E320 cdi w211 huolto c

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Tervehdys!
Eli ajotietokoneen mukaan tuollainen c-huolto lähenee uhkaavasti. Missä (muualla kuin vehossa) kannattaa ko auto huollattaa Porin seudulla?

Mitäköhän tuo kyseinen C-huolto pitää sisällään/kustantaa?

Katselin, että jarrulevyt rupeaa olemaan vaihtokunnossa (autolla ajettu nyt 173tkm). Kannattaa varmaan vaihtaa itse kuitenkin.

Onko kellään vinkkejä, mistä jarrulevyt, ja -palat saisi ostaa järkevään hintaan?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

Eikö autossasi ole Mobilo life? Käsittääkseni se katkeaa, jos käyttää muualla, kuin valtuutetulla huollossa.

C-huollon hinta selviää itsellekin, kun vien 125tkm C-huoltoon elokuun puolenvälin huitteilla.
Teetän tosin lisäksi laatikon öljynvaihdon samalla.
S212 E350CDI
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Joo, elikä pakko viedä veholle. Eikö tosissaan ole olemassa muita valtuutettuja mersun huoltoja? Kyselin veholta tämän c-huollon hintaa ja sanoivat sen olevan 400 eurosta ylöspäin. Tosin ei osannut vastata mitä se sisältää. Luulisi, että moottoriöljyjen lisäksi laatikon ja perän öljyt ainakin ja ehkä jarrunesteet ja suodattimet..
Ilmeisesti tuo hinta on siis noin 400e ja enemmän, jos jotain siihen kuulumatonta joutuvat tekemään (esim. jarrulevyt ja -palat tms). Elikkä käyvät varmasti tuossa c-huollossa koko auton läpi?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Laatikon ja perän öljyt ei kuulu huolto-ohjelmaan. Kun ne vaihdatat ja jarrulevyt ja palat aletaan olemaan lähellä tonnia varmasti.

En minä ainakaan tarvitse mobilolifeä. Veisin mersut osaavalle riippumattomalle korjaamolle. Jarrunesteet voi kannattaa vaihtaa merkkiliikkeessä jarrujen "jatkotakuun" takia
:?:
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

400 € on vasta se aloitushinta, jolla kustannetaan "hallin valaistus" :D . Sen lisäksi joudut maksamaan erikseen suunnilleen joka nippelin... Semmosta se on, itse veisin muualle äkkiä.

PS. Veholla maksoi Mobilin öljyt (5,5 litraa A-mersuun) 150 € + vaihtotyö erikseen (no siis laskussa eriteltynä) B-huollon yhteydessä... Laittoivat vielä puoli litraa liikaa ja jouduin ajamaan uudelleen huoltoon kun motarilla auto valitti että liikaa öljyä. A-Mersun Mobilokin loppui tasan siihen paikkaan, kun 23.12.2007 soitin Mobiloon kun ei auto käynnistynyt pihassa ja joulumatkalle oltiin lähdössä. Ei voinut auttaa mitenkään eikä suostunut yhdistämäänkään mihinkään, koska olin välissä käyttänyt öljynvaihdossa muualla (ylimääräisiä 10 tkm välein olevia vaihtoja), että semmosta Mobiloa se. 170 tkm asti sekin auto käytettiin AINA määräaikaishuolloissa oikeaan aikaan Veholla, mutta se ei merkannut mitään. Lisäksi vika oli akussa, joten ei siihen paljo muualla tehdyt öljynvaihdot vaikuta.

Kertooko jotain hintalaatusuhteesta?

Sama A-Mersun öljynvaihtotyö maksaa öljyineen päivineen (täsmälleen sama Mobilin öljy) 55 € Öljysetillä Lohjalla ja hoituu OIKEIN 5 minuutissa monen tunnin odottelun sijaan.

Valohoitotonnin sijasta teetät sillä tonnilla oikeesti muualla ihan oikeita huoltotöitä. 300TD:tä kerran käytin Veholla huollossa, sen jälkeen oli ikkuna paskana ja auton käynti kuin betonimyllyssä eli jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi ko yksilön kohdalla.

Nykyinen E320CDI ei tule ikinä menemään Veholle "huoltoon", vaikka mikä perkeleen vaiva iskisi.

Sori nyt jo ennakkoon tämä Veho-viha, mutta on vaan niin paska paikka (ainakin täällä pk-seudulla) että huhhuh. Ihmettelen yleensäkin miten tommonen mesta voi vielä olla olemassa ja kannattaa jotenkin...

PS 2. Laatikon ja perän öljyjen vaihto on pari sataa muualla, jarrulevyt kans muutaman sataa. Noissa säästät jo sen puoli tonnia...
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Taidanpa varata ajan tuolta Vänttiseltä, missä edelliset mersutkin oon huoltanu kun treella asuin. Taitaa kannattaa nähdä se vaiva, että vie tampereelle asti.. :?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Tervehdys

Huomasin vasta tällaisen ketjun. Itsellä oli juuri sama huolto samanlaiseen autoon, enkä vienyt Vehoon. Ei-valtuutetussa huoltopaikassa pk-seudulla selvitettiin, että c-huoltoon kuuluu öljynvaihdon lisäksi käytännössä vain raitisilmasuodattimen vaihto. Kaikki muut kohdat ovat tarkistuksia, joista on turha maksaa ylimääräistä. Tyhmempikin - eli itse - näkee kyllä, jos ajovalot ei toimi etc.

Omaan autoon vaihdettiin samassa yhteydessä moottorin ilmansuodatin, kun sitä ei huoltokirjan mukaan oltu vaihdettu ja oli aika likainen (120 000 km). Lisäksi otettiin testerillä vikakoodit ja tyhjennettiin muisti. Isoin homma oli lopulta näpräillä ajotietokoneeseen päivitys huolloista, että se ymmärsi c:n tehdyksi. Päätin myös, että käyn syksyllä vaihdattamassa automaattilaatikon öljyt, vaikka sitä ei näissä huolto-ohjelmissa jostain syystä ole mukana.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Joo, eli Veholla ois moottoriöljyjen vaihdon ja suodattimien vaihdon hinnaksi tullu 450 egee. Vien auton Vänttiselle ens ke.
Autoon vaihdetaan em. lisäksi autom.laatikon öljyt. Toin auton saksasta 6kk sitten eikä siellä kuulemma vaihdeta laatikon öljyjä. Veholla sanoivat ettei c-huoltoon tosiaan kuulu nuo vaihdelaatikon öljynvaihto.
Lisäksi pyysin tarkistamaan etupään nivelet ym puslat, kun pitää vaimeaa kolinaa töyssyissä.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Auto tuli sitten huollettua. Moottoriöljyjen + suod. lisäksi vaihdettiin laatikon öljyt + suod. ja peräöljyt. Lisäksi vaihdettiin ilmanputsari ja ilmastoinnin suodattimet.
Etupäästä kuuluvan kolinan syyksi löytyi molemmat alapallonivelet väljiä ( a45e) ja kallistuksen vakaajan nivel (26e).
Työhön meni 350e ja lasku yhteensä 815e.
Huoltotyöt tehtiin Vänttisellä Treella.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

masaf1 kirjoitti:400 € on vasta se aloitushinta, jolla kustannetaan "hallin valaistus" :D . Sen lisäksi joudut maksamaan erikseen suunnilleen joka nippelin... Semmosta se on, itse veisin muualle äkkiä.

PS. Veholla maksoi Mobilin öljyt (5,5 litraa A-mersuun) 150 € + vaihtotyö erikseen (no siis laskussa eriteltynä) B-huollon yhteydessä... Laittoivat vielä puoli litraa liikaa ja jouduin ajamaan uudelleen huoltoon kun motarilla auto valitti että liikaa öljyä. A-Mersun Mobilokin loppui tasan siihen paikkaan, kun 23.12.2007 soitin Mobiloon kun ei auto käynnistynyt pihassa ja joulumatkalle oltiin lähdössä. Ei voinut auttaa mitenkään eikä suostunut yhdistämäänkään mihinkään, koska olin välissä käyttänyt öljynvaihdossa muualla (ylimääräisiä 10 tkm välein olevia vaihtoja), että semmosta Mobiloa se. 170 tkm asti sekin auto käytettiin AINA määräaikaishuolloissa oikeaan aikaan Veholla, mutta se ei merkannut mitään. Lisäksi vika oli akussa, joten ei siihen paljo muualla tehdyt öljynvaihdot vaikuta.

Kertooko jotain hintalaatusuhteesta?

Sama A-Mersun öljynvaihtotyö maksaa öljyineen päivineen (täsmälleen sama Mobilin öljy) 55 € Öljysetillä Lohjalla ja hoituu OIKEIN 5 minuutissa monen tunnin odottelun sijaan.

Valohoitotonnin sijasta teetät sillä tonnilla oikeesti muualla ihan oikeita huoltotöitä. 300TD:tä kerran käytin Veholla huollossa, sen jälkeen oli ikkuna paskana ja auton käynti kuin betonimyllyssä eli jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi ko yksilön kohdalla.

Nykyinen E320CDI ei tule ikinä menemään Veholle "huoltoon", vaikka mikä perkeleen vaiva iskisi.

Sori nyt jo ennakkoon tämä Veho-viha, mutta on vaan niin paska paikka (ainakin täällä pk-seudulla) että huhhuh. Ihmettelen yleensäkin miten tommonen mesta voi vielä olla olemassa ja kannattaa jotenkin...

PS 2. Laatikon ja perän öljyjen vaihto on pari sataa muualla, jarrulevyt kans muutaman sataa. Noissa säästät jo sen puoli tonnia...

Itsellä tulossa 1200 km päästä C-huolto alla mainittuun autoon. Missä olet käyttänyt pk-seudulla Mersua huollossa? Itse olen etsiskellyt myös jotain muuta tahoa kuin Vehoa huoltopaikaksi.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kahvimaan autoahan nuo kehuvat Nummelassa... Ei oo siitä ainakaan huonoja kokemuksia, mutta ei niinkään hyviäkään.

Itse olen käyttänyt autoa huollossa siis kauempana mökkireissujen yms. yhteydessä, koska aika heikkoa tarjontaa on pk-seudulla ollut. Esim. vaikka ajan mökille 500 km / sivu, niin säästän silti euroja sadoittain vaikka matkakin maksaa. Ja työn jälki on paljon parempaa ja luotettavampaa.
m.k.lohikoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 04.11.2007 12:33
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja m.k.lohikoski »

Kyllä autohuoltojen taso pääkaupunkiseudulla suht heikko,joitain poikkeuksiakin tietysti on! Uskomatonta että isoissa merkkikorjaamoissa kusetetaan ja työn laatu heikkoa. Ja sama juttu moottoripyörien kanssa. Maalla on hankalampi kusta silmään. Hommat loppuu lyhyeen. :wink:
suoraa puhetta
Avatar
ViBr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 16.03.2009 20:36
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja ViBr »

Nyt alkoi pelottamaan. Jos C-huolto maksaa jo puoli tonnia, niin mitä maksaa E-huolto? Sellainen on seuraavaksi edessä noin 200 tkm kohdalla.
Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC vm 2016 (2020-
Mercedes-Benz C 350e vm 2015 (2019-2020)
Mercedes-Benz E 350 BE Avantgarde vm 2010 (2013-2019)
Mercedes-Benz E 320T CDi Avantgarde vm 2004 (2009-2013)
Mercedes-Benz A 170 CDi Classic vm 1999 (2004-2009)
Mitsubishi Lancer GL 1.3 vm 1989 (1999-2004)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tänään tuli tehtyä ns. "C-huolto" 211:seen. Auto ei käskenyt kaikkea vaihtamaan mitä siihen itseasiassa tehtiin, eli öljyt (Mobil 1 ESP), öljynsuodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin ja polttoainesuodatin tulivat uusia (Mercedes-Benz osia). Lisäksi yleistarkastus, jäähdytysnesteen pakkaskestävyysmittaus (-40 C) ja päästömittaus.

Taas pääsee toivottavasti vähän matkaa. :)
Avatar
Jone_T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Pe 13.11.2009 15:16
Paikkakunta: Joki

Viesti Kirjoittaja Jone_T »

Mitähän B-huolto mahtaa sisältää? Valtuutetulla hinta tuntuu olevan 400egee. Auton edellinen huolto on ollut C-huolto. Mittarissa noin 200tkm ja autona 320cdi -05.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jone_T kirjoitti:Mitähän B-huolto mahtaa sisältää? Valtuutetulla hinta tuntuu olevan 400egee. Auton edellinen huolto on ollut C-huolto. Mittarissa noin 200tkm ja autona 320cdi -05.
No tehtävät työthän riippuvat siitä, mitä auton mukaan sille tarvii tehdä tai mitä lopulta tehdään. Ajotietokoneen huoltovalikosta pääsee käsiksi tarvittaviin huoltokohteisiin. Ohjeet tähän löytyvät haulla foorumilta.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mitä muuten huoltonäytön tulisi näyttää resetoinnin jälkeen matkaksi/ajaksi seuraavaan huoltoon?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Käsittääkseni oletusarvoa voi muuttaa starilla. Siis mitä se autossasi näyttää? 15tkm, 20tkm vai 25tkm. 211 maleissa tuo lienee on 25tkm tehtaan jäljiltä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itse en saanut lisämatkaa kuin 15000 km tai 2v. Saisi se huoltoväli vähän pidempi kai olla Mobil 1 ESP:n kanssa? Eli Starin omistaja pitäisi siis löytää, joka muuttaisi tuota?

Eihän tiheästä öljynvaihtovälistä hirveää haittaa ole, mutta totuin edellisessä autossa 30000 km vaihtoväliin ja kilsoja on tullut 1000km/vko -tahdilla.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Eli homma menee näin: Jos huoltonäytön nollaa ajotietokoneen kautta, saa ajoaikaa 15000 km ja jos sen nollaa Starilla, saa 20000 km.

Kiitokset Malliautolle Kangasalle erinomaisesta palvelusta! Nyt pääsee 20000 nykyisillä öljyillä. :)
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Hejsan, mulla 9/2006 farkku, siis ei facelitf. Myyjä nollasi huollon luovutuksessa ratista ja 20 Tkm tuli huoltoväliksi. Onko softassa jotain erikoisuutta?
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pekka Kaleva kirjoitti:Hejsan, mulla 9/2006 farkku, siis ei facelitf. Myyjä nollasi huollon luovutuksessa ratista ja 20 Tkm tuli huoltoväliksi. Onko softassa jotain erikoisuutta?
Minusta sen öljyn laadun saa annettua ratistakin nollatessa jolloin tulee sen mukaan lyhyempi tai pidempi vaihtoväli. En kyllä itse ole rattinappuloista huoltokuittausta tehnyt.
Avatar
piisptom
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 13.09.2009 14:05

takuu säilyy

Viesti Kirjoittaja piisptom »

K70 kirjoitti:Eikö autossasi ole Mobilo life? Käsittääkseni se katkeaa, jos käyttää muualla, kuin valtuutetulla huollossa.

C-huollon hinta selviää itsellekin, kun vien 125tkm C-huoltoon elokuun puolenvälin huitteilla.
Teetän tosin lisäksi laatikon öljynvaihdon samalla.

Ei VEHOkaan voi EU:lle mitään. On laitonta kiristää käyttämään heidän kalliita palveluja millään verukkeella.
Eli, kyllä mobilo pitäisi pysyä voimassa. Kannattaa tarkistaa viranomaisilta. Itsellä kohta c-huolto edessä(E200CDI -06)
ns. MB merkkihuollot/korjaukset olen lopettanut riiston takija. Esim työ joka vie n. 1h (taka-akselinpuslat), merkkikorjaamolla sanoivat työn hinnaksi 700e. Olin ratketa naurusta ja tein itse. Meni tosin 2h ja kädet likaantu, mutta 350e/h:) niin kädet viitsi pestä.

Onneksi nämä nykyautot ovat huomattavasti helpompia korjata, mekaaniset ja sähköiset viat.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

W211 C-huolto

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

raitis ilma suodatin on siinä pikku akun ylä puolella ja helppo vaihtaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Mitenköhän valtuutettu huoltoliike (ei veho) suhtautuu siiheen, että jos viet auton huoltoon ja viet varaosat ja öljyt ite sinne. Kuittaavatko huoltokirjan? Pysyykö esim. goodwill voimassa. Oli huollossa aika suolanen hinta tuolle öljylle kun velotti hieman yli 22€ / litra. Shell helix ultra. Varaosatkin meni ihan ovh:n mukaan ja vittuilut tuli kaupan päälle kun yritti tingata. Tämä siis Hämeenlinnassa. Meinasin, että jos alottas ite vittuilun liikettä kohtaan elikkä vie kaikki tarvikkeet mukana kun vie auton huoltoon.

Meinaan, että aika helppo tuon w211 kanssa kun pääsee ratin napeilla huoltovalikkoon ja sieltä näkee ne huoltokohteet.

Meinasin, että jos alkais tilaan varaosat ulkomailta ja öljyt hakis tuosta jostakin tavaratalosta. Tavaroitten tilauksessakin niin esim. suodattimia tilais jokaista vaikka kolme kappaletta. On muuten hivenen (aika paljonkin) halvempia saksassa tai britteissä kuin suomessa.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

itsellä tehtiin viimeksi mm. tuo service 14 veholla kun ajotietokone sitä pyysi. lähinnä siinä oli kaikkia tarkistuksia. valot, pyyhkijät, äänimerkki...(sanoin että mitään ei sitten kysymättä vaiheta, ettei tuu lisäkustannuksia (mielellään ainakin lisäävät pesunesteet ja vaihtavat sulat)...ymmärsivät :) ) sbc-jarruyksikölle tekivät jonkinnäköisen tarkastuksen ja katsoivat että se on ok...jarrunesteen vaihto ei tuohon kuulunut, tilasinkin sen erikseen kun huoltokirjassa ei ollut merkintää milloin vaihdettu.
Audi Q7

Ex: E-mersuja
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

tarkastin vielä kuiteista niin sbc hydrauliyksikön tarkastuksen lisäksi ei ollut muuta jarruihin liittyvää kun jarrunesteen määrän tarkastus ja jarrupalojen kuluneisuuden tarkastus (eli pääosin aika "turha" huolto, vähemmänkin autojen kanssa säätänyt pystyy tekee ite). jarrunesteen vaihto oli kehä veho lommilassa luokkaa 115e + 1L jarruneste 27,50...varmaan monessa muussa paikassa saa tuon halvemmalla. tuskin ensi kerralla vien meseä sinne! :)
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Vastaa Viestiin