S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

koyama kirjoitti:jos vuoden välein käytetään huollossa niin siinä välillä voi käyttää piuhan nokassa ja tehdä uusia asetuksia vaikkapa mittaristoon.
Ne ropailut jää muistiin ja löytyvät staarilla.Jossain toisessa viestiketjussa CDI203 tuosta kirjoitti.
en nyt ihan löytänyt tästä pointtia?? :shock: ja saisko siellä piuhan nokassa tehtyä sellasia asetuksia sinne mittaristoon ettei tarttis joka viikko käydä tuolla pellin alla jotain ropailemassa...eli sais vaan niinku ajella... :D
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

sompio kirjoitti:Eikös se tässä ole koko totuus?
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot" onclick="window.open(this.href);return false;
tää oli ihan huippu... :D :lol: harmi vaan ku toi oma yksilö ei ole juurikaan tuo "suomiauto" vaan saksalaisille rakennettu,kaikkine varusteinen ja vikoineeen...
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja koyama »

terokoo kirjoitti:
koyama kirjoitti:jos vuoden välein käytetään huollossa niin siinä välillä voi käyttää piuhan nokassa ja tehdä uusia asetuksia vaikkapa mittaristoon.
Ne ropailut jää muistiin ja löytyvät staarilla.Jossain toisessa viestiketjussa CDI203 tuosta kirjoitti.
en nyt ihan löytänyt tästä pointtia?? :shock: ja saisko siellä piuhan nokassa tehtyä sellasia asetuksia sinne mittaristoon ettei tarttis joka viikko käydä tuolla pellin alla jotain ropailemassa...eli sais vaan niinku ajella... :D
kilometrien vähennys asetukset :lol: .Vm-2001 oleviin mersuihin voi niitä tehdä jälkiä jättämättä...melkein.
Voisi kuvitella,että sillä edelliselläkin omistajalla on murheita riittänyt.Ei ne yhtäkkiä tule jos on maanantaiaamuna tehty auto.
Oliko huoltohistoriassa mitään ylimääräisiä käyntejä tohtorin pakeilla vai onko niin,että muutto ulkomaille oli tuolle autolle liikaa ja päätti alkaa keljuksi
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

koyama kirjoitti:
terokoo kirjoitti:
koyama kirjoitti:jos vuoden välein käytetään huollossa niin siinä välillä voi käyttää piuhan nokassa ja tehdä uusia asetuksia vaikkapa mittaristoon.
Ne ropailut jää muistiin ja löytyvät staarilla.Jossain toisessa viestiketjussa CDI203 tuosta kirjoitti.
en nyt ihan löytänyt tästä pointtia?? :shock: ja saisko siellä piuhan nokassa tehtyä sellasia asetuksia sinne mittaristoon ettei tarttis joka viikko käydä tuolla pellin alla jotain ropailemassa...eli sais vaan niinku ajella... :D
kilometrien vähennys asetukset :lol: .Vm-2001 oleviin mersuihin voi niitä tehdä jälkiä jättämättä...melkein.
Voisi kuvitella,että sillä edelliselläkin omistajalla on murheita riittänyt.Ei ne yhtäkkiä tule jos on maanantaiaamuna tehty auto.
Oliko huoltohistoriassa mitään ylimääräisiä käyntejä tohtorin pakeilla vai onko niin,että muutto ulkomaille oli tuolle autolle liikaa ja päätti alkaa keljuksi
aivan! :) kilometrejä meinasit.joo,mä sitten tiedä niistä kilsoista.300tkm siellä nyt on mittarissa.kyllä auton mukana tuli monen moista assyst huoltovihkoa ja joku muukin huolto vihko.saksan mb:n leimoja niissä kumminkin on pirusti ja säännöllisesti.ja tulipa mukana vielä alkup.rek.otteen kopio ja ote jolla auto poistettu saksan kilvistä herran vuonna 2010 helmikuussa.molemmissa saman herran nimi.ja tietysti vanha herra syntynyt 1939 niinku näissä saksan tuonneissa aina tuppaa olemaan.kuitenkin omasta kokemuksesta näitten kanssa en usko että tolla olis paljon enempää menty,haluisin sen kyllä selville saada jos mahdollista.. :) joka tapauksessa olen aina ollu vähän skeptinen näitten huoltokirjojen ja lappusten kanssa eikä tämänkään auton kohdalla ne liput ja laput painaneet paskan vertaa 10 vuotta vanhan melkein 300tkm ajetun auton ostossa.koeajo ja ulkoinen kunto ratkaisi.musta jotenkin tuntuu että mä en ole yksin tämän "ässän" ja näiden "ongelmien" kanssa,mä nyt näistä täällä foorumilla vaan aloin avautuu kun ajattelin että muille vois olla apua jos tulee vastaavia oireita.
ps.jos sulla tietoa miten todelliset kilsat sais tsekattua niin ottasin tiedon mielenkiinnolla vastaan! :wink:

ainiin kirjoititkin että staarilla.pitääpi tiedustella tuota paremmin.josko se olis mahdollista.mielenkiintosta ainakin olis.
reiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 18.03.2010 21:52

Re:

Viesti Kirjoittaja reiska77 »

landon kirjoitti:Sulla varmaan on noi dokumentit sit myös scannattuna? Laitteleppa näkyviin niin saadaan porukalla oikein tutustua... Tulee montakin vaihtoehtoa mieleen miten on myynnissä kusetettu... Itse en noin vähän ajetuista edes tiedä, yhtään alle 300tkm ajettua Mersua en ole omistanut, ja tuskin tulen omistamaankaan.
Heh, ja noista Toyotoista, ei pelkästään se että ne ovat rumia, ajoltaan vain keskinkertaisia jos nyt Mersuihin verrataan, ihme ettei niiden mukana tule korvatulppia tai radiollisia kuulosuojaimia on se meteli sisällä niissä kuitenkin Mersuun verrattuna melko eriluokkaa... Ja Toyotoitten jarruihinko ei tarvitse koskea, siis noin niinkuin huoltomielessä? Hohhoijaa... Olinhan toki ihmeissäni kun mulla oli 2.0l gl Camry vuosimallia en muista mut mittaris oli 480tkm... Pelleistä ei ollut enää mitään jäljellä tiettykkään, kaikki sähköherkut olivat kuolleet varmaan jo 200tkm kohdalla, mut sinnikkäästi se puski kyllä etiäpäin menemään, miksikään nautinnoksi sitä en kyllä kuvaisi, hoiti hommansa kyllä tosin sen puoli vuotta kun oli pakko sillä rytkyttää kone ja laatikkohan siitä oli jo vaihdettu yms yms. Mut ei sitä voi ikipäivänä verrata esim. tämän hetkiseen vm-85 230E:ehen johon tuli viimeviikolla 470tkm mittariin... Tai edes W124 250:deehen jolla ajettu 890tkm joka minulla oli kunnia omistaa muutaman päivän, pelleissä oli toki huomauttamista mutta kyyti oli loistava todella pirteä kulkija ja kaikki pelasi viimeisen päälle... Ja monikos esim. vuoden 85 Toyotoista on liikenteessä nykyisin jokapäiväisessä käytössä? Tai moniko tämän vuoden Toyota on edes 15vuoden jälkeen prosentuaalisesti jokapäiväisessä käytössä. Hondat on kyllä teknisesti hyviä ja kestäviä, pirun meluisia vain nekin ja pellit niistäkin aika äkkiä katoaa...
Mikäs se akkutyyppi on joka kestää sen 450tkm ajoa? Ja kuka ihme tekisi niin pitkäkestoisen akun koska niiden vaihtovälihän olisi normi perheellä jolla autoa ei käytetä kuin normi jokapäiväisessä ajossa ainakin se 20 vuotta? Eli siis todella huono bisnes pitkällä tähtäimellä. Verrattuna taas esim tähän 230E:eheni joka nyt on 25vuotias ja vasta 20tkm yli tuon 450tkm??? Ja siis sähköauton moottori verrannollinen normaaliin yksinkertaiseen tasavirta moottoriin??? DREAM ON!
E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
Vaan olisiko voinut käydä niin, että autollasi olisi ajettu jopa yli 10 000 km/vuosi ja huoltokirjasi on siis väärennetty?
Kannattaisiko sinun suunnata tämä paatosenergia tojo palstalle.... kehu siellä korollan makeaa ajettavuutta ja hurjaa vääntöä.
Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?

Huoltokirja voi olla väärennetty mutta silloin väärentäjänä on Daimler Benz. Perusteluna tiedustelu skannatun huoltokirjan kanssa Daimler Benzin Saksan asiakaspalveluun, josta tuli asiallinen vastaus huoltokirjamerkintöjen aitoudesta.
Autolla on siis ajettu reilut 100 000km ja huollettu Mercedes Benz-merkkiliikkeessä uudesta asti.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Näistä kahdesta automerkistä Toyota on se luotettava ja kestävä. Niin Saksan kuin Suomenkin katsastustilastojen mukaan.
Mercedes Benz ei ole kovinkaan luotettava ja tämän tosiasian tiedostaen pyrin minimoimaan riskin ostamalla bensiinikäyttöisen (ei cdi-vikoja) ja manuaalivaihteisen (ei glykoleita laatikossa eikä kyb-venttiilin tai johdinlevyn vaurioita) kulkuneuvon.
Valitettavasti Mercedes Benzin laatu on tasaista.
mulla oli useamman vuoden harrasteautona -89 supra eikä se ajoltaan kyllä yhtään hävinny tolle väyryselle joka nyt pihalla lymyää. ja moni -85vuoden tojota ei varmaankaan suomenteillä enää liiku mutta afrikan dyyneillä jatkaa menoaa varmaan vielä kauan. enkä menis niin vannomaan et kovin moni väykkykään suomenteillä enää liikkuu jahka pääsee 26vuoden ikään. kone on varmasti poks ja pellejä ole senkään vertaa mitä tojotissa. Itte menin lankaan ja ostin mersun sen takia koska pidin sitä LAADUKKAANA ja KESTÄVÄNÄ merkkinä,jolla pääsis kymmeniä tuhansia kilometrejä pienillä huolloilla. ja vielä diisselin sen takia et työmatka on suhteellisen pitkä. valitettavasti tuon säästön mitä dieselin ja kestävän laitteen piti säästää niin mersu syöny jo aikoja sitten remontteina. enemmän kuin todennäköistä että lähtee mese myyntiin ja tilalle oikeasti kestävä ja laadukas japski auto.
Avatar
NH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 22:56

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja NH »

Tästä taloudesta löytyy molempia; mersuja kaksi ja yksi tojota. Kyllä se toijota menettelee autona, mutta aina kun minä lähden lähden ilman muuta mersulla mielummin! Onse vaan niin paljon mukavampi ajaa.
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -

Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202

"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
reiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 18.03.2010 21:52

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja reiska77 »

NH kirjoitti:Tästä taloudesta löytyy molempia; mersuja kaksi ja yksi tojota. Kyllä se toijota menettelee autona, mutta aina kun minä lähden lähden ilman muuta mersulla mielummin! Onse vaan niin paljon mukavampi ajaa.
halvempi tilata taksi. todennäköisesti saattaa vielä olla vielä mersu taksina. saa hyvän kyydin. ei tartte murehtia jos mittaristoon pläjähtää joulukuusi loistaa tai muuta vikaa. tietääpähän sit taksisuhari mihin rahansa pistää(jossei ny renki satu olee) :D
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

NH kirjoitti:Tästä taloudesta löytyy molempia; mersuja kaksi ja yksi tojota. Kyllä se toijota menettelee autona, mutta aina kun minä lähden lähden ilman muuta mersulla mielummin! Onse vaan niin paljon mukavampi ajaa.
joo,onhan noita muun merkkisiä mullakin ollu tossa noitten tähtinokkien rinnalla pitkälle toistasataa,14 vuotta olen autoillu.siitä ns.ykkösautosta on aina se tähti löytynyt nokalta eikä asia siitä miksikään muutu.
mutta tuosta mukavuudesta niin tänään juurikin tuli sekin todistettua että onhan noissa mersuissakin eroja.olin tänään päivän liikkeellä kaverin kolme vuotta vanhalla 211 korisella.lyhyesti sanottuna oli suorastaan ihana päästä illalla 10 vuotta vanhan w220:sen penkkiin.ei niinkään moottorien eron (200cdi vs 400cdi)vaan yli päänsä ajettavuuden,äänien,resonoinnin ja varsinkin jousituksen takia.näillä huonosti auratuilla helvetin epätasasilla teillä sitä kiinnittää huomioo tollasiin entistä enemmän.. :?
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jankku »

reiska77 kirjoitti:
landon kirjoitti:Sulla varmaan on noi dokumentit sit myös scannattuna? Laitteleppa näkyviin niin saadaan porukalla oikein tutustua... Tulee montakin vaihtoehtoa mieleen miten on myynnissä kusetettu... Itse en noin vähän ajetuista edes tiedä, yhtään alle 300tkm ajettua Mersua en ole omistanut, ja tuskin tulen omistamaankaan.
Heh, ja noista Toyotoista, ei pelkästään se että ne ovat rumia, ajoltaan vain keskinkertaisia jos nyt Mersuihin verrataan, ihme ettei niiden mukana tule korvatulppia tai radiollisia kuulosuojaimia on se meteli sisällä niissä kuitenkin Mersuun verrattuna melko eriluokkaa... Ja Toyotoitten jarruihinko ei tarvitse koskea, siis noin niinkuin huoltomielessä? Hohhoijaa... Olinhan toki ihmeissäni kun mulla oli 2.0l gl Camry vuosimallia en muista mut mittaris oli 480tkm... Pelleistä ei ollut enää mitään jäljellä tiettykkään, kaikki sähköherkut olivat kuolleet varmaan jo 200tkm kohdalla, mut sinnikkäästi se puski kyllä etiäpäin menemään, miksikään nautinnoksi sitä en kyllä kuvaisi, hoiti hommansa kyllä tosin sen puoli vuotta kun oli pakko sillä rytkyttää kone ja laatikkohan siitä oli jo vaihdettu yms yms. Mut ei sitä voi ikipäivänä verrata esim. tämän hetkiseen vm-85 230E:ehen johon tuli viimeviikolla 470tkm mittariin... Tai edes W124 250:deehen jolla ajettu 890tkm joka minulla oli kunnia omistaa muutaman päivän, pelleissä oli toki huomauttamista mutta kyyti oli loistava todella pirteä kulkija ja kaikki pelasi viimeisen päälle... Ja monikos esim. vuoden 85 Toyotoista on liikenteessä nykyisin jokapäiväisessä käytössä? Tai moniko tämän vuoden Toyota on edes 15vuoden jälkeen prosentuaalisesti jokapäiväisessä käytössä. Hondat on kyllä teknisesti hyviä ja kestäviä, pirun meluisia vain nekin ja pellit niistäkin aika äkkiä katoaa...
Mikäs se akkutyyppi on joka kestää sen 450tkm ajoa? Ja kuka ihme tekisi niin pitkäkestoisen akun koska niiden vaihtovälihän olisi normi perheellä jolla autoa ei käytetä kuin normi jokapäiväisessä ajossa ainakin se 20 vuotta? Eli siis todella huono bisnes pitkällä tähtäimellä. Verrattuna taas esim tähän 230E:eheni joka nyt on 25vuotias ja vasta 20tkm yli tuon 450tkm??? Ja siis sähköauton moottori verrannollinen normaaliin yksinkertaiseen tasavirta moottoriin??? DREAM ON!
E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
Vaan olisiko voinut käydä niin, että autollasi olisi ajettu jopa yli 10 000 km/vuosi ja huoltokirjasi on siis väärennetty?
Kannattaisiko sinun suunnata tämä paatosenergia tojo palstalle.... kehu siellä korollan makeaa ajettavuutta ja hurjaa vääntöä.
Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?

Huoltokirja voi olla väärennetty mutta silloin väärentäjänä on Daimler Benz. Perusteluna tiedustelu skannatun huoltokirjan kanssa Daimler Benzin Saksan asiakaspalveluun, josta tuli asiallinen vastaus huoltokirjamerkintöjen aitoudesta.
Autolla on siis ajettu reilut 100 000km ja huollettu Mercedes Benz-merkkiliikkeessä uudesta asti.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Näistä kahdesta automerkistä Toyota on se luotettava ja kestävä. Niin Saksan kuin Suomenkin katsastustilastojen mukaan.
Mercedes Benz ei ole kovinkaan luotettava ja tämän tosiasian tiedostaen pyrin minimoimaan riskin ostamalla bensiinikäyttöisen (ei cdi-vikoja) ja manuaalivaihteisen (ei glykoleita laatikossa eikä kyb-venttiilin tai johdinlevyn vaurioita) kulkuneuvon.
Valitettavasti Mercedes Benzin laatu on tasaista.
mulla oli useamman vuoden harrasteautona -89 supra eikä se ajoltaan kyllä yhtään hävinny tolle väyryselle joka nyt pihalla lymyää. ja moni -85vuoden tojota ei varmaankaan suomenteillä enää liiku mutta afrikan dyyneillä jatkaa menoaa varmaan vielä kauan. enkä menis niin vannomaan et kovin moni väykkykään suomenteillä enää liikkuu jahka pääsee 26vuoden ikään. kone on varmasti poks ja pellejä ole senkään vertaa mitä tojotissa. Itte menin lankaan ja ostin mersun sen takia koska pidin sitä LAADUKKAANA ja KESTÄVÄNÄ merkkinä,jolla pääsis kymmeniä tuhansia kilometrejä pienillä huolloilla. ja vielä diisselin sen takia et työmatka on suhteellisen pitkä. valitettavasti tuon säästön mitä dieselin ja kestävän laitteen piti säästää niin mersu syöny jo aikoja sitten remontteina. enemmän kuin todennäköistä että lähtee mese myyntiin ja tilalle oikeasti kestävä ja laadukas japski auto.
Ei todella mennyt herne nenään, enempi naurattaa toi lapsenusko papereihin ja puheisiin, en toki voi varmasti väittää etteivät pidä paikkaansa mutta sen vaikutelman helposti saa ja varsinkin kun niitä surullisia tarinoita on vaikka kuinka paljon. Mutta uskontonsa kullakin, reilun kymmenen Mersun kokemuksella, on helppo vertailla kyl noihin riisikippoihin mitä on milloo mistäkin syystä ollut nurkissa ja niitä tosiaan on ollut paljon, ei ole montaa "normaali" merkkiä jonka edustajia en olisi omistanut, siksipä juuri Mersuilu jatkuukin. Toyotan laatu on kohtalainen, tekniikka pelaa suht hyvin ja luotettavasti, mut ihan turha tosielämässä alkaa Mersuun vertaamaan mistään kohtaa. Paitti jos siihen asentaa mersun alustan ja tosiaan ne kuulosuojaimet päähän... -89 Supra yhtä hyvä ajaa kuin Väyrynen? Nyt vasta nauru repes... Kumpaakin ajaneena ja siis Väyrysiä vielä useampia niin onhan se ero nyt suunnaton Mersun hyväksi, tekisikö mieli ajaa Suomen päästä päähän jollain Toytan tekeleellä? Ei mun ainakaan, ei kestäis perse eikä ainakaan selkä, korvista nyt puhumattakaan ja hermoista :)
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5326
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

lankulla oon menny viimoiset 15v ja eipä tiedä minkä seuraavaksi laittaa jos laittaa. Ja ei ne kaikki meset sentään niin paskoja ole kun tässä annetaan ymmärtää tai sitte minun kohdalle ei oo sattunu niitä maanantaiyksilöitä. Ukkelilla reipas milli mittarissa ja ikinä ei uskois päältä eikä sisältä katsottuna että sellainen kilometrimäärä olis menty. Huollettu ja korjattu??? No totta helkutissa on. Yx kannentiiviste, ketju, vesipumppu, takakelkan puslat, rättinivel, kardaanin keksilaakeri.... Sit meneekin jo vaikeaksi. yx laturi näemmä....ja startti mutta siinä ne sit on.
reiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 18.03.2010 21:52

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja reiska77 »

landon kirjoitti:
reiska77 kirjoitti:
landon kirjoitti:Sulla varmaan on noi dokumentit sit myös scannattuna? Laitteleppa näkyviin niin saadaan porukalla oikein tutustua... Tulee montakin vaihtoehtoa mieleen miten on myynnissä kusetettu... Itse en noin vähän ajetuista edes tiedä, yhtään alle 300tkm ajettua Mersua en ole omistanut, ja tuskin tulen omistamaankaan.
Heh, ja noista Toyotoista, ei pelkästään se että ne ovat rumia, ajoltaan vain keskinkertaisia jos nyt Mersuihin verrataan, ihme ettei niiden mukana tule korvatulppia tai radiollisia kuulosuojaimia on se meteli sisällä niissä kuitenkin Mersuun verrattuna melko eriluokkaa... Ja Toyotoitten jarruihinko ei tarvitse koskea, siis noin niinkuin huoltomielessä? Hohhoijaa... Olinhan toki ihmeissäni kun mulla oli 2.0l gl Camry vuosimallia en muista mut mittaris oli 480tkm... Pelleistä ei ollut enää mitään jäljellä tiettykkään, kaikki sähköherkut olivat kuolleet varmaan jo 200tkm kohdalla, mut sinnikkäästi se puski kyllä etiäpäin menemään, miksikään nautinnoksi sitä en kyllä kuvaisi, hoiti hommansa kyllä tosin sen puoli vuotta kun oli pakko sillä rytkyttää kone ja laatikkohan siitä oli jo vaihdettu yms yms. Mut ei sitä voi ikipäivänä verrata esim. tämän hetkiseen vm-85 230E:ehen johon tuli viimeviikolla 470tkm mittariin... Tai edes W124 250:deehen jolla ajettu 890tkm joka minulla oli kunnia omistaa muutaman päivän, pelleissä oli toki huomauttamista mutta kyyti oli loistava todella pirteä kulkija ja kaikki pelasi viimeisen päälle... Ja monikos esim. vuoden 85 Toyotoista on liikenteessä nykyisin jokapäiväisessä käytössä? Tai moniko tämän vuoden Toyota on edes 15vuoden jälkeen prosentuaalisesti jokapäiväisessä käytössä. Hondat on kyllä teknisesti hyviä ja kestäviä, pirun meluisia vain nekin ja pellit niistäkin aika äkkiä katoaa...
Mikäs se akkutyyppi on joka kestää sen 450tkm ajoa? Ja kuka ihme tekisi niin pitkäkestoisen akun koska niiden vaihtovälihän olisi normi perheellä jolla autoa ei käytetä kuin normi jokapäiväisessä ajossa ainakin se 20 vuotta? Eli siis todella huono bisnes pitkällä tähtäimellä. Verrattuna taas esim tähän 230E:eheni joka nyt on 25vuotias ja vasta 20tkm yli tuon 450tkm??? Ja siis sähköauton moottori verrannollinen normaaliin yksinkertaiseen tasavirta moottoriin??? DREAM ON!
E200kompressor kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti:
Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
Vaan olisiko voinut käydä niin, että autollasi olisi ajettu jopa yli 10 000 km/vuosi ja huoltokirjasi on siis väärennetty?
Kannattaisiko sinun suunnata tämä paatosenergia tojo palstalle.... kehu siellä korollan makeaa ajettavuutta ja hurjaa vääntöä.
Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?

Huoltokirja voi olla väärennetty mutta silloin väärentäjänä on Daimler Benz. Perusteluna tiedustelu skannatun huoltokirjan kanssa Daimler Benzin Saksan asiakaspalveluun, josta tuli asiallinen vastaus huoltokirjamerkintöjen aitoudesta.
Autolla on siis ajettu reilut 100 000km ja huollettu Mercedes Benz-merkkiliikkeessä uudesta asti.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Näistä kahdesta automerkistä Toyota on se luotettava ja kestävä. Niin Saksan kuin Suomenkin katsastustilastojen mukaan.
Mercedes Benz ei ole kovinkaan luotettava ja tämän tosiasian tiedostaen pyrin minimoimaan riskin ostamalla bensiinikäyttöisen (ei cdi-vikoja) ja manuaalivaihteisen (ei glykoleita laatikossa eikä kyb-venttiilin tai johdinlevyn vaurioita) kulkuneuvon.
Valitettavasti Mercedes Benzin laatu on tasaista.
mulla oli useamman vuoden harrasteautona -89 supra eikä se ajoltaan kyllä yhtään hävinny tolle väyryselle joka nyt pihalla lymyää. ja moni -85vuoden tojota ei varmaankaan suomenteillä enää liiku mutta afrikan dyyneillä jatkaa menoaa varmaan vielä kauan. enkä menis niin vannomaan et kovin moni väykkykään suomenteillä enää liikkuu jahka pääsee 26vuoden ikään. kone on varmasti poks ja pellejä ole senkään vertaa mitä tojotissa. Itte menin lankaan ja ostin mersun sen takia koska pidin sitä LAADUKKAANA ja KESTÄVÄNÄ merkkinä,jolla pääsis kymmeniä tuhansia kilometrejä pienillä huolloilla. ja vielä diisselin sen takia et työmatka on suhteellisen pitkä. valitettavasti tuon säästön mitä dieselin ja kestävän laitteen piti säästää niin mersu syöny jo aikoja sitten remontteina. enemmän kuin todennäköistä että lähtee mese myyntiin ja tilalle oikeasti kestävä ja laadukas japski auto.
Ei todella mennyt herne nenään, enempi naurattaa toi lapsenusko papereihin ja puheisiin, en toki voi varmasti väittää etteivät pidä paikkaansa mutta sen vaikutelman helposti saa ja varsinkin kun niitä surullisia tarinoita on vaikka kuinka paljon. Mutta uskontonsa kullakin, reilun kymmenen Mersun kokemuksella, on helppo vertailla kyl noihin riisikippoihin mitä on milloo mistäkin syystä ollut nurkissa ja niitä tosiaan on ollut paljon, ei ole montaa "normaali" merkkiä jonka edustajia en olisi omistanut, siksipä juuri Mersuilu jatkuukin. Toyotan laatu on kohtalainen, tekniikka pelaa suht hyvin ja luotettavasti, mut ihan turha tosielämässä alkaa Mersuun vertaamaan mistään kohtaa. Paitti jos siihen asentaa mersun alustan ja tosiaan ne kuulosuojaimet päähän... -89 Supra yhtä hyvä ajaa kuin Väyrynen? Nyt vasta nauru repes... Kumpaakin ajaneena ja siis Väyrysiä vielä useampia niin onhan se ero nyt suunnaton Mersun hyväksi, tekisikö mieli ajaa Suomen päästä päähän jollain Toytan tekeleellä? Ei mun ainakaan, ei kestäis perse eikä ainakaan selkä, korvista nyt puhumattakaan ja hermoista :)
Jos jättää sen mersun lippiksen ja "mersu on ainut oikee" asenteen narikkaan,niin en kyllä vanhempaa kunnossa olevaa supraa huonommaksi ajettavaksi sano. naurattaa kyl sen takia jo,et siin suprassa oli jo vuonna -89 vakiona parempi,monipuolisempi sähkösäätöinen penkki mitä tuossa mersun hetekassa. mutta noitten autojen suunnittelu lähtökohdatkin erinlaiset. menee jo aikapahasti oftopics tää juttu. sorge :roll:
Avatar
Jankku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 398
Liittynyt: Pe 27.01.2006 22:04

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja Jankku »

En ees kommentoi tohon muutakuin et mul oli omas vm -81 Mersus jo sähkösäätönen, enkä tie milloon niit on jo eka kerran ollu saatavil ja mitä tekoa sillä ajettavuuden kanssa on, edelleen Japsit kulkee sen saman 30vuotta perässä kuin muutkin jos vertailupohjaksi otetaan Mercedeksen S-sarja. Ei täs ole mistään asenteesta kyse vaan ihan pelkästä kokemuksesta.
Jani Salomaa

Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

kokemuksena voitas tähän nyt lisätä.eli auto 400cdi w220.en ole tota kulutusta sen enempää seurannu mutta nyt päätin kattoo ku tuli tollanen 450km siirto tehtyä aamutuimaan.pakkasta oli siirron aikana -29 ja -16 asteen välissä.matkaa 452km,keskinopeus 94km/h ja kulutus 6.0l/100km.kerran välähti peltipoliisi ja muuten matkanteko oli sujuva tahtista. :oops: .nämä siis ajotietokoneen mukaan.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja RAM »

Kylläpä kulkee ohuella.

Mikä mahtaa olla dieselvero vuodessa?
Laskuri sanoo about 900 vuodessa (kokonaismassa 2500 kg), mutta tiedä noista.
Avatar
NH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 18.07.2009 22:56

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja NH »

RAM kirjoitti:Kylläpä kulkee ohuella.
Yllättävän matalalla kulutuksella nämä 2000-luvun dieselit menee, isäni pääsi joskus noin. 500km matkan 4.9litran keskikulutuksella, ja auto oli w211 270cdi vuosimallia 2003 :lol: vaikka onhan dieseli mersut ollut melkein aina pienikulutteisia...
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -

Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202

"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

terokoo kirjoitti:kokemuksena voitas tähän nyt lisätä.eli auto 400cdi w220.en ole tota kulutusta sen enempää seurannu mutta nyt päätin kattoo ku tuli tollanen 450km siirto tehtyä aamutuimaan.pakkasta oli siirron aikana -29 ja -16 asteen välissä.matkaa 452km,keskinopeus 94km/h ja kulutus 6.0l/100km.kerran välähti peltipoliisi ja muuten matkanteko oli sujuva tahtista. :oops: .nämä siis ajotietokoneen mukaan.

eli todellinen kulutus lasketaan sun tapauksessa näin:

(6.0L*4,52)+peltipoliisi=16L/100km...... :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

LopenUupunut kirjoitti:
terokoo kirjoitti:kokemuksena voitas tähän nyt lisätä.eli auto 400cdi w220.en ole tota kulutusta sen enempää seurannu mutta nyt päätin kattoo ku tuli tollanen 450km siirto tehtyä aamutuimaan.pakkasta oli siirron aikana -29 ja -16 asteen välissä.matkaa 452km,keskinopeus 94km/h ja kulutus 6.0l/100km.kerran välähti peltipoliisi ja muuten matkanteko oli sujuva tahtista. :oops: .nämä siis ajotietokoneen mukaan.

eli todellinen kulutus lasketaan sun tapauksessa näin:

(6.0L*4,52)+peltipoliisi=16L/100km...... :wink:
tällä kertaa tuli vaan kirjallinen huomautus joka ei johda toimenpiteisiin.. :D eli melkein 5 vuotta kestäny sakoton putki jatkukoon! :) kop kop...
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

RAM kirjoitti:Kylläpä kulkee ohuella.

Mikä mahtaa olla dieselvero vuodessa?
Laskuri sanoo about 900 vuodessa (kokonaismassa 2500 kg), mutta tiedä noista.
juurikin tänää putos verolappu postlodjuun.todellinen on n.192€ kertaa neljä eli karvan alle 800€ vuosi.on sitä siinä! :shock: ens torstaina lähen pohjoseen ja kilsoja tulee reilu 2000.ajattelin mittailla tankkaamalla sen todellisen kulutuksen.päivittelen sitten miten meni...
Sami-jussi1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 10.02.2015 21:15
Paikkakunta: TAMPERE

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja Sami-jussi1 »

Tervehdys toverit, piiitkästä aikaa!!
Jopa niin pitkästä, että tunnukset unohtuneet, no saahoin noita. Voisin kertoo karua settiä elämästä ja W140:sen jälkeisestä n 8 vuotta kestäneestä "autottomuuden" ajasta, mm Audia, voorttia ja toijotaa, mutta en halua masentaa teitä .
No nyt on tilanne se että pääsin tuossa tyyppäämään 2000 mallin S 400cdi kulkinetta, ja Sami haluu nyssi tuollasen! Yritin tässä lukee tietoa sen huolista ja ongelmista ja olisko 320 "järkevämpi", mutta täällä kehuttiin jtn toijotaa yms? Nöyrimmin pyydänkin veljien tai siskojen kertovan minulle tuntemuksistanne ko laitetta kohtaan, mitä vain, niin saamme eksyneen karitsan palaamaan takaisin Mersujen maailmaan :angel:
Kiits!
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Sami-jussi1 kirjoitti:Tervehdys toverit, piiitkästä aikaa!!
Jopa niin pitkästä, että tunnukset unohtuneet, no saahoin noita. Voisin kertoo karua settiä elämästä ja W140:sen jälkeisestä n 8 vuotta kestäneestä "autottomuuden" ajasta, mm Audia, voorttia ja toijotaa, mutta en halua masentaa teitä .
No nyt on tilanne se että pääsin tuossa tyyppäämään 2000 mallin S 400cdi kulkinetta, ja Sami haluu nyssi tuollasen! Yritin tässä lukee tietoa sen huolista ja ongelmista ja olisko 320 "järkevämpi", mutta täällä kehuttiin jtn toijotaa yms? Nöyrimmin pyydänkin veljien tai siskojen kertovan minulle tuntemuksistanne ko laitetta kohtaan, mitä vain, niin saamme eksyneen karitsan palaamaan takaisin Mersujen maailmaan :angel:
Kiits!

Mää kävin tänään Ajopelit http://www.auto1.fi/mercedes-benz/s/129740" onclick="window.open(this.href);return false;

Oli ihan älyttömän hieno. Mitä siitä olisi rikki en tiedä, mutta kohteita mikä voisi olla rikki on runsaasti.

On kyllä vain yksi syy miksi ei = AirMatic => ei vain uskalla. Ei pysty.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja RAM »

Mikä siinä airmatikissa oikeen pelottaa?
Sekö ei pelota, että W220 kopassa on 300 sähkömoottoria ja 200 000 000 ohjelmariviä :angel:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oispa kiva nähhä tuo lista missä nuo kaikki sähkömoottorit on.

Pikkusen eppäilen tuota lukemaa.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja RAM »

No joo... Se on varmaan oikea luku jos autoon on ruksittu kaikki mahdolliset lisävarusteet ja kerrottu moottoreiden lukumäärä piillä.

Edit: Äkkiä kun listasin mitä mieleen tuli, niin 54 moottoria sain laskettua ja niitä tulee koko ajan lisää mieleen.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

RAM kirjoitti:Mikä siinä airmatikissa oikeen pelottaa?
Sekö ei pelota, että W220 kopassa on 300 sähkömoottoria ja 200 000 000 ohjelmariviä :angel:
Ei yhtään :D , Vaan ne paineilmatolpat. Ne on mulle liikaa, toisillle niissä ei ole mitään mutta minulle ne ovat uskonnon vastaiset (ja säästöpossukin saattaa olla samaa mieltä:mrgreen: )
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja RAM »

No sittenhän se on selvä asia :D
Mulla uskonto kieltää dieselmoottorit, mutta silti yhtä sellaista saa yhtenään pihalla rassata.
W220 koppaa saa kyllä myös hydraulialustalla :idea:
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Nastamuumio kirjoitti:
RAM kirjoitti:Mikä siinä airmatikissa oikeen pelottaa?
Sekö ei pelota, että W220 kopassa on 300 sähkömoottoria ja 200 000 000 ohjelmariviä :angel:
Ei yhtään :D , Vaan ne paineilmatolpat. Ne on mulle liikaa, toisillle niissä ei ole mitään mutta minulle ne ovat uskonnon vastaiset (ja säästöpossukin saattaa olla samaa mieltä:mrgreen: )
Tiedän jo muutamia ihmisiä itseni mukaanlukien ,jotka ei enää rautajousi autoo tahdo huolia.
Star
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

RAM kirjoitti: W220 koppaa saa kyllä myös hydraulialustalla :idea:
jos ilma-alusta pelottaa niin tuo ABC alusta aiheuttaa kyllä kauhun kankeutta ja kylmiä väreitä. :lol:
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja RAM »

Niin se kuulemma tekee. Semmonen on kuitenkin haaveissa ja kohta on moinen kaverilla, niin pitää sitä hämmästellä sillä silmällä.

Mikähän niissä hydraulialustoissa on ongelmaksi muodostunut? Jotenkin tuntuu, että semmonen on ikuinen. Toisaalta juuri pomppasi Vito katsastuksessa puhki ruostuneen jarruputken vuoksi.

Tossa aika hyvää juttua. Noita kaavioita kun katseli, niin oikeen ABC-kuume nousi :shifty:

http://mercedes-abc-drive-carefully.blogspot.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Jostain syystä olin koneelle tallentanut tollasen linkin ABC:n osien hinnoista. Tosin koskaan en ole jaksanut kääntää mitä noi mikäkin yleensä on :)
http://www.exclusiv-automobile.de/www.e ... e_2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Forum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 23.08.2009 14:25

Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!

Viesti Kirjoittaja Forum »

Taitaa ilma-alusta tai ABC olla vielä simppeleitä systeemejä verrattuna Magic body controlliin https://www.youtube.com/watch?v=ScpgI1w5F6A" onclick="window.open(this.href);return false; Tuota olisi hauska päästä testaamaan käytännössä.
Vastaa Viestiin