CL500 W215 NTG1 Comand kartta ja päivitys

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sergio leone
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 20.04.2013 19:49

CL500 W215 NTG1 Comand kartta ja päivitys

Viesti Kirjoittaja sergio leone »

Autoni on CL500 (2005), 7G laatikko ja NTG1 comand 16/9 näytöllä. Kun kyselin Veholta uusinta karttapäivitystä sanottiin että viimeinen päivitys on V12 (2012-2013) ja että sen jälkeen ei enää uudempia karttoja ole ollut saatavissa. Tässä kuitenkin kaksikin myyjää tarjoaa V18 juuri tähän autoon.
https://www.satnavishop.co.uk/2018-merc ... -222-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false; HINTA 29,99 puntaa.
https://www.commandonline.co.uk/Comand- ... -NTG1.html" onclick="window.open(this.href);return false; HINTA 156 puntaa. Onko kenelläkään kokemusta näistä?

Netin kautta löytyy myös piraattikarttoja, jotka voi itse polttaa levylle. Tästä on kokemusta, koska sain kyseisellä V15 virityksellä navigoinnin toimimaan. Epäilen näiden myyjien osalta kahta mahdollisuutta 1) myyvät uusilla kansilla V12 versiota jossa ei ole muutoksia 2) tai sitten piraattikarttoja. Mielelläni ostaisin uuden laillisen version, jos valmistaja tähän antaisi mahdollisuuden.

Toinen kysymys, onko kenelläkään kokemusta näistä Kiinan ihmeistä:
https://www.ebay.de/itm/krando-android- ... 2708974083" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=ICnvQSDiv98" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=EisTZV-FCX8" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmaankin toimivat joiltakin osin, mutta saako niitä asiallisesti liitettyä tuohon Bosen äänentoistoon? Ja onko mahdollista palauttaa auto rimpulan asennuksen jälkeen alkuperäiseksi jos tulee katumapäälle...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: CL500 W215 NTG1 Comand kartta ja päivitys

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Comand Online on hyvin tunnettu ja luotettava liike, myy ehdottomasti aitoja alkuperäisiä karttalevyjä. Jostain syystä mersu ei listaa V18 levyä CL:lle sopivaksi. Muistelisin Richard Almeidan (Comand Onlinesta) joskus kertoneen MBClub UK foorumilla miksi mutta en yhtään muista selitystä. Googlaamalla varmaan löytyy. Kai se likimain kaikissa CL-mersuissa kuitenkin toimii kun Comand Online niin väittää (muuallakin kuin nettikaupassaan).

Miksi et polttaisi V18 levyä itse mieluummin kuin maksaa £30 poltetusta, täytyyhän tuon satnavishopin levynkin olla kopio.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: CL500 W215 NTG1 Comand kartta ja päivitys

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Onko sulla navin DVD prosessroti takakontissa? Kuhan vaan varmistelen mikä versio on kyseessä...

Mulla SLK:ssa on NTG1 ja tosiaan kontissa se naviprossu. Poltetut levyt ei toiminut mulla kirveelläkään. Ei vaikka kuinka poltettiin Verbatimille ja hitaasti ja perkele vaikka verhot ikkunoiden edessä. Eikä toiminut valmiiksi netistä tilatutkaan piraversiot. Aina veti juntturaan. Vasta aito levy suostui toimimaan ja on toiminut täysin virheettömästi. Halvin V18 versio löytyi Briteistä MB of Newcastlelta 113,99€ toimitettuna.

En sano tätä siksi että olisin jokin kotipoliisi huutamassa suomalaisittain sääntöjen perään, vaan siksi että hienoa orkkistä järjestelmää ei silvottaisi kiinasoittimien alttarilla vain siksi että navi ei suostu toimimaan muilla kuin orkkis levyillä.

Edellisessa 2005 CLK:ssa, jossa oli NTG2 ja navi-DVD lykättiiin itse Comandin soittimeen, kännissä halvalle levylle poltettu syvistä vesistä imetty piraatti-image toimi täysin virheettömästi.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
sergio leone
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 20.04.2013 19:49

Re: CL500 W215 NTG1 Comand kartta ja päivitys

Viesti Kirjoittaja sergio leone »

Jep, Navin DVD on peräkontissa. Taitaa olla siellä kaikissa CL500:ssa vuodesta 2003 eteenpäin. Olen itse polttanut kiekon imageburner ohjelmalla, freeware mutta hiton hyvä koska se tarkistaa että joka bitti on tallella polton jälkeen. Ja AINA verbatimin aihio.

Tässä comandonlinen sivuilta perusteet sille, miksi fake levyjä ei kannattaisi käyttää. http://www.comand.co.uk/index.php/fake-and-copied-disks" onclick="window.open(this.href);return false;
Joitakin noissa kauhukertomuksissa mainittuja oireita olen itsekin havainnut. Esimerkiksi kovalla helteellä saattaa lakata toimimasta. Kun sammuttaa hetkeksi, alkaa taas toimia. Vaikka neljättä vuotta tässä mennään ilman originaalia levyä. Mutta jos tuo V18 on orkkis, niin aion ostaa. Ensin pitää vaan varmistaa että todella toimii. Kirjoitan tohon firmaan.

Mistähän johtuu että navi on liki tunnin täysin pihalla aina esim lauttamatkan tai autojunan jälkeen. Mulla on kakkosnavina Garminin navi - ja siltä kestää vielä kauemmin löytää sijainti kun tältä Mersun aataminaikuiselta. Travemunden satamasta ulos ajaessa Garminin apina väittää että olen yhä Helsingissä mutta ajan merellä.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: CL500 W215 NTG1 Comand kartta ja päivitys

Viesti Kirjoittaja jysi »

sergio leone kirjoitti:Mistähän johtuu että navi on liki tunnin täysin pihalla aina esim lauttamatkan tai autojunan jälkeen. Mulla on kakkosnavina Garminin navi - ja siltä kestää vielä kauemmin löytää sijainti kun tältä Mersun aataminaikuiselta. Travemunden satamasta ulos ajaessa Garminin apina väittää että olen yhä Helsingissä mutta ajan merellä.
GPS-vastaanottimen kello ei käy ihan oikeassa ajassa. Normaalisti se saa jatkuvasti korjauksen satelliitista mutta laivassa tekokuu ei ole kuultavissa. GPS alkaa hakea satelliitteja ja ottaa aikansa ennen kuin jokin satelliitti on kuuluvissa samaan aikaan kun vastaanotin on ko. satelliitin koodille herkkänä (Satelliitin signaali on heikompi kun taustakohina joten tuo "kuuleminen" ei ole ihan yhtä helppo homma kun radion, TV:n tai kännykän asemahaku).
1. satelliitin löytymisen jälkeen oikea aika tulee satelliiitista, sitten vastaanotin laskee missä voitaisiin olla ja mitä muita satelliitteja on kuuluvilla ja lopuksi kun löytyy 2-3 satelliittia lisää, on tarkka paikka tiedossa.
Sama ilmiö on havaittavissa puhelimessa kun ottaa datapalvelut pois käytöstä tai on laivassa tai lentokoneessa ilman verkkoyhteyttä.
Tunti on kyllä pitkä aika satellittien löytämiseen: normaalisti "kylmästartti" pitäisi tapahtua n. 5 minuutissa ja maksimi taisi olla vartti jos en väärin muista.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: CL500 W215 NTG1 Comand kartta ja päivitys

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Sitten on vielä huoltotiedote P-B-82.85/424. Eli jos asiakas valittaa useasti ettei soitin lue kartta-DVD:tä, niin alkupään prosessori A2208206085005 pitäisi vaihtaa uudempaan A2208703589003 versioon. Noita löytää suht edullisesti Ebaystä. Katsoo vaan kuvista että se build date tarrassa on mahdollisimman uusi niin saa sillon mahdollisimman vähän pyöritetyn soittimen.

Ja tässon tämä karttalevyn listaus jostai aiemmin kirjoitin...
https://www.ebay.com/itm/Mercedes-Benz- ... 2749.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
sergio leone
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 20.04.2013 19:49

Re: CL500 W215 NTG1 Comand kartta ja päivitys

Viesti Kirjoittaja sergio leone »

Tilasin comandonlinesta V18 kartan kalliiseen hintaan. Kirjoitin sinne ja kysyin sopivuutta NTG1 + CL500. Sanoivat että toimii varmasti. Raportoin täällä myöhemmin jouduinko markkinapuheiden uhriksi. Ihmettelen vaan miksi VEHO myy v12 karttaa tai ei oota??
sergio leone
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 20.04.2013 19:49

Re: CL500 W215 NTG1 Comand kartta ja päivitys

Viesti Kirjoittaja sergio leone »

Comandonlinesta tilattu orginaali NTG1:n karttapäivitys DVD V18 toimii ainakin vuoden 2005 CL500:ssa. Aikaisemmin takakontissa oli V17 itse poltettu.
DVD:n osanumero A211827 0701. Ja kotelossa lukee: This navigation DVD is no longer compatible with the models CL-class (09/03-09/06) ja samat jorinat S ja SL.
Mikähän mysteeri tässä on takana? Viimeisin "yhteensopiva" on V12. Miksi CL-luokan kansalaisia syrjitään?
Vastaa Viestiin