RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

käytin huollossa kesäcupeeta. Tässä lopputulos. Pisin jo sähköpostia alppilaan. Pahoittelen äidinkielellisiä virheitä, mutta tämä onkin vasta alustava. Kirjallinen reklamaatio erikseen.
Kryptonite kirjoitti:
Hei

Haluan ilmoittaa että reklamoin 17.8.11 tapahtuneesta ”huollosta” vielä kirjallisena ja tulen ottamaan vielä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja tulen vaatimaan rahojani takaisin, lisäksi korvausta muista kuluista.( Katsastus ja matkakulut.)
Nimittäin jos olisin tietänyt oikeasti homman nimen että te vain rahastatte ettekä korjaa ja eikä ole edes halua korjata, niin emme olisi ikinä tulleet sinne asioimaan. Ja emmekä olisi vieneet sitä katsastukselle.

olen tilannut teiltä ajan huoltoon ja vikakuvauksessa lukee selvästi suomeksi, että Häkä HC, on korkea (256), ja seokset ovat päin metsää. Jätin erillisen lapun työtilauslapun päälle, että seokset: ilmamäärämittari, eha ja polttoaineenpaine.

Keskiviikko aamupäivästä klo 10.16 tulee tekstiviesti että:

Ajoneuvonne BBF-372 on valmis noudettavaksi. työnumero 95999.
Määräyksen loppusumma on 183,52€. Alppilan autohuolto oy, puh 075-3265510
Huolto tervetuloa.

Viestin luettua soitin vielä kyseiseen numeroon varmistaakseni että kaikki on kunnossa.
numerosta 075-3265510, kun kysyin että tuliko autoni kuntoon seoksien säädöllä, niin vastattiin että
kaikki on kunnossa ja päästöt on mitattu HC 60. Kysyin onko siitä olemassa päästömittaus dokumentti. ja vastattiin kyllä.
Vastasin hyvä ja tulen hakemaan töiden jälkeen.

Auton noudossa, huollon palvelussa, maksettuani autoni, niin sitten ruvetaan sanomaan ettei autoni olekaan kunnossa. Todellisuudessa kuulemma moottorilla on ajettu 400tkm, kuin mitä mittarissa on 216tkm.(perustuu mihin, näyttöä?)
Että koneremontti on edessä, mutta heidän antamalla päästötodistuksella auton toki saa katsastettua päästöistä. Lisänä kerrottiin rahastuksen jälkeen että Häkäarvo HC nousee tyhjäkäynnillä hetken kuluttua.
Kysyin vielä erikseen, että mitä tarkoittaa hetken. Vastaus oli noin 2min. Kysyin vielä erikseen myyjältä, että jos haen päästöt jostain muualta konttorilta, niin meneekö se päästöihin? Vastaus oli vain että kun ei käytä 2min pidempään autoa. Mutta suomen lakihan kieltää yli 2min pidempään kestävän tyhjäkäynnin käytön ainakin kesäaikaan, eli sehän riittää vallan mainiosti.

Mitä tämä tällainen palvelu oikeasti on? Toin auton huoltoon. Olen käsittänyt että autohuollossa korjataan autoja?

Eikö tässä tapauksessa olisi pitänyt ottaa minuun yhteyttä kun auto oli työnalla, että autossa on havaittu konevaurio että mitä tehdään? Palvelualan perusjuttua?
eikä ilmoiteta asiakkaalle että auto on valmis ja kunnossa. Eihän se ole valmis ja kunnossa!

Mikä parasta Isäni käytti seuraavana päivänä autoa katsastuksella aamusta, niin katsastusinsinööri mittasi autosta päästöt, Ja Häkä HC oli 200!, eikä siinä kaikki. Lamda: 1.05! , eli seoksetkin olivat laihalla. Eli ei ollut säädetty kohdilleen ja seoksen säädöllä
Ei ole tässä tapauksessa mitään tekemistä Konevian kanssa. Seokset voi toki säätää kohdilleen, mutta HC nousee, mutta olin tilannut että seokset säädetään kohdilleen, mutta olitte huollossa jättäneet laihalle pienemmän häkäarvon toivossa, ettekä edelleenkään kysyneen minulta, Auton omistajalta, mitään. Siitä ette kertoneet mitään missään vaiheessa, se selvisi minulle katsastuskonttorin mittaamista arvoista. Tiedättekö mitä seuraa pidemmässä juoksussa laihat seokset? Mäntävikaa!

Katsastus lopputulos HYLÄTTY, ja sitä en tiedä mistä autosta olette päästödokumenttinne päästöt ottaneet, että HC- ero on noin suuri 60-200. Koska joutokäyntiä ei ollut katsastuksella missään vaiheessa yli 2min. Tämä rupeaa kuulostamaan jo pirun laittomalta toiminnaltamiten te toimitte. Minusta teiltä pitäisi viedä täysin oikeudet pakokaasumittaukseen ylipäätänsä.

Sitten kun luin tuota kuittia jonka annoitte minulle, niin siinä lukee vikakoodilukua ja asiakasvalitusvikojen korjaus! Ensinnäkään minä en ymmärrä miksi olette lukeneet ne vikakoodit koska niitä en tilannut. Olin itse lukenut vikakoodit ja kerroinkin vikakoodit.
Toiseksi ei ole asiakasvalitusvikoja korjattu!

Isäni kävi tänään paikanpäällä puolestani, koska olin töissä. Niin siellä vaan pyöriteltiin päätä kuulemma H Moilasena. Ihmetteli että miksi katsastusinssi alppilan päästödokumentista huolimatta halusi tarkistaa päästöt. Sitten alppilan pavelutiski totesi että mitään ei voi tehdä, että suositellaan korvaavaan koneen etsimistä.
HEI HALOO, Moottori on täysin korjattavissa. Ja tässä tapauksessa, vika jää kansipuolelle koska korkea Häkäarvo HC ongelma esiintyy vain tyhjäkäynnillä, niin viittaa Venttiilivarrenkumeihin, taikka venttiilivikaan. Eli ei edes viittaa mäntävikaan päästöistä päätelleen kierroksilla.
Ja te sanotte että koko moottori täytyisi ostaa tilalle. Herää vaan kysymys että millainen huolto te oikein olette? Ja mikäs se teidän erikoismies siellä oikein onkaan, jota piti erikseen odottaa että palailee lomalta, kun hän tietää näistä vanhemmista autoista kaiken.
Minusta rupeaa näyttämään ettei taidakaan tietää. Haluaisin tietää mihin muuten perustuu teidän arvio että autolla on ajettu yli 400tkm, koska mitä merkkejä ei autossa edes ole. Että yleensä kun tällainen väite nostetaan esiin, niin pitää olla myös kunnon näyttöä asiasta mihin väittämä perustuu, pitäisi miltein herjauksesta nostaa syyte. Esim Venttiilivarrenkumeja menee paljon vähemmilläkin ajetuilla kilometreillä ja eikä ne kilometrit, vaan lähinnä se ikä. Kumi kuivuu ja kovettuu. Varsinkin jos seisoo pitkiä aikoja. Kuten tässä tapauksessa, koska on ainoastaan kesäkäytössä. Asioistakin kannattaisi ottaa pikkasen selvyyttä ennen kuin päättelee pienessä mielessä mitään.

Terveisin, ensimmäistä kertaa asiakas ja samalla viimeistä kertaa.

-Timo"
220.128 Black Mirror
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Alppilan valohoito lienee saanut yhtä paljon risuja kuin Rollen Tähtihuolto ruusuja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja etrade »

Hyvää informaatiota että muistaa pysyä kaukana. 10 vuotta sitten asioin siellä ja oli jo unohtua ettei ne autoista mitään tiedä. Rollen luona käännyin pois jo ennen ulko-ovea eli meni loistavasti.
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja isk »

Kyllähän tuossa on laskutuksessa ihan selvästi virhe tapahtunut, kun ovat noin halvalla päästäneet.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja mnuut »

No itse käytän molempia, sekä Alppilaa että Rollea ja molemmista olen saanut ihan asiallista ja hyvää palvelua.

Ketjun avaaja taitaa nyt olla enemmän pottuuntunut siihen, että autolla onkin ajettu 400t, ei 200t. Jos autolla ei ole aukotonta huoltohistoriaa, näin voi hyvin olla. Mersu kestää kilometerejä niin hyvin, ettei sisustasta tai mistään muustakaan maallikko pysty selvittämään oikeita kilometrejä. Tähänhän tämä koko Saksan tuontien businessidea perustuu.

Ei ole Alppilan autohuollon vika jos auton moottori on loppu. Hehän viestistä päätellen yrittivät parhaansa mukaan auttaa siinä, että auto menisi katsastuksesta läpi mahdollisimman pienin kustannuksin.
2004 SLK 320 Final Edition
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

mnuut kirjoitti:No itse käytän molempia, sekä Alppilaa että Rollea ja molemmista olen saanut ihan asiallista ja hyvää palvelua.

Ketjun avaaja taitaa nyt olla enemmän pottuuntunut siihen, että autolla onkin ajettu 400t, ei 200t. Jos autolla ei ole aukotonta huoltohistoriaa, näin voi hyvin olla. Mersu kestää kilometerejä niin hyvin, ettei sisustasta tai mistään muustakaan maallikko pysty selvittämään oikeita kilometrejä. Tähänhän tämä koko Saksan tuontien businessidea perustuu.

Ei ole Alppilan autohuollon vika jos auton moottori on loppu. Hehän viestistä päätellen yrittivät parhaansa mukaan auttaa siinä, että auto menisi katsastuksesta läpi mahdollisimman pienin kustannuksin.

Hah, Haista sinä paska! Alppilako sinut palkkasi, vai itse alppilan väkeä oletko?
Ymmärrän että jos olet töissä siellä, tai ystävästi on töissä siellä että pidät puolia.
Mutta en ymmärrä jos sinulla ei ole mitään tekemistä alppilan kanssa.
Siis onhan se aivan käsittämättömän huono huolto. Ei sitä voi kiistää.
Tietysti jos auton vie öjynhuoltoon, niin kaippa sen osaavat tehdä, mutta nyt puhutaan korjaamisesta,
eikä perushuollosta.
Ei ole nimensä arvoinen paikka. Bosch Car Service, nimi myöskin pitäisi firmalta viedä. Voisi olla vain Alppian öljyhuolto.


minua häiritsee alppilan palvelussa:

-Hävytön valehtelu! Ilmoitetaan auton olevan valmis ja asiakasvalitukset mukamas korjattu, vaikka näin ei ole.
-Hävytön rahastus, vaikka mitään ei ole tehty auton korjaamiseksi.
-Hävytön dokumetttien väärentäminen. Tässä tapauksessa päästömittaustulokksen väärennys! Pitäisi oikeudet viedä firmalta koko päästömittaukseen! Poliisi asia oikeastaan!

Vain idiootti käyttää alppilan palveuita. On minun mielipiteeni.
220.128 Black Mirror
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja etrade »

Kehä 3 sisäpuolella ei pahemmin ole kilpailua niin kusetettavia riittää. Kaljakuppiloita kyllä riittää.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Joskus aikoinaan kysyin Alppilasta jotain pikkuhommaa tehtäväksi.
Kustannusarvio ja toimenpidearvio jo puhelimessa asioidessa alkoi kilistelemään kelloja.

Siksi en enää asioikaan kuin kolmessa paikassa, no... kohta vissiin neljässä.
Ja niistä kaksi löytyy Uudeltamaalta ja yksi Satakunnasta ja yksi Etelä-Pohjanmaalta.

Olen havainnut, että halvempi ajella kauemmaksi eikä tarvii arpoa ettämikästässänyjamitestäätehdään.... lopuksi vielä :o

Turha kiusata ihtiään... niinkin mukavaa ihmistä sentään :D ... vaan menee suosiolle sinne missä hommat hoituu.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään yrittelivät alppilasta soitella, todennäköisesti nauhottaen puhelua, mutta väärään aikaan. Olin töissä. Sanoin että soittaa 3 jälkeen. Noh odottelin miltein tunnin ei kuulunut. menin suihkuun, niin eikö sillä välin pitänyt soitella. Yritin soittaa takaisin, niin eipä numerosta enään vastattu. Olisin sanonut pari asiaa.

Eli mitä nyt olen kiireideni aikana havainnut huollon jälkeen.

-Että autossa vuosi pakoputki katin jälkeen (jota esim eivät muka huomanneet huollossa seoksia säätäessä), mutta Pakokaasuarvoissa hapen kohdalta ei ollut havaittavissa suurta hapen kasvua vaikka putki vuosi?
-Lamda anturi 1.05, laihalla?
-pätkii putkessa kun kaasun päästä nopeasti kierroksilta. (sytkäkatkoksia laihan seoksen vuoksi)

Arvot konttorilta:
hiilivety HC 210
hiilimonoksidi 0.06 kierroksilla 0.07
happi O2 tyhjäkäynnillä, 1.06 kierroksilla 1.21
hiilidioksidi 14,45 ja kierroksilla 14.16
lamda 1.05

Eli tästä päättelin että ovat alppilassa säätäneet seokset pakokaasutesterillä, vaikka seokset täytyy säätää lamdan ehdoilla, tapahtuu oikeaoppinen säätö kuulemma Pulssisuhdemittauksen avulla, mitataan (9-napainen liitin, mikä löytyy konehuoneesta kuskinpuolen lokasuojan päältä. nastat 1 ja 3)

Kuva

Eli nyt kun seokset ovat laihalla, niin automaattisesti HC, palamattoman bensan osuus kasvaa, koska liian laihalla seoksella syntyy sytytyskatokset ja tämän vuoksi ei polta oikein)

Eli seokset ei saa olla liian laihalla ja eikä rikkaalla.

Yleensä laihan seoksen voi päätellä pakokaasutesterissä alenevasta hapen määrästä, mutta tässä tapauksessa koska putki vuotaa heti katin ja välivaimentimen välisestä kuskinpuoleisesta liitoksesta, niin hapen määrä kasvaa. Joten seoksia ei voinut mitenkään säätää pakokaasumittauksella kohdilleen ja kuulemma näin ei ikinä saa edes tehdä, koska ei onnistu, vaikka putki edes vuotaisikaan!

Seokset säädetään pulssisuhdemittauksella oikeaoppisesti. Ja mistä tiedän että alppilassa on säädetty pakokaasutesterillä. Siitä että miten voi olla happi ja muut arvot kohdillansa pakokaasutesterissä, paitsi HC ja lamda, kuin että on säädetty päästöt pakokaasumittarin avulla!
aivan mahdotonta säätää muita arvoja kohdilleen ,ilman pakokaasutesteriä!

Eli enään en maksa kenellekkään tämän asian puitteissa.

Kun minulta löytyy aikaa, niin korjaan putken vuoron, ilmeisesti putkiston vaihdon yhteysessä minulla on jäänyt pultit löysälle, vaikka olin kyllä tarkistavinani että kaikki kiirellä.
-Ja hommaan oiken mittarin ja säädän sekoset kohdillensa itse, ja käytän päästöillä. Ja jos rupeaa meneen päästöihin, niin teen kyllä Alppilalle selväksi tämän ja taidan ottaa saksaan yhteyttä suoraan Bosch Car Servicee joilta alppila on luvat saanut harjottaa kyseisen nimen alla, että tälläistä huoltoa täältä.
Mutta katsotaan koska aikaa löytyy, nyt on vaan pitänyt niin perkeleen kiirettä omalla työrintamalla, jonka vuoksi
ylipäätänsä vein auton laittoon alppilaan, kun aikani on kortilla. Ajattelin pienessä mielessä että he tekisivät sen vaivattomasti pientä korvausta vastaan.
Vitut!
220.128 Black Mirror
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

JarkkoN kirjoitti:Alppilan valohoito lienee saanut yhtä paljon risuja kuin Rollen Tähtihuolto ruusuja.
Hieman eri mieltä. Emäntä soitti, kertoi viasta, Sieltä sanottiin ota pihdit, teippiä, sakset ja ala tutkimaan, ei kannata tänne tulla. Kyse S mersusta vm 1994 ja vaimonihan on autoasentaja? Eli ei ole, eihän sinne muuten olisi haluttu mennä.
Se oli meille ensimmäinen yritys ja viimeinen Rollen tähtihuoltoon, ilmeisesti ei noin vanha S kiinnostanut.
Nyt pihassa toinen Mb ja toinen tulee tammikuussa, mutta huollot hoidetaan siellä missä " välitetään" ja tehdään työt jos sitä haluaa.
Antaa paukutella henkseleitä rolle ihan rauhassa. . .niin me muutkin :mrgreen: :clap:

PS itse en siis ollut paikalla, siksi vaimo sinne soitti.
sotka1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 31.08.2009 12:34

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja sotka1 »

Kryptonite kirjoitti:Tänään yrittelivät alppilasta soitella, todennäköisesti nauhottaen puhelua, mutta väärään aikaan. Olin töissä. Sanoin että soittaa 3 jälkeen. Noh odottelin miltein tunnin ei kuulunut. menin suihkuun, niin eikö sillä välin pitänyt soitella. Yritin soittaa takaisin, niin eipä numerosta enään vastattu. Olisin sanonut pari asiaa.

Eli mitä nyt olen kiireideni aikana havainnut huollon jälkeen.

-Että autossa vuosi pakoputki katin jälkeen (jota esim eivät muka huomanneet huollossa seoksia säätäessä), mutta Pakokaasuarvoissa hapen kohdalta ei ollut havaittavissa suurta hapen kasvua vaikka putki vuosi?
-Lamda anturi 1.05, laihalla?
-pätkii putkessa kun kaasun päästä nopeasti kierroksilta. (sytkäkatkoksia laihan seoksen vuoksi)

Arvot konttorilta:
hiilivety HC 210
hiilimonoksidi 0.06 kierroksilla 0.07
happi O2 tyhjäkäynnillä, 1.06 kierroksilla 1.21
hiilidioksidi 14,45 ja kierroksilla 14.16
lamda 1.05

Eli tästä päättelin että ovat alppilassa säätäneet seokset pakokaasutesterillä, vaikka seokset täytyy säätää lamdan ehdoilla, tapahtuu oikeaoppinen säätö kuulemma Pulssisuhdemittauksen avulla, mitataan (9-napainen liitin, mikä löytyy konehuoneesta kuskinpuolen lokasuojan päältä. nastat 1 ja 3)

[ http://i868.photobucket.com/albums/ab242/Fin-kryptonite/9-napa.png ]

Eli nyt kun seokset ovat laihalla, niin automaattisesti HC, palamattoman bensan osuus kasvaa, koska liian laihalla seoksella syntyy sytytyskatokset ja tämän vuoksi ei polta oikein)

Eli seokset ei saa olla liian laihalla ja eikä rikkaalla.

Yleensä laihan seoksen voi päätellä pakokaasutesterissä alenevasta hapen määrästä, mutta tässä tapauksessa koska putki vuotaa heti katin ja välivaimentimen välisestä kuskinpuoleisesta liitoksesta, niin hapen määrä kasvaa. Joten seoksia ei voinut mitenkään säätää pakokaasumittauksella kohdilleen ja kuulemma näin ei ikinä saa edes tehdä, koska ei onnistu, vaikka putki edes vuotaisikaan!

Seokset säädetään pulssisuhdemittauksella oikeaoppisesti. Ja mistä tiedän että alppilassa on säädetty pakokaasutesterillä. Siitä että miten voi olla happi ja muut arvot kohdillansa pakokaasutesterissä, paitsi HC ja lamda, kuin että on säädetty päästöt pakokaasumittarin avulla!
aivan mahdotonta säätää muita arvoja kohdilleen ,ilman pakokaasutesteriä!

Eli enään en maksa kenellekkään tämän asian puitteissa.

Kun minulta löytyy aikaa, niin korjaan putken vuoron, ilmeisesti putkiston vaihdon yhteysessä minulla on jäänyt pultit löysälle, vaikka olin kyllä tarkistavinani että kaikki kiirellä.
-Ja hommaan oiken mittarin ja säädän sekoset kohdillensa itse, ja käytän päästöillä. Ja jos rupeaa meneen päästöihin, niin teen kyllä Alppilalle selväksi tämän ja taidan ottaa saksaan yhteyttä suoraan Bosch Car Servicee joilta alppila on luvat saanut harjottaa kyseisen nimen alla, että tälläistä huoltoa täältä.
Mutta katsotaan koska aikaa löytyy, nyt on vaan pitänyt niin perkeleen kiirettä omalla työrintamalla, jonka vuoksi
ylipäätänsä vein auton laittoon alppilaan, kun aikani on kortilla. Ajattelin pienessä mielessä että he tekisivät sen vaivattomasti pientä korvausta vastaan.
Vitut!
Nykypäivänä on vaikea todistaa mitään, ei ennen taqrvinnut todistella, mutta nyt on nyt.

pakkohan se olkaa kuvata, videoida asioita, kun kukaan ei usko. Olkoon kyse, huollosta, postista, kaupasta, ym.

Alppilan autosta ei ole muuta sanottavaa kuin- pitkä miinus. Suosittelen todella miettimään mihin autonsa vie.
kyyjonssoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 12.01.2011 13:55
Paikkakunta: Helsinki

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja kyyjonssoni »

Käytin W211:stä vikakoodien luvussa paikan päällä ja täytyy kyllä sanoa, että jos haluaa osakseen asiakaspalvelun tilalla hampaiden kiristelyä ja kahvitahroja vastapuolen paidalla niin täältä löytyy. Meen mieluumin kuitenkin kotiin vittuilemaan avopuolisolle jos haluan saada vittumaista ihmistä vastaani. Varasin ajan jonka sitten peruutinkin alle puoleen tuntiin tullessani järkiin. Ei onneksi huoltohistoriaa alla kyseisessä puljussa, mutta tämän pohjalta jätän jatkossakin viemättä.
2012-> Audi B8 - A4 2.0 TDI - 2008
2011-2012: W211 - 320 CDI - 2004
2009-2011: W124 - 200D - 1987
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Kaverini toi 2000-luvun alussa Saksasta R129:n 300-24. Vei auton Alppilaan normihuoltoon. Sieltä ilmoitettiin, että päästöt viturallaan ja autoon täytyy tehdä kansiremontti.

Kysyttiin toisesta korjaamosta diagnoosia, josta kerrottiin, että todennäköisesti vaatii vaan reipasta ajoa. Autolle annettiin vähän lapikasta motarilla ja kas kummaa, sen jälkeen päästöt olivatkin OK eli kone olikin vaan tukkoinen.

Tiedä sitten, miten rohkea neuvo korjaamolta on antaa autolle kenkää, mutta tässä tapauksessa se toimi.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

PKS:llä asuvat jos haluatte kunnon huoltoa ja asiallista palvelua, niin suosittelen lämpimästi tekemään itse.

Näitä paikkoja en suosittele. Huonoa kokemusta.

Veho pitäjänmäki. Laadukkaat varaosat mut huolto epäpätevää.
App-Autohuolto. Aiheutti vaaratilanteita. Huollot tehtiin sinne päin. Pultteja irti, kateissa ja katkottu.väärin asennettu polttoaineputket. Jätti mm tienpäällä asennusvirheen vuoksi. Laakerit jätetty liian löysälle vaihdon jälkeen. Hakkas 10tkm ajetut lemförderin alapallot paskaksi. Vaarallista!!!
Emälle olis voinut käydö huonosti.
Katsastuksessa ajokieltoon. Huolimattomuutta. En käytä enään. Huonoin ja vaarallisin huolto minkä tiedän.
Kahvimaan auto. Homma toimi hyvin perus huollossa, mut kun olisi pitänyt vähän kattoverhoilua purkaa, niin osaaminen loppui. Laskutti noin 400e aivan tyhjästä. Korjasin vian 150e lla itse. Paloi lopullisesti hihat kun eivät hyvittäneet ja selitys oli epäpätevää.
Alppilan tarinan jo tiedätte.

Suutarilan vehosta tuli tuoretta kokemusta kun autoon mutauduttiin. Noh ei tullut kerralla kuntoon tämäkään,
Mutta reklamaatio otettiin hyvin vastaan ja asiakaspalvelu miellyttävää.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 26.07.2016 08:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Alppilan autohuollossa olen mun kiinaskootteria käyttänyt ja siihen niillä on hyvä pätevyys 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja TomSon »

kyllä sitä tuntuu olevan joka paikassa tietämättömiä korjaajia. meidän kylällä oli tapaus kun autoon sytty eka airbag valo ja kun kaveri ei vieny huoltoon niin rupes valoja syttymään muitakin ja auto ei enään lähteny käyntiin heitti auton jonkinlaiseen vikatilaan no auto seisoi noi 1kk esson huoltamolla ja kehuivat että vikoja on niin paljon että kustannus arvio menee auton arvon yli noin 3000-4000e ja antoivat oikeen listankin mitä pitää uusia.pelkästään kun tarkastelivat autoa niin laskua tuli jo noin 200e. no sanoin kaverille että käytä toisessa huoltamossa ja kato mitä sanovat. noh ne sanoivat että jätä auto siihen me katotaan.seuraavana päivänä soittivat että auto on kunnossa. maksoi noin 200e huolto ja nyt pelannu ihan täysin jo puol vuotta. olivat vaan purkanu vika listan ja jotain pientä huoltoa samalla :D. kuinkahan monelle on sama vastaus esitetty esson tiskillä, ja jotkut saattavat uskoakkin vielä
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Halusin nyt kaikille ilmoittaa että, ei tarvinnut konetta avata. korjasin putken vuodon ja säädöin seokset oikeaoppisesti laajakaistamittarilla lamdan suhteen, jonka ostin 60€ honkkarista. Tänään ajoin moottorin lämpöiseksi että katti lämpesi, ja otin päästöt lennosta paikallisella korjaamolla mäntsälässä, niin HC näytti olevan 25 tyhjäkäynnillä! Korjaaja kehui päästöjä ja sanoi ettei tässä ole mitään ongelmaa. Kehuin hänelle myös ettei toimenpide onnistunut Bosch Car servicessä karjalankadulla ja sakoittivat tyhjästä 183,52€ ja säätivät seokset päin persettä!

Auto leimattu tänään.Huomatuksia tuli kuskinpuolen sumuvalossa kosteutta sisällä. Auto seisonut viimekesästä. Valitettavasti projektissa venyi tovi. Ei ole ollut aikaa harrastella. Yritin teettää homman, mutta se onnistunut, kuten olen aikasemmin asiasta kirjoittanut.

Eli kiitokset ketun hyvästä palvelusta karjalankatu! Suosittelen, viekää sinne ehdottomasti autonne huoltoon!
220.128 Black Mirror
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1612
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Hieno homma! Ei nykyään voi paljon kehenkään luottaa. Aika moni haluaa vaan rahastaa ja jää osaaminen sivuseikaksi. Kun itse tekee ja tutkii, niin saa usein parhaan vastineen rahalleen (omalle ajalleen). Varmaan hyvä fiilis, kun sait homman kuntoon. Käy näyttään se Karjalankadulle ja kerro, että miten voivat jatkossa toimia, jos tulee vastaavaa vikaa...ei tarvii konetta aukoo...eikä päätä :)
Timo1234
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 16.07.2016 07:54

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Timo1234 »

Hyvää ja huonoa. Olin täyttänyt moottoriöljyn täyteen ennen korjaamolle vientiä, aivan tarkoituksella, koska tiesin heidän öljyjensä hinnat. No, kuinka ollakaan, olivat saaneet litran menemään sinne ja tikku näytti silti puolta väliä. Hinta melkein 20 e tästä. Pikku rahaa mutta jos tehdään kaikille niin niin huomatkaa tämä. Melkein 20 e litra.
Toiseksi, C- mallini oli hinattu paikalle ja c:ssä on vetämiseen tarkoitettu koukku nokassa pienen ritilän alla. No, asentaja sanoi kiinnittäneensä ritilän paikalleen, mutta se oli siitä kuitenkin poissa ajettuani kotiin. No, kyselin sitten alppilan autohuollosta ritilästä, johon vastaus oli : Laitetaanko uusi tilaukseen ? Luulisi, että merkkiliike toimisi rehdisti ja oikein, mutta se on vaan pintaa. Jos asentaja asentaa vaikkapa oven mersuusi, ja se putoaa, niin kyllä rehdissä liikkeessä asia hoidetaan aivan toisin.
Itse korjaus, moottoriöljynsuodattimen jalan vaihto sujui kyllä lupausten mukaisesti ja hinta tuli muuten tietoon heti, paitsi öljyn osalta.
Enpä taida mennä ko liikkeeseen enää.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olin täyttänyt moottoriöljyn täyteen ennen korjaamolle vientiä, aivan tarkoituksella, koska tiesin heidän öljyjensä hinnat. No, kuinka ollakaan, olivat saaneet litran menemään sinne ja tikku näytti silti puolta väliä. Hinta melkein 20 e tästä. Pikku rahaa mutta jos tehdään kaikille niin niin huomatkaa tämä. Melkein 20 e litra.
Minä en usko näitä tarinoita, ei millään pahalla :D
Kaikille niille jotka vievät auton korjaamolle moottoriöljyn määrän tarkistukseen, vai kenelle se tehtäisiin ?

Edit; aivan, en lukenut viestiä kunnolla. Totta ihmeessä on lisätty öljyä.
Viimeksi muokannut dealer, La 16.07.2016 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Öljyn suodatin jalka jos ollut irti, niin joutuuhan siihen väkisin lisäämään sen remontin jälkeen. :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Timo1234
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 16.07.2016 07:54

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Timo1234 »

Öljynsuotimen jalan vaihdossa ei haynesin kirjan mukaan öljyjä poistu koneesta.
Voihan se olla että joku vei muoviosan heidän pihassaan, mutta vastuu oli sittenkin heidän.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja shade_z »

väittääkö se myös että suodattimenvaihdossa ei öljyä tarvitse lisätä ?
Nyt ei taida olla lääkitys kohdillaan jos kuvittelee että joku vienyt sun peitelätkäs tarkotuksella ja vastuuko siirtyy toiselle jos itse revitty, todennäköisesti ei ehjänä irroitettu niin se putoaa matkalla kotiin?

ihmetyttää jos näin ammattimies kun näytät olevan ja perillä asioista et tehnyt remonttia itse :D
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Uskoo ken uskoo, tarinani on totta.

Olen vain todennut että paras huolto on tehdä itse jos vähänkään on osaamista.

Vehosta tai esim saksasta tilaten alkuperäiset tai OE-laatuiset varaosat niin tulee hyvää jälkeä.

Huollot kannattaa keskittää kesään jos ei ole tallia tai mahdollisuutta sellaista vuokrata.
220.128 Black Mirror
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: RISUJA, Paljon risuja ALPPILA, Karjalankatu 2

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kryptonite, en sinun tarinaa kommentoinut jos sitä meinaat, vaan tuota viestistäni edellistä juttua :wink:
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin