en nyt ihan löytänyt tästä pointtia?? ja saisko siellä piuhan nokassa tehtyä sellasia asetuksia sinne mittaristoon ettei tarttis joka viikko käydä tuolla pellin alla jotain ropailemassa...eli sais vaan niinku ajella...koyama kirjoitti:jos vuoden välein käytetään huollossa niin siinä välillä voi käyttää piuhan nokassa ja tehdä uusia asetuksia vaikkapa mittaristoon.
Ne ropailut jää muistiin ja löytyvät staarilla.Jossain toisessa viestiketjussa CDI203 tuosta kirjoitti.
S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
tää oli ihan huippu... harmi vaan ku toi oma yksilö ei ole juurikaan tuo "suomiauto" vaan saksalaisille rakennettu,kaikkine varusteinen ja vikoineeen...sompio kirjoitti:Eikös se tässä ole koko totuus?
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
kilometrien vähennys asetukset .Vm-2001 oleviin mersuihin voi niitä tehdä jälkiä jättämättä...melkein.terokoo kirjoitti:en nyt ihan löytänyt tästä pointtia?? ja saisko siellä piuhan nokassa tehtyä sellasia asetuksia sinne mittaristoon ettei tarttis joka viikko käydä tuolla pellin alla jotain ropailemassa...eli sais vaan niinku ajella...koyama kirjoitti:jos vuoden välein käytetään huollossa niin siinä välillä voi käyttää piuhan nokassa ja tehdä uusia asetuksia vaikkapa mittaristoon.
Ne ropailut jää muistiin ja löytyvät staarilla.Jossain toisessa viestiketjussa CDI203 tuosta kirjoitti.
Voisi kuvitella,että sillä edelliselläkin omistajalla on murheita riittänyt.Ei ne yhtäkkiä tule jos on maanantaiaamuna tehty auto.
Oliko huoltohistoriassa mitään ylimääräisiä käyntejä tohtorin pakeilla vai onko niin,että muutto ulkomaille oli tuolle autolle liikaa ja päätti alkaa keljuksi
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
aivan! kilometrejä meinasit.joo,mä sitten tiedä niistä kilsoista.300tkm siellä nyt on mittarissa.kyllä auton mukana tuli monen moista assyst huoltovihkoa ja joku muukin huolto vihko.saksan mb:n leimoja niissä kumminkin on pirusti ja säännöllisesti.ja tulipa mukana vielä alkup.rek.otteen kopio ja ote jolla auto poistettu saksan kilvistä herran vuonna 2010 helmikuussa.molemmissa saman herran nimi.ja tietysti vanha herra syntynyt 1939 niinku näissä saksan tuonneissa aina tuppaa olemaan.kuitenkin omasta kokemuksesta näitten kanssa en usko että tolla olis paljon enempää menty,haluisin sen kyllä selville saada jos mahdollista.. joka tapauksessa olen aina ollu vähän skeptinen näitten huoltokirjojen ja lappusten kanssa eikä tämänkään auton kohdalla ne liput ja laput painaneet paskan vertaa 10 vuotta vanhan melkein 300tkm ajetun auton ostossa.koeajo ja ulkoinen kunto ratkaisi.musta jotenkin tuntuu että mä en ole yksin tämän "ässän" ja näiden "ongelmien" kanssa,mä nyt näistä täällä foorumilla vaan aloin avautuu kun ajattelin että muille vois olla apua jos tulee vastaavia oireita.koyama kirjoitti:kilometrien vähennys asetukset .Vm-2001 oleviin mersuihin voi niitä tehdä jälkiä jättämättä...melkein.terokoo kirjoitti:en nyt ihan löytänyt tästä pointtia?? ja saisko siellä piuhan nokassa tehtyä sellasia asetuksia sinne mittaristoon ettei tarttis joka viikko käydä tuolla pellin alla jotain ropailemassa...eli sais vaan niinku ajella...koyama kirjoitti:jos vuoden välein käytetään huollossa niin siinä välillä voi käyttää piuhan nokassa ja tehdä uusia asetuksia vaikkapa mittaristoon.
Ne ropailut jää muistiin ja löytyvät staarilla.Jossain toisessa viestiketjussa CDI203 tuosta kirjoitti.
Voisi kuvitella,että sillä edelliselläkin omistajalla on murheita riittänyt.Ei ne yhtäkkiä tule jos on maanantaiaamuna tehty auto.
Oliko huoltohistoriassa mitään ylimääräisiä käyntejä tohtorin pakeilla vai onko niin,että muutto ulkomaille oli tuolle autolle liikaa ja päätti alkaa keljuksi
ps.jos sulla tietoa miten todelliset kilsat sais tsekattua niin ottasin tiedon mielenkiinnolla vastaan!
ainiin kirjoititkin että staarilla.pitääpi tiedustella tuota paremmin.josko se olis mahdollista.mielenkiintosta ainakin olis.
Re:
mulla oli useamman vuoden harrasteautona -89 supra eikä se ajoltaan kyllä yhtään hävinny tolle väyryselle joka nyt pihalla lymyää. ja moni -85vuoden tojota ei varmaankaan suomenteillä enää liiku mutta afrikan dyyneillä jatkaa menoaa varmaan vielä kauan. enkä menis niin vannomaan et kovin moni väykkykään suomenteillä enää liikkuu jahka pääsee 26vuoden ikään. kone on varmasti poks ja pellejä ole senkään vertaa mitä tojotissa. Itte menin lankaan ja ostin mersun sen takia koska pidin sitä LAADUKKAANA ja KESTÄVÄNÄ merkkinä,jolla pääsis kymmeniä tuhansia kilometrejä pienillä huolloilla. ja vielä diisselin sen takia et työmatka on suhteellisen pitkä. valitettavasti tuon säästön mitä dieselin ja kestävän laitteen piti säästää niin mersu syöny jo aikoja sitten remontteina. enemmän kuin todennäköistä että lähtee mese myyntiin ja tilalle oikeasti kestävä ja laadukas japski auto.landon kirjoitti:Sulla varmaan on noi dokumentit sit myös scannattuna? Laitteleppa näkyviin niin saadaan porukalla oikein tutustua... Tulee montakin vaihtoehtoa mieleen miten on myynnissä kusetettu... Itse en noin vähän ajetuista edes tiedä, yhtään alle 300tkm ajettua Mersua en ole omistanut, ja tuskin tulen omistamaankaan.
Heh, ja noista Toyotoista, ei pelkästään se että ne ovat rumia, ajoltaan vain keskinkertaisia jos nyt Mersuihin verrataan, ihme ettei niiden mukana tule korvatulppia tai radiollisia kuulosuojaimia on se meteli sisällä niissä kuitenkin Mersuun verrattuna melko eriluokkaa... Ja Toyotoitten jarruihinko ei tarvitse koskea, siis noin niinkuin huoltomielessä? Hohhoijaa... Olinhan toki ihmeissäni kun mulla oli 2.0l gl Camry vuosimallia en muista mut mittaris oli 480tkm... Pelleistä ei ollut enää mitään jäljellä tiettykkään, kaikki sähköherkut olivat kuolleet varmaan jo 200tkm kohdalla, mut sinnikkäästi se puski kyllä etiäpäin menemään, miksikään nautinnoksi sitä en kyllä kuvaisi, hoiti hommansa kyllä tosin sen puoli vuotta kun oli pakko sillä rytkyttää kone ja laatikkohan siitä oli jo vaihdettu yms yms. Mut ei sitä voi ikipäivänä verrata esim. tämän hetkiseen vm-85 230E:ehen johon tuli viimeviikolla 470tkm mittariin... Tai edes W124 250:deehen jolla ajettu 890tkm joka minulla oli kunnia omistaa muutaman päivän, pelleissä oli toki huomauttamista mutta kyyti oli loistava todella pirteä kulkija ja kaikki pelasi viimeisen päälle... Ja monikos esim. vuoden 85 Toyotoista on liikenteessä nykyisin jokapäiväisessä käytössä? Tai moniko tämän vuoden Toyota on edes 15vuoden jälkeen prosentuaalisesti jokapäiväisessä käytössä. Hondat on kyllä teknisesti hyviä ja kestäviä, pirun meluisia vain nekin ja pellit niistäkin aika äkkiä katoaa...
Mikäs se akkutyyppi on joka kestää sen 450tkm ajoa? Ja kuka ihme tekisi niin pitkäkestoisen akun koska niiden vaihtovälihän olisi normi perheellä jolla autoa ei käytetä kuin normi jokapäiväisessä ajossa ainakin se 20 vuotta? Eli siis todella huono bisnes pitkällä tähtäimellä. Verrattuna taas esim tähän 230E:eheni joka nyt on 25vuotias ja vasta 20tkm yli tuon 450tkm??? Ja siis sähköauton moottori verrannollinen normaaliin yksinkertaiseen tasavirta moottoriin??? DREAM ON!
E200kompressor kirjoitti:Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?Kylmänraudanseppä kirjoitti:Vaan olisiko voinut käydä niin, että autollasi olisi ajettu jopa yli 10 000 km/vuosi ja huoltokirjasi on siis väärennetty?E200kompressor kirjoitti:
Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
Kannattaisiko sinun suunnata tämä paatosenergia tojo palstalle.... kehu siellä korollan makeaa ajettavuutta ja hurjaa vääntöä.
Huoltokirja voi olla väärennetty mutta silloin väärentäjänä on Daimler Benz. Perusteluna tiedustelu skannatun huoltokirjan kanssa Daimler Benzin Saksan asiakaspalveluun, josta tuli asiallinen vastaus huoltokirjamerkintöjen aitoudesta.
Autolla on siis ajettu reilut 100 000km ja huollettu Mercedes Benz-merkkiliikkeessä uudesta asti.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Näistä kahdesta automerkistä Toyota on se luotettava ja kestävä. Niin Saksan kuin Suomenkin katsastustilastojen mukaan.
Mercedes Benz ei ole kovinkaan luotettava ja tämän tosiasian tiedostaen pyrin minimoimaan riskin ostamalla bensiinikäyttöisen (ei cdi-vikoja) ja manuaalivaihteisen (ei glykoleita laatikossa eikä kyb-venttiilin tai johdinlevyn vaurioita) kulkuneuvon.
Valitettavasti Mercedes Benzin laatu on tasaista.
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Tästä taloudesta löytyy molempia; mersuja kaksi ja yksi tojota. Kyllä se toijota menettelee autona, mutta aina kun minä lähden lähden ilman muuta mersulla mielummin! Onse vaan niin paljon mukavampi ajaa.
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
halvempi tilata taksi. todennäköisesti saattaa vielä olla vielä mersu taksina. saa hyvän kyydin. ei tartte murehtia jos mittaristoon pläjähtää joulukuusi loistaa tai muuta vikaa. tietääpähän sit taksisuhari mihin rahansa pistää(jossei ny renki satu olee)NH kirjoitti:Tästä taloudesta löytyy molempia; mersuja kaksi ja yksi tojota. Kyllä se toijota menettelee autona, mutta aina kun minä lähden lähden ilman muuta mersulla mielummin! Onse vaan niin paljon mukavampi ajaa.
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
joo,onhan noita muun merkkisiä mullakin ollu tossa noitten tähtinokkien rinnalla pitkälle toistasataa,14 vuotta olen autoillu.siitä ns.ykkösautosta on aina se tähti löytynyt nokalta eikä asia siitä miksikään muutu.NH kirjoitti:Tästä taloudesta löytyy molempia; mersuja kaksi ja yksi tojota. Kyllä se toijota menettelee autona, mutta aina kun minä lähden lähden ilman muuta mersulla mielummin! Onse vaan niin paljon mukavampi ajaa.
mutta tuosta mukavuudesta niin tänään juurikin tuli sekin todistettua että onhan noissa mersuissakin eroja.olin tänään päivän liikkeellä kaverin kolme vuotta vanhalla 211 korisella.lyhyesti sanottuna oli suorastaan ihana päästä illalla 10 vuotta vanhan w220:sen penkkiin.ei niinkään moottorien eron (200cdi vs 400cdi)vaan yli päänsä ajettavuuden,äänien,resonoinnin ja varsinkin jousituksen takia.näillä huonosti auratuilla helvetin epätasasilla teillä sitä kiinnittää huomioo tollasiin entistä enemmän..
Re: Re:
Ei todella mennyt herne nenään, enempi naurattaa toi lapsenusko papereihin ja puheisiin, en toki voi varmasti väittää etteivät pidä paikkaansa mutta sen vaikutelman helposti saa ja varsinkin kun niitä surullisia tarinoita on vaikka kuinka paljon. Mutta uskontonsa kullakin, reilun kymmenen Mersun kokemuksella, on helppo vertailla kyl noihin riisikippoihin mitä on milloo mistäkin syystä ollut nurkissa ja niitä tosiaan on ollut paljon, ei ole montaa "normaali" merkkiä jonka edustajia en olisi omistanut, siksipä juuri Mersuilu jatkuukin. Toyotan laatu on kohtalainen, tekniikka pelaa suht hyvin ja luotettavasti, mut ihan turha tosielämässä alkaa Mersuun vertaamaan mistään kohtaa. Paitti jos siihen asentaa mersun alustan ja tosiaan ne kuulosuojaimet päähän... -89 Supra yhtä hyvä ajaa kuin Väyrynen? Nyt vasta nauru repes... Kumpaakin ajaneena ja siis Väyrysiä vielä useampia niin onhan se ero nyt suunnaton Mersun hyväksi, tekisikö mieli ajaa Suomen päästä päähän jollain Toytan tekeleellä? Ei mun ainakaan, ei kestäis perse eikä ainakaan selkä, korvista nyt puhumattakaan ja hermoistareiska77 kirjoitti:mulla oli useamman vuoden harrasteautona -89 supra eikä se ajoltaan kyllä yhtään hävinny tolle väyryselle joka nyt pihalla lymyää. ja moni -85vuoden tojota ei varmaankaan suomenteillä enää liiku mutta afrikan dyyneillä jatkaa menoaa varmaan vielä kauan. enkä menis niin vannomaan et kovin moni väykkykään suomenteillä enää liikkuu jahka pääsee 26vuoden ikään. kone on varmasti poks ja pellejä ole senkään vertaa mitä tojotissa. Itte menin lankaan ja ostin mersun sen takia koska pidin sitä LAADUKKAANA ja KESTÄVÄNÄ merkkinä,jolla pääsis kymmeniä tuhansia kilometrejä pienillä huolloilla. ja vielä diisselin sen takia et työmatka on suhteellisen pitkä. valitettavasti tuon säästön mitä dieselin ja kestävän laitteen piti säästää niin mersu syöny jo aikoja sitten remontteina. enemmän kuin todennäköistä että lähtee mese myyntiin ja tilalle oikeasti kestävä ja laadukas japski auto.landon kirjoitti:Sulla varmaan on noi dokumentit sit myös scannattuna? Laitteleppa näkyviin niin saadaan porukalla oikein tutustua... Tulee montakin vaihtoehtoa mieleen miten on myynnissä kusetettu... Itse en noin vähän ajetuista edes tiedä, yhtään alle 300tkm ajettua Mersua en ole omistanut, ja tuskin tulen omistamaankaan.
Heh, ja noista Toyotoista, ei pelkästään se että ne ovat rumia, ajoltaan vain keskinkertaisia jos nyt Mersuihin verrataan, ihme ettei niiden mukana tule korvatulppia tai radiollisia kuulosuojaimia on se meteli sisällä niissä kuitenkin Mersuun verrattuna melko eriluokkaa... Ja Toyotoitten jarruihinko ei tarvitse koskea, siis noin niinkuin huoltomielessä? Hohhoijaa... Olinhan toki ihmeissäni kun mulla oli 2.0l gl Camry vuosimallia en muista mut mittaris oli 480tkm... Pelleistä ei ollut enää mitään jäljellä tiettykkään, kaikki sähköherkut olivat kuolleet varmaan jo 200tkm kohdalla, mut sinnikkäästi se puski kyllä etiäpäin menemään, miksikään nautinnoksi sitä en kyllä kuvaisi, hoiti hommansa kyllä tosin sen puoli vuotta kun oli pakko sillä rytkyttää kone ja laatikkohan siitä oli jo vaihdettu yms yms. Mut ei sitä voi ikipäivänä verrata esim. tämän hetkiseen vm-85 230E:ehen johon tuli viimeviikolla 470tkm mittariin... Tai edes W124 250:deehen jolla ajettu 890tkm joka minulla oli kunnia omistaa muutaman päivän, pelleissä oli toki huomauttamista mutta kyyti oli loistava todella pirteä kulkija ja kaikki pelasi viimeisen päälle... Ja monikos esim. vuoden 85 Toyotoista on liikenteessä nykyisin jokapäiväisessä käytössä? Tai moniko tämän vuoden Toyota on edes 15vuoden jälkeen prosentuaalisesti jokapäiväisessä käytössä. Hondat on kyllä teknisesti hyviä ja kestäviä, pirun meluisia vain nekin ja pellit niistäkin aika äkkiä katoaa...
Mikäs se akkutyyppi on joka kestää sen 450tkm ajoa? Ja kuka ihme tekisi niin pitkäkestoisen akun koska niiden vaihtovälihän olisi normi perheellä jolla autoa ei käytetä kuin normi jokapäiväisessä ajossa ainakin se 20 vuotta? Eli siis todella huono bisnes pitkällä tähtäimellä. Verrattuna taas esim tähän 230E:eheni joka nyt on 25vuotias ja vasta 20tkm yli tuon 450tkm??? Ja siis sähköauton moottori verrannollinen normaaliin yksinkertaiseen tasavirta moottoriin??? DREAM ON!
E200kompressor kirjoitti:Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?Kylmänraudanseppä kirjoitti:Vaan olisiko voinut käydä niin, että autollasi olisi ajettu jopa yli 10 000 km/vuosi ja huoltokirjasi on siis väärennetty?E200kompressor kirjoitti:
Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
Kannattaisiko sinun suunnata tämä paatosenergia tojo palstalle.... kehu siellä korollan makeaa ajettavuutta ja hurjaa vääntöä.
Huoltokirja voi olla väärennetty mutta silloin väärentäjänä on Daimler Benz. Perusteluna tiedustelu skannatun huoltokirjan kanssa Daimler Benzin Saksan asiakaspalveluun, josta tuli asiallinen vastaus huoltokirjamerkintöjen aitoudesta.
Autolla on siis ajettu reilut 100 000km ja huollettu Mercedes Benz-merkkiliikkeessä uudesta asti.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Näistä kahdesta automerkistä Toyota on se luotettava ja kestävä. Niin Saksan kuin Suomenkin katsastustilastojen mukaan.
Mercedes Benz ei ole kovinkaan luotettava ja tämän tosiasian tiedostaen pyrin minimoimaan riskin ostamalla bensiinikäyttöisen (ei cdi-vikoja) ja manuaalivaihteisen (ei glykoleita laatikossa eikä kyb-venttiilin tai johdinlevyn vaurioita) kulkuneuvon.
Valitettavasti Mercedes Benzin laatu on tasaista.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: Re:
lankulla oon menny viimoiset 15v ja eipä tiedä minkä seuraavaksi laittaa jos laittaa. Ja ei ne kaikki meset sentään niin paskoja ole kun tässä annetaan ymmärtää tai sitte minun kohdalle ei oo sattunu niitä maanantaiyksilöitä. Ukkelilla reipas milli mittarissa ja ikinä ei uskois päältä eikä sisältä katsottuna että sellainen kilometrimäärä olis menty. Huollettu ja korjattu??? No totta helkutissa on. Yx kannentiiviste, ketju, vesipumppu, takakelkan puslat, rättinivel, kardaanin keksilaakeri.... Sit meneekin jo vaikeaksi. yx laturi näemmä....ja startti mutta siinä ne sit on.
Re: Re:
Jos jättää sen mersun lippiksen ja "mersu on ainut oikee" asenteen narikkaan,niin en kyllä vanhempaa kunnossa olevaa supraa huonommaksi ajettavaksi sano. naurattaa kyl sen takia jo,et siin suprassa oli jo vuonna -89 vakiona parempi,monipuolisempi sähkösäätöinen penkki mitä tuossa mersun hetekassa. mutta noitten autojen suunnittelu lähtökohdatkin erinlaiset. menee jo aikapahasti oftopics tää juttu. sorgelandon kirjoitti:Ei todella mennyt herne nenään, enempi naurattaa toi lapsenusko papereihin ja puheisiin, en toki voi varmasti väittää etteivät pidä paikkaansa mutta sen vaikutelman helposti saa ja varsinkin kun niitä surullisia tarinoita on vaikka kuinka paljon. Mutta uskontonsa kullakin, reilun kymmenen Mersun kokemuksella, on helppo vertailla kyl noihin riisikippoihin mitä on milloo mistäkin syystä ollut nurkissa ja niitä tosiaan on ollut paljon, ei ole montaa "normaali" merkkiä jonka edustajia en olisi omistanut, siksipä juuri Mersuilu jatkuukin. Toyotan laatu on kohtalainen, tekniikka pelaa suht hyvin ja luotettavasti, mut ihan turha tosielämässä alkaa Mersuun vertaamaan mistään kohtaa. Paitti jos siihen asentaa mersun alustan ja tosiaan ne kuulosuojaimet päähän... -89 Supra yhtä hyvä ajaa kuin Väyrynen? Nyt vasta nauru repes... Kumpaakin ajaneena ja siis Väyrysiä vielä useampia niin onhan se ero nyt suunnaton Mersun hyväksi, tekisikö mieli ajaa Suomen päästä päähän jollain Toytan tekeleellä? Ei mun ainakaan, ei kestäis perse eikä ainakaan selkä, korvista nyt puhumattakaan ja hermoistareiska77 kirjoitti:mulla oli useamman vuoden harrasteautona -89 supra eikä se ajoltaan kyllä yhtään hävinny tolle väyryselle joka nyt pihalla lymyää. ja moni -85vuoden tojota ei varmaankaan suomenteillä enää liiku mutta afrikan dyyneillä jatkaa menoaa varmaan vielä kauan. enkä menis niin vannomaan et kovin moni väykkykään suomenteillä enää liikkuu jahka pääsee 26vuoden ikään. kone on varmasti poks ja pellejä ole senkään vertaa mitä tojotissa. Itte menin lankaan ja ostin mersun sen takia koska pidin sitä LAADUKKAANA ja KESTÄVÄNÄ merkkinä,jolla pääsis kymmeniä tuhansia kilometrejä pienillä huolloilla. ja vielä diisselin sen takia et työmatka on suhteellisen pitkä. valitettavasti tuon säästön mitä dieselin ja kestävän laitteen piti säästää niin mersu syöny jo aikoja sitten remontteina. enemmän kuin todennäköistä että lähtee mese myyntiin ja tilalle oikeasti kestävä ja laadukas japski auto.landon kirjoitti:Sulla varmaan on noi dokumentit sit myös scannattuna? Laitteleppa näkyviin niin saadaan porukalla oikein tutustua... Tulee montakin vaihtoehtoa mieleen miten on myynnissä kusetettu... Itse en noin vähän ajetuista edes tiedä, yhtään alle 300tkm ajettua Mersua en ole omistanut, ja tuskin tulen omistamaankaan.
Heh, ja noista Toyotoista, ei pelkästään se että ne ovat rumia, ajoltaan vain keskinkertaisia jos nyt Mersuihin verrataan, ihme ettei niiden mukana tule korvatulppia tai radiollisia kuulosuojaimia on se meteli sisällä niissä kuitenkin Mersuun verrattuna melko eriluokkaa... Ja Toyotoitten jarruihinko ei tarvitse koskea, siis noin niinkuin huoltomielessä? Hohhoijaa... Olinhan toki ihmeissäni kun mulla oli 2.0l gl Camry vuosimallia en muista mut mittaris oli 480tkm... Pelleistä ei ollut enää mitään jäljellä tiettykkään, kaikki sähköherkut olivat kuolleet varmaan jo 200tkm kohdalla, mut sinnikkäästi se puski kyllä etiäpäin menemään, miksikään nautinnoksi sitä en kyllä kuvaisi, hoiti hommansa kyllä tosin sen puoli vuotta kun oli pakko sillä rytkyttää kone ja laatikkohan siitä oli jo vaihdettu yms yms. Mut ei sitä voi ikipäivänä verrata esim. tämän hetkiseen vm-85 230E:ehen johon tuli viimeviikolla 470tkm mittariin... Tai edes W124 250:deehen jolla ajettu 890tkm joka minulla oli kunnia omistaa muutaman päivän, pelleissä oli toki huomauttamista mutta kyyti oli loistava todella pirteä kulkija ja kaikki pelasi viimeisen päälle... Ja monikos esim. vuoden 85 Toyotoista on liikenteessä nykyisin jokapäiväisessä käytössä? Tai moniko tämän vuoden Toyota on edes 15vuoden jälkeen prosentuaalisesti jokapäiväisessä käytössä. Hondat on kyllä teknisesti hyviä ja kestäviä, pirun meluisia vain nekin ja pellit niistäkin aika äkkiä katoaa...
Mikäs se akkutyyppi on joka kestää sen 450tkm ajoa? Ja kuka ihme tekisi niin pitkäkestoisen akun koska niiden vaihtovälihän olisi normi perheellä jolla autoa ei käytetä kuin normi jokapäiväisessä ajossa ainakin se 20 vuotta? Eli siis todella huono bisnes pitkällä tähtäimellä. Verrattuna taas esim tähän 230E:eheni joka nyt on 25vuotias ja vasta 20tkm yli tuon 450tkm??? Ja siis sähköauton moottori verrannollinen normaaliin yksinkertaiseen tasavirta moottoriin??? DREAM ON!
E200kompressor kirjoitti:Menikö herne nenään kun kerroin realistisen kuvan reilut 100 000km ajetusta Mercedes Benz-laadusta?Kylmänraudanseppä kirjoitti:Vaan olisiko voinut käydä niin, että autollasi olisi ajettu jopa yli 10 000 km/vuosi ja huoltokirjasi on siis väärennetty?E200kompressor kirjoitti:
Huoltokirjan arvo on varsin kyseenlainen. Tai jopa selkeästi harhaanjohtava.
Kannattaisiko sinun suunnata tämä paatosenergia tojo palstalle.... kehu siellä korollan makeaa ajettavuutta ja hurjaa vääntöä.
Huoltokirja voi olla väärennetty mutta silloin väärentäjänä on Daimler Benz. Perusteluna tiedustelu skannatun huoltokirjan kanssa Daimler Benzin Saksan asiakaspalveluun, josta tuli asiallinen vastaus huoltokirjamerkintöjen aitoudesta.
Autolla on siis ajettu reilut 100 000km ja huollettu Mercedes Benz-merkkiliikkeessä uudesta asti.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Näistä kahdesta automerkistä Toyota on se luotettava ja kestävä. Niin Saksan kuin Suomenkin katsastustilastojen mukaan.
Mercedes Benz ei ole kovinkaan luotettava ja tämän tosiasian tiedostaen pyrin minimoimaan riskin ostamalla bensiinikäyttöisen (ei cdi-vikoja) ja manuaalivaihteisen (ei glykoleita laatikossa eikä kyb-venttiilin tai johdinlevyn vaurioita) kulkuneuvon.
Valitettavasti Mercedes Benzin laatu on tasaista.
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
En ees kommentoi tohon muutakuin et mul oli omas vm -81 Mersus jo sähkösäätönen, enkä tie milloon niit on jo eka kerran ollu saatavil ja mitä tekoa sillä ajettavuuden kanssa on, edelleen Japsit kulkee sen saman 30vuotta perässä kuin muutkin jos vertailupohjaksi otetaan Mercedeksen S-sarja. Ei täs ole mistään asenteesta kyse vaan ihan pelkästä kokemuksesta.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
kokemuksena voitas tähän nyt lisätä.eli auto 400cdi w220.en ole tota kulutusta sen enempää seurannu mutta nyt päätin kattoo ku tuli tollanen 450km siirto tehtyä aamutuimaan.pakkasta oli siirron aikana -29 ja -16 asteen välissä.matkaa 452km,keskinopeus 94km/h ja kulutus 6.0l/100km.kerran välähti peltipoliisi ja muuten matkanteko oli sujuva tahtista. .nämä siis ajotietokoneen mukaan.
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Kylläpä kulkee ohuella.
Mikä mahtaa olla dieselvero vuodessa?
Laskuri sanoo about 900 vuodessa (kokonaismassa 2500 kg), mutta tiedä noista.
Mikä mahtaa olla dieselvero vuodessa?
Laskuri sanoo about 900 vuodessa (kokonaismassa 2500 kg), mutta tiedä noista.
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Yllättävän matalalla kulutuksella nämä 2000-luvun dieselit menee, isäni pääsi joskus noin. 500km matkan 4.9litran keskikulutuksella, ja auto oli w211 270cdi vuosimallia 2003 vaikka onhan dieseli mersut ollut melkein aina pienikulutteisia...RAM kirjoitti:Kylläpä kulkee ohuella.
- Mercedes-Benz S 300 -92 W140 -
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
Ex: Mercedes-Benz Ce 230 -90 c124
Ex: Mercedes-Benz S 300 -91 w140
Ex: Mercedes-Benz E 220D -96 w210
Ex: Mercedes-Benz C 180 -96 w202
"On se mersu vaan niin hyvä auto että ihme ettei kaikki sillä ajele"
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
terokoo kirjoitti:kokemuksena voitas tähän nyt lisätä.eli auto 400cdi w220.en ole tota kulutusta sen enempää seurannu mutta nyt päätin kattoo ku tuli tollanen 450km siirto tehtyä aamutuimaan.pakkasta oli siirron aikana -29 ja -16 asteen välissä.matkaa 452km,keskinopeus 94km/h ja kulutus 6.0l/100km.kerran välähti peltipoliisi ja muuten matkanteko oli sujuva tahtista. .nämä siis ajotietokoneen mukaan.
eli todellinen kulutus lasketaan sun tapauksessa näin:
(6.0L*4,52)+peltipoliisi=16L/100km......
Opel, "weird lieben autos"....
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
tällä kertaa tuli vaan kirjallinen huomautus joka ei johda toimenpiteisiin.. eli melkein 5 vuotta kestäny sakoton putki jatkukoon! kop kop...LopenUupunut kirjoitti:terokoo kirjoitti:kokemuksena voitas tähän nyt lisätä.eli auto 400cdi w220.en ole tota kulutusta sen enempää seurannu mutta nyt päätin kattoo ku tuli tollanen 450km siirto tehtyä aamutuimaan.pakkasta oli siirron aikana -29 ja -16 asteen välissä.matkaa 452km,keskinopeus 94km/h ja kulutus 6.0l/100km.kerran välähti peltipoliisi ja muuten matkanteko oli sujuva tahtista. .nämä siis ajotietokoneen mukaan.
eli todellinen kulutus lasketaan sun tapauksessa näin:
(6.0L*4,52)+peltipoliisi=16L/100km......
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
juurikin tänää putos verolappu postlodjuun.todellinen on n.192€ kertaa neljä eli karvan alle 800€ vuosi.on sitä siinä! ens torstaina lähen pohjoseen ja kilsoja tulee reilu 2000.ajattelin mittailla tankkaamalla sen todellisen kulutuksen.päivittelen sitten miten meni...RAM kirjoitti:Kylläpä kulkee ohuella.
Mikä mahtaa olla dieselvero vuodessa?
Laskuri sanoo about 900 vuodessa (kokonaismassa 2500 kg), mutta tiedä noista.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ti 10.02.2015 21:15
- Paikkakunta: TAMPERE
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Tervehdys toverit, piiitkästä aikaa!!
Jopa niin pitkästä, että tunnukset unohtuneet, no saahoin noita. Voisin kertoo karua settiä elämästä ja W140:sen jälkeisestä n 8 vuotta kestäneestä "autottomuuden" ajasta, mm Audia, voorttia ja toijotaa, mutta en halua masentaa teitä .
No nyt on tilanne se että pääsin tuossa tyyppäämään 2000 mallin S 400cdi kulkinetta, ja Sami haluu nyssi tuollasen! Yritin tässä lukee tietoa sen huolista ja ongelmista ja olisko 320 "järkevämpi", mutta täällä kehuttiin jtn toijotaa yms? Nöyrimmin pyydänkin veljien tai siskojen kertovan minulle tuntemuksistanne ko laitetta kohtaan, mitä vain, niin saamme eksyneen karitsan palaamaan takaisin Mersujen maailmaan
Kiits!
Jopa niin pitkästä, että tunnukset unohtuneet, no saahoin noita. Voisin kertoo karua settiä elämästä ja W140:sen jälkeisestä n 8 vuotta kestäneestä "autottomuuden" ajasta, mm Audia, voorttia ja toijotaa, mutta en halua masentaa teitä .
No nyt on tilanne se että pääsin tuossa tyyppäämään 2000 mallin S 400cdi kulkinetta, ja Sami haluu nyssi tuollasen! Yritin tässä lukee tietoa sen huolista ja ongelmista ja olisko 320 "järkevämpi", mutta täällä kehuttiin jtn toijotaa yms? Nöyrimmin pyydänkin veljien tai siskojen kertovan minulle tuntemuksistanne ko laitetta kohtaan, mitä vain, niin saamme eksyneen karitsan palaamaan takaisin Mersujen maailmaan
Kiits!
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Sami-jussi1 kirjoitti:Tervehdys toverit, piiitkästä aikaa!!
Jopa niin pitkästä, että tunnukset unohtuneet, no saahoin noita. Voisin kertoo karua settiä elämästä ja W140:sen jälkeisestä n 8 vuotta kestäneestä "autottomuuden" ajasta, mm Audia, voorttia ja toijotaa, mutta en halua masentaa teitä .
No nyt on tilanne se että pääsin tuossa tyyppäämään 2000 mallin S 400cdi kulkinetta, ja Sami haluu nyssi tuollasen! Yritin tässä lukee tietoa sen huolista ja ongelmista ja olisko 320 "järkevämpi", mutta täällä kehuttiin jtn toijotaa yms? Nöyrimmin pyydänkin veljien tai siskojen kertovan minulle tuntemuksistanne ko laitetta kohtaan, mitä vain, niin saamme eksyneen karitsan palaamaan takaisin Mersujen maailmaan
Kiits!
Mää kävin tänään Ajopelit http://www.auto1.fi/mercedes-benz/s/129740" onclick="window.open(this.href);return false;
Oli ihan älyttömän hieno. Mitä siitä olisi rikki en tiedä, mutta kohteita mikä voisi olla rikki on runsaasti.
On kyllä vain yksi syy miksi ei = AirMatic => ei vain uskalla. Ei pysty.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Mikä siinä airmatikissa oikeen pelottaa?
Sekö ei pelota, että W220 kopassa on 300 sähkömoottoria ja 200 000 000 ohjelmariviä
Sekö ei pelota, että W220 kopassa on 300 sähkömoottoria ja 200 000 000 ohjelmariviä
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Oispa kiva nähhä tuo lista missä nuo kaikki sähkömoottorit on.
Pikkusen eppäilen tuota lukemaa.
Pikkusen eppäilen tuota lukemaa.
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
No joo... Se on varmaan oikea luku jos autoon on ruksittu kaikki mahdolliset lisävarusteet ja kerrottu moottoreiden lukumäärä piillä.
Edit: Äkkiä kun listasin mitä mieleen tuli, niin 54 moottoria sain laskettua ja niitä tulee koko ajan lisää mieleen.
Edit: Äkkiä kun listasin mitä mieleen tuli, niin 54 moottoria sain laskettua ja niitä tulee koko ajan lisää mieleen.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Ei yhtään , Vaan ne paineilmatolpat. Ne on mulle liikaa, toisillle niissä ei ole mitään mutta minulle ne ovat uskonnon vastaiset (ja säästöpossukin saattaa olla samaa mieltä:mrgreen: )RAM kirjoitti:Mikä siinä airmatikissa oikeen pelottaa?
Sekö ei pelota, että W220 kopassa on 300 sähkömoottoria ja 200 000 000 ohjelmariviä
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
No sittenhän se on selvä asia
Mulla uskonto kieltää dieselmoottorit, mutta silti yhtä sellaista saa yhtenään pihalla rassata.
W220 koppaa saa kyllä myös hydraulialustalla
Mulla uskonto kieltää dieselmoottorit, mutta silti yhtä sellaista saa yhtenään pihalla rassata.
W220 koppaa saa kyllä myös hydraulialustalla
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Tiedän jo muutamia ihmisiä itseni mukaanlukien ,jotka ei enää rautajousi autoo tahdo huolia.Nastamuumio kirjoitti:Ei yhtään , Vaan ne paineilmatolpat. Ne on mulle liikaa, toisillle niissä ei ole mitään mutta minulle ne ovat uskonnon vastaiset (ja säästöpossukin saattaa olla samaa mieltä:mrgreen: )RAM kirjoitti:Mikä siinä airmatikissa oikeen pelottaa?
Sekö ei pelota, että W220 kopassa on 300 sähkömoottoria ja 200 000 000 ohjelmariviä
Star
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
jos ilma-alusta pelottaa niin tuo ABC alusta aiheuttaa kyllä kauhun kankeutta ja kylmiä väreitä.RAM kirjoitti: W220 koppaa saa kyllä myös hydraulialustalla
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Niin se kuulemma tekee. Semmonen on kuitenkin haaveissa ja kohta on moinen kaverilla, niin pitää sitä hämmästellä sillä silmällä.
Mikähän niissä hydraulialustoissa on ongelmaksi muodostunut? Jotenkin tuntuu, että semmonen on ikuinen. Toisaalta juuri pomppasi Vito katsastuksessa puhki ruostuneen jarruputken vuoksi.
Tossa aika hyvää juttua. Noita kaavioita kun katseli, niin oikeen ABC-kuume nousi
http://mercedes-abc-drive-carefully.blogspot.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mikähän niissä hydraulialustoissa on ongelmaksi muodostunut? Jotenkin tuntuu, että semmonen on ikuinen. Toisaalta juuri pomppasi Vito katsastuksessa puhki ruostuneen jarruputken vuoksi.
Tossa aika hyvää juttua. Noita kaavioita kun katseli, niin oikeen ABC-kuume nousi
http://mercedes-abc-drive-carefully.blogspot.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Jostain syystä olin koneelle tallentanut tollasen linkin ABC:n osien hinnoista. Tosin koskaan en ole jaksanut kääntää mitä noi mikäkin yleensä on
http://www.exclusiv-automobile.de/www.e ... e_2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.exclusiv-automobile.de/www.e ... e_2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: S400 cdi-01,pettymyksiä,kokemuksia,ja korjausta!
Taitaa ilma-alusta tai ABC olla vielä simppeleitä systeemejä verrattuna Magic body controlliin https://www.youtube.com/watch?v=ScpgI1w5F6A" onclick="window.open(this.href);return false; Tuota olisi hauska päästä testaamaan käytännössä.