Projekti HOXIAO

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Projekti HOXIAO

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

No niin, aletaanpas tällainen.
Tilasin puolisen vuotta sitten kiinanihmeen, Hoxiao-1-din kokoisen autosteereon.
Muuten suht ok, vehkeessä on kuitenkin tolkuttoman huono radio.

Avasin jo laitteen, siellä oli antennipiuha kokonaan irti emolevyltä kts kuva. Juotin sen kiinni, 2k-epoxya päälle ja pistin vedonpoistoa nippusiteellä piuhaan.

mutta silti radion kuuluvuus on huono.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: Projekti HOXIAO

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Tuossa kuvassa näkyy antenninpää korjattuna nippusiteineen (ei ollut minkäänlaista vedonpoistoa !)

Vehkeessä on TEA6856 radio IC mikä näkyy kuvassa radiojohdosta oikealle.
Ilmeisesti tämä radio chippi ei toimi kauhian hyvin euroopassa.
Tietääkö joku tuon chipin jalkojen nastajärjestystä ?

Mulla olis tossa TEF6686X radiochip, joka ilmeisesti toimii paremmin euroopasssa ?

saiskohan tolla korvattua ton alkuperäsen, noiden chippien jalkojen järjestystä tässä metsästelen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Dieselross
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03

Re: Projekti HOXIAO

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Mahtaisko tuo auttaa:
http://www.winnerkeep.com/Uploads/vicor ... EA6856.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Projekti HOXIAO

Viesti Kirjoittaja jysi »

Kokeilitko radiota irtoantennilla korjauksen jälkeen tai auton antennia toisella radiolla?
Peltitonkassa on sisällä varmaan muitakin osia kun pelkkä viritin-IC. Onko esimerkkikytkentä kopioitu radioon sellaisenaan? Löytyykö läheltä piiriä kohta johon liitetty 75 cm langanpätkä saa radion heräämään henkiin?
Täytyy kyllä sanoa että jos itse korjaisin niin laittaisin munakellon maksimiakaan (12 min) ja jos kello soi ennen kun radio toimii, löisin kiveen koko vehkeen.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: Projekti HOXIAO

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

No juu, mielessä on munakello käynyt, mutta
mä oon ton kanssa jo niin paljon peuhannut ja ronklannut ja konffannut ja masennellut että alkaa melkeen oleen sääli heittää tota kaivoon. En oo edes kammeroita, kake-nappuloita jne. vielä masentanut, oon niin peuhannut ton radion kanssa.
Ton Viton kojetaulu kun on n. 45 asteen kulmassa niin laitoin mekanismiin 3 mm stoppi-ruuvit (jotka saa tarpeen poistettua mankan sivuilta), niin että näyttö ei käänny 90 astetta, vaan n. 45 astetta eli on lähes pystysuorassa.

Tietty toi kuva on 90 astetta kenossa jotta homma olisi mahd yksinkertainen ymmärtää
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ti 18.12.2018 05:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: Projekti HOXIAO

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Jooooooo, kävin eilen ostamassa toisen antennin ja testailin sillä. Se olin minä joka ajeli käsi ikkunasta pihalla antenni kourassa :) Kuuluvuus oli parempi kun auton omalla antennilla.

Vaihdatin tossa pajalla uuten sähköantennin syksyllä, ja mittailin antennitestin sitten antennitestin jälkeen että ei helkutta, se perguleen antennin vaihtaja ei ollut maadottanut antennin(piuhan) suojakuorta ¤#"%¤#% !

No joo, pari asemaa kuuluu jo hyvin, loput pätkii sen verran että taidan nyppästä sen piirin irti ja katsoa josko siinä olisi merkitty noi jalakset.

Tossa otin kuvan tosta 6686 piiristä ja tarpeeksi kun zuumasi niin siinähän ne jalakset oli merkitty palikan takapuolelle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: Projekti HOXIAO

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Jep, radio poistettu
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ke 30.01.2019 23:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: Projekti HOXIAO

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Kympin ikiwanha pionääri toimii mukavahkosti. Ei kannata kurkotella taivaisiin kun ratkaisu on helppo.
Täytyy sanoa että nykyradioissa ei enää radio ole niin hyvä kuin ennen..
Vastaa Viestiin