Becker Mexico 1989 malliin cd-vaihtaja???

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
raputurkki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 04.11.2007 19:29

Becker Mexico 1989 malliin cd-vaihtaja???

Viesti Kirjoittaja raputurkki »

Mulla on omassa autossa alkuperäinen 1989 vuodelta oleva Becker Mexico cd-soitin ja takaluukussa piuhat jo valmiina cd-vaihtajalle. Ongelma on se, että joku on nyhtänyt sen cd-vaihtajan vuosien varrella pois. Millanen cd-vaihtaja tollasessa radiossa on ollut? Ilmeisesti kuitenkin beckerin oma malli? Johtoina cd-vaihtajalle löytyy kaksi pyöreällä liittimellä olevaa johtoa, toinen noista on nähtävästi virtajohto ja toisen uskoisin menevän radioon kiinni.

Nyt tarvisin esim tarkan cd-vaihtajan mallin, joka tohon sopii. Kai joku tietää, tai omassa autossa jopa on tollanen radio ja cd-vaihtaja.

Olen kiitollinen kaikesta avusta.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Siis onko sinulla autossasi nyt Mexico yhden levyn CD-soittimella? Olikohan mallinimi BE830 tai jotakin sinnepäin. Se on harvinaisuus!
Noihin vanhempiin Beckereihin sopii CD-vaihtaja Becker Silverstone BE980, joka alkaa sekin olla harvinaisuus. Toki molempia on tämän tästä ainakin Saksan E-bayssä myynnissä, sieltä niitä voi saada.
Radioon saa myös sopimaan uuden Alpinen M-bus mallin (esim. CHM-S630), mutta väliin tarvitsee Becker/Alpine -adapterin ja lisäksi interface-boksin BE1922 (joka on lähes mahdoton löytää). Itselläni on tällä hetkellä ikuisuusprojektina CD-vaihtajan asennus Grand Prix 2000:een. Alpinen vaihtaja on, adapteripiuha on hommattu USA:sta asti, mutta tuo 1922 boksi puuttuu vielä. :x :lol:
raputurkki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 04.11.2007 19:29

Viesti Kirjoittaja raputurkki »

Kyllä. Mulla on soittimena toi alkuperäinen Becker Mexico 830? vuodelta 1989. Siinä on cd-soitin, mutta toi vaihtaja takaluukusta on joskus käännetty jonkun toimesta. :( Oon tässä hiljalleen saanut selvää, että siihen sopisi juuri toi Becker Silverstone 980 cd-vaihtaja. Eli jos joltain sellanen löytyy ylimääräsenä, niin voi ehdotella mulle kauppoja siitä.

Toi alkuperäinen soitin on musta aivan hiton hieno laite, eikä mulla ole mitään aikomusta vaihtaa sitä mihinkään. Jotenkin vaan tollanen vuoden 1989 cd-soitin sävähdyttää autossa. :)

050-5476495 Jussi
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Becker Mexico 1989 malliin cd-vaihtaja???

Viesti Kirjoittaja maukku »

Onkos kukaan tutkinut tuota MBZ/Alpine adapterin johdotusta. Sitä 8-pinnistä, jossa molemmat puolet naaraita ja johon on ympätty syöttöjännite CHMS-630 vaihtajalle? Täytyisi itse tehdä, kun ei näytä olevan myynnissä missään.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Becker Mexico 1989 malliin cd-vaihtaja???

Viesti Kirjoittaja Wikke »

maukku kirjoitti:Onkos kukaan tutkinut tuota MBZ/Alpine adapterin johdotusta. Sitä 8-pinnistä, jossa molemmat puolet naaraita ja johon on ympätty syöttöjännite CHMS-630 vaihtajalle? Täytyisi itse tehdä, kun ei näytä olevan myynnissä missään.
Minulla pitäisi olla sellainen adapteri (taisin tuossa edellä 11 vuotta vanhassa viestissä mainitakin). Se jäi käyttämättömäksi kun en sitä 1922-boksia löytänyt... Voin tarkistaa, tallissa se jossain on. Sen kyllä voin myydä, ei ole enää tarvetta moiselle. Alpinen boksi mulla on kans jouten.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3070
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Becker Mexico 1989 malliin cd-vaihtaja???

Viesti Kirjoittaja jysi »

Olen joskus tinaillut pari kappaletta noita Alpinen adapterita. Kytkentäkaaviokin on ehkä täällä jossakin.
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Becker Mexico 1989 malliin cd-vaihtaja???

Viesti Kirjoittaja maukku »

Kiitokset molemmille! Jos Wikken adapteri löytyy, niin ostan pois. Din-naaraitakin on, en vain uskaltanut kokeilla ilman kytkentäkaaviota, ettei datat ja jännitteet mene sekaisin ja riko jotain.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Vastaa Viestiin