W211 Comand NTG1 herätevirta pätkii

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
E500ep
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 19.04.2020 14:10

W211 Comand NTG1 herätevirta pätkii

Viesti Kirjoittaja E500ep »

Moi! W211 E500 -03 mersussani on Comand NTG1 + Harman Kardonin paketti.

Osaako kukaan sanoa alustavaa vikapaikkaa, kun comand ei lähde käyntiin kuin viileällä ilmalla/kylmänä. Tuntuu että herätevirta uupuu välillä kokonaan. Sitten kun comand käynnistyy, se myös pysyy päällä kokoajan, niin kauan kun otan avaimen pois lukosta. Käynnistyy myös uudestaan jos otan avaimen pois virtalukosta ja laitan nopeasti takaisin, mutta jos ajan auton lämpöiseksi ja jätän sen jälkeen auton parkkiin ja menen esim. käymään kaupassa, niin palatessa autolle soitin ei enää käynistykkään 9/10 tapauksessa. :eh:

ON-napilla ei ole mitään vaikutusta sillon kun comand on mykkänä, eikä esim. cd-vaihtajan luukkua saa auki napista. Taakse tulee navigoinnin asemalle virta.

kettumainen vika, toivottavasti jollain on kokemuksia aiheesta.
Avatar
Pazuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Pe 30.08.2013 03:26

Re: W211 Comand NTG1 herätevirta pätkii

Viesti Kirjoittaja Pazuri »

Moi,

Vaikuttaa siltä että siinä järjestelmässä on viallinen laite.
Siinä on valokuidun varrella useita laitteita kuuten navi, puhelinpurkki, cd-vaihtaja, vahvistin, soitinyksikkö yms.
Joku niistä lämpenee ja katkaisee yhteyden. Niin ainakin mulla oli viallinen navi ja viallinen puhelinpurkki.
Viallisen saa selville ainakin niin että yksitellen ohittaa jokaisen laitteen ja sitten testaa toimiiko loput.
Tarvitset siihen valokuituadapterin että voit ohittaa laitteen ja liittää kuidut yhteen.
Mustekynän putkestakin olen sellaisen väsännyt ja teipillä yhteen vaan niin valo kulkee eteenpäin.
Ei muuta kuin testaamaan.
Star ei hirveästi jeesannut tässä asiassa muuten kuin laitekokoonpanon konfiguroinnissa mutta nuo kyllä toimi ilman sitäkin ainakin jotenkin.
Viisaammat voi tietää enemmän mutta ennen vanhaan kun itse taistelin asian kanssa niin eipä niitä neuvoja oikein runsaasti herunut.
Forumilta löytyy jotain juttua asian tiimoilta.
Jos voin jotenkin auttaa niin pistä vaan yv:tä niin katsotaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Comand NTG1 herätevirta pätkii

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Herätevirran pätkimisestä ongelma ei voi johtua kun COMANDiin ei tule herätevirtajohtoa.

Jos ei yllä annetuilla ohjeilla mitään ongelmaa löydy niin sitten pitäisi tarkistaa itse kuitukaapelit. Eiköhän nämäkin kuitenkin siellä foorumilta löytyvän jutun joukossa ole mainittu, jos vaan haulla löytää.
Avatar
Pazuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Pe 30.08.2013 03:26

Re: W211 Comand NTG1 herätevirta pätkii

Viesti Kirjoittaja Pazuri »

Mitenkä tämä keissi on ratkennut vai onko vielä akuutissa vaiheessa?
Vastaa Viestiin