nautseri kirjoitti:Nää on todella hyviä juttuja.
Moni omatoiminen puuhastelija saa autonsa niin sekaisin ,jotta sitten on mahdoton korjata.
Oisi hyvä jos jokaisen mersun korjaus ohjeet olisi saatavilla.

Siis onhan ne kaikkien mersujen korjausoppaat saatavilla. Niitä vaan ei täällä foorumilla jaeta vapaasti koska foorumia ei sen jälkeen olisi (lakimiehet jatkakoot yksityiskohdista). Itse en ota kantaa onko noita soveliasta jakaa foorumilla vai ei, hyödyllistä se varmasti on monille foorumin jäsenille mutta ei välttämättä täysin laillista. Tässä tapauksessa oli vain linkkejä, en tiedä tekeekö se eron laillisuuteen vai ei, asiantuntijat kommentoikoot sitä.
rumilus kirjoitti:
Minä ainakin kiitän erästä foorumilaista kyseisen tiedoston lähettämisestä sähköpostiini.
En ymmärrä mikä kyseisestä tiedoston levittämisestä tekee lainvastaista.
Ilmeisesti kuitenkin vain korjaamomanuaaleista on kysymys.
Tätä threadia ei ehkä pitäisi käyttää keskusteluun laillisuudesta enkä tiedä onko tiedon jakaminen sähköpostilla yksittäiselle vastaanottajalle laillisempaa kuin laittaa kontrolloimattomaan jakeluun foorumilla mutta eikö samasta tekijänoikeudesta ole kyse kuin vaikkapa musiikissa? Musiikkikappaleitakaan ei saa laittaa vapaaseen jakoon vaikka lataamisen ehdoksi laittaisi "vain ei-kaupalliseen käyttöön opiskelutarkoituksissa".
Miksi MB ei avaa WIS:iä vapaasti käytettäväksi kun kyse on "vain korjaamokäsikirjasta"?
Olisi hyvä jos foorumin ylläpito ottaisi aiheeseen kantaa sillä esim. WIS dokkareiden jakaminen tekisi monesta keskustelusta paljon mielekkäämmän. Ylläpidollakin voi olla eri näkemys kuin lakimiehillä, ei haittaisi jos joku foorumin lakimies selittäisi sääntöjä maalaisjärjellä, jos mahdollista.
http://service-parts.mercedes-benz.com/ ... bTopic=agb" onclick="window.open(this.href);return false;
9. Rights of use, penalty and third-party proprietary rights
9.1 Snap-on grants the User a simple, non-exclusive and non-transferable right to use the Technical Information for his own use only.
9.2 The production of copies of the Technical Information is not allowed, nor is the editing or processing of the Technical Information by the User or by third parties instructed by the User. Operational facilities within an association of firms or workshops are considered third parties.
9.3 The User undertakes to use the Technical Information only in his business for the purpose of servicing his customers' vehicles and not to pass it - not even in part - or disclose it to third parties. As far as the law allows, he must also impose these obligations on his employees.
9.4 If third parties acquire the Technical Information, either because the User has passed it on or not ensured that it was not accessible to third parties, a penalty is payable by the User to Snap-on. This penalty shall be calculated on the basis of the contractual fee agreed between the User and Snap-on and shall amount to such contractual fee multiplied by 10. This penalty shall be payable per article of Technical Information. This contractual penalty shall not apply where the User did not act willfully or negligently. This remedy does not affect the right of Daimler to claim compensation taking into account the penalty.