Audio 50 APS: 2 cd-levyä asemassa jumissa

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tjänsteman
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 28.10.2018 21:47

Audio 50 APS: 2 cd-levyä asemassa jumissa

Viesti Kirjoittaja tjänsteman »

Ensinnäkin, tervehdys palstalaisille näin ensimmäisen viestini aluksi mersuforumilla. Muutama vuosi on tullut jo mersua ajeltua ja välillä olen käynyt täällä palstalla ihmettelemässä meininkiä. Muutamia hyviä vinkkejäkin olen löytänyt ja saanut sitä kautta teknisiä ongelmia ratkottua (kiitos!).

Tuli viikonloppuna hankittua W211 aiemmin alla olleen C208:n tilalle. Innostuksissani tungin cd-asemaan (Audio 50 APS) navigaattori-cd:n (/dvd:n?) sisään pesään, vaikka siellä pyöri jo eräs musiikki-CD. Tuloksena siis kaksi CD:tä pesässä ja eject-nappi ei luonnollisestikaan suostu sylkäisemään kumpaakaan ulos. Pientä rauskutusta kuuluu eject-nappia painaessa, ja näyttö antaa erinäisiä ilmoituksia (välillä yrittää työntää levyä ulos, välillä ilmoittaa virhettä). Musiikki-levy kuitenkin toisinaan pyörii ja sitä voi yhä kuunnella. Ilmeisesti navi-cd on siis sen päällä tai valunut jonnekin perälle.

Nopealla googlauksella huomasin, että en onneksi ole ainut kenelle ks. vahinko on käynyt. Olen yrittänyt rautalangalla, rautasahan terällä ja asukaspysäköintitunnuksella saada levyä ulos (samalla eject-nappia painaen), mutta ei ole onnistanut. Parin tunnin yrittämisen jälkeen loppui kärsivällisyys ja täytyi todeta, että ei vaan onnistu. Soittimen pois ottaminen vaikuttaisi youtube-videoiden perusteella melko simppeliltä toimenpiteeltä, mutta toisaalta cd-aseman yläosa oli umpinaisen näköinen irroitettunakin.

Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä asian ratkaisemiseksi tai suositella pääkaupunkiseudulta spesialistia kenelle auto viedä?

Harmittava alku uuden auton kanssa, mutta eiköhän tuo tuosta.

Kiitos jo etukäteen kaikista mahdollisista vinkeistä!
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: Audio 50 APS: 2 cd-levyä asemassa jumissa

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Mä olen tuommoisen mutta erimerkkisessä autossa olleen saman ongelman ratkaissut kerran. Piti ihan vain purkaa ja kasata soitinta sen verran että sai ne levyt vapautettua. Ei siinä poppakonstit olisi auttaneet mitenkään. En tiedä kuka korjaisi pks.seudulla. Sen verran epäkiinnostava aihe on autoaudiolaitteet nykyään mielestäni.
Vastaa Viestiin