400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Moi,

missä kannattaisi vaihdattaa S400CDI jakoketju Etelä-Suomen alueella?

Eli mistä löytyisi korjaamo, vaikka pienempikin, kunhan vain on homman ennenkin tehnyt ja osaa. Työhän siinä kaiketi suurin kustannus, kun joutuu etustaa purkamaan.

Hyvästä vinkistä kiittäen

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avatar
harripuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.08.2009 14:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Viesti Kirjoittaja harripuu »

JariTre kirjoitti:Moi,

missä kannattaisi vaihdattaa S400CDI jakoketju Etelä-Suomen alueella?

Eli mistä löytyisi korjaamo, vaikka pienempikin, kunhan vain on homman ennenkin tehnyt ja osaa. Työhän siinä kaiketi suurin kustannus, kun joutuu etustaa purkamaan.

Hyvästä vinkistä kiittäen

Jari
Moi,

Laitoin sulle YV:n asiasta, jossa tarkempaa tietoa.

Muillekin tiedoksi, tämän homman puitteissa ja muissakin kannattaa ottaa yhteyttä Rollen Tähtihuolto / Heino Motors. Kokemusta löytyy ketjun vaihdosta.

http://www.heinomotors.com

Harri
E 400 CDI
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 375
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Moro!

Saattaa olla itselläkin jossain vaiheessa kyseinen remontti edessä, eli osaavatko/onko välineet ketjun uittamiseen vai purkavatko lähes koko autonkeulan?
Toimenpiteiden hintaero kun on ilmeisesti jotain 1500€ luokkaa.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
harripuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.08.2009 14:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harripuu »

Moi,

Purkamallahan se omassakin tehtiin. Merkkihuollossakin näin on ilmeisesti tehty. Työn osuus on iso.

Jos tosiaankin jollakulla on erikoistyökalu OM628 / 400 CDI -ketjun vaihtoon niin kannattaa kertoa vaikka tähän perään. Olisi varmasti hyödyllistä tietoa niille, jotka asian kanssa joutuvat pähkäilemään.

Jokuhan taisi kirjoitella aiheeseen liittyen täällä foorumeillä, että Hartikainen / Joensuu olisi 400 eurolla työn tehnyt. Sinne kannattaa varmaan ensiksi soittaa ja kysyä miten onnistuu.

Tässä keskustelussa (e400 cdi jakoketju) oli mainittu erikoistyökalusta ja edullisesta hinnasta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=588747

Harri
E 400 CDI
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Kertokaa aikanaan työn kustannuksista. Kiinnostaisi tietää hieman suuntia...
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Hinta omassa oli NOIN 800€ työt + NOIN 800€ kaikki hilut, luistit ym, tais olla viel vesipumppukin tossa hinnassa.
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve!

Mikä liike teki tuolla 800+800 eur hinnalla?

Useimmissa paikoissa puhutaan 2500-3000 eur hinnoista.

Ja homma on edessä aina 125000 km välein.

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Teijon korjaamo Ihode, sijaitsee Satakunnassa.

Teijon Korjaamo Ky
Käyntiosoite Karjasilta 21
27320 IHODE
Puhelin (02) 823 6196
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

onko tosiaan niin että omistan mersun joka on tehnyt sellasen riisseli koneen että siihen saa vaihtaa kettinkiä lähes yhtä usein ku äiti muorin toyotaan kumilenkkiä!? :shock: jotenki kuulostaa järjettömältä! mulla -01 s 400cdi mittarissa 290tkm.ei ole kyllä tullut edes mieleen alkaa kettinkiä siihen vaihtamaan vaikka näistä olen kyllä täällä lukenut...en kyllä ole mitään oireitakaan huomannut mitä täällä on löysän ketjun kerrottu tekevän.
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

terokoo kirjoitti:onko tosiaan niin että omistan mersun joka on tehnyt sellasen riisseli koneen että siihen saa vaihtaa kettinkiä lähes yhtä usein ku äiti muorin toyotaan kumilenkkiä!? :shock: jotenki kuulostaa järjettömältä! mulla -01 s 400cdi mittarissa 290tkm.ei ole kyllä tullut edes mieleen alkaa kettinkiä siihen vaihtamaan vaikka näistä olen kyllä täällä lukenut...en kyllä ole mitään oireitakaan huomannut mitä täällä on löysän ketjun kerrottu tekevän.
Mullekin tämä asia on uusi ja aika erikoinen noin niin kuin yleensä totutun Mersu-filosofian kannalta...
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Ja noista hinnoista vielä: kaveri käytti Veholla E-sarjan 320 CDI:ää. Tarkoitus oli vaihtaa etutukivarret. Hinta olisi ollut osineen työnjohtajan arvion mukaan noin 800 euroa.

Kaveri alkoi hieman katsella lompakkoaan ja päätti soittaa Rollen Tähtihuoltoon. Siellä sama homma hoitui aika tasan 400 eurolla töineen, osineen.
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Ihmeelliseltä se tuntuu, mutta kun nyt olen soitellut korjaamoihin, jotka näitä tekevät, niin vastaus oli että

125000 km jälkeen ketju on AINA jo yhden lenkin verran venynyt.

Lenkkejä on kuulemma 186 kpl ellen ihan väärin muista eli melkein 2 metriä pitkä ketju. Ketju on melkein 2 kertaa niin pitkä kuin 200CDI:ssä.

2003-mallista eteenpäin on tasapainoakselin osalta rakennettu hyppäämissuoja. Ja 2003 mallisessa ei tarvitse ihan niin paljon purkaa nokkaa kun ketju vaihdetaan: etulamput voi jättää paikalleen.

Lisäksi kuulemma vaihdon yhteydessä tulee eteen muutakin vaihdettavaa. Mikä tietenkin on järkevää kun paikat on kerran auki ja siten helppo uusia osia.

Lisäksi kuulin korjaamoilta että tämä koskee vain V8-dieseliä, pienempiin koneisiin ei normaalisti juuri koskaan tarvitse ketjuja vaihdella ellei tosi paljon ole ajettu.

Työtuntiarviot menivät lähes joka paikassa yli 20 tuntia. Eli käytännössä muutamasta päivästä viikkoon riippuen miten osia saa.

Eikös muuten Mercedes ole luopunut tästä 4 litran V8-dieselistä? Ja suurin dieseli on kaiketi 350? Se on kai 3 litran V6-kone? Mutta kai siinäkin pitkä ketju?
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Avatar
harripuu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 19.08.2009 14:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harripuu »

Moi,

Tämä vuonna 2000 esitelty 4 litrainen moottori päivitettiin 2005. E -sarjaan moottori tuli 2003 ja silloin siihen tuli tosiaankin pieniä päivityksiä.

Vanha OM628 (eli tämä mihin näitä jakoketjuja vaihdetaan)
http://www.e211.de/Dieselmotoren/OM_628/om_628.html

Päivitetty versio OM629 (jakoketjuja ei tarvitse vaihdella)
http://www.e211.de/Dieselmotoren/OM_629/om_629.html

E -sarjassa ei enää tuota OM629 -moottoria ole enää mutta sitä löytyy vielä muista malleista (GL 450 cdi, S 450 cdi, M 450 cdi).

Harri
E 400 CDI
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

JariTre kirjoitti:Lisäksi kuulemma vaihdon yhteydessä tulee eteen muutakin vaihdettavaa. Mikä tietenkin on järkevää kun paikat on kerran auki ja siten helppo uusia osia.
Työtuntiarviot menivät lähes joka paikassa yli 20 tuntia. Eli käytännössä muutamasta päivästä viikkoon riippuen miten osia saa.
2 päivää menee jos on kaikki osat valmiina. Ja se on totta, että kannattaa vaihtaa muutakin kuin ketju, koska kone on jo auki.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

JariTre kirjoitti: Eikös muuten Mercedes ole luopunut tästä 4 litran V8-dieselistä? Ja suurin dieseli on kaiketi 350? Se on kai 3 litran V6-kone? Mutta kai siinäkin pitkä ketju?
Itselläni kiinnostaa myös tämä. Äkkiseltään ajatellen V8 4.0 ja V6 3.0 olisivat "samat" moottorit, ainoastaan toisest puuttuisi taaimmaiset sylinterit..
Joten mites ketjut venyy V6:ssa?
JR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 05.11.2003 22:35
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja JR »

Eipä v8 628/ 629 ja v6 642 ole sukua toisilleen. Hassua sinänsä koska monesti on niin ollut (102/103, 601-603, 112/113, 272/273)
aripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 05.04.2004 21:22

Hort Auto Tallinnassa

Viesti Kirjoittaja aripe »

rehellistä hyvää palvelua. Itse korjautin ilmastointi-laitteen vuodon, mutta varmaan kavereilta onnistuu muutkin korjaukset.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jospa näistä jolekkin jotain iloa
Kuva

Kuva
Pomppi josku hampaan jossain vanhemmisa malleissa puutu alemassa kuvassa näkyvä osa
NO:3 hyppimisen estin(skip protection)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
hojo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 22.12.2013 15:56
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Viesti Kirjoittaja hojo »

Tietääkö joku Etelä-Suomesta muita hyviä paikkoja vaihdattaa om628 jakoketju kuin jo ketjussa mainitut?
Autona siis w211 400CDI ja vaihtotarve pikanen :)
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1209
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

hojo kirjoitti:Tietääkö joku Etelä-Suomesta muita hyviä paikkoja vaihdattaa om628 jakoketju kuin jo ketjussa mainitut?
Autona siis w211 400CDI ja vaihtotarve pikanen :)
Jos Järvenpää on tarpeeksi etelä-suomea, niin täällä ainakin on vaihdettu ketjuja, ja se myös osataan;
http://www.app-autokorjaamo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eikä ole kalliimmasta päästä.

En tiedä onko erikoistyökalut v8:iin, mutta v6 kettinkejä ovat ainakin vaihdelleet useita...
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Ihode, Teijon korjaamo
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

..........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Viesti Kirjoittaja Tomp »

n. 2000€ sisältäen paljon osia. en muista tarkkaan. vesipumppu ym (mitä nyt kannatti samalla vaihtaa)
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

...........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: 400 CDI jakoketjun vaihtajaa, Hki / muu Etelä-Suomi?

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

hojo kirjoitti:Tietääkö joku Etelä-Suomesta muita hyviä paikkoja vaihdattaa om628 jakoketju kuin jo ketjussa mainitut?
Autona siis w211 400CDI ja vaihtotarve pikanen :)
Tuota suosittelen, siellä on mun mersut huollettu toistakymmentä vuotta:
https://www.ad-finland.com/autokorjaamo ... rjaamo-mba" onclick="window.open(this.href);return false;
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vastaa Viestiin