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Nyt alkaa taas jännittämään että milloin tuo oma ässä lojahtaa :roll:
No juu, ilmajouset vissiin ensimmäisenä menee ja se vasta HIRVITTÄÄKIN!!
Mutta toivottavasti tämänkin auton kanssa käy samalla tavoin kun ex- vitoni minkä meinasin hukata 2kk ostamisen jälkeen kun luin kauhutarinoita foorumilta mitä kaikkea voi olla odotettavissa :roll: Mut näinpä mentiin 160tkm vitolla ja suurimmat viat olivat hehkujen ja laturin vaihto 8) Kuluosia meni tietty mut niitä ei oikein voi laskea kun eiköpähän kaikissa autoissa niitä mene :?:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2316
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

terokoo kirjoitti:
juurikin tästä asiasta olen täysin samaa mieltä.varsinkin tämän kyseisen auton kanssa asioidessa merkkihuollossa tuntuu joka kerta kuin omistaisin auton jota ei kellään muulla ole tai kellään muulla ei ole koskaan ollut minkäänlaisia vikoja kyseisessä kotterossa.joka kerta olen se "edelläkävijä" näitten ongelmieni kanssa.
Tieto lisää tuskaa. Tietämätön luottaa siihen mitä sanotaan eikä osaa epäillä muuta.

Omalla kohdalla on itseopittua mekaanikon harrastelijauraa takana yli neljäkymmentä vuotta eikä enää yli kolmeenkymmeneen vuoteen ole mikään auto ollut teknisesti niin surkeassa kunnossa kuin tämä Mercedes Benz-merkkihuollettu ja vain hieman yli 100tkm ajettu rottelo.
En itse maksaisi senttiäkään moisesta huolimattomuudesta kun edes vuotavaa pakoputkistoa ei huomata.

Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

No täytyypä nyt taas pistää lusikkani tähän vanhaan soppaan ja todeta vaan että vikatilastojen mukaan mersu on hieman keskitasoa parempi, ja omien kokemusten mukaan (vertailu vaimon Civiciin: EI VIKOJA koko seitsemäm vuoden aikana) ja kakaroiden Corsaan, (selvästi vähemmän vikoja kuin mesessä). Olenkin tässä apatian vallassa jäänyt odottamaan sähköautoja, nämä polttomoottorikäyttöiset kun ovat kehittyneet aivan liian monimutkaisiksi (=paljon vikamahdollisuuksia + kalliit valmistaa ja huoltaa).

Ajatelkaapa vaikka vain muutamia sähköauton etuja: ei vaihdelaatikkoa ja moottori on yksinkertaisempi kuin nykyauton startti... kunhan saavat markkinoille isompia sarjoja niin mersu vaihtuu äkkiä akkuautoon. Mutta siihen asti koitetaan pärjäillä kun on työkalutkin pitänyt hankkia. :?
W203CDI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kummaltakohan puolelta etujousitus useimmiten ensin pettää?
Viimeisimmät kaksi etu(ilma)jousta mitä olen W220:iin vaihtanut ovat olleet oikealle puolelle :lol:
(ei siis oma auto vaan työssäni)
Jousipaketti on helppo vaihtaa, aikaa menee ehkä puolisen tuntia.
Paitsi jos alapään kuusiokoloruuvit on jumissa.

Osa maksaa alun toista tonnia, hinta on siis linjassa auton ostohinnan kanssa eli ei mitään hätää :D

Edit:
sähköauton etuja
:arrow:
"No tuohon se hyytyi 10 km ajon jälkeen vaikka pistorasiasta lähettiin"
"Jaa jaa ... katsotaanpas..."
"Oisko sulake palanu, semmosta vikaa mun entisessä mersussaki oli ?"
"Hmhmhmh, kyllä tähän joutuu akun vaihtamaan. Laitetaanko orkkisosana 15300 euroa vai kävisikö tarvike jonka hinta vain 12000 ?"
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

van_gils kirjoitti:Nyt alkaa taas jännittämään että milloin tuo oma ässä lojahtaa :roll:
No juu, ilmajouset vissiin ensimmäisenä menee ja se vasta HIRVITTÄÄKIN!!
Mutta toivottavasti tämänkin auton kanssa käy samalla tavoin kun ex- vitoni minkä meinasin hukata 2kk ostamisen jälkeen kun luin kauhutarinoita foorumilta mitä kaikkea voi olla odotettavissa :roll: Mut näinpä mentiin 160tkm vitolla ja suurimmat viat olivat hehkujen ja laturin vaihto 8) Kuluosia meni tietty mut niitä ei oikein voi laskea kun eiköpähän kaikissa autoissa niitä mene :?:
no jousituksen suhteen asia taas on eri sinänsä että se syö helvetisti rahaa hajotessaan muttei juurikaan vaadi sen kummempaa osaamista tahi ihmettelyä kun remontoidaan.uusi tolppa about 700 egee,muutama pultti auki ja letkut kiinni ja taas mennään.omassani tuo toiminut mainiosti toistaiseksi,ja ilma alustaa en voi kuin kehua.nämä tekniikka puolen ongelmat vaan tuppaa olemaan hankalia paikallistaa ja vielä hankalampia korjata tilojen puutteen takia.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

dealer kirjoitti:[
"Jaa jaa ... katsotaanpas..."
"Oisko sulake palanu, semmosta vikaa mun entisessä mersussaki oli ?"
"Hmhmhmh, kyllä tähän joutuu akun vaihtamaan. Laitetaanko orkkisosana 15300 euroa vai kävisikö tarvike jonka hinta vain 12000 ?"[/i]
No joo, aihe on uusi ja varmaan siihen vielä palataan ihan tosissaankin,
mutta vielä senverran että eräs viimeisimpiä akkutyyppejä kestää
450 000 km ajoa, että sillä matkalla on jo mersukin tarvinnut yhtä ja toista. Sulakkeita noista saattaa varmaan mennä, mutta niiden vaihtohan neuvotaan omistajan käsikirjassa, sen osaa anoppikin tehdä. :wink:
W203CDI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17191
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

eräs viimeisimpiä akkutyyppejä kestää
450 000 km ajoa
Kappas vaan, onkohan miten monella yksilöllä testattu Suomen säissä.
Sehän kävisi vaikka taksiksi sitten.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

dealer kirjoitti:
eräs viimeisimpiä akkutyyppejä kestää
450 000 km ajoa
Kappas vaan, onkohan miten monella yksilöllä testattu Suomen säissä.
Sehän kävisi vaikka taksiksi sitten.
jepjep.... :wink:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

hanta kirjoitti:
dealer kirjoitti:[
"Jaa jaa ... katsotaanpas..."
"Oisko sulake palanu, semmosta vikaa mun entisessä mersussaki oli ?"
"Hmhmhmh, kyllä tähän joutuu akun vaihtamaan. Laitetaanko orkkisosana 15300 euroa vai kävisikö tarvike jonka hinta vain 12000 ?"[/i]
No joo, aihe on uusi ja varmaan siihen vielä palataan ihan tosissaankin,
mutta vielä senverran että eräs viimeisimpiä akkutyyppejä kestää
450 000 km ajoa, että sillä matkalla on jo mersukin tarvinnut yhtä ja toista. Sulakkeita noista saattaa varmaan mennä, mutta niiden vaihtohan neuvotaan omistajan käsikirjassa, sen osaa anoppikin tehdä. :wink:
Nyt on kyllä pakko puuttua tähänkin keskusteluun. Siis jos joku tosissaan uskoo jonkun akkupaketin kestävän käyttökelpoisena 450 000 km niin siitä vaan. Uskonnot on erikseen... Kun totuus on että viimeisten viidentoista-kahdenkymmenen vuoden aikana tehtyjen koneiden,varsinkin elektroniikkaa sisältävien laitteiden kestävyys on surkeasti lyhentynyt. Ja lyhenee edelleen. Joten todennäköisyys on ettei mikään laite/tarvike tulevaisuudessakaan tule kestämään nykyisiä kauemmin. Enää ei laitteita tehdä kestämään ja korjattavaksi vaan pitää päästä kokoajan myymään uutta. Joko koko laitetta tai älyttömänkalliita varaosamoduuleita,joita ilman näitä vempeleitä ei saada toimimaan.
Kun näitä härveleitä ei tehdä militaarispeksien mukaan,luotettavuus on sitten mitä on.
Joku kirjoitti että sähköauton moottori on yksinkertaisempi kuin starttimoottori,no tuskinpa,mutta ota huomioon minkälaisen hirveän ohjauselektroniikan nämä moottorit vaativat. Ei niissä sähköautoissa ole yhtään sen vähempää elektroniikkaa kuin nykyisissä polttomoottoriautoissakaan. Ei ainakaan merkittävästi,eikä luotettavampaa. Sen lisäksi kaikki muutkin nykyautoissakin olevat hilavitkuttimet toimivat sähköllä ja lisää keksitään.
Joten aivan turha haikailla halvemman autoilun perään...vaikka sähkö "polttoaineena" saattaa tulla halvemmaksi,huollot/korjaukset imevät syntyneet säästöt. Näin uskoo hän,lähihistoriasta ennustaen.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote="jsmaa. Kun totuus on että viimeisten viidentoista-kahdenkymmenen vuoden aikana tehtyjen koneiden,varsinkin elektroniikkaa sisältävien laitteiden kestävyys on surkeasti lyhentynyt. Ja lyhenee edelleen.
....minkälaisen hirveän ohjauselektroniikan nämä moottorit vaativat. Ei niissä sähköautoissa ole yhtään sen vähempää elektroniikkaa kuin nykyisissä polttomoottoriautoissakaan... .[/quote]

Kyllähän nuo kännykän akut on kehittyneet aikalailla... sama kehitystyö on sähköautojen akkujen perusteena.
Eivät ne sähköauton ohjauselektroniikat sen hirveämpiä ole kuin nykyautoissakaan, mutta ne varsinaiset vianaiheuttajat, monet anturit, vähenevät lukumäärältään huomattavasti.

Täytyy myöntää etten itsekään ihan 100-prosenttisesti tuohon 450 tkm uskonut kun siitä luin, mutta uskon kyllä että kehitys on menossa nopeasti positiviseen suuntaan, siitä kertoo sekin että sarjavalmisteisia sähköautoja on tulossa usealta valmistajalta ensi vuonna.

Kehityksellä on aina epäilijänsä, ensimmäisten bensa-autojen tullessa markkinoille (oliko se nyt Ranskassa) määräsi laki jonkun juoksemaan auton edellä varoittaen muita tielläkulkijoita.

Siitä olen samaa mieltä ettei sähköautoilu tule liikkumista halventamaan, verottaja tulee siitä pitämään huolen -> vero per ajettu kilometri.
W203CDI
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2316
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

[/quote]

Kehityksellä on aina epäilijänsä, ensimmäisten bensa-autojen tullessa markkinoille (oliko se nyt Ranskassa) määräsi laki jonkun juoksemaan auton edellä varoittaen muita tielläkulkijoita.

.[/quote]

Tätä samaa pitäisi käyttää vieläkin monen Mersun kohdalla.

Ihan sen takia ettei sivullisille satu mitään jos etuakselistossa tai moottoripalkissa joku pettää.

Omistajalla ei ole niin väliä kun on itselleen riesan ottanut.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tämän ketjun luettuani tulin siihen tulokseen, että kannattaa ehkä sittenkin jatkaa vielä muutaman auton verran, tuota w124 koppaisten keräilyä :D farmaria mulla ei vielä olekkaan ja kyllä yksi coupekin tietysti mukaan sopisi :roll: ja mikä ettei yksi 4-matic vaikka talviautoksi, se vois olla samalla se farmari, niin säästää edes yhden auton oston :idea: vaikka tämä -> http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3491147 niin olis samalla jotain korjattavaakin :P

olin jo oikeastaan päättänyt, että aloitan etsimään sopivaa w220 500 S mersua perheen tulevaksi ykkösautoksi, tuon renault lagunan tilalle, kun farkun tarve on tulevaisuudessa pienempää (lapset jo koulussa...), mutta nuo w220 taitaa olla vielä heikompaa laatua, kuin muut (w211 ainakin on menettänyt täysin arvostuksen mun silmissä) samanikäiset mersut :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Vaikuttaa että minä jumitun ässässä W126 malliin ja E:ssä W124 malliin. Vaikka uusissa on niin paljon sitä ja tätä ja tuota paremmin on ne ihan liian vikaherkkiä lukemani/kuulemani perusteella.

Seuraan M100 foorumia ja USA:ssa on paljon W220 malleja ja niissä on ollut paljon vikoja. Harmi jos hyviä ässiä ei enää tehdä, itsekin olin ajatellut joskus ostaa W220 mallin, W140 saa jäädä rumana väliin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

W140 saa jäädä rumana väliin.
Riittääpä meille rumista pitävillekin autoja, ei noita niin paljoa olekaan liikkeellä suomessa. :lol:
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

eihän tuo W140 varsinaisesti ruma ole, mutta sanotaanko niin, että se on vähemmän kaunis, S mersujen listassa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

napa kirjoitti:eihän tuo W140 varsinaisesti ruma ole, mutta sanotaanko niin, että se on vähemmän kaunis, S mersujen listassa...
No minä en W140:stä valitessani vertaillut sitä mitenkään muihin ässiin,sitämieltä kuitenkin että on se kauniimpi kuin W124. Ainakin takapään osalta,vaikka samaa sukua onkin. Minä kun en pidä W124:n takapäätä mitenkään onnistuneena,vertaan sitä aina W123:n vastaavaan. Ne pitkät takalamput kyllä oli jotakin...
Enkä pidä nykytrendistäkään,noista viiruisista ikkunoista. -No ei mun tarviikaan,ja sitäpaitsi kauneus on katsojan silmässä tai ehkä paremminkin aivoissa. Mutta on joku W140:lle keksinyt oivan lempinimen "Möhkö",sehän se todellakin on!
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

no niin,täällä ollaan taas suu jakarilla kun pääsee ÄSSÄLLÄ taas huomenna työmaalle! :lol: ollaan jälleen selvitty yhdestä 400cdi ongelmasta!eli tuo irronnut kannen tulppa tahi mikä lienee oikealta nimeltään saapui tänään helsingin veholta tänne maalle.saksan mies on ollut kaukaa viisas ja jättänyt pyöräkoteloon luukun josta pääsee vähän näkemään ja jopa pitelemään kantta ja pakosarjaa!eli sain sitä kautta laitettua tulpan kanteen hollille ja "erikoistyökalun" tehtyäni iskin tulpan paikalleen.kävi yllättävän helposti ja ihmeen vähällä purkamisella.ei muuta kun seuraavaa remonttia odotellessa!enää ei edes jännitä kun tietää että se on varmasti tulossa! :?
ennemmin tahi myöhemmin... :D ja kerron varmasti kun sen aika koittaa... 8)
Vastaa Viestiin