Jakolaatikko mestari Kainuusta!

Missä kannattaa Mersu huollattaa

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 13.05.2019 07:57
ViestiLähetetty: Ti 14.05.2019 17:58
Tietäisikö kukaan kunnon mestaria joka osaisi huoltaa nuita vanhoja mersun jakolaatikoita ja nelikon ongelmia ylipäätään? 300D 4matic w124 kaara joka apua kaipaisi kipeästi.


Mersumies
Mersumies
Viestit: 2228
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ti 14.05.2019 20:20
Sirkka-Liisa kirjoitti:Tietäisikö kukaan kunnon mestaria joka osaisi huoltaa nuita vanhoja mersun jakolaatikoita ja nelikon ongelmia ylipäätään? 300D 4matic w124 kaara joka apua kaipaisi kipeästi.



Lähin mestaritason mersulootien päälle ymmärtävä on Jarkko Siekkinen Kuopion seudulta. Automaatteja huoltelee mutta varmaan jakolaatikot myös tuttuja.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13158
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 14.05.2019 20:57
Suosittelen Siekkistä. Mikä laitteessa on vikana?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 13.05.2019 07:57
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 09:08
Työntää hydrauliikkanesteet hyvin suurella todennäköisyydellä jakolaatikkoon. Satavarmaa tietoo ei vielä ole. Nelivedon testikytkimen kun kääntää päälle niin vuoto lakkaa lähes kokonaan. N 200-300 km 4 vuoden seisonnan jälkeen sillä huristelin ja nelikko toimi hyvin. 4maticin valo sytty ja tarkistettiin tietenkin ekana neste joka oli vajunnut lähes olemattomiin. Aamulla pukille ja sieltähän se näky,että koko pohja jakolaatikosta taaksepäin hydauliöljyssä. Putsattiin ja lisää öljyä, pieni lenkki ja auto vähäksi aikaa paikalleen niin hyvin huomasi että jostakin jakolaatikon kohdalta tiputtaa sitä öljyä.
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13158
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 12:11
Okei, mäntien tiivisteethän siellä vuotaa, jos ei laatikon runko ole syöpynyt rikki. Neste pääsee voiteluöljyn sekaan ja tulee huohottimen kautta ulos. Ensiavuksi hydraulinesteen vaihto ATF:ksi. Tiivistesarjan lisäksi kannattaa pari laakeria vaihtaa, osat reilun 500 e. Kaikkineen kunnostus on Siekkisellä reilun tonnin luokkaa. Yhden laatikon olen kunnostuttanut, toinen on vuotanut jo 10 vuotta silloin tällöin. Pitäisi sekin korjauttaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 13.05.2019 07:57
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 17:32
Olisiko sinulla Timo L mitään tiedostoja tuon nelivedon sielunelämästä?

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 13.05.2019 07:57
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 17:37
Ja sitten toisekseen minkä mallin ATF olisi sitten se paras? Ja pitääkö puhdistaa järjestelmää jotenkin muuten kuin vain tyhjätä hydrauliöljy pois ja ATF sisään.
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13158
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 21:16
Mulla on sähköpostissa englanninkielistä matskua kolme meiliä. Voin ne lähettää sähköpostiisi, laita osoite vaikka yv:llä. Lisäksi on suomenkielinen huoltotöiden johdantovihko, mutta se on ikävä kyllä vain paperilla.

ATF 220 meni mulla sisään. Lähinnä siksi, että se on vähäsen voitelevampaa kuin kuiva hydeneste. Säiliön imin tyhjäksi ja ATF sisään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Paluu Hyvät huollot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi