Mersun huoltoa virossa

Missä kannattaa Mersu huollattaa

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4782
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: To 29.01.2015 14:27
tn62634 kirjoitti:Ei kyllä maksa vaivaa ainakaan pääkaupunkiseudun ulkopuolelta ajaa Viroon normaaliin huoltoon. Kyselin Tallinnan Silberautosta w204:n A-huollon hintaa ja vastaus oli noin 300 e.

Eikös Silberauto ole Viron Veho, eikä siis suinkaan halvin paikka siellä?
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo


Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1630
Liittynyt: Su 06.09.2009 12:49
Paikkakunta: Pälkäne
ViestiLähetetty: To 29.01.2015 15:40
Juu mutten Suomessakaan vie autoani kuin sellaiseen paikkaan, jossa huoltotiedot ladataan Daimlerin palvelimelle. :)

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 06.02.2013 21:09
ViestiLähetetty: Pe 30.01.2015 08:19
tn62634 kirjoitti:. Kenties Virostakin saisi halvemmalla, jos olisi pitkäaikainen asiakassuhde.


Justiinsa eilen soittelin silberille ja varailin aikaa faijan W212:lle B-huoltoon. Ensiksi kertoi hinnaksi lähelle vehon hintoja ja kysyi onko liike tuttu. Kerroin, että onhan siellä autoja tullut käytettyä aiemminkin, kaveri puhelimen toisessa päässä tarkisti asiakasrekisteristä ja kas kummaa hinta tippui lähelle Vehon A-huollon hintaa. Tyytyväinen olen ollut työnjälkeen ja samalla tulee haettua ne muutkin tuomiset.
S212 200CDI 2012 (ex. W176 200CDI -14, S204 200CDI -08, S202 200CDI -00)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ma 05.04.2010 10:19
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ma 17.08.2015 13:04
Heh, olipa melko hassu sattuma.

Olen tässä hetken harkinnut paluuta tähtikeulan taakse, kun liisarista aika on jättämässä. Monessa ketjussa on mainittu tämä Tallinnan Silberauto, ja mietin että sinne sitä sitten omankin tuon, kun muutenkin tullee laivamatkalle tarvetta.

Tänään sitten olin Tallinnassa ihan muissa merkeissä, työmatkalla paikalliseen haarakonttorin. Takso kun toi perille, niin nauratti melkein kun kadun toisella puolen komeili tähti katolla ja kyltti - Silberauto.

Tiedänpä ainakin mihin tuun kun tarvetta ilmenee. Hyvä tekosyy järjestää kokousta toistekin. B-)
[URL=http://www.fuelly.com/car/mercedes-benz/e300/2014/specsec/718881]

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 13.07.2015 20:31
ViestiLähetetty: Ke 09.09.2015 20:01
tn62634 kirjoitti:Ei kyllä maksa vaivaa ainakaan pääkaupunkiseudun ulkopuolelta ajaa Viroon normaaliin huoltoon. Kyselin Tallinnan Silberautosta w204:n A-huollon hintaa ja vastaus oli noin 300 e. Tähän sitten polttoaineet, matkat ja aika. Käyttämäni merkkihuoltoliike teki tingatulla hinnalla selvästi halvemmalla eli n. 170e. Kenties Virostakin saisi halvemmalla, jos olisi pitkäaikainen asiakassuhde.



Malliautoko oli huoltopaikka?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4782
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Su 25.10.2015 16:11
Onko Virossa muita valtuutettuja mersuhuoltoja kuin Silberauto?
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 02.07.2012 17:10
Paikkakunta: Kymi
ViestiLähetetty: Ti 27.10.2015 13:31
Käsittääkseni Silberauto on ainut, sitä olen itse käyttänyt. Hort Auto huoltaa myös mersuja, mutta ei ole käsittääkseni valtuutettu huolto.
Pappa S211 320cdi -07
VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 15.12.2015 10:40
ViestiLähetetty: Ke 24.02.2016 10:03
Hei!Onko tullu huollettua eestissä os:info@lesven.ee inffoo kiitos.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 05.04.2004 20:22
ViestiLähetetty: Pe 27.01.2017 19:10
Hobenool Ou Kadrinassa on ehdotonta huippua automaattilaatikoiden huollossa ja korjauksessa. Hobenoolin kanssa seurustelu viroksi, englanniksi tai saksaksi tai noita suomen kieleen yhdisteltyinä. Riimin veljekset Jyrgen ja Märtin osaavat nuo laatikkohommat. Normaalihuollot ja korjaukset hoitaa Hort Auto tai Silber-auto
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 02.07.2012 17:10
Paikkakunta: Kymi
ViestiLähetetty: Pe 27.01.2017 19:53
Hort Autoon tuli juuri varattua aika määräaikaishuoltoon sekä jarrupalojen vaihtoon. Pääsee samalla katsastamaan uudet tilukset.
Pappa S211 320cdi -07
VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 05.09.2013 15:56
ViestiLähetetty: Pe 24.02.2017 17:31
nix0n kirjoitti:Hort Autoon tuli juuri varattua aika määräaikaishuoltoon sekä jarrupalojen vaihtoon. Pääsee samalla katsastamaan uudet tilukset.

No minkälainen paikka Hort oli? Netissä on niin paljon ristiriitaisia juttuja että olen hieman kahden vaiheilla mitä teen tuon ilmastointiremonttia vaativan autoni kanssa. Silberauto antoi n. 2000e tarjouksen ja Hortin korjaamo 1200eur halvemman. :wtf: Voiko noilla hinnoilla saada mitään vuotta pidempää kestävää korjausta aikaiseksi mietin minä. Ei saa Silberistä edes pelkkää kompressoria vs. heidän koko remonttitarjous muine oheislaitteineen
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 02.07.2012 17:10
Paikkakunta: Kymi
ViestiLähetetty: Su 05.03.2017 10:23
Olen Hort Autossa käynyt ennenkin. Ei mitään ongelmaa, hommat tuli tehtyä sovitusti ja hinta kohtuullinen. Heillä voit valita käytetäänkö oem osaa vai tarvike. Uusi sijaintihan on helppo, kun Tallinkilla pamauttaa satamaan. Stockkalta vähän matkaa suoraan vielä ja vasemmalle. Siitä suoraan liikenneympyrään asti, josta toisesta liittymästä pois ja sitten vasuriin. Siinähän se liike jo onkin. Asiointi onnistuu suomeksi paikan päällä. Silberautosta ei ole myös mitään pahaa sanottavaa, olen siellä myös huollattanut. Molempien liikkeiden pihoilla majailee useampi amg mallinen mersu :D
Pappa S211 320cdi -07
VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4782
Liittynyt: Ma 20.09.2010 12:10
ViestiLähetetty: Su 05.03.2017 10:33
Saako Hort tehtyä merkinnän sähköiseen huoltokirjaan?

e: aiempia viestejä lukemalla: ilmeisesti ei
Autot:
s212 E350 CDI 4Matic -11
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 02.07.2012 17:10
Paikkakunta: Kymi
ViestiLähetetty: Su 05.03.2017 10:44
Kyllä saa tehtyä
Pappa S211 320cdi -07
VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10832
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 16.08.2017 06:56
Käytin G500:n "isossa" huollossa DMG Autossa Tallinnassa maanantaina. Nämä hommat tilasin ja ne tehtiin:
- automaattivaihteistoöljyn huuhteluvaihto + suodatin
- etuperä, takaperä sekä jakolaatikon öljyt
- etunivelsysteemien rasvaus, eli niiden pallojen sisälle uudet vaseliinit
- alustan voitelu (rasvanipat)
- ohjaustehostimen öljy
- perälukkojen hydrauliikkaöljy (säiliö konehuoneessa, kuin jarrunestesäiliö)
- jarruneste
- jäähdyttäjän neste
- sytytystulpat

Lisäksi sinne tullessani tilasin seuraavat jutut:
- kiertovesipumppu ei toimi paitsi kun webaston laittaa päälle
- takana kolahtaa joku ulosjoustossa
- pakoputkistossa joku kannatin mennyt poikki (kaverini oli nähnyt kun kardaaniakseli huollettiin)

Olivat käyttäneet 7.9 h aikaa, 236 euroa plus 20% veroa. Kokonaishinta hommalle oli 780 euroa mikä sisälsi uuden kiertovesipumpun. Autossa onkin kaksi pumppua ja auton oma oli jumissa, olivat saaneet sen koputtelemalla toimimaan mutta vaihtoivat sen varmuudeksi, pumpulle tuli 54 euroa +vero. Oli aika loppunut kesken niin eivät olleet löytäneet kolahdukselle syytä. Pakoputkisto muuten ehjä mutta katti kuulemma kolisee...

Auto oli nosturilla vielä eilen aamulla kun hain, siistissä kunnossa. Toinen ilmanputsarin torvi oli jäänyt löysälle, tai irti, huomasin sen itse myöhemmin kun tsekkasin konepellin alle.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: To 28.09.2017 15:09
Meikäläisen -96 SL320 (R129, M104) kävi Hort Autolla Tallinnassa kansirempassa. Alkutilasta sen verran, että nesteet eivät olleet sekaisin vaan vanhan pahvin vuoto oireili ulkoisena, melko kevyenä öljyvuotona edessä ja takana. Perfektionistina en sitä jaksanut kovin kauaa katsella. Samalla oli hyvä hetki laittaa kylmänä naputtaneet venttiilinnostimet uusiksi.

Tätä kirjoittaessa alla on vasta 150km koeajoa Viron maaseudulla, mutta seuraavaa voin kertoa:

Tilattu siis:
- kansiremppa
- jarrunesteen vaihto
- automaatin alipaineregulaattorin säätö (722.5)

Osia vein mukana seuraavasti:
- kannen tiivistesarja
- kannen pultit
- pakosarjan pultit
- imusarjan alla olevat kampikammion tuuletusletkut (2kpl)
- venttiilinnostimet
- venttiilivarsien tiivisteet
- vesipumppu
- moottoriöljy
- öljynsuodatin

Jonkin verran pienempiä osia (pultteja, muttereita, tiivisteitä) puuttui joten Hortilla oli tilattu ne, mistä hyvästä laskuun tuli reilut pari sataa ylimääräistä. Lisäksi oli vaihdettu venttiilikopan tiivistesarja ja sytytystulpat, vaikka mailitse kerroin että ne on vaihdettu hiljattain - olisi pitänyt muistaa sanoa autoa viedessä. En jaksanut tästä mussuttaa.

Tunteja on kuitissa 16, alvillinen (20%) hinta 38e/h. 24-venttiilisen kutosen koneistus- ja venttiilityöt lisäksi 325e eli töiden osuus yhteensä reilut 900e.

Toistaiseksi näyttää muuten hyvältä, mutta öljyä oli laitettu liikaa. Kanisterissa oli tasan 1l jäljellä => 7l käytetty, vaikka se on käsittääkseni moottorin kokonaisöljytilavuus, eikä itse vaihtaessani ole koskaan mennyt niin paljoa. Pitää imaista puolisen litraa pois, kunhan pääsen kotiin. Muuten näyttää hyvältä.

Laskeskelin, että laivalippuineen, osineen ja töineen koko lysti tuli maksamaan 1982 euroa. Helsingissä teetettynä tuon työn osuuden olisi varmaankin voinut ainakin tuplata eli kolmas toimintatonni siihen oisi livahtanut?
SL320 -96
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: To 28.09.2017 21:01
Kuulostaa varsin asialliselta. Tiedätkö tarkemmin kansitöistä, tekeekö he itse vai teettää jossain? Vaihdettiinko venttiilinohjureita? Paljonko autollasi on ajettu?

Itselläkin on 24-tappinen pitää jotenkin henkisesti jo varautua siihen että jossain vaiheessa joutuu kannen ottamaan irti :shifty:
300 E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 29.09.2017 11:04
Täytyy myöntää että unohdin ohjurit ostoslistalta kokonaan, tosin muistelen lukeneeni että M104:n kanssa ohjurit eivät ole iso ongelma? Sama nekin olisi tietysti ollut vaihtaa, mutta ei nyt tullut tehtyä. En jututtanut remppamiestä ja asiakaspalvelija ei hirveästi jutellut yksityiskohdista, joten en tiedä mitä kaikkea siellä on mahdollisesti todettu.

Käsitin jostain sivulauseesta, että kansitöitä eivät tee itse, mutta en ole varma. Kuitissa on eritelty kohdat "Plokikaante lihvimine + survestamine" (kansien (sic) hionta + paineistaminen) 145,83e (alv0) ja "klapisääretihendite vahetus + pesade freesimine" (venttiilivarren tiivisteiden vaihto + istukoiden koneistus (ehkä, tai läppäys? Sanasto hukassa niin viroksi kuin suomeksikin, vaikka molempia kohtuullisesti osaankin...)) 125e.

Autolla on ajettu nyt 133tkm (Japanintuonti).

Liian öljyn lisäksi jälkiseurauksena tuntuu nyt olevan epätasainen tyhjäkäynti, joka ilmenee sekä kylmänä että kuumana. Pitää tutkia onko joku alipaineletku murtunut tai väärät tulpat asennettu tms. Ajossa en ole huomannut mitään ongelmaa tai tehon puutetta. Saa vinkata jos on hyviä ideoita, mutta ei kaapata tätä ketjua diagnostiikkaan :)
SL320 -96

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 29.09.2017 18:19
Tyhjäkäyntiongelma taisi olla helpompi juttu kuin uskalsin toivoakaan. Remppamiehellä oli ihan viime senteillä herpaantunut keskittyminen: EGR:n alipaineletkut oli kytketty väärin päin ja vieläpä ilmapumpun ohjausventtiiliin. Viime syksynä poistin ulvovan ilmapumpun ja sen varsinaisen venttiilin moottorin kyljestä, mutta ohjausventtiili killuu edelleen paikallaan moottorin edessä EGR:n vastaavan kanssa. Onneksi olen räpeltänyt kyseistä paikkaa niin paljon, että näin heti että tässä on jotain mätää, ja kännykästä löytyi kuin löytyikin kuva oikeasta letkukytkennästä. Korjausta varten ei tarvinnut edes avata työkalupakkia :) Pitäisi varmaan poistaa se ilmapumpun venttiili hämäämästä...

Toivottavasti vastaavia huomion herpaantumisia ei ole tapahtunut missään kriittisemmissä työvaiheissa. Ja toivottavasti tämä oli nyt tässä - en ehtinyt nyt heittää kuin lyhyen testilenkin.
SL320 -96

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 23.01.2017 09:53
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 10.01.2018 12:31
Kuressaaren Silber Autossa taannoin käytin W203 C220CDI A-huollossa ja kuitilla oli mm seuraavat:
Öljyn (Mobil Super 3000XE) ja -suodattimen, sisäilman suodattimen, jarrunesteen, ilmansuodattimen vaihdossa ja ilmastointilaitteen tarkastuksessa+täytössä. Hintaa tuli 260,51e.
Reklamoitavaa jäi pari asiaa, jotka selvisivät myöhemmin kun en pellin alle ehtinyt huollon pihassa:
1) 500km ajettuani mittarissa näkyi pyyntö lisätä öljyä. Lisäsin eikä sen jälkeen herjannut eli olivat huollossa jättäneet vajaaksi. Reklamoin ja väitti, että kone antaa 6,5litraa ja he luottavat siihen. Masiinat kalibroidaan kerran vuoteen.
2) Jarrut jäi jotenkin laahaamaan ja selviteltyäni otin n 0,8dl jarrunestettä säiliöstä, jolloin jäi ylätasoon.
Ensikerralla varaan heti pihassa nesteiden yms tarkastukselle aikaa. Tunti hinta näyttää olevan Silber Auto Kuressaaressa 49e ja Viljandissa 39e, jonne suuntaan seuraavaksi.
C200CDi 2008 W204.207 Avantgarde Business AMG lastutettu
(C220CDi 2007 W203 Classic)

Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 10.01.2018 12:53
vevitavi kirjoitti:Kuressaaren Silber Autossa taannoin käytin W203 C220CDI A-huollossa ja kuitilla oli mm seuraavat:
Öljyn (Mobil Super 3000XE) ja -suodattimen, sisäilman suodattimen, jarrunesteen, ilmansuodattimen vaihdossa ja ilmastointilaitteen tarkastuksessa+täytössä. Hintaa tuli 260,51e.
Reklamoitavaa jäi pari asiaa, jotka selvisivät myöhemmin kun en pellin alle ehtinyt huollon pihassa:
1) 500km ajettuani mittarissa näkyi pyyntö lisätä öljyä. Lisäsin eikä sen jälkeen herjannut eli olivat huollossa jättäneet vajaaksi. Reklamoin ja väitti, että kone antaa 6,5litraa ja he luottavat siihen. Masiinat kalibroidaan kerran vuoteen.
2) Jarrut jäi jotenkin laahaamaan ja selviteltyäni otin n 0,8dl jarrunestettä säiliöstä, jolloin jäi ylätasoon.
Ensikerralla varaan heti pihassa nesteiden yms tarkastukselle aikaa. Tunti hinta näyttää olevan Silber Auto Kuressaaressa 49e ja Viljandissa 39e, jonne suuntaan seuraavaksi.


Eli auto oli huollossa ja sen jälkeen se piti itse huoltaa :roll:
Mökkillä
Edellinen

Paluu Hyvät huollot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

   






AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi