Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Hort-auto

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Hieman ristiriitaisia kokemuksia Hort-autosta, voittopuolisesti kuitenkin hyvää:

- mielestäni kohtuullinen työveloitus (airmaticin vian etsintä, parin hehkun vaihto, jakolaatikon öljynvaihto, vasemman takajousen lisäilmasäiliön vaihto) < 4tuntia.
- kohtuulliset tarvikehinnat
- Airmatic korjattiin vaihtamalla pelkkä vuotava lisäilmasäiliö, eikä koko kallista jousta.
- pesivät auton ja lisäsivät pesunestettä pyytämättä ja veloituksetta
- kertoivat myös muut havaitsemansa ongelmat

Sitten niitä ristiriitaisia tunteita:
- lisäilmasäiliö on kunnostettu, minkä olisivat tietysti voineet kertoa siinä vaiheessa kun ehdottivat pelkästään sen vaihtoa. Itse vähän epäilin sitä ja asia on minulle ok, mutta jos ei ole aiheeseen perehtynyt, jää kyllä siihen käsitykseen, että osa on uusi
- autoa noutaessani sanoivat, että ratti on vinossa (mitä se olikin). Minä taas totesin, että tuodessa se oli suorassa (mitä se olikin). Arvoitukseksi jää, mikä sen on vinoon saanut. Sovimme että pistetään pyörien suuntaus puoliksi, olisivat kyllä ilmeisesti maksaneet koko hommankin jos olisin sitä vaatinut.

Kaiken kaikkiaan jäi kyllä suht ammattitaitoinen vaikutelma, ja sellainen että ajatellaan myös asiakkaan lompakkoa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
arttu316
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 21.04.2012 17:13
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja arttu316 »

Hyvästä en tiedä, mutta itse tarttis löytää h×lvetin halpa mursuperkaamo Espoosta. Asia olis niinkin helpoo kuin jarrulevyjen ja palojen vaihto. Missähän sais Espoossa tehetettyä halvimmalla?
Mursu perkaamo. HÖHÖ HÖÖÖ! Tötterö.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Jolle »

arttu316 kirjoitti:Hyvästä en tiedä, mutta itse tarttis löytää h×lvetin halpa mursuperkaamo Espoosta. Asia olis niinkin helpoo kuin jarrulevyjen ja palojen vaihto. Missähän sais Espoossa tehetettyä halvimmalla?
Motonetin parkkipaikka vois olla edullisin, ostat 10 eurolla tunkin ja halvimman työkalusatsin jossei niitä löydy jo ennestään :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
arttu316
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 21.04.2012 17:13
Paikkakunta: Espoo

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja arttu316 »

Eihän toi kovin vaativa homma ole, mutta kun itellä ei ole hallia ja ulkona ei kiinnosta laittaa. :D Paljonko tommonen asentelu keskimäärin liikkeessä maksaa?
Mursu perkaamo. HÖHÖ HÖÖÖ! Tötterö.
pasi p
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 01.07.2009 15:30
Paikkakunta: tuusula
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Vaihdatin 124:een kaikki takatukivarret Järvenpäässä JM-autohuolto meni 3 tuntia, maksoi 250e.
Nelipyöräsuuntaus Järvenpää Vianor 80e. Olen lopputulokseen tyytyväinen.
Nämä ei varsinaisia Mersu korjaamoja. JM on nopea ja hyvä paikka, kun vaihdetaan autoon kulutusosia. Pyörän laakereita, pakoputkia, jarruja, yms....
Suosittelen.
Pasi P
-71 230 long, -95 CE 320/24
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tekeekö JM huolto pieniä ruostehitsauksia? W201:ssä on oikeassa sisälokarissa kaksi peukalon mentävää reikää jotka olisi kiva paikata. Itseltä ei vehkeitä löydy.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Fortes
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 05.01.2014 20:08

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Fortes »

Kokemuksia APP Autokorjaamosta:

Vein autoni perushuoltoon em korjaamoon, luettuani hyviä palautteita täältä foorumilta. Valitettavasti minun kohdallani ei mennyt ihan nappiin. Noutaessani autoa huollosta sadan metrin matkan jälkeen tietokone ilmoitti esp virheestä ja jarrupoljin tuntui jo heti alussa "löysältä". Ajoin samantien takaisin ja ilmeni että jarruissa oli helvetisti ilmaa. Kaveri väitti vielä että koeajoi huollon jälkeen ja kaikki oli OK. No jarrut ilmattiin heidän toimestaan ilmaiseksi tietysti "uudelleen". Tämä toi jonkin verran lisää jäykyyttää jarrupolkimeen, mutta jarru ei ollut entisellään. Päädyin loppujen lopuksi ilmaamaan jarrut itse, nyt pelittää.

Mieleen jäi vaivaamaan että jos näinkin perus homman mokaa, niin miten ihmeessä voi viedä tekemään jotain isompaa remppaa? En voi suositella.
Petri1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Pe 29.06.2012 19:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Petri1 »

Kuulostaa oudolle, jos ei toimineet kunnolla korjaamon jälkeen. Mielestäni paras korjaamo helsingin ympäristössä.
Pikkis77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 23.03.2014 15:01

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Pikkis77 »

Nyt ostin ensimmäisen Mersuni(w211) ja ajattelin huollattaa sitä Soundplace:ssa itäväylä 40, 00950 hki, Vartiokylän teboilia vastapäätä. Soundplacessa huollatin Alfaakin 13 vuotta ja todettu hyväksi pajaksi.

-Tero-
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pitäis kiireesti löytää joku luotettava ja asiantunteva ammattihitsaaja PK-seudulta, äiteen E230 Väyrysen etupalkkia pitäis korjailla viime kesäisen kolarin jäljiltä. Mitä suosittelette?
Ensimmäinen hitsaushomma perheen kalustossa, jee :D
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Missä olisi joku hyvä huolto paikka joka vois vaihtaa W202 takatuki varren :?:

Jos saisi vastauksen nopeasti on hiukan kiire tämän asian kanssa :!:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pontus kirjoitti:Missä olisi joku hyvä huolto paikka joka vois vaihtaa W202 takatuki varren :?:

Jos saisi vastauksen nopeasti on hiukan kiire tämän asian kanssa :!:
Hort Auto, yhteystiedot löytyy Googlesta ja keskustelua kyseisestä firmasta löytyy foorumilta :)

Osaisko kukaan vastata tuohon minun kysymykseen :(
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Fortes kirjoitti:Kokemuksia APP Autokorjaamosta:

Vein autoni perushuoltoon em korjaamoon, luettuani hyviä palautteita täältä foorumilta. Valitettavasti minun kohdallani ei mennyt ihan nappiin. Noutaessani autoa huollosta sadan metrin matkan jälkeen tietokone ilmoitti esp virheestä ja jarrupoljin tuntui jo heti alussa "löysältä". Ajoin samantien takaisin ja ilmeni että jarruissa oli helvetisti ilmaa. Kaveri väitti vielä että koeajoi huollon jälkeen ja kaikki oli OK. No jarrut ilmattiin heidän toimestaan ilmaiseksi tietysti "uudelleen". Tämä toi jonkin verran lisää jäykyyttää jarrupolkimeen, mutta jarru ei ollut entisellään. Päädyin loppujen lopuksi ilmaamaan jarrut itse, nyt pelittää.

Mieleen jäi vaivaamaan että jos näinkin perus homman mokaa, niin miten ihmeessä voi viedä tekemään jotain isompaa remppaa? En voi suositella.
Täytyy todeta myös, että kyseinen huolto ei ole enään kovinkaan kilpailukykyinen.
Aikoinaan hinnat oli huomattavasti halvemmat (tuntiveloitus 50€) ja ajan sai varattua lyhyellä varoitusajalla, mikä sai minut viemään auton pajalle aikoinaan ensimmäisen kerran.
Nykyään jonot pitkät, hintataso ei oikeastaan sen edullisempi. ammattitaitoa ehkä löytyy, mutta töitä oijotaan ja tehdään vähän siihen päin, joita joutuu itse sitten korjaileen.
Omia projekteja hiotaan kuin isacin kirkkoa.

Ennen kaikkea eivät kestä yhtään kritiikkiä. Vetivät herneet kun huomautti omista virheistään. ei kovin fiksua.
Yrityselämässä pitäisi ottaa aina reklamaatio positiivisesti vastaan ja lähteä ratkomaan asiakkaan kanssa homma kuntoon.
Eikä nostaa käsiä pystyyn, jotta voidaan estää tämä negatiivinen palautteen jakaminen julkisesti.

Olen joutunut paljon käymään autioistani kohteita jotka on tehty huolimattomasti APP-Huollossa.. Kuten iskarin alapään kiinnitys ollut auki iskarin vaihdon jälkeen jne.
Ollu peräti varaallinen ajettavana. Onneksi ei käynyt mitäään.
yksi kerta oli kun vesipumppu vaihdettiin, niin vaihdon yhteydessä irroitettiin korkeapainepumpun polttoaineletkut, niin niiden kiinnitys lenkit oli rikottu ja putket pääsivät hankaamaan moniurahihnaa vastaan. Jonka seurauksena puhkesi ja auto jätti tielle. Soitin huoltoon, niin nostivat vain kädet ilmaan. Sanoivat että pärjäile. Noh itse hain vehosta ja vaihdoin uudet kiinnikkeet ja putket. Maksoivat osat myöhemmin minull, mutta eivät maksaneet minulle palkkaa minun työstäni. Minun tuntiveloitus on enemmän kuin heidän, kun lasketaan tulot. Saisivat itse hoitaa sotkunsa.
turbon vaihdon jälkeen laitettu liikaa öljyä koneeseen. Sanoivat että hoida itse tippa pois. Mitä tämä on? Ei kovin palvelualtista ainakaan..
tuntuu että forumilla kehuvat lähinnä hänen palveluaan heidän ystävät ja rassausmiitti kaverit.

Olen pyrkinyt tekemään huollot itse, mutta nyt olisi yksi huolto edessä taas joka ei onnistu kotikonstein.
Iskarin yläpään laakerin vaihto.
Joudun viemään vehoon todennäköisesti tällä kertaa, niin on pultit kiinni huollon jälkeen.
Hintaa tulee ehkä 50-100€ enemmän, kuin APP-huollossa. Mutta on se turvallinen vaihtoehto!
220.128 Black Mirror
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

APP:ssa käytin itsekin kerran, ja sillä reissulla auton kylkeen ilmestyi lommo, josta eivät ottaneet mitään vastuuta. Itse homma tuli kyllä hoidettua, mutta asenne lommosta keskustellessa (ja muutenkin) oli juuri yllä kuvattu. En vie autoani tuonne enää toiste; vaikka vakuutusyhtiö suostuikin korvaamaan lommon korjauksen, niin omavastuu huomioiden olisi tullut selvästi edullisemmaksi viedä muualle.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Dewey
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 16.01.2012 11:47

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Dewey »

turmalingrun kirjoitti:Autohuolto Palle Lähteenmäki Kivenlahden teollisuusaluella. http://www.autopalle.fi/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kaveri on jo osittain eläkkeellä, mutta tuntee ainakin 124-sarjan metkut. Pajalla on viimeisen päälle uusimmat Boschin korjaamolaitteistot ja muutaman kerran Vehollakin käyneenä voin sanoa homman hoituneen näppärästi. Ymmärtää autosähköistäkin melkoisen paljon.

Mukava äijä ja taksakin kohtuullinen. Otti noin tunnin vianetsinnästä 50e. Vikakin löytyi.

Itse käytin omaa W124 E280:sta siellä tässä keväällä. Käyntihäiriö oli melkoisen huomattava, kävi huonosti tyhjäkäyntiä ja oli todella tehoton.

Soitteli ensin että pitää vaihtaa IMM. Sitten soitti että happianturikin pitää vielä uusia. Annoin näihin siunaukseni, ja sitten soitteli että kunnossa on mutta hän ei ole ihan täysin tyytyväinen, ehkä vetari ravistaa tms.

Menin autoa hakemaan ja paikalle päästyäni löin auton käyntiin. Heti kuuli että vika ei ole poistunut, ja koeajolla oli tehoton. Käytiin sitten tämän Pallen kanssa yhdessäkin ajamassa ja kun valittelin tehottomuutta, hän ihmetteli "miten paljon tälläisen sitten pitäis kulkea?". Ihmeteltiin siinä vielä autoa ja ehdotin esim. puolavikaa syyksi kun tuntui että käy vaan 5:llä. Ei kuulemma voi olla puolavika. Tarjoutui kyllä etsimään vikaa jo korjatusta moottorinjohtosarjasta mutta totesi että hintaahan sille tulee. En jättänyt enää autoa sinne vaan nilkutin kotiin.

Appiukon kanssa sitten seuraavana päivänä hämmästeltiin käyntihäiriöitä ja syyksi paljastui, mikäpä muukaan kuin hajonnut puola.

Eli tässä tapauksessa kaveri oli aivan totaalisen kujalla siitä mikä autoa vaivasi, mitä sille pitäisi tehdä, ja minkälainen E280 on ehjänä. En voi todellakaan suositella.
FirstMersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 10.05.2014 09:40

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja FirstMersu »

Tämmöinen palvelu on tulossa http://www.autojerry.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. Pitäs aueta Toukokuussa mutta en tiedä missä päin Suomea aluksi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

APP:llä tuli taas käytyä.
Enää ei auto nypytä reippaassa kiihdytyksessä, taas pääsee kisaamaan liikennevalolähdöissä :lol:
Ilmastointikin pukkaa kylmää eri tahtiin kuin aiemmin ja voimakas dieselin hajukin tuli eliminoitua.

Ja kyllä.... rassausmiiteissä tulee käytyä aina kun vaan aika antaa myöten.....


Edit:
Lisätään vielä semmoinen (kun nyt aloin muistelemaan), että kyllä Vehonkin jälkiä joutuu paikkailemaan.
Edellinen huollettu siellä säännöllisesti ja rikottu ilmansuodatinkotelon runko sillä seurauksella, että imuilma meni osin ohi suodattimen.
Onneksi huomasin sen itse.

Toisella kerralla oli kone ruiskittu öljyllä, olisi pitänyt viedä moottorin pesuun mutta annoin sitten olla.
Konepelti piti itse laittaa kiinni, kun oli jätetty vain tuulihakaan saakka. Ei turvallista sekään.
Pölykapseleitakaan ei osattu kiinnittää oikein, sekin oli itse tehtävä.

Ei silti Vehoakaan vastaan mitään ole, hintataso tosin hirvittää mutta sehän on vain köyhän ongelma :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja villeeino »

Mitä paikka suosittelisitte (tai missä olette käyttäneet) 7G laatikkoöljynvaihdossa pk-seudulla/lähialueella? tarkoitus olis hoitaa huuhtelemalla.
vanhempaa mersua olen käyttänyt APP:llä mutta tätä uudempaa (-07) en oikein haluaisi sinne viedä. Luin kyllä että että tarjouksessa olis 7G laatikkoöljynvaihto 360€, EI huuhtelemalla. Mitä hintaluokkaa kustantaa vaihto huuhtelemalla?lisäksi järkevää lienee samalla tehdä laatikon uudelleenopetus, vaihtaa kyb ja pistoke...

T.ville
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mun 7G:ssä on turbiniissa proppu, ei tarvitse huuhdella.
Ja tässä kuussa vielä pitäisi vaihdattaa ölpät ja suodatin, kun heinäkuun alussa isketään taas vaunu koukkuun kiinni ja lähdetään baanalle.
Jotenkin rauhallisemmin mielin lähtee reissuun, kun on tuoreet öljyt laatikossa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kyllä ne 7g öljyt app:llä vaihtuu. Muista en tiedä. Toki muidenkin täytyy osata. Siis niiden ketkä mersuja huoltaa. Tarkkahan se määrästä on.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Petri1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Pe 29.06.2012 19:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Petri1 »

Kiitokset APP-autokorjaamolle ilmastoinnin kompressorin vaihdosta. Autosta kuulunut vinkuminen loppui kompressorin vaihdolla.
Avatar
CDI320CLS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Ke 11.09.2013 08:24
Paikkakunta: Nummela

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja CDI320CLS »

7g öljynvaihtoon suosittelen Kahvimaan Autoa Nummelassa. Vaihdettavaa pistoketta ei heidän mukaan ole 7g vaihteistossa. Omaani olen tuolla huollattanut ja huuhtelemalla vaihtoivat öljyt laatikkoon. Nytkin pitäisi moottoriöljynvaihtoon tilata heiltä aikaa.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Vaihtavatko veholla 7G laatikkoon kokonaan uudet öljyt 9Litraa vai ainoastaan osan? Voisin viedä veholle jos vaihtavat kaikki.

APP- korjaamoon en vie koskaan autojani enään. Se ralli loppu. Paloi viimisen kerran hermo, kun edellisestä farkusta pamahti paskaksi käytännössä uusi moniurahihnan kiristäjä ja hihna vain ja ainoastaan sen vuoksi koska kiristäjän toinen pultti oli katkottu ja oli laitettu kiristäjä vain yhdellä pultilla kiinni. Noh pääsee sen verran elään
tuo kiristäjä että kiristäjän toinen kiinnitys kauluksista murtui ja poikkasi moniurahihnan tuossa kehä 1:llä. Kesti se 30tkm.. pitäisi kestää yli 100tkm... Oli muuten mielenkiintoinen kokemus sekin. otti aivoon hivenen.

Aivan käsittämättömiä juttua mitä siellä on sössitty minun kohdallani. Ehkä muut sitten saavat parasta mahdollista palvelua.

Tuo oli 5 kerta kun jouduin korjaamaan heidän mokia! se oli viiminen niitti!


1. kirkas polttoaineputkien vaihdon jouduin tekemään, kun olivat vaihtaneet vesipumpun ja rikkoneen putkien kiinnityspannat, joten hankasi moniurahihnaan ja putket puhki. Jäi tien päälle. Noh parkkipaikalla vaihdoin uudet, kun hain vehosta.
APP-hyvitti ainoastaan osien hinnat sentilleen. Minulla meni kuitenkin kallisarvoista aikaa, kun hain osat vehosta ja vaihdoin ne. Noin tunti. Ei antanut edes alennusta seuraavassa huollossa.
2. Etupyörän laakerit aivan liian löysälle jätetty vaihdon jälkeen. hakkasi uudet alatukivarren nivelet vaarallisen väljiksi emännän autosta. Vaihtelin sitten parkkipaikalla uudet yhtenä kauniina marraskuisena päivänä.
Lupasi hyvittää uudet alatukivarret kun toimitan ne sinne. Lähetin postissa, niin eivät voineet sitten noutaa niitä postista. Pitäisi lähettää lasku niille myös minun työstäni, kun korjaan heidän jälkiä!
Käytin ylipäätänsä heidän palveluita siksi, jotta minun ei tarvitse liata käsiäni, mutta toisin kävi!
3. moniurahihnan kiristäjän vaihto Poikkastiin toinen pultti. Kiinnitettiin vain yhdellä. Noh eihän se kestänyt kovin pitkään.
4. turbon vaihdon jälkeen laitettu liikaa öljyä koneeseen. ajotietokone rupesi paistamaan punaisena muutaman kilometrin jälkeen. Sitä ei oltu tarkastettu.
5. Etuiskareiden ja jousien vaihdon jälkeen oli kuskin puolen iskarin alapäänkiinnitys pultti jätetty löysälle. Oli muuten saatanan vaaarallinen liukkaalla. Tuntui ettei auto menee kuin käärme ja haluaa heittää ympäri..

eli monta syytä jättää huolto väliin APP:lla, ainakin omalla kohdalla.

Kuten näkyy että olen kuitenkin kärsivällinen mies ja hyväksyn että vahinkoja sattuu, mutta kun rupesi olemaan toistuvaa, eikä koskaan pahoiteltu tilannetta. Oltiin nokka pystyssä ja helvetin ylpeitä
juosten kustusta työstä.
Itse jos mokaan omassa ammatissani, niin tapanani on pahoitella ja korvaamme aina asiakkaalle.

Lisäksi olisi pitänyt kohdella vähän erillailla. Kannoin miehelle tuhansia tuona lyhyenä aikana, kun käytin hänen palveluita.

Onnea hänelle, sillä sitä tarvitaan. Tai jospa olisi opittu omista virheistään. Aivan sama, en ota selvää. Ei luottamus enään toimi.
Ei uskalla lähteä autolla liikkeelle huollon jälkeen, ajamalla ainakaan, jos sen sinne vie.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kyselin vehosta 7G laatikon öljynvaihtoa. 510€ oli tämän päivän hinta. Lisäksi tosiaan uudemmassa 7G laatikon täydellinen öljynvaihto onnistuu myös veholla. Laitoin vielä tarjous kyselyä tuonne kahvimaan huoltoon. Jos on merkittävä ero hinnassa niin vien kahvimaahan, jos ei, niin vien vehoon. Veho ilmoitti kuitenkin että öljynvaihto onnistuu aamuisin 7:30 ilmeisesti joka päivä odottaessa. tai jätä auto, niin päivän aikana. Kuulostaa hyvältä.
220.128 Black Mirror
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kryptonite kirjoitti:Kyselin vehosta 7G laatikon öljynvaihtoa. 510€ oli tämän päivän hinta. Lisäksi tosiaan uudemmassa 7G laatikon täydellinen öljynvaihto onnistuu myös veholla. Laitoin vielä tarjous kyselyä tuonne kahvimaan huoltoon. Jos on merkittävä ero hinnassa niin vien kahvimaahan, jos ei, niin vien vehoon. Veho ilmoitti kuitenkin että öljynvaihto onnistuu aamuisin 7:30 ilmeisesti joka päivä odottaessa. tai jätä auto, niin päivän aikana. Kuulostaa hyvältä.
Jos auton vie jonnekin aamulla ajamalla 7G laatikoöljyn vaihtoon(sikäli kun kone on käynissä yli 5min) niin
Kannatta varautua pitkähköön odotus aikaan jos jää odotelemaan
että valmista tulee(sikäli jos homma tehdään työ ohjeen mukaan tai edes sinne päin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Eipä tuota kertoneet kun varasin ajan tänään kahvimaan autosta..
Ilmoittivat että pari tuntia menee laatikon ja perän öljyjen vaihdossa.

Matkaa tuonne on miltein 50km.
Eli taidan perua ajan. En lähde kahdella autolla.

Kaippa sit vien vehoon että tekevät päivän aikana.
Matka 6km.

Hinta ero oli kuitenkin miltein 300€ näiden kahden liikkeen välillä.

Mistä nuo työohjeet löytyy laatikon öljyjen vaihtoon?
220.128 Black Mirror
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja dealer »

atn78 kirjoitti:Mitens nykyisin kun on sähköinen huoltokirja, pääseekö kukaan muukuin veho käsiksi tietokantaan?
Sähköiseen huoltokirjaan on oikeudet mm. minun työpaikalla Ylivieskassa.
Edit; aiheena oli näköjään pääkaupunkiseudun korjaamot, eli aika kauas meni :?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja karra »

CDI203 kirjoitti:Jos auton vie jonnekin aamulla ajamalla 7G laatikoöljyn vaihtoon(sikäli kun kone on käynissä yli 5min) niin
Kannatta varautua pitkähköön odotus aikaan jos jää odotelemaan
että valmista tulee(sikäli jos homma tehdään työ ohjeen mukaan tai edes sinne päin)
Mikä on pitkähkö?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja karra »

Nyt alkaa palaa käämi näihin puoli-kommenteihin. Jos jotain kommentoi niin voisi kertoa kaikki eikä vaan vähän raottaa jotain mystisyyden verhoa aikamoisia kuruja täällä :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Pääkaupunkiseudun hyvät mersukorjaamot

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kryptonite kirjoitti:Eipä tuota kertoneet kun varasin ajan tänään kahvimaan autosta..
Ilmoittivat että pari tuntia menee laatikon ja perän öljyjen vaihdossa.

Matkaa tuonne on miltein 50km.
Eli taidan perua ajan. En lähde kahdella autolla.

Kaippa sit vien vehoon että tekevät päivän aikana.
Matka 6km.

Hinta ero oli kuitenkin miltein 300€ näiden kahden liikkeen välillä.

Mistä nuo työohjeet löytyy laatikon öljyjen vaihtoon?
Toivotavasti mene oikeen,
ne työohjeet on yhdellä klikauksella näkösällä
(ja niisä ei lue että laita sama määrä minkä laskit ulos)
juttua löyty mese fi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin