W163 Comand 2.0

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
matuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 05.06.2014 23:41
Paikkakunta: Herwood Strand

W163 Comand 2.0

Viesti Kirjoittaja matuha »

Radio mennyt mykäksi ja monenlaista tutkintaa tehty löytämättä vikakohtaa. Radio käynnistyy ja toimii mutta kaiuttimista ei kuulu mitään. Onko jollakin tarkkaa tietoa tai hyviä johtolankoja? Kokeiltu kuidun bypassia teleyksikölle (tarviiko bypass star ohjelmoinnin?) ja starilla luettu koodit sekä sulakkeita vaihdettu. Comandin takana kuidun lähdössä punainen valo, kun radio päälle.

N1112 - Tiedonsiirto ei mahdollista D2B Masterin ja D2B edeltäjäkomponenttien välillä.
Kuvan laittaminen ei onnistu, mutta senkin saa säpolla "Vian sijainti konfiguraation mukaisesti". Kaavion mukaan välillä Tele - Master vikaa seuraavasti:

Edeltäjäkomponentin lähetinyksikkö
Valojohdin
Sen D2B komponentin vastaanotinyksikkö, joka havaitsi virheen

Mitään vinkkiä mistä/miten tunnistaa vikapaikka?

Toinen liittyy FM kuuluvuuteen, B1761 - Johtovika, oikosulku kytkentäjohdoissa "Ant on rakenneosassa". Onko takaluukun läpivientihaitarissa hiekkoa kohtaa, ja kummalta puolelta "ANT on menee"? FM johdin on vaihdettu oikealta puolelta ja kaksi mutikkaa mitattu "toimiviksi" takaluukussa, ja vaihto-osilla testattu vikaa.

Pirkanmaalla ketään osaavaa tekijää?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W163 Comand 2.0

Viesti Kirjoittaja AK47 »

matuha kirjoitti:Radio mennyt mykäksi ja monenlaista tutkintaa tehty löytämättä vikakohtaa. Radio käynnistyy ja toimii mutta kaiuttimista ei kuulu mitään. Onko jollakin tarkkaa tietoa tai hyviä johtolankoja? Kokeiltu kuidun bypassia teleyksikölle (tarviiko bypass star ohjelmoinnin?) ja starilla luettu koodit sekä sulakkeita vaihdettu. Comandin takana kuidun lähdössä punainen valo, kun radio päälle.

N1112 - Tiedonsiirto ei mahdollista D2B Masterin ja D2B edeltäjäkomponenttien välillä.
Kuvan laittaminen ei onnistu, mutta senkin saa säpolla "Vian sijainti konfiguraation mukaisesti". Kaavion mukaan välillä Tele - Master vikaa seuraavasti:

Edeltäjäkomponentin lähetinyksikkö
Valojohdin
Sen D2B komponentin vastaanotinyksikkö, joka havaitsi virheen

Mitään vinkkiä mistä/miten tunnistaa vikapaikka?

Toinen liittyy FM kuuluvuuteen, B1761 - Johtovika, oikosulku kytkentäjohdoissa "Ant on rakenneosassa". Onko takaluukun läpivientihaitarissa hiekkoa kohtaa, ja kummalta puolelta "ANT on menee"? FM johdin on vaihdettu oikealta puolelta ja kaksi mutikkaa mitattu "toimiviksi" takaluukussa, ja vaihto-osilla testattu vikaa.

Pirkanmaalla ketään osaavaa tekijää?
Ääni lähtee kun optinen lenkki "poikki". Starilla sitä katselemaan. Joku laite poistettu? Tai sitten vaan pimeänä. Ihan sulakkeet jos katselisi että saako kaikki audio/navi laitteet virtaa? Tokihan vesi/pöly d2b lenkissä myös voisi aiheuttaa häiriötä.

Tässä jos missä se stari kiinni autoon.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
matuha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 05.06.2014 23:41
Paikkakunta: Herwood Strand

Re: W163 Comand 2.0

Viesti Kirjoittaja matuha »

Juu tuon liitoksien likaisuuden voisi vielä yrittää tarkistella. Mistäköhän muuten teleyksikkö saa virran? Starin mukaan viittaisi teleyksikköön tai miten tuon nyt tulkitsee, "K3 on teleyksikkö - edeltäjäkomponentin D2B-lähetinyksikkö eli puhelin (vai CD vaihtaja)". Tuntuis että masteri on rikki vaikka siellä punainen valo käy kun laittaa toosan päälle.

Oliko tietoa pitääkö Starilla konfiguroida jos liattaa bypass palikan kuituun telen ohitukseen?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W163 Comand 2.0

Viesti Kirjoittaja AK47 »

matuha kirjoitti:Juu tuon liitoksien likaisuuden voisi vielä yrittää tarkistella. Mistäköhän muuten teleyksikkö saa virran? Starin mukaan viittaisi teleyksikköön tai miten tuon nyt tulkitsee, "K3 on teleyksikkö - edeltäjäkomponentin D2B-lähetinyksikkö eli puhelin (vai CD vaihtaja)". Tuntuis että masteri on rikki vaikka siellä punainen valo käy kun laittaa toosan päälle.

Oliko tietoa pitääkö Starilla konfiguroida jos liattaa bypass palikan kuituun telen ohitukseen?
Jos sieltä jotain poistetaan ja laitetaan ohituspalikka niin tietenkin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3070
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W163 Comand 2.0

Viesti Kirjoittaja jysi »

AK47 kirjoitti:
matuha kirjoitti:Juu tuon liitoksien likaisuuden voisi vielä yrittää tarkistella. Mistäköhän muuten teleyksikkö saa virran? Starin mukaan viittaisi teleyksikköön tai miten tuon nyt tulkitsee, "K3 on teleyksikkö - edeltäjäkomponentin D2B-lähetinyksikkö eli puhelin (vai CD vaihtaja)". Tuntuis että masteri on rikki vaikka siellä punainen valo käy kun laittaa toosan päälle.

Oliko tietoa pitääkö Starilla konfiguroida jos liattaa bypass palikan kuituun telen ohitukseen?
Jos sieltä jotain poistetaan ja laitetaan ohituspalikka niin tietenkin.
Kokeilua varten ei tarvita kun masterin resetointi ja väylä käynnistyy uudelleen. Vikakoodeihin tulee huomautus värästä konfiguraatiosta mutta se ei estä toimintaa. Sitten vasta koodaten kun homa on valmis (otetaanko joku pois).
Vastaa Viestiin