Tehonlisäyssoftat

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 20:10
Onko tuon firman tuotteista jotain kerrottavaa? Menevätkö lupaukset ja todellisuus kuinka hyvin yhteen? Hyvänä puolena voisi kuvitella olevan se, että virityksen pystyy myös purkamaan pelkästään laitteen irroittamalla ja alkuperäinen softa silloin palautuu ilman uudelleenohjelmointia.
Yli 300hv ja 650Nm houkuttelisivat kasikonelaisia..

www.teholastu.com



Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8800
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 20:37
Aika harhaanjohtavaa puhua "lastusta", sehän oikeasti tarkoittaa uutta moottoriohjainlaitteen ohjelmaa ja tässä näyttää olevan kyse huijausboksista, täällä foorumilla näitä nimitetään tuhobokseiksi. Tuhoa saa aikaiseksi halvemmallakin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 22:05
DBFI kirjoitti:Aika harhaanjohtavaa puhua "lastusta", sehän oikeasti tarkoittaa uutta moottoriohjainlaitteen ohjelmaa ja tässä näyttää olevan kyse huijausboksista, täällä foorumilla näitä nimitetään tuhobokseiksi. Tuhoa saa aikaiseksi halvemmallakin.


Mielenkiintoista tietoa. Eikös tuo tavallaan ohita alkuperäiseen softan ja korvaa se omalla? Väliin laitetaan joku oma palikka? Siinähän voi olla ihan oma parempi softa.
Jos tuo on nyt aivan silkkaa kusetusta niin ihme, että edelleen elää ja voi hyvin... Joku sakujen tuote kuitenkin?
Mikä sitten olisi se parempi vaihtoehto tähän?
Mitään peruuttamatonta vaihtoehtoa en tähän haluaisi,

Mersumies
Mersumies
Viestit: 550
Liittynyt: To 27.10.2011 13:47
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 22:23
Ei, nämä ei "ohita alkuperäistä ja korvaa omalla", vaan tekevät vain 1 asian:
Poimivat polttoaineen ruiskutuspaineen paineanturilta, muuttaa lukemaa alaspäin (ruuvista säädettävän määrän) ja auton softa "korjaa" sen sitten ylöspäin "oikeaan" arvoon, tosiasiassa siis normaalia korkeammaksi.
Teho kasvaa kyllä, mutta moottorin- ja vaihteistonohjaus ei enää ymmärrä sitä oikein.
Seuraa savutusta, suuttimien ja pumpun kulumista, jne..
Pakokaasunkierrätys jää päälle edelleen.
Voisi luetella paljon lisääkin syitä.
Pelkän paineen nosto ei ole ikinä oikea tapa, ja muuhun nämä ei pysty.

Oikea uudelleenohjelmointi on ainoa oikea tapa tehdä homma, parempi lopputulos kaikin puolin eikä edes juuri kalliimpaa!
Tältäkin foorumilta löytyy tekijöitä tietyistä ketjuista, etsivä löytää.

Mun mielipide: Älkää ostako, mihinkään autoon.
Jättää vakioksi mieluummin.
SLK 200K -03
Land Cruiser -05

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8800
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 22:28
Mistä luit että olisi saksalainen tuote?

Edelliseen kommenttiin lisäisin että lue vähän tuikun juttuja niin hoksaat mikä on parempi vaihtoehto. Ei vaan asennus onnistu ihan omin avuin. Sekin tarvittaessa peruutettavissa vaikka ei taida olla ketään niin hölmöä joka olisi niin tehnyt.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 23:46
No tulihan se sieltä. Mikä olisi sitten se oikea tapa saavuttaa joku järkevä parannus asiaan?
"Saksassa valmistettu. Digitaalista tekniikkaa. " Kusettavat siis siinäkin?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 23:55
DBFI kirjoitti:Mistä luit että olisi saksalainen tuote?

Edelliseen kommenttiin lisäisin että lue vähän tuikun juttuja niin hoksaat mikä on parempi vaihtoehto. Ei vaan asennus onnistu ihan omin avuin. Sekin tarvittaessa peruutettavissa vaikka ei taida olla ketään niin hölmöä joka olisi niin tehnyt.



Siitä, että niin väittävät sivustollaan. Eli onkin huiputussta sekin. Se siitä sitten.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: To 09.11.2017 00:09
Eli kyseessä on siis täysin epämääräinen tuote, joka on valmistettu missä lie ja johon ei siis missään nimessä voi luottaa tai käy huonosti. Tähän tulokseen päädyin. Siispä, mistä löytyy se oikea ja järkevä apu saada kasiin lisää pattis?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: To 09.11.2017 00:18
Ja vastauksia tähän otetaan erittäin suurella mielenkinnolla vastaan. Onko kukaan sortunut tähän ja millä seuraamuksilla?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: To 09.11.2017 00:42
DBFI kirjoitti:Aika harhaanjohtavaa puhua "lastusta", sehän oikeasti tarkoittaa uutta moottoriohjainlaitteen ohjelmaa ja tässä näyttää olevan kyse huijausboksista, täällä foorumilla näitä nimitetään tuhobokseiksi. Tuhoa saa aikaiseksi halvemmallakin.


Lastu tarkoittaa minun tietotekniikan ymmärrykseni mukaan fyysistä komponenttia eikä ohjelmaa, joka sillä mahdollosesti on. Miten tämä nyt oikeasti on? Mistä siis apu tähän " tehovajeeseeen?" Ilman enempiä saivarteluita ja suoraan niinkuin asia on. Kiitos.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: To 09.11.2017 01:00
Odottelen edelleen tarkempia asiallisia tietoja aiheesta,

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8800
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: To 09.11.2017 08:40
Nyt minäkin löysin sen viittauksen saksalaiseen tuotteeseen, luin vain niitä mallikohtaisia tietoja. Ties vaikka olisikin, tuskin sentään.

Minustakin lastu viittaa fyysiseen komponenttiin, tässä yhteydessä muistipiiriin ja lastutus tarkoittaa sitä että (moottoriohjainlaitteen) muistipiiriin kirjoitetaan uusi ohjelma.

Miten huijausboksista voi kirjoittaa asiallisesti ja miksi edes pitäisi.

Tuolla oli jo asiallinen ohje ilman mitään saivartelua, lue niitä tuikun juttuja ja niin pääset suoraan asiaan (vaikka muut aina yrittävät tuikun juttuja sotkea, lukiessa kyllä tunnistat tuollaiset ulkopuoliset), ymmärrät mistä sitä tehonlisäystä kannattaa hankkia lastuttamalla ja miksikäs ei silloinkin jos tehdään lastutuksen lisäksi muita parannuksia.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 501
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 09.11.2017 09:44
Lastutus on alkujaan aikoja sitten tarkoitanut muistipiirin vaihtoa siitä sitten levinnyt yleisnimeksi
kaikenlaiseen ohjelmointi, boxsi viritelyyn
parhaissa disel tuho boxseissa huijataan muitakin anturi tietoja kuin vain syöttö painetta,
paras tulee ilman lisäboxseja niitä suoraan ohjelman muutoksella
Mökkillä

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: To 09.11.2017 11:21
Kyllähän tämä nyt alkaa selkiintyä, kiitokset vaan kaikille.
Ei tässäkään nyt haeta mitään suurimpia lukuarvoja tehoon ja vääntöön vaan mieluummin maltillista muutosta, jossa käyttöominaisuuset paranisivat entisestään. Muutoin kun auto alkaa nyt olla ns. valmis niin harrastus jatkuu näissä merkeissä.. Jotain pitää olla mielessä koko ajan. Kehitys kun loppuu tyytyväisyyteen.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: To 09.11.2017 11:43
Tietääkö kukaan, onko Mersulta itseltään tullut koskaan päivitystä alkuperäiseen moottorinohjaussoftaan? Moottori on OM628.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 501
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 09.11.2017 16:14
esapk kirjoitti:Tietääkö kukaan, onko Mersulta itseltään tullut koskaan päivitystä
alkuperäiseen moottorinohjaussoftaan? Moottori on OM628.


On
Mökkillä

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 24.02.2017 21:19
ViestiLähetetty: La 18.11.2017 19:08
Täytyy siis valita tarjonnasta sellainen vaihtoehto, missä olemassa oleva boksi ohjelmoidaan uudelleen eikä laiteta sekaan mitään epämääräistä tehoboksia tekemään omia kepulikonstejaan.

Paluu Tuning

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: joskami, Jussiboy ja 9 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi