w202 alustaa
Re: w202 alustaa
Tuli vaihdettua meseen eibachin jouset, kiitos jollelle niistä nii tarttis saada viel nokkaa pikkasen matalemmalle niin ku mul on nyt edes 4 jousikumit ni kannattaaks mun suoraan laittaa vaan 1 etee vai kuin paljo tommone mahtaa vaikuttaa?
Re: w202 alustaa
4 jousikumi on 17 mm paksu eli jos vaihdat sinne 1 kumin joka on 5mm paksu niin keula laskee about 17-5 on yhtäkuin 12mm kertaa 2 eli 24mm.w202c180 kirjoitti:Tuli vaihdettua meseen eibachin jouset, kiitos jollelle niistä nii tarttis saada viel nokkaa pikkasen matalemmalle niin ku mul on nyt edes 4 jousikumit ni kannattaaks mun suoraan laittaa vaan 1 etee vai kuin paljo tommone mahtaa vaikuttaa?
Sähän nopeasti sait jouset alle
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
Joo laitan varmaa 1 jousikumit etee jos tulee liia matala ni sit tarvii vaihtaa taaksekki Juu ei sii kauaa menny ku o autonosturi ja hyvät puristimet
Re: w202 alustaa
Ei siitä liian matalaa tuu noilla ykkösen kumeilla millää mitalla. Itsekkin pelkäsin samaa, mutta kun jouset oli vaihdettu kumeineen, niin huomasin, että olishan se ehkä ihan hiukan enemmänki voinu laskea... Ja itsekkin tykkään ajaa autolla eli liian matala ei tulo kuuloonkaan minulla En tiedä onko omissa jousissani jotai vikaa, mutta taakse laitoin 3 kumit ja vanhoista ykkösen kumeista heitin lisäksi sinne väliin. Aikani ajeltua ja jousten tasaannuttua mersu näyttäisi olevan samalla korkeudella edestä ja takana, vaikka tietenkin asennusten jälkeen niin ei ollut. Noh parempi sekin kun keula pystyssäw202c180 kirjoitti:Joo laitan varmaa 1 jousikumit etee jos tulee liia matala ni sit tarvii vaihtaa taaksekki Juu ei sii kauaa menny ku o autonosturi ja hyvät puristimet
Re: w202 alustaa
Juu ei tullu liian matalaa, ihan sopivan korkunen tuli
Re: w202 alustaa
Kuinka paljon pitäisi H&R:n -60mm jousia laikata, jotta saisi laskettua vielä noin 1.5cm lisää? Kolme varttia?
Re: w202 alustaa
onko sulla mitkä kumit paikallaan? itsellä on nyt -60/-40 paikallaan ja aattelin kesäksi laittaa eteen ainakin 1 kumit ja taakse 2/3 kumit
jos ei madallu tarpeeksi niin pitää sitten itsekkin laikata
jos ei madallu tarpeeksi niin pitää sitten itsekkin laikata
autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
Re: w202 alustaa
Ykkösen kumit, edessä kaaresta vanteen keskiöön 325mm ja takaa 320mm. Edestä pitäisi hieman saada vielä alaspäin.
Re: w202 alustaa
mulla on edessä 315mm 2 kumilla ja takana 320mm 4 kumilla
autoja ei ole kuin kahdenlaisia! uusia mersuja ja vanhoja mersuja
Re: w202 alustaa
Osaako joku kertoa, miksi toinen puoli laski 1cm enemmän kuin toinen puoli, vaikka molemmista katkaistu saman verran rälläkällä?
Re: w202 alustaa
Ei oo varmaa asettunu viel kunnol.
Re: w202 alustaa
Leikkasin toisesta jousesta 1/3 kierrosta enemmän ja nyt ovat yhtä korkealla. Omituista kyllä
Re: w202 alustaa
Onko normaalia, ettei -40mm madallettua w202 saa ohjauskulmia säädettyä? Syönyt eturenkaiden sisäreunat melkein kankaille. Alla on h&r jouset ja iskarit -40mm. Kävi "suuntauksessa" ja tulivat laskuttamaan pelkästä tarkastuksesta, koska ei pysty säätämään. Kuulema auraukset suht kohdillaan, jotain 0,11 tms, takana enemmän. Camber pielessä kuulema, eikä pysty säätämään sitä. Eikös nyt pielessä oleva auraus syö enemmän sisäreunaa, kuin eturenkaiden camber? Mitään se ei hyödytä jos siihen vanhat esprit jouset lyö, yhtä matalat ne nekin on..
Re: w202 alustaa
-40mm ei pitäisi olla mitään ongelmia. Suuri osa rengasliikkeistä ja korjaamoista ei tosin osaa säätää autoa oikeasti hyväksi. Ollut muutamia keskusteluja foorumillakin aiheesta.
Itsellä yli 60mm madallusta ja edessä camberia 3,5 astetta sen johdosta,ei syö silti sisäreunoja häiritsevästi,hieman kuluu enemmän sieltä. Kaikkia asetuksia ei saanut tehdas arvoihin mutta se ei estä säätämästä niitä toimiviksi.
Ja sehän ei riitä että ovat suht kohdillaan,vaan ne pitää myös oikeasti olla. Camberin vaikutusta käsittääkseni voi vähentää säätämällä aurauksen tehtaan arvojen ylärajalle. Itsehän en ole rengas asentaja joten mutuilua vaan. osaava asentaja kyllä saa ne kuntoon.
Itsellä yli 60mm madallusta ja edessä camberia 3,5 astetta sen johdosta,ei syö silti sisäreunoja häiritsevästi,hieman kuluu enemmän sieltä. Kaikkia asetuksia ei saanut tehdas arvoihin mutta se ei estä säätämästä niitä toimiviksi.
Ja sehän ei riitä että ovat suht kohdillaan,vaan ne pitää myös oikeasti olla. Camberin vaikutusta käsittääkseni voi vähentää säätämällä aurauksen tehtaan arvojen ylärajalle. Itsehän en ole rengas asentaja joten mutuilua vaan. osaava asentaja kyllä saa ne kuntoon.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
Omassa entisessa 202:ssa oli H&R -40mm alustasarja ja renkaat kuluivat suht tasaisesti.
Kaksi kesää ajelin ja lähemmäs 30tkm.
Kaikki rengasliikkeet ei pysty mersun kulmia säätämään jostain syystä,ainakaan kohdalleen.
Riippuen varmaan mittalaitteista.
Luulisin että johtuu tuosta suuresta eturenkaan kääntyvyydestä.
Ainakin laitteet millä itse aikoinaan kulmia säätelin olisivat ottaneet puskuriin kiinni eturenkaita kääntäessä.
Kannattaa säätö aikaa tilatesa kysyä että onnistuuko mersun kulmien säätö.
Kaksi kesää ajelin ja lähemmäs 30tkm.
Kaikki rengasliikkeet ei pysty mersun kulmia säätämään jostain syystä,ainakaan kohdalleen.
Riippuen varmaan mittalaitteista.
Luulisin että johtuu tuosta suuresta eturenkaan kääntyvyydestä.
Ainakin laitteet millä itse aikoinaan kulmia säätelin olisivat ottaneet puskuriin kiinni eturenkaita kääntäessä.
Kannattaa säätö aikaa tilatesa kysyä että onnistuuko mersun kulmien säätö.
MB S211
Kawasaki Z1000
Kawasaki Z1000
Re: w202 alustaa
Cambereita saa vähän parannettua epäkeskopulteilla, enemmän saa säädettyä jos hommaa epäkeskopuslat amerikasta.jjasse kirjoitti:Onko normaalia, ettei -40mm madallettua w202 saa ohjauskulmia säädettyä? Syönyt eturenkaiden sisäreunat melkein kankaille. Alla on h&r jouset ja iskarit -40mm. Kävi "suuntauksessa" ja tulivat laskuttamaan pelkästä tarkastuksesta, koska ei pysty säätämään. Kuulema auraukset suht kohdillaan, jotain 0,11 tms, takana enemmän. Camber pielessä kuulema, eikä pysty säätämään sitä. Eikös nyt pielessä oleva auraus syö enemmän sisäreunaa, kuin eturenkaiden camber? Mitään se ei hyödytä jos siihen vanhat esprit jouset lyö, yhtä matalat ne nekin on..
Ei toimi ainakaan mersussa se liiallisen camberin korjaaminen aurausta lisäämällä, tulee vaan uraohjus ja alkaa eturenkaatkin kulua silmissä.
Jos syö reippaasti sisäreunoja edestä niin aurausta on liian vähän tai sitten välystä jonka takia menee harituksen puolelle ajossa.. Camberia saa olla paljon että alkaa syödä renkaita sisäreunasta.
Laitappas suuntauslappua näkyville
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
hellou,
Eli c180 esprittii pitäs saada vähän alemmas. Pari vaihtoehtoo ois tällä hetkellä mielessä elikkäs h&r cup kitti 60/40 tai 40/40 ja sitte just äsken löysin tuollasen --> http://luiginpaja.fi/E017005_SFI/ekauppa/pQM01_34509/" onclick="window.open(this.href);return false;. Tekeeköhän tummosilla mitää?
H&r sarjoista mietityttää kumpi noista ois parempi. Haluisin saaha keulan takapäätä hieman alemmas, mutta rengas koko tällä hetkellä 225/45 17 et37, mahtuukohan pyörii edessä tuolla 60/40 sarjalla?
Eli c180 esprittii pitäs saada vähän alemmas. Pari vaihtoehtoo ois tällä hetkellä mielessä elikkäs h&r cup kitti 60/40 tai 40/40 ja sitte just äsken löysin tuollasen --> http://luiginpaja.fi/E017005_SFI/ekauppa/pQM01_34509/" onclick="window.open(this.href);return false;. Tekeeköhän tummosilla mitää?
H&r sarjoista mietityttää kumpi noista ois parempi. Haluisin saaha keulan takapäätä hieman alemmas, mutta rengas koko tällä hetkellä 225/45 17 et37, mahtuukohan pyörii edessä tuolla 60/40 sarjalla?
Re: w202 alustaa
Yks vaihtoehto ois vielä --> http://www.modificars.fi/tuotteet/merce ... -Benz-W202" onclick="window.open(this.href);return false;.
Jenkkifoorumeilla ainakin aika hyvää palautetta saanu tuo vogtland.
Vielä on mielessä käyny semmonenkin, että ostas vaa alkuun noi vogtlandin jouset ~150e(ebay) ja ajelis espritin vakio iskareilla. Sittenku iskarit sanoo ittensä irti nii vaihtas esim. bilsteineihin.
Jenkkifoorumeilla ainakin aika hyvää palautetta saanu tuo vogtland.
Vielä on mielessä käyny semmonenkin, että ostas vaa alkuun noi vogtlandin jouset ~150e(ebay) ja ajelis espritin vakio iskareilla. Sittenku iskarit sanoo ittensä irti nii vaihtas esim. bilsteineihin.
Re: w202 alustaa
Tuli itelle laitettua Ta-technixin 60-45 sarja jossa on iskarit ja jouset. Vaikka monet sanoo että tulee ihan paska ajaa niin minusta kyyti ei muuttunut mitenkään. Melkeimpä yhtä löysä kuin vakio alustalla, eli jäykempikin saisi olla. Pohjaanlyönti kumeista otin heti 2 nyppyä pois ja edestä sai heti ottaa puolikiekkaa jousesta pois ettei auto keuli.
Nyt kun jousia on laikattu vähän enemmän niin vasta nyt isoissa töyssyissä tuntuu vähän se madallus.
Ite ainaki sanon että aivan 5/5 sarja hintaan nähden, ei mitään moitittavaa.
Nyt kun jousia on laikattu vähän enemmän niin vasta nyt isoissa töyssyissä tuntuu vähän se madallus.
Ite ainaki sanon että aivan 5/5 sarja hintaan nähden, ei mitään moitittavaa.
Re: w202 alustaa
Mahtaakohan mistään löytyä 30/30mm jousisarjoja. Pelottaa vähän että 10" leveet ei mahdu takana pyörimään 40mm madalluksen kanssa.
-96 W202 M111
Re: w202 alustaa
Mahtuu ne 20-35et:llä ihan hyvin.Elzux kirjoitti:Mahtaakohan mistään löytyä 30/30mm jousisarjoja. Pelottaa vähän että 10" leveet ei mahdu takana pyörimään 40mm madalluksen kanssa.
Re: w202 alustaa
Tuli lyötyä tuossa elegancen vakio alustan kanssa 8.5x17" & 10x17" Brock b4 alle, ja keulimaanhan se jäi aika perkeleesti. Laskua tarvis eteen n. 60mm Miten tuota sais havalla madallettua. Säätöalusta olis kyllä jees, mutta ei taida kauheasti muita löytyä kuin kura-technixiltä. Onko kellään kokemusta pelkkien madallusjousien kanssa noista elegancen iskareista?
Ehdotuksia ja vinkkejä vain tulemaan!
Ehdotuksia ja vinkkejä vain tulemaan!
-96 W202 M111
Re: w202 alustaa
Tere, alatukivarsi remppa mennossa ja jousen joutu irrottaa niin tuli mieleen, että samallahan tota vakio esprit alustaa laskis hieman. Eli mites paljo mahtaa tippuu jos eestä ottaa yhen kiekan jousista pois? Nykysillä jousilla kaaresta napaan noin 33,5cm
Re: w202 alustaa
Nonii nyt remontti tehty. Alkuun otin vaan puol kierrosta eikä tippunu juuri ollenkaan. 1 kierros nyt otettu ja kaaresta napaan 31cm.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w202 alustaa
http://www.ebay.co.uk/itm/Koni-Mercedes ... RTM1793693" onclick="window.open(this.href);return false;
Lueskelin että jollain löyty kyseiset iskarit, oliko pohjaanlyöntikumeissa vikaa? Tartteis saada alustaa jäykemmäksi että vois keulasta puottaa vielä sentin kaks ilman että raapii kaariin pienissäkin töyssyissä. ta technics ei anna tehdä kyseistä toimenpidettä
Lueskelin että jollain löyty kyseiset iskarit, oliko pohjaanlyöntikumeissa vikaa? Tartteis saada alustaa jäykemmäksi että vois keulasta puottaa vielä sentin kaks ilman että raapii kaariin pienissäkin töyssyissä. ta technics ei anna tehdä kyseistä toimenpidettä
Re: w202 alustaa
Sanokaas jotkut hyvät etujouset s202 mersuun. Eibach pro kit setissä on takajouset hyvät mutta etujouset liian lyhyet.
Hr, sportin vakiot, c36 vai c43 amg jouset?
Hr, sportin vakiot, c36 vai c43 amg jouset?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w202 alustaa
Kuinkas s202 takaiskarin yläpään saa irti helpoiten/ miten pääsee käsiksi?
Muutenkin saa antaa vinkkiä alustan vaihtoon. Tulossa h&r alustasarja.
Muutenkin saa antaa vinkkiä alustan vaihtoon. Tulossa h&r alustasarja.
Re: w202 alustaa
Ite oon irrotellu vielä maassa ollessa pultit jotka löytyy sivuverhoilujen alta peräkontista, pulttipyssyllä lähteevät yleensä hyvin.jonitzi kirjoitti:Kuinkas s202 takaiskarin yläpään saa irti helpoiten/ miten pääsee käsiksi?
Muutenkin saa antaa vinkkiä alustan vaihtoon. Tulossa h&r alustasarja.
Diiiiiiiissseli
Re: w202 alustaa
Kuinkas sivuverhoilut lähtee irti mitään hajottamatta? Sen kummemmin en ole vielä tutkinut. Olis yvä teitää ennenkuin edes yrittää irroittaa.Juha91 kirjoitti: Ite oon irrotellu vielä maassa ollessa pultit jotka löytyy sivuverhoilujen alta peräkontista, pulttipyssyllä lähteevät yleensä hyvin.
Re: w202 alustaa
Mitä jos menisit ja ottasit silmän käteen siellä takakontissa Olet vaihtamassa alustasarjaa ja mietit miten takakontin verhoilu lähtee
Ei se kangas siitä hajoa, katot vaan missä ne pari muovi tappia on jotka lähtee sormilla tai joissaki tapauksissa vetämällä pihdeillä. Sen jälkeen se liikkuu kun nostelet sitä kangasta tiivisteiden yms alta pois.
Ei se kangas siitä hajoa, katot vaan missä ne pari muovi tappia on jotka lähtee sormilla tai joissaki tapauksissa vetämällä pihdeillä. Sen jälkeen se liikkuu kun nostelet sitä kangasta tiivisteiden yms alta pois.