300ce -89 autotmaatti, pakki ei toimi?!? Mitä tapahtui?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
bongo
Mersutar
Mersutar

300ce -89 autotmaatti, pakki ei toimi?!? Mitä tapahtui?

Viesti Kirjoittaja bongo »

Eli siis ottaa pannuun ihan saamaristi :evil:

Auto on jo korjaamolla, mutta tänä iltana ei enää tapahdu mitään. Ajattelimpa laittaa tänne kysärin, että jos jollain olis antaa arvioita viasta ja mahdollisista kuluista....

Eli ko. coupe onollut mulla viime maaliskuusta lähtien. Ja automaattiloota on toiminut moitteetta. Vaihtaa pehmeästi, ja nytkin vaikka on ollu yli -20 asteen pakkasia, niin ei ole ollut jäykkä tms. Ja tänään sitten....lähdin töistä, peruutin....toimii...kävin kaupassa, peruutin...ei ongelmaa...kävin vielä postissa, ja yritin peruuttaa...ei mitään!! Onneksi olin parkkeerannut niin, että pääsin lähtemään myös eteenpäin. Eteenpäin mennessä vaihteet toimivat normaalin moitteettomasti. Vein auton korjaamolle, jossa ekaksi tutkittiin öljyt...öljytilanne hyvä...

Joten.....mikä ihme siihen laatikkoon yhtäkkiä tuli ?? Vähän "yritystä" on pakittamiseen, mutta ei sitten kuitenkaan....
ja viimeksi kun tänä aamunakin justiin ajattelin, että kyllä "ampasee" pakilla liikkeelle, vaikkei edes kaasua vielä paina. Autokatoksesta peruutettaesssa heti lievä alamäki, johon joutuu melkein enemmän painamaan jarrua kuin kaasua, kun kääntää katoksesta pihaan....

Korjaaja puhui jotain mahdollisesti jäätymisestä, mutta miten se nyt yhtäkkiä....on tässä kylmempääkin ollut....

Help me :cry:
mersumimmi
Juissi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: 300ce -89 autotmaatti, pakki ei toimi?!? Mitä tapahtui?

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Mulla teki saman tempun. Pakin mäntä oli halki. Sekin teki ihan yhtääkkiä mitään varottelematta. Siekkinen korjasi ja toiminu reilun vuoden taas.
W203 200cdi -06
rumilus
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja rumilus »

bongo kirjoitti:Eli siis ottaa pannuun ihan saamaristi :evil:

Auto on jo korjaamolla, mutta tänä iltana ei enää tapahdu mitään. Ajattelimpa laittaa tänne kysärin, että jos jollain olis antaa arvioita viasta ja mahdollisista kuluista....

Eli ko. coupe onollut mulla viime maaliskuusta lähtien. Ja automaattiloota on toiminut moitteetta. Vaihtaa pehmeästi, ja nytkin vaikka on ollu yli -20 asteen pakkasia, niin ei ole ollut jäykkä tms. Ja tänään sitten....lähdin töistä, peruutin....toimii...kävin kaupassa, peruutin...ei ongelmaa...kävin vielä postissa, ja yritin peruuttaa...ei mitään!! Onneksi olin parkkeerannut niin, että pääsin lähtemään myös eteenpäin. Eteenpäin mennessä vaihteet toimivat normaalin moitteettomasti. Vein auton korjaamolle, jossa ekaksi tutkittiin öljyt...öljytilanne hyvä...

Joten.....mikä ihme siihen laatikkoon yhtäkkiä tuli ?? Vähän "yritystä" on pakittamiseen, mutta ei sitten kuitenkaan....
ja viimeksi kun tänä aamunakin justiin ajattelin, että kyllä "ampasee" pakilla liikkeelle, vaikkei edes kaasua vielä paina. Autokatoksesta peruutettaesssa heti lievä alamäki, johon joutuu melkein enemmän painamaan jarrua kuin kaasua, kun kääntää katoksesta pihaan....

Korjaaja puhui jotain mahdollisesti jäätymisestä, mutta miten se nyt yhtäkkiä....on tässä kylmempääkin ollut....

Help me :cry:
Ei paljoa näyttänyt apuja saavan, kun aikanaan tiedutelin vastaavasta viasta foorumilaisilta. :x
Lohdutusta kuitenkin voi antaa, koska luulen ettei laatikkoa korjata kuntoon ilman sen poisottoa.
On se vaan kumma juttu...pitävät kyseistä laatikkoa varmatoimisena...mutta mutta, kyllä ihmetyttää moinen vika.
Ja kun se vika tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta, ilman mitään revityksen seurauksena....rauhallisella ajolla. :(
Korjauskustannuksia on odotettavissa vähintään 500 ekua.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
jsmaa
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

bongo kirjoitti:Eli siis ottaa pannuun ihan saamaristi :evil:

Eli ko. coupe onollut mulla viime maaliskuusta lähtien. Ja automaattiloota on toiminut moitteetta. Vaihtaa pehmeästi, ja nytkin vaikka on ollu yli -20 asteen pakkasia, niin ei ole ollut jäykkä tms. Ja tänään sitten....lähdin töistä, peruutin... :cry:
Sama vika,ollut jo vuosia. Tulee aina sillointällöin,yleensä kuukausiakin välissä ja sitten... Voi tehdä muutaman kerran peräkkäin ja sitte ei mitään. Tekee sen yleensä haalealla laatikolla,koskaan ei kylmällä eikä muistaakseni ihan kuumallakaan. Pakki tulee takas kun hetken odottaa,venkslaa vaihteita tai sammutta auton hetkeksi. Ja taas mennään. Koskaan en ole antanut sille paljon kierroksia,koska ajattelin että joku venttiili/mäntä siellä jumittaa ja jos se saa kovat paineet ja yht'äkkiä irtoo niin mieluummin rikkoo ja sit ei oo pakkia ollengan. Minä olen tullut sen kanssa ihan hyvin toimeen,onhan se ilmiselvästi jokin jumittuminen. Miten se sitten korjataan,alakautta vai onko laatikko irroitettava,sen vois joku joka on tehnyt kertoa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kuulin aikoinaan (viimeksi viikko sitten ircissä) juttua että ei nää lootat kestäisi kylmänä peruuttelua ja hajoaa sen takia. Ite siitä syystä en koskaan pysäköi niin että joutuu aamulla peruuttamaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:kuulin aikoinaan (viimeksi viikko sitten ircissä) juttua että ei nää lootat kestäisi kylmänä peruuttelua ja hajoaa sen takia. Ite siitä syystä en koskaan pysäköi niin että joutuu aamulla peruuttamaan.
no, jos ne kylmyyden takia hajoaa, niin taitaa aski olla aika finaalissa jo muutenkin :roll: pakin männän tiiviste sieltä ehkä helpoiten pullahtaa kylmänä ja huonoilla öljyillä (lue vanhoilla ja paskaisilla, eli pakkasella kankeilla...) mitään varsinaista rakenteellista vikaa ei laatikossa pitäis olla pakkasen kestoa ajatellen... tuo pakin männän tiivisteen kovettuminen ajan kanssa nyt ei vain ole sellainen "rakenteellinen vika", vaan lähinnä tiivisteiden ylenen ongelma niiden lilluessa sanotaanko vaikka 20 vuotta öljyssä... vaikka kukas sitä nyt yleensä edes lähtis kylmällä autolla liikenteeseen :roll: mulla ainakin on tapana antaa hetken ensin käydä paikallaan, että vähän öljyt notkistuu, niin koneessa, kuin laatikossakin... sitten on hyvä ähteä liikenteeseen, kun lämmöt on koneessa sen +80 C :D

olikos bongo kuinka öljyt vaihdellut siihen laatikkoon :roll:

hyvällä tuurilla on vain venttiilipöydässä joku jumi, mutta yleensä vaatii laatikon ottamisen pois ja kunnon tutkimisen, kun pakki häviää... valitettavasti :(
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
karra
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja karra »

Klubin automaattikurssilla vahvistettiin myös se että noin ne yleensä hajoaa; joko siksi että useimmiten se on pakki joka ensin kytketään päälle tai siksi että se nyt vaan hajoaa juuri tuolloin.

Kai se lämmitys auttaa vähän, sikäli mikäli laatikon öljyt sitten tuosta lämpiää ja paine viskositeetin alenemisen takia olisi alempi.

Nyt itse näin vanhempana ja kiireettömämpänä (downshifting on muotia) en ole niin kiirettä pitänyt sen liikkeellelähdön kanssa. Piipertäkööt viherkuherpiipertäjät mitä haluavat.

Bongolla taisi lodju olla jo lämmin kuitenkin kun vika tuli.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

jooh mä kiinnitin tähän huomiota, jokapaikasta lähdetään pakilla...
yli -20 asteen pakkasia, niin ei ole ollut jäykkä tms. Ja tänään sitten....lähdin töistä, peruutin...
tänä aamunakin justiin ajattelin, että kyllä "ampasee" pakilla liikkeelle, vaikkei edes kaasua vielä paina. Autokatoksesta peruutettaesssa
Näähä on jo kohta museopelejä, että varotoimet olisi paikallaan jo. Nää o nii hyviä että tuudittaudumme siihen uskoon että 20-25v vanha on täysin oireeton vaikka eihä se totta ole :| mullaki nyt coupen mittaris lähempänä 350 tonnia, 3v2kk ja 60tkm ja käytännös ei mitää suoranaista vikaa, muutamal satasel kulutusosia. käytetän näitä käyttöautona vaikka sen aika on menny ohi jo 10v sitten... ajetaan harrastepeleillä arkiajot :)
bongo
Mersutar
Mersutar

Oon ollut tänään korjaamolle yhteydessä, ja ne oli tänäänki sitä kokeillu...eikä toiminut sen paremmin kuin eilen... :(
Ja joo...varsinkin näin kylmillä oon kyllä hetken käyttänyt ennen ajaamaan lähtemistä. Mutta kai sen pakinkin pitäs normaalit ajot kestää? En oo kylmällä koneella (autolla) koskaan revitelly... Ja tosiaan auto oli siihen mennessä jo ehtinyt lämmetä kun alkoi oikkuilemaan....eli olin kaupan jälkeen ajanut sillä reilun vartin yhtäsoittoa...
Ja valitettavasti mun on ainakin pakko peruutella....jo omassa pihassa se on pakkorako...autoa ei saa käännettyä ilman pakkia....

Oma korjaaja sano, ettei lähde laatikkoa korjaamaan koska ei ole kokemusta automaattiaskista. Ilmeisesti pitäs siis lähettää johonkin....eli mihin?? Olisko suosituksia hyvistä korjaajista?? Samalla vois tietenkin kattoa koko laatikon kunnon, ja tehdä tarpeelliset kunnostustyöt niin ettei heti kuukauden parin päästä tarvi jotain muuta olla vaihtelemassa....

Olisin todella kiitollinen, jos joku voisi vielä vastailla....ja vinkata jostain korjaajasta....

Täälläpäinkin on joku mies Närpiön suunnasta, joka on noita korjannut, mutta tietääkö kukaan nimeä??
mersumimmi
simo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja simo »

Siekkisellä laittoivat oman laatikkoni kuntoon. Pakin kanssa oli minullakin ongelmia.
http://kotisivu.dnainternet.net/tiksu95/index.html
W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

siekkinenhän s eo mersujen ykkönen kait. loota irti, matkahuoltoon ja maaningalle. Halpaa se ei kait ole? Ehkä juuri tuo vika on viel siedettävä summa mutta jos koko lootan korjauttaa ni sillo melkee kannattaa hakee romikselta käytetty. Sairaan kallista lootan remppaus. Tonni ei tunnu missään.
bongo
Mersutar
Mersutar

simo kirjoitti:Siekkisellä laittoivat oman laatikkoni kuntoon. Pakin kanssa oli minullakin ongelmia.
http://kotisivu.dnainternet.net/tiksu95/index.html

Paljonko sulla tuli maksamaan korjaus? Vikahan voi olla toki eri, mutta jos sais jotain käsitystä missä hinnoissa pyöritään....
mersumimmi
simo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja simo »

Tonnin paikkeilla se oli. Ainakin kaikki tiivisteet vaihdettiin, enpä muista mitä muuta tehtiin. Vein siis koko auton Siekkiselle, eli hintaan sisältyi myös laatikon irroitus ja asennus. Nyt olen ajanut noin 80tkm korjauksen jälkeen ja hyvin on laatikko toiminut.
W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

jaha se o mesen loota sit halvempaa hupia, soittelin audin tomaatin huoltoa ja se lähenteli kahta tonnia, eli ajaen sinne ja ajaen pois.
vk00
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja vk00 »

[
Merseedespents
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

mulla on pakin toimimattomuus kuumaan ongelma viime kesänä teki tempun ruotsin puolella ajattelin että nyt se on ruvettava tupakoimaan kun mersun räppänä ei lähe mitenkään takaperin liikenteeseen. odottelin hetken ja venkslasin keppiä eteen ja taakse sitten se lähtikin pelaamaan. laatikko on puolimiljoona ajettu 300 turbodiiselin aski jota olen rankaissut isän kämmenellä koko sen ajan mitä se on monivenaturbon jäljessä ollut. Muutenkin aski pitää toisinaa hirveää ulinaa ja on sitkas liikkumaan. Työn vuoksi tulee äkkilähtöjä eli vehkeet kun käy joka pytyllä niin ränni auki vaan ja toisinaan kyllä sydäntä riipaiseen kun loota ujeltaa helevetisti. tossa olis tallissa parikin uuttaa toosaa mistä vaihtaa mutta vaihdan isomaan mosan keulille niin saa siekkisen rautalootan kiinni.Olen noita askeja tutkaillut ja tiivisteethän sieltä kovettu ja kitkapinnat kuluu ja paskaset öljythän on tunnetusti myrkkyä eli sulla kävi vain nyt semmoinen mäihä että se pakin männäntiiviste tuli tiensä päähän ja samalla suosittelisin koko lootan huoltamista että ei tarvii askia joka kuukausi irroitella pitemmän päälle halvempaa ja hermoille sopivanpaa kerralla korjata
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

onko bongon autoon saatu tolokkua?
Vastaa Viestiin