Ostin Saksasta vuoden 2004 mallisen, 7G-lootalla varustetun CL 500:n. Auto on jenkkimalli, jonkun lekurin Saksaan tuoma.
Pystyykö Comandin päivittämään jenkkimallista eurooppalaiseksi ? Radiokanavia asetettaessa vehje käyttäytyy oudosti. Se hyväksyy vain parittomat aaltoalueet, eli jos yrittää asettaa Radio Suomen taajuuden 94.0, Comand ei suostu vaan muistiin jää joko taajuus 93.9 tai 94.1. Imuroin netistä englanninkielisen Comandin manuaalin. Sieltä löytyi esimerkkikuva taajudeen asettamisesta. Jostakin syystä esimerkkikuvassakin kaikki taajuudet oli parittomia???
Pystyykö DVD-soittimen aluekoodia vaihtamaan? Nyt se on alueella 1. Tosin tästä ei ole välttämättä hyötyä, koska vehje suostuu toistamaan vain ääntä. Turvallisuus-syistä DVD ei näytä kuvaa edes parkkiasennossa! Ehkä turhin lisävaruste ikiniä! Mutta onko Suomessa sallittua ? Saisi eukko katsoa leffoja, koska minä olen hyvin tylsä ihminen.
Täältä pystyy imuroimaan eri mallien englanninkielisiä manuaaleja pdf-tiedostona:
http://www.mbusa.com/mercedes/service_a ... s=CL-Class" onclick="window.open(this.href);return false;
CL500 W215 facelift comand
-
- Sisäänajossa
Re: CL500 W215 facelift comand
Vanhempaan W220/C215 Comand 2.5 pystyi ainakin USA-malliin vaihtamaan starilla maa-alueeksi Etelä-Amerikan, jolloin taajuudet toimii, kuten Euroopassakin.
Mulla on yksi W220:n 2003 mallinen Comand ja se on vielä CD-pohjainen, muuttuu ilmeisesti juuri tuossa vaiheessa sitten DVD-laitteeksi? Starilla saattaisi jotain DVD-asetuksia mahdollisesti pystyä muuttamaan (Ei kokemusta asiasta itsellä.)
Mulla on yksi W220:n 2003 mallinen Comand ja se on vielä CD-pohjainen, muuttuu ilmeisesti juuri tuossa vaiheessa sitten DVD-laitteeksi? Starilla saattaisi jotain DVD-asetuksia mahdollisesti pystyä muuttamaan (Ei kokemusta asiasta itsellä.)