E320 cdi w211 huolto c

Missä kannattaa Mersu huollattaa
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

PaHa kirjoitti:
PEPI kirjoitti:Mitenköhän valtuutettu huoltoliike (ei veho) suhtautuu siiheen, että jos viet auton huoltoon ja viet varaosat ja öljyt ite sinne. Kuittaavatko huoltokirjan? Pysyykö esim. goodwill voimassa. Oli huollossa aika suolanen hinta tuolle öljylle kun velotti hieman yli 22€ / litra. Shell helix ultra. Varaosatkin meni ihan ovh:n mukaan ja vittuilut tuli kaupan päälle kun yritti tingata. Tämä siis Hämeenlinnassa. Meinasin, että jos alottas ite vittuilun liikettä kohtaan elikkä vie kaikki tarvikkeet mukana kun vie auton huoltoon.

Meinaan, että aika helppo tuon w211 kanssa kun pääsee ratin napeilla huoltovalikkoon ja sieltä näkee ne huoltokohteet.

Meinasin, että jos alkais tilaan varaosat ulkomailta ja öljyt hakis tuosta jostakin tavaratalosta. Tavaroitten tilauksessakin niin esim. suodattimia tilais jokaista vaikka kolme kappaletta. On muuten hivenen (aika paljonkin) halvempia saksassa tai britteissä kuin suomessa.
Tääläpäin ainakin saa viedä omat moottoriöljyt, ei se tietenkään mikään suositus ole! :lol: Suodattimet varmaankin pitää olla heidän/mersun omat, luulisin. Mitään goodwilliä täälläpäin ei ole muutenkaan "voimassa", ja listahinnoilla mennään.

Onko noissa suodattimissa ja huolto-osissa todella niin paljon hinta eroa että kannattaa ulkomailta tilata, ja laatu?

Osaako näihin kukaan kertoa mitä sisältävät (suomeksi ja suomessa)?
Service 1 eli lisätyöt: exh. -gas analysis ja general inspection, ja Service 14 ?
Tuohon minun autooni w211 e320 cdi -06 facelift niin moottorinilmansuodatin täällä 70.00€ alkuperäinen ja britteissä 42,00€ alkuperäiinen.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

tuolta löytyy ainakin
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... world.html

vähän tosin hinnat nousseet tuosta..just tais toissapäivänä kolahtaa postiluukusta uusin Driver's World
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

PEPI kirjoitti: Tuohon minun autooni w211 e320 cdi -06 facelift niin moottorinilmansuodatin täällä 70.00€ alkuperäinen ja britteissä 42,00€ alkuperäiinen.
Ja KL-varaosista alkuperäinen Mann-filter 35euroa...
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

RikuK kirjoitti:
PEPI kirjoitti: Tuohon minun autooni w211 e320 cdi -06 facelift niin moottorinilmansuodatin täällä 70.00€ alkuperäinen ja britteissä 42,00€ alkuperäiinen.
Ja KL-varaosista alkuperäinen Mann-filter 35euroa...
Ookko kahtonnu suodattimen vai suodattimien hinnan? Tässä V6 moottorissa on ilmansuodattimet molemmin puolin moottoria elikkä kaksi kappaletta samoin kuin ilmamassamittareitakin.

Niin ja tulee mersun laatikossa? Nyt oli puhetta alkuperäisvaraosisa.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

PEPI kirjoitti: Ookko kahtonnu suodattimen vai suodattimien hinnan? Tässä V6 moottorissa on ilmansuodattimet molemmin puolin moottoria elikkä kaksi kappaletta samoin kuin ilmamassamittareitakin.

Niin ja tulee mersun laatikossa? Nyt oli puhetta alkuperäisvaraosisa.
Muutama viikko sitten vaihdoin ko. osat ja paketissa 2kpl suodattimia. No ei ollut MB:n pahvilaatikossa, mutta Mann-filter on Mercedeksen alkuperäinen tai vähintään alkuperäislaatuinen varaosa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

PaHa kirjoitti:
villeeino kirjoitti:tuolta löytyy ainakin
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... world.html

vähän tosin hinnat nousseet tuosta..just tais toissapäivänä kolahtaa postiluukusta uusin Driver's World
Sama lehti tuli myös. Sieltä löysinkin nuo aijemmin kirjoittamani huollot.

Lähinnä kiinnostaisi mitä tuo Service 14 -huolto pitää sisällään(toki muutkin).
Sehän on se huolto ilman jarrunesteiden vaihtoa, mutta mitä sisältää. Huoltovihkoni kun on saksaksi ja kukaan ei ilmeisesti ehdi esim. valokuvata sitä sivua suomenkielisestä huoltovihkostaan?
Ei siinä huoltovihossakaan sanota mitä se sisältää. On vaan pieni ja iso sbc huolto.
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

PaHa kirjoitti:
villeeino kirjoitti:tuolta löytyy ainakin
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... world.html

vähän tosin hinnat nousseet tuosta..just tais toissapäivänä kolahtaa postiluukusta uusin Driver's World
Sama lehti tuli myös. Sieltä löysinkin nuo aijemmin kirjoittamani huollot.

Lähinnä kiinnostaisi mitä tuo Service 14 -huolto pitää sisällään(toki muutkin).
Sehän on se huolto ilman jarrunesteiden vaihtoa, mutta mitä sisältää. Huoltovihkoni kun on saksaksi ja kukaan ei ilmeisesti ehdi esim. valokuvata sitä sivua suomenkielisestä huoltovihkostaan?
tuossa edellisellä sivulla on vastaus tuohon service 14- huoltoon. pääpiirteittäin...
Audi Q7

Ex: E-mersuja
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

[/quote] Ei siinä huoltovihossakaan sanota mitä se sisältää. On vaan pieni ja iso sbc huolto.[/quote]

kyllä ainakin minun huoltokirjassa on nuo kohdat vähän tarkemmin selostettu kuin "pieni tai iso sbc-huolto"
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

villeeino kirjoitti:
Ei siinä huoltovihossakaan sanota mitä se sisältää. On vaan pieni ja iso sbc huolto.[/quote]

kyllä ainakin minun huoltokirjassa on nuo kohdat vähän tarkemmin selostettu kuin "pieni tai iso sbc-huolto"[/quote]

Niinpä se olikin. Muistelin tosiaan tuossa aiemmin tuota drivers club lehteä. :oops:
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Tässäpä ois service 14 sanasta sanaan huoltovihosta kopsattuna.

Moottoritila:

Nestemäärän tarkastus ja korjaus oikeaksi

Jarrujärjestelmä
Lasinpesin (sis. lasinpesutiiviste kesä/talvi)
Konepellin lukon ja tuulihaan herkkäliikeisyyden tarkastus (vaihda osat jos pieninkin vika)

Auton sisätila

Toiminnan tarkastus:

-Äänimerkki,kaukovalovilkku,merkkivalot,katkaisimien valaistus ja sisävalot
-Akustinen varoitusjärjestelmä
-Lasinpyyhkimet,lasinpesin,valonpesimet
-Sensotronic Brake Control (SBC) - järjestelmän tarkastus
-Mittariston huoltonäytön nollaus

Pyörät ja jarrut:

- Rengaspaineiden korjaus oikeaksi

Auton etu- ja takaosa:

-Pyyhinsulkien tarkastus(tarvittaessa vaihto erikseen laskuttaen)

Tavaratila:

-Tavaratilan valon tarkastus

Kannattaako noista tarkastuksista(valohoidosta) sitten maksaa on jokaisen oma asia. Eihän tuossa oikeasti ole mitään muuta kuin tuo SBC- jarrujärjestelmän tarkistus mitä ei ehkä itse voi tehdä.
[/b]
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Talotaikuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja Talotaikuri »

Voiko joku tarkistaa mitä kuuluu w211 c-huolto ja service 15? Ei tuo saksa oikein taivu. Service 13 kuitenkin ilmeisesti öljyt ja suodatin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Talotaikuri kirjoitti:Voiko joku tarkistaa mitä kuuluu w211 c-huolto ja service 15? Ei tuo saksa oikein taivu. Service 13 kuitenkin ilmeisesti öljyt ja suodatin.
13 on siis moottorin ölyt ja suodatin. 15 on se pitkä lista erilaisia tarkastuksia, varmaan foorumille postattu muutamaan otteeseen aiemmin.
Talotaikuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja Talotaikuri »

DBFI kirjoitti:
Talotaikuri kirjoitti:Voiko joku tarkistaa mitä kuuluu w211 c-huolto ja service 15? Ei tuo saksa oikein taivu. Service 13 kuitenkin ilmeisesti öljyt ja suodatin.
13 on siis moottorin ölyt ja suodatin. 15 on se pitkä lista erilaisia tarkastuksia, varmaan foorumille postattu muutamaan otteeseen aiemmin.
Näkyki tuossa ylhäällä olevan englanniksi. Onkos tuossa nyt jotain ihmeellistä muuta kuin enempi ja vähempi "tyhjänpäiväsiä" tarkastuksia?
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Jos itse tekee niin maalaisjärki mukaan. Kyllähän tuo tietsikka ilmoittelee noita kohteita kilometrien mukaan. Huollothan voi vielä täsmätä *:rilla. Jarrunesteet voi ns. ruksata vaikka jälkikäteen jos vaihdosta vähän aikaa yms (jarruremppa). Ilmanputsarin vaihtoikä on aika pitkä tuon mukaan, mutta itse olen vaihtanut useammin. (vaihto taisi olla 120Tkm välein) Ekan kerran omani oli huollossa ns. valtuutetulla, mutta luottamuksen kasvettua ja maksullisen huollon pintapuollisuuden huomattua olen tehnyt itse niin paljon kun pystyy.

Mikäli on paikka, niin harrastuksen piikkiin menee suositellusti. A-huollosta laskin kustannuksia n.70 eur (sis. öljyt,ö-suti,naftasuodin, poislukien ilmasuodin koska oli ok, vain pintapölyt paineilmalla pois, jarrut oli jo katsottu) Vkl aamusta tein kun muut nukkui. Word-tekstin kokosin kuvineen ja mikäli kiinnostaa niin yvllä :wink:
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Talotaikuri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja Talotaikuri »

CustomMB kirjoitti:
Talotaikuri kirjoitti:Näkyki tuossa ylhäällä olevan englanniksi.
En ota vastuuta oikeellisuudesta, englanninkielisiltä nettisivuilta tuo service15 listani. Jos joku viitsisi tarkistaa suomenkielisestä kirjastaan.. :wtf:
Toivottavasti joku viitsii..
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Ei jaksanut lukea kaikkea tekstiä. Sorry...kuinka paljon on oikea määrä lisätä öljyä? Auton oma mittari näytti nyt 6,7L
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Qtamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 12.06.2011 10:09

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja Qtamo »

Hyvä ja asiapitoinen ketju.
Mullekin oli edellisistä paljon apua, vielä näyttäs itsellä (S211 E320) että special work service 10. Mitähän siinä mahtaa olla? Ja mitä sisältyy service 6 ja 7? Huoltokirjasta löytyy"Bremsflussigkeit", joka on tehty noin 30tkm välein ja olis taas ajankohtainen. Kuka tietää mikä se on?
Oma c-huolto näyttäs tältä service 2,3,5,6,7,13,14 ja speciaalina 1 ja 10. Huh hellettä (ja rahanmenoa..?)
Harmillisesti ei toimi just nyt tuo aiempi linkki ylempänä, se on kyllä jossain tulostettuna.

Tuolta http://www.mese.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; -foorumilta löytyi tietoa, että tuo 10 olisi tulppien vaihto? Kilometrit ei täyty, vuodet kylläkin. Kannattaako vaihtaa? V6-moottoreihin se yleensä maksaa hunajaa? Ja onko tuo 6 sitten jarrunesteet ilmeisesti. 7 jonkun tulkinnan mukaan kattoluukun testailu ja voitelu.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Qtamo kirjoitti:"Bremsflussigkeit"
Jarruneste.
Qtamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 12.06.2011 10:09

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja Qtamo »

Onko zundkerzenit (umlautilla) sytystulppia? Huoltokirja näyttäis, että vaihdettu ed. huollossa, mutta tietsikkä näyttää,että pitäsi vaihtaa?
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Qtamo kirjoitti:Onko zundkerzenit (umlautilla) sytystulppia?
On.
Qtamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 12.06.2011 10:09

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja Qtamo »

Kiitos Rikuk:lle. Edelleen vähän hämmentää, että miksi ajotietokone pyytää niitä vaihtamaan, jos on vaihdettu alle 20 tkm sitten. Onko jäänyt vain kuittaamatta? Miten huollon kuittaus muuten toimii, pitääkö kaikki servicet kuitata erikseen?
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edelleen vähän hämmentää, että miksi ajotietokone pyytää niitä vaihtamaan, jos on vaihdettu alle 20 tkm sitten. Onko jäänyt vain kuittaamatta? Miten huollon kuittaus muuten toimii, pitääkö kaikki servicet kuitata erikseen?
Tässä on asian ydin.
Valtaosassa näitä autoja huollot pitäisi tehdä tarkistaen huoltokirjasta mitä on milloinkin tehty ja jätetty tekemättä eikä niin että tehdään sen mukaan mitä assyst pyytää koska kuittaukset on kuitenkin todennäköisesti tehty jossain vaiheessa väärin.
Auto EI tiedä huollon tarvetta ellei huoltoja ole kuitattu oikein.

Se on eri juttu jos auto on ollut omassa käytössä esim. muutaman vuoden ja 100tkm ja on itse pitänyt huolta siitä että kuittaukset on tehty kuten pitää...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:
Edelleen vähän hämmentää, että miksi ajotietokone pyytää niitä vaihtamaan, jos on vaihdettu alle 20 tkm sitten. Onko jäänyt vain kuittaamatta? Miten huollon kuittaus muuten toimii, pitääkö kaikki servicet kuitata erikseen?
Tässä on asian ydin.
Valtaosassa näitä autoja huollot pitäisi tehdä tarkistaen huoltokirjasta mitä on milloinkin tehty ja jätetty tekemättä eikä niin että tehdään sen mukaan mitä assyst pyytää koska kuittaukset on kuitenkin todennäköisesti tehty jossain vaiheessa väärin.
Auto EI tiedä huollon tarvetta ellei huoltoja ole kuitattu oikein.

Se on eri juttu jos auto on ollut omassa käytössä esim. muutaman vuoden ja 100tkm ja on itse pitänyt huolta siitä että kuittaukset on tehty kuten pitää...
Ja kun homma käytetyn auton niin ei ole ollenkaan liika varmistelua huoltaa se vaikka assyt ja huolto kirja näyttäisi mitä (monissa apikoissa kirjoihin ruksitan vaikka mitä ja assyt kuittailaan miten sattuu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E320 cdi w211 huolto c

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ja kun homma käytetyn auton niin ei ole ollenkaan liika varmistelua huoltaa se vaikka assyt ja huolto kirja näyttäisi mitä (monissa apikoissa kirjoihin ruksitan vaikka mitä ja assyt kuittailaan miten sattuu)
Kyllä, on asiallista suositella täydellistä huoltoa autolle niille jotka tuovat hankkimansa käytetyn mersun ensimmäistä kertaa omistusaikanaan huoltoon ellei huoltokirjassa ole todella varmat merkinnät aiemmista huolloista - ja esim. vaihteistoöljyn osalta erikseen kirjoitettu merkintä tai kuitti siitä että huolto on tehty huuhtelemalla.
Huoltokirjaan on saatettu merkkailla rasteja tietämättä mitä mikäkin tarkoittaa, kuten täällä on kyselty:
Onko zundkerzenit (umlautilla) sytystulppia?
Huoltokirjasta löytyy"Bremsflussigkeit", joka on tehty noin 30tkm välein ja olis taas ajankohtainen. Kuka tietää mikä se on?
Kaikilla korjaamoillakaan ei noita tiedetä, eikä välitetä ottaa selvää.

Autolla on mukavampi lähteä keräämään kilometrejä kun tietää että huolto on tehty perusteellisesti ja kaikki öljyt, suodattimet ja nesteet uutta.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin