W211 SAS (Airmatic) Ohjainyksikön testaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjrallydriver
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 05.01.2011 17:00

W211 SAS (Airmatic) Ohjainyksikön testaus

Viesti Kirjoittaja jjrallydriver »

Uusi keskustelu koskien airmaticin ohjainyksikön sielunelämää.

Aiemmin aiheesta on keskusteltu mm. alle linkitetyssä ilmajousitusta koskevassa osiossa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1&start=30

Autosta vaihdettiin viallisena airmaticin ohjainyksikkö, jossa epäiltiin olevan kompressorin magneettiventtiilin A9/1y1 maadoitusvika. Vika ilmaantui 15A ohjaussulakkeen 37 palamisen jälkeen kun tason säätö oli laskemassa autoa alas.

Kompressorissa olevan magneettiventtiilin ohjaus pitäisi löytyä siis tuolta:
DBFI kirjoitti:Menikö se vastaus nyt taivaan tuuliin, yritetään uudestaan. Siis liittimen M pinnit 44 ja 14 on sille venttiilille.
Kuvia laitteen sisältä löytyy seuraavan linkin takaa. Piirilevy ja komponentit näyttävät päällisin puolin virheettömiltä eikä missään komponentissa ole havaittavia ylikuumenisen merkkejä (lakkaus palanut, mustunut tms.).
http://s1097.photobucket.com/albums/g358/jjrallydriver/

Koska minulle on herännyt epäilys softaongelmasta, olisi mielenkiintoista tietää voiko laitteen ohjelman/muistin tyhjentää ja ladata sinne uudet ohjelmat. Näin tehtiin mm. tämän tilalle asennettuun uuteen laitteeseen. Tästä purkista lukeminen ei onnistunut, tuli kuulemma jokin lukuvirhe.

Onko tämä yksikkö vaihtokelpoinen 211 farmarin ilmajousituksen säätöyksikön kanssa?


Jos foorumilta löytyy asiantuntemusta resetointiin ja testaukseen (Etelä-Suomi), tämän voisi tutkia.
SupiCas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 05.03.2013 10:30

Re: W211 SAS (Airmatic) Ohjainyksikön testaus

Viesti Kirjoittaja SupiCas »

jjrallydriver kirjoitti:Uusi keskustelu koskien airmaticin ohjainyksikön sielunelämää.

Aiemmin aiheesta on keskusteltu mm. alle linkitetyssä ilmajousitusta koskevassa osiossa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1&start=30

Autosta vaihdettiin viallisena airmaticin ohjainyksikkö, jossa epäiltiin olevan kompressorin magneettiventtiilin A9/1y1 maadoitusvika. Vika ilmaantui 15A ohjaussulakkeen 37 palamisen jälkeen kun tason säätö oli laskemassa autoa alas.

Kompressorissa olevan magneettiventtiilin ohjaus pitäisi löytyä siis tuolta:
DBFI kirjoitti:Menikö se vastaus nyt taivaan tuuliin, yritetään uudestaan. Siis liittimen M pinnit 44 ja 14 on sille venttiilille.
Kuvia laitteen sisältä löytyy seuraavan linkin takaa. Piirilevy ja komponentit näyttävät päällisin puolin virheettömiltä eikä missään komponentissa ole havaittavia ylikuumenisen merkkejä (lakkaus palanut, mustunut tms.).
http://s1097.photobucket.com/albums/g358/jjrallydriver/

Koska minulle on herännyt epäilys softaongelmasta, olisi mielenkiintoista tietää voiko laitteen ohjelman/muistin tyhjentää ja ladata sinne uudet ohjelmat. Näin tehtiin mm. tämän tilalle asennettuun uuteen laitteeseen. Tästä purkista lukeminen ei onnistunut, tuli kuulemma jokin lukuvirhe.

Onko tämä yksikkö vaihtokelpoinen 211 farmarin ilmajousituksen säätöyksikön kanssa?


Jos foorumilta löytyy asiantuntemusta resetointiin ja testaukseen (Etelä-Suomi), tämän voisi tutkia.

Noniin,

Eli minulla ilmeni juuri kyseinen vika.

Otin ohjaisboxin irti ja vein paikalliseen elektroniikkahuoltoon. Siellä boxissa on "ylöijännitesuojat". Eli jos sinne tulee / lähtee liikaa virtaa niin ne napsahtavat "safe-modeen".

Ongelma ratkeaa komponentin vaihdolla.
Vastaa Viestiin